Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Harry_1967

Hasj

Recommended Posts

Hoi hoi

 

Kan iemand mij vertellen hoe en waarvan (toppen of afval?) de hasj wordt gemaakt die in de shop verkocht wordt en wat voor een spullen je hierbij allemaal nodig hebt.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Harry,

De meeste hasj die je in de coffeeshop koopt is afkomstig uit verre exotische streken, en dat kun je vaak wel proeven ook! De nederhasj die je hier ook steeds meer te koop ziet kun je gemakkelijk zelf maken.

Met je geknipte en gedroogde (buiten)planten kun je een paar dingen doen; de geknipte toppen bewaren en oproken (wiet) en van het knipafval kun je hasj maken. Die hasj kun je ook van de gedroogde bloemen (toppen) maken, maar dan kun je ze niet meer als wiet oproken, want de werkzame THC kristallen zijn er dan grotendeels uit gezeefd. Ook van alleen het knipafval kun je hasj maken. Voor zelf hasj maken bestaan er verschillende methoden, van heel goedkoop (zelf een zeef maken met een paar emmers en een fijne zeefstof) via duurder (m.b.v. XXX-Tractor zakken of de Ice-O-Lator -begint ongeveer bij 75 joero's) tot professioneel duurdere machines, bedoeld voor grotere partijen (de pollinator bijv. -ik weet nog een tweedehands te koop in Friesland). Sommige mensen houden helemaal niet zo van wiet maar meer van hasj immers. Hou er rekening mee dat hasj veel geconcentreerder is dan wiet en dat je opbrengst in grammen natuurlijk altijd lager ligt. Maar dat wat je van je knipafval aan hasj maakt is pure winst!!!! En vergis je niet, de kwaliteit van het eerste schudsel is echt ont-zet-tend goed! Beter dan wat je in de coffeshop kunt kopen! Jje kunt je afval wel tot drie keer zeven, maar dan krijg je steeds meer plantdelen en steeds minder THC in je hasj -en dus die groenere kleur. Wil je de meer bruine exotische hasjkleur en geur hebben, moet je wiet kweken die ook die eigenschappen heeft. Van Purple Tops gemaakt zag ik eens een prachtig diepbruin/paars stukje hasj wat heerlijk zoet rook en ook erg lekker smaakte en een prima high gaf.

Succes!

Maar om te kijken wat jij nu zelf wilt zou ik zeggen, neem de tijd en kijk goed rond in de forums, lees de FAQ's en praat met mensen die het vaker gedaan hebben. Je eigen growshop kan je ook vaak goeie tips geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Erg bedankt voor het uitgebreide antwoord, 1 vraagje nog: wat zitten er voor een toevoegingen bij "koffieshop hasj" die het zo'n mooie bruine kleur en geven? of zijn dit alleen de geperste thc cristallen?

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleurvan de hasj is veelal afhankelijk van de kleur & geur van de toppen van de plant. Er zijn tig soorten wiet inmiddels (tegenwoordig zijn dit veelal "verwesterde" soorten) die meestal wat groen van kleur zijn (ook als ze rijp zijn). Dus als je hier hasj van gaat maken krijg je van het eerste schudsel heeel lichtgroene hasj (veel thc kristallen en relatief weinig plantdelen erbij) en van het derde schudsel donkergroene hasj (relatief minder thc en meer plantresten).

Waarschijnlijk (ik heb het nog nooit in het echt gezien) zijn de cannabissoorten die men in het buitenland gebruikt veelal donkerder van kleur. Zelf heb ik eens twee schudsels van Purple Tops gezien en gerookt. Purple Tops krijgt bijna dieppaarsgekleurde toppen en kun je ook in nl goed buiten kweken, het is een vroege soort. Het eerste schudsel was lichtbruinroze en gaf een waanzinnige high (da's wat anders dan stoont), het derde schudsel gaf veel meer een stoont gevoel en veel minder een high..

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he leuke vraag ik heb vandaag nog een paar gam hash gemaakt en ik maakt het gewoon op de ouwe manier een soort raam kozijn met in plaats van een raam een zeef gaas daat op de gedroogte afval even zeefen en de skuff ligt onder de zeef nou dan even in een zakje doen goed aan stampen dicht vouwen plakbandje er over heen stukje krant pakken ook er strak om heen vouwen en dan ook een stukje plakband er op en dan heel goed het papier nat maken onder de kraan.

Daarna even 10 min in de oven op stand 3 en daarna persen of er overheen rollen met een deegroller en dan in de koelkast leggen.

Naar een uurtje er uit halen en alles er afhalen en je hebt een stuk hash.

dit kan je dan in een ander zakje verpaken en laten rijpen of gelijk roken maar dan smaakt ie wel minder.

 

 

nou nu weten jullie ook hoe ik het maak en nog niet goed mail me dan even dan zal ik je er een filmpje van stuuren waar het nog een keer word uitgebeeld groeten martijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de antwoorden, ik ga het gelijk ff proberen.....oven staat al voor te verwarmen :D

 

Groeten Harry

 

ps: stand 3 is toch 90 graden he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee stand 3 is 75 graden.

want als het bijna 100 graden is houd he geen 10 min vol en op 75 wel.

maar suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een filmpje ook wel interessant vinden, ik nml. veel knipafval over.

 

En hoe lang moet je de hash laten "rijpen", en moet je de hash ook eerst warm maken om het te verkruimelen?

 

yoris_.....geen email adressen op 't forum .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

simpele manier is ook: je neemt een ronde diepe tupperware doos.

doe je daar knipafval in nadat je het een tijdje in de vriezer heb gelegen.

span er met elastiek een pantykous overheen, niet te strak want dan worden de mazen ook te groot. en schudden maar. boven een tafel bv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok.

 

duss:

 

gewoon een zeef pakken ( dunne)

 

dan het gezeefde 'spul' in een zakje doen goed dichtmaken enzo.

Kan dit ook een 'wiet'-zakje zijn?

 

dan wat kranten papier erom en goed vastmaken.

 

dan goed natmaken en 10 minuten op 75 graden in de oven.

 

1 uurtje in de koelkast en fertig!

 

kun je me dat filmpje eens sturen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Harry,

De meeste hasj die je in de coffeeshop koopt is afkomstig uit verre exotische streken, en dat kun je vaak wel proeven ook! De nederhasj die je hier ook steeds meer te koop ziet kun je gemakkelijk zelf maken.

Met je geknipte en gedroogde (buiten)planten kun je een paar dingen doen; de geknipte toppen bewaren en oproken (wiet) en van het knipafval kun je hasj maken. Die hasj kun je ook van de gedroogde bloemen (toppen) maken, maar dan kun je ze niet meer als wiet oproken, want de werkzame THC kristallen zijn er dan grotendeels uit gezeefd. Ook van alleen het knipafval kun je hasj maken. Voor zelf hasj maken bestaan er verschillende methoden, van heel goedkoop (zelf een zeef maken met een paar emmers en een fijne zeefstof) via duurder (m.b.v. XXX-Tractor zakken of de Ice-O-Lator -begint ongeveer bij 75 joero's) tot professioneel duurdere machines, bedoeld voor grotere partijen (de pollinator bijv. -ik weet nog een tweedehands te koop in Friesland). Sommige mensen houden helemaal niet zo van wiet maar meer van hasj immers. Hou er rekening mee dat hasj veel geconcentreerder is dan wiet en dat je opbrengst in grammen natuurlijk altijd lager ligt. Maar dat wat je van je knipafval aan hasj maakt is pure winst!!!! En vergis je niet, de kwaliteit van het eerste schudsel is echt ont-zet-tend goed! Beter dan wat je in de coffeshop kunt kopen! Jje kunt je afval wel tot drie keer zeven, maar dan krijg je steeds meer plantdelen en steeds minder THC in je hasj -en dus die groenere kleur. Wil je de meer bruine exotische hasjkleur en geur hebben, moet je wiet kweken die ook die eigenschappen heeft. Van Purple Tops gemaakt zag ik eens een prachtig diepbruin/paars stukje hasj wat heerlijk zoet rook en ook erg lekker smaakte en een prima high gaf.

Succes!

Maar om te kijken wat jij nu zelf wilt zou ik zeggen, neem de tijd en kijk goed rond in de forums, lees de FAQ's en praat met mensen die het vaker gedaan hebben. Je eigen growshop kan je ook vaak goeie tips geven

dit is nu een waanzinnig stukje ware info !!!!!!!!!!

 

tx m8 kiss.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het misschien niet handig dat filmpje erges online te gooien en dan hier de url te posten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook zwaar geïnteresseerd in filmpke. Indien dit niet online geplaatst kan worden: andreeeke.....geen email adressen op 't forum .....

 

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Zoek op kazaa / shareaza naar:

 

Great Guide to making Hashish, from your home grown Marijuana, Cannabis leaf & bud trimmings.wmv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoek op kazaa / shareaza naar:

 

Great Guide to making Hashish, from your home grown Marijuana, Cannabis leaf & bud trimmings.wmv

zo doe ik dat ook je kunt egt alle films vinden die er zijn op shareaza/torrent

 

Toppie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoek op kazaa / shareaza naar:

 

Great Guide to making Hashish, from your home grown Marijuana, Cannabis leaf & bud trimmings.wmv

zo doe ik dat ook je kunt egt alle films vinden die er zijn op

 

Toppie

shareaza/torrent? :whistling

 

Waar kan je dat downloaden..? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar kan je dat downloaden..? :)

Google? hahaha

 

voor torrents moet je naar suprnova.org gaan.. die kun je downloade met shareaza :whistling flashfxp gebruik ik niet meer shareaza egt t beste :)

 

hij zoekt emule af en gnutella 1 en 2 :D ( veel meer als kazaa en veel minder fake dingen )

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor torrents moet je naar suprnova.org gaan.. die kun je downloade met shareaza :D flashfxp gebruik ik niet meer shareaza egt t beste :)

hij zoekt emule af en gnutella 1 en 2 :) ( veel meer als kazaa en veel minder fake dingen )

ikke gebruik Azureus

Top programma :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Als je iets zoekt, dan kan je het geheid vinden met: www.google.nl

Website Shareaza (soort verbeterde KaZaA met bijna allemaal goede bestanden en snelle downloads, ook kan je hiermee bittorents downloaden etc.): http://www.shareaza.com :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
he leuke vraag ik heb vandaag nog een paar gam hash gemaakt en ik maakt het gewoon op de ouwe manier een soort raam kozijn met in plaats van een raam een zeef gaas daat op de gedroogte afval even zeefen en de skuff ligt onder de zeef nou dan even in een zakje doen goed aan stampen dicht vouwen plakbandje er over heen stukje krant pakken ook er strak om heen vouwen en dan ook een stukje plakband er op en dan heel goed het papier nat maken onder de kraan.

Daarna even 10 min in de oven op stand 3 en daarna persen of er overheen rollen met een deegroller en dan in de koelkast leggen.

Naar een uurtje er uit halen en alles er afhalen en je hebt een stuk hash.

dit kan je dan in een ander zakje verpaken en laten rijpen of gelijk roken maar dan smaakt ie wel minder.

 

 

nou nu weten jullie ook hoe ik het maak en nog niet goed mail me dan even dan zal ik je er een filmpje van stuuren waar het nog een keer word uitgebeeld groeten martijn.

Deze manier heb ik zelf net ook getest, alleen 't komt 't zelfde uit de oven als zoals het erin was gegaan, doe ik iets fout? -.-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...