Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groengoud

Sensi - Afghani #1 VS Mr. Nice - Black Widow

Recommended Posts

Hey Complex,

 

Leuk dat je ook ff komt kijken, ik heb inmiddels al 13 vingerig blad gezien dus ze voelen zich lekker, en ja, echte stekken maar dan wel goed geworteld! haha.

 

Ik heb al geprobeerd te knakken maar dat wordt niks, de stammetjes zijn te houterig bovenin dus misschien dat ik kan buigen als ik toch aan het ont-fluffen ben, dus wie weet maandag wat foto's en hopelijk net iets lagere planten.

En anders toch even een topshield kapje halen zodat ze minder last van de warmte hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit man, lekker vol gegroeit heb je het ook..!!!

beloofd weer wat moois te worden in de bloei periode.. :smoke

 

we moeten binnen kort maar weer even een praatje op me werk maken :P

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Groengoud ,

Vind je verslagen geweldig en informatie-vol . Goed gedaan !! Keep up the good work ! :smoke Mooie opbrengsten ook trouwens . Zit nu al 2 draaien op dit forum , maar t lukt me nog steeds niet een topic te maken (fotoprobleem) . Blijf jou in ieder geval volgen en wie weet , kom ik er ooit nog eens uit . Groten Mick

Share this post


Link to post
Share on other sites

He groengoud,

Leuke jungle heb je daar. :smoke

Zo'n boxfan ziet er ook handig uit! ,ga ik ook een keer halen.

Ik lees dat je je aarde hergebruikt. Doe je dat meerdere keren achter elkaar?

Als je daar nog tips over hebt hoor ik ze graag!

veel succes

Gr P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stikkie

Thanks!! Lijkt me gezellig, heb net 2 planten geknipt (One X Chronic/NYCD) dus kan je mooi weer even proeven :spliff:

 

@babylonboy

Leuk dat je even komt kijken, update wou ik vandaag doen maar dat wordt morgen of overmorgen. De groei is er nu eindelijk uit :wtf2:

 

@mick1

Thanks! daar doe ik het ook voor he :shutup:

 

@pandava

Ik vind die boxfan's perfect, goeie luchtverdeling en circulatie + dat ze weinig ruimte innemen en prima tegen de wand kunnen hangen (zolang je niet op standje 3 draait)

 

De aarde gaat aan het eind van de ronde in een grote bak (8 van de 16 potten per keer) en dan haal ik alle plukken wortels eruit.

Vervolgens gooi ik er 1gr/liter aarde B.A.C. mestkorrels bij, dus voor 8 potten van 11 liter meng ik 80 gram korrels

Vervolgens vul ik de aarde aan met 1/2 zak verse aarde en gaan de potten weer vol voor de volgende stekken.

 

Ik geef tot het einde Enzymen mee, zo blijft het bodemleven optimaal.

 

In de zomer wordt mijn hele hok ontsmet en vervang ik de aarde, filters en lampen (1 x per jaar) en ga ik van voorafaan aan de gang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo Double G,

 

gaat lekker hier!

enne 1,65 is echt HUGE..

maar dat ga jij toch wel onder controle krijgen :spliff:

 

Je geeft enzymen mee zeg je, van welk merk?

misschien verstandig voor mij om dat volgende ronde ook te gaan doen namelijk..

 

Goed, succes verder met die beesten van jouw.

Ik blijf je volgen!! :shutup:

 

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Shilizous, Tsja onder controle krijgen gaat wel lukken maar het is zo'n gedoe :shutup: ben liever lui dan moe, hehehe.... maar ga vanavond een poging wagen :spliff:

 

De enzymen die ik meegeef zijn de Multizyme van House & Garden, ik ben volgens mij bijna de enige met deze lijn als ik het zo om me heen zie in de kweekverslagen van andere wf-ers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GG

Dank voor het verhaal :shutup:

Ik ben dat gesleep met aarde nu al aardig zat :spliff:

Zit te denken aan 2 batches aarde die elk 2 kweekjes achter elkaar zouden moeten meegaan terwijl de andere batch aan het rusten is in een compostvat oid.

Met wormen/enzymen/schimmels erbij en flink wat organish materiaal moet dat misschien wel lukken.

Gr P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey GG,

 

Ik heb ook 2 ronde op H&G gedraaid. Niets mis mee en volgens mee nog steeds een van de goedkoopste merken.

 

complex

Share this post


Link to post
Share on other sites
De enzymen die ik meegeef zijn de Multizyme van House & Garden, ik ben volgens mij bijna de enige met deze lijn als ik het zo om me heen zie in de kweekverslagen van andere wf-ers.

 

:shutup: goede voedingslijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

22-2-2011:

temp: 23 - 29

lv: 40%

dagen bloei: 14

 

Eindelijk weer een update :spliff:

Ze staan nu 2 weken in bloei en ze zijn nu echt gestopt met groeien.

En dat was ook wel nodig:

gallery_22487_11436_850474.jpg

 

Verder nog even flink moeten hakken om de fluf weg te houden, voor ik begon zag het er zo uit:

gallery_22487_11436_74012.jpg

Willekeurige Afghani

 

En nu was de eerste rij aangepakt:

gallery_22487_11436_1561588.jpg

 

En nu is alles gedaan:

gallery_22487_11436_592221.jpg

 

Boven het bladerdek heb ik nog wel wat werk maar alles krijgt nu weer goed licht, het ziet er enkel een beetje rommelig uit.

De Afghani #1's:

gallery_22487_11436_2260127.jpg

 

Links de Afghani's, rechts de Black Widow's

gallery_22487_11436_1677372.jpg

 

De black Widow's:

gallery_22487_11436_525763.jpg

 

En ze zijn inmiddels tussen de 1.60m en 1.80m, wel balen dat ze zo erg zijn doorgeschoten maarja, ik leer deze strains nu wel goed kennen :shutup:

 

Ohja, het voedingsrecept dat ze momenteel krijgen is:

50 litervat met daarin:

-H&G Aarde A/B: 200ml

-H&G Multizyme: 50ml

-H&G Bud XL: 50ml

-H&G Dripclean: 5ml

 

EC: 1,9

PH: 5,9

 

Enkele bladeren hebben lichte verkleuringen maar ze hebben tussentijds 1 week enkel water gehad.

Ik denk dat ze hierdoor zijn doorgeschoten en dat de lichtere bladeren daar ook door komen.

 

Ohja, ik heb inmiddels ook een grond PH meter gekocht en de aarde van 4 potten gemeten, ze zaten netjes tussen de 5,4 en 6,2 dus de aarde PH is ook aardig stabiel maar nog vatbaar voor verbeteringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

23-2-2011:

temp: 23 - 29

lv: 40%

dagen bloei: 15

 

Nou, extra voeding werkt meteen, de EC van 1,9 die ze sinds 2 dagen geleden krijgen zorgt meteen al voor herstel in het lichter wordende blad.

Het vat is alleen al weer bijna leeg (bijna 20 liter per dag!! :shutup: maarja ze zijn behoorlijk groot)

Vanavond krijgen ze een nieuw vat met een PK13/14 boost om ze zo al vroeg wakker te schudden.

 

Aan het werk bitches, dikke toppen kweken voor de baas! hehehe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groengoud the Pimp! :shutup:

 

Maarre...ben je niet bang dat ze gaan verbranden bovenin? Je lamp hangt er echt dicht op!

 

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de lamp hang er zeker dicht op maar nog geen verbranding :spliff:

Ik heb een fan aan mijn lampekap (zoiets als de topshield kap maar dan zelfgeknutsel met 12cm computerfan die de lucht onder de lamp wegzuigt)

En nog 2 fans die het bladerdek koel houden maar optimaal is het niet.

 

Ik heb gister wel e.e.a. verbogen en naar beneden getrokken met draad en nu heb ik toch minimaal 30cm afstand tot de planten, foto!!:

gallery_22487_11436_2176165.jpg

 

Dus ik denk dat deze ronde ook wel weer los gaat lopen :wtf2:

 

EDIT: ik zie trouwens dat mijn kapje de hoogste toppen niet zo mooi belicht, dus nog iets meer buigen of de kap wijder buigen... ik denk dat het beter is om dan die paar uitlopers om te buigen en de verlichting lekker naar beneden te laten stralen, klusje voor vanavond :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey GroenGoud,

 

Jou damens gaan erg lekker! Ik hou je in de gaten, want ik heb nog nooit top-shooter gebruikt van H&G, ik ben hier erg benieuwd naar!

Lekkere volle bak voor jou kan ik zeggen!

 

Hou ze groen!

 

Blessup

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wave 6, Topshooter is een mooi goedje, als je m'n topic een beetje volgt zie je vanzelf wanneer ik de topshooter gebruiken ga, ik schat in met een week of 3 a 4 dat ze een paar slokjes water met topshooter gaan krijgen.

Toppen worden echt harder en dikker met dit goedje!

 

@Merrybreeder, leuk dat je komt kijken, ik heb nog even gezocht of ik een verslag van je kon vinden maar zie hem zo gauw niet.

Welke strain draai je?

 

====

 

Met de dames gaat het verder erg goed, de bladverkleuring is flink minder dus ze hadden echt een tekort.

De toppen zijn mooi naar beneden getrokken en alles wordt nu goed belicht, verbranding kan ook bijna niet meer want de lampafstand is overal minimaal 35 a 40cm geworden.

Verder heb ik de fans op hun laagste standje gezet om te voorkomen dat ze de bladeren te veel uitdrogen.

 

Vanavond krijgen ze weer een vers vat water met een EC van 1,9 en een PH van 5,9

Share this post


Link to post
Share on other sites

afghani hindukush. Nee, ik heb geen kweekverslag.

Ik zie nog wel eens foto's van mijn afghani hindukush outdoor op het web circuleren met mijn wasgoed erbij.

Dat jaar erna was alles ook al eens gestolen....

INdoor zal niet zoveel kwaad kunnen.

 

Om deze foto gaat het. Ik kan het adres erbij geven.

eigentee500.jpg

Zo'n lompe beschrijving erbij op die website. De korte planten waren de hindukush en de langere plant getopte hazexskunk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... maar wel erg mooie struiken zeg :shutup: klote dat er zoveel sukkels zijn die je planten rippen.

Veel lager kan je toch niet zinken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

8-3-2011:

temp: 23 - 29

lv: 35%

dagen bloei: 28

 

De dames zijn nog mooi groen en de toppen beginnen al wat op te zwellen.

Ze krijgen nu een 50 litervat per 5 dagen en zijn dus iets minder gaan drinken.

 

Per 50 liter krijgen ze nu:

-Aarde A+B, 200ml

-Multizyme, 50ml

-Bud XL, 50ml

 

De EC is 1,9 en PH is afgezuurt op 5,9

 

Hierbij de plaatjes:

 

Afghani's:

gallery_22487_11436_2538200.jpg

 

Black Widows:

gallery_22487_11436_1511691.jpg

 

Het geheel:

gallery_22487_11436_2012926.jpg

 

Volgende keer zal ik weer wat plaatjes schieten zonder HPS lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D pompom.gif

Ben wel benieuwd hoe het gaat, een foto update zou leuk zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, foto update... het is een brok hash van zo'n 55 gram nu. (al aardig van gerookt :rolleyes: )

Ik ben halverwege de ronde (gedwongen) gestopt omdat ik naar Australie moest. wegens familieomstandigheden. Ik ben daar 4 weken gebleven en dan kan je een ronde moeilijk afmaken, geen verdere foto's meer in dit topic dus, sorry.

Al met al is alles gelukkig goed gekomen aan de andere kant van de aardbol dus we gaan hier in nederland weer vrolijk verder met een nieuwe ronde..

 

Ik ga zaterdag even een stuk of 40 fem. zaadjes kopen en dan van vooraf beginnen, soortje weet ik nog niet maar de mooiste dames worden getopt, de top die eraf komt wordt een stek en die stekken worden 'moeders'

Dan draai ik dus even 1 rondje met die fem. zaden en ondertussen komen er ook weer een paar moedertjes die voor nieuwe stekken gaan zorgen voor de komende tijd.

 

Wel balen, de zomervakantie gaat nu niet door want mijn vrije dagen zijn bijna op... zucht.

 

Maar na 4 a 5 weken afwezigheid is het leuk weer op wf te zitten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...