Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
triple6r

huiszoeking

Recommended Posts

hoi

 

hoe gaat een huiszoeking in ze werking komen ze binnen en kijken ze globaal rond of gaan ze ook in de kasten kijken

je leest veel in de kranten en op nieuws dat ze het kijkhard aan pakken en dat je zelfs met 5 planten je huurhuis uitgezet word

ik heb nog een kleding kast tot me beschikking die ik wil gebruiken evt maar kijken ze dus ook in de kasten bij een huiszoeking

 

groetjes triple6r

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand die een huiszoeking ervaren heeft en weet hoe ze kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

geloof me ze kijken in elk hoekje en gaatje, bij mij hebben ze mn paren met sokken uit elkaar gehaald.

lucifer doosjes open gemaakt. beddengoed eraf gehaald elk kastje open gemaakt elk laadje doorzocht.

kussens van mn bank gehaald elk boek hebben ze doorgekeken.

 

dusss.

 

Groeten zb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wat geduld...

 

is er een reden om een huiszoeking bij jouw te doen?

is er ooit wel eens uberhaupt politie bij je aan de deur geweest?

 

zolang je normaal blijft en je kop houd tegen iedereen dan zullen ze er nooit achter komen dat je kweekt, dus zal er nooit iemand langs komen... laat staan met een huiszoekingsbevel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er weer iemand paranoia :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, nou stond heel mn huis en schuur vol en overal stekken in huis ze hebben daar niets van gezegd dus ligt er ook aan waar ze naar op zoek zijn.....

 

Groeten zb

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha jaah ik had een g-tools kast heb ik weg gedaan wou van de week de nieuwe g-tools kastkopen die bonanza omdat die niet echt opvalt maar toen las ik bericht in de telegraaf de energiemeter verraad de kweker dus dacht jah als ze dat ook via daar kunne pakken

 

ik wil met 1 lamp kweken en wil ook lumatek halen want die heeft geen piekspanning ofzo maar weet niet of dit helpt

 

en ik wil gewoon met 5 plantjes werken maar ik las dat ze je ook voordat je je huis uitzetten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 1 lamp verraad je jezelf echt niet. Misschien heb je er gewoon een dikke plasma tv bij? Als je nou 5kW aan lampen zou hebben valt het misschien op, dan nog duurt het tot je jaarafschrift voordat ze erachter komen.

5 planten is legaal zolang ze niet onder een lamp staan. Doe je dat wel, dan ben je illegaal bezig en zou je dus uit je huis gezet kunnen worden (al denk ik niet dat het zó makkelijk gaat, je hebt namelijk ook nog rechten). Zolang je een filter hebt tegen geurtjes en niet half Nederland laat weten waar je kweekt, komen ze er heus niet achter en krijg je al helemaal geen politiemacht met huiszoekingsbevel voor je deur.

 

Al is er natuurlijk een kleine kans, dat is het risico van deze hobby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga jij maar guerilla kweken :wave: ....en voorzover ik weet.. is er nog nooit iemand uithuis gezet door de rechter met 5 planten....

laat maar zien die rechtelijke uitspraak... :D

 

gwoon niemand vertellen dat je kweekt en filter gebruiken en je kan jaren je gang gaan...

 

gr

Carpie

 

5 planten is legaal zolang ze niet onder een lamp staan.

 

onzin :verrygood Chikkenstorm....lees eens wat posts van moderator asgrow hier op het wf forum die is belast met de juridische zaken....

zoals je kan lezen wordt er in de gedoog regeling niet gesproken over lampen...alleen over aantal plantjes....

 

vraag ook maar na bij kramer997 bv...en lees zijn kweekjes van 3 lampen met 5 plantjes...

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een huiszoeking is het door de politie of een andere opsporingsambtenaar binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner, met het doel om mogelijk bewijs voor een strafbaar feit op te sporen en zo nodig in beslag te nemen. Voor het binnentreden in een woning is doorgaans een machtiging vereist, meestal huiszoekingsbevel genoemd.

 

Een huiszoeking is toegestaan na het afgeven van een schriftelijke machtiging of indien er sprake is van "dringende noodzakelijkheid". Deze machtiging wordt in het algemeen een huiszoekingsbevel genoemd alhoewel deze bewoording niet voorkomt in de Nederlandse wet. De term huiszoeking dekt ook niet de intentie van de wet, deze spreekt over een machtiging voor het doorzoeken van "elke plaats". Het slaat dus ook op het doorzoeken van bijvoorbeeld voertuigen. Het huiszoekingsbevel wordt vaak verward met een machtiging tot binnentreden. Het verschil tussen een huiszoekingsbevel en een machtiging tot binnentreden zit in de opsporingsbevoegdheden voor de opsporingsambtenaren. Het huiszoekingsbevel biedt hier de meeste ruimte voor de opsporingsambtenaar.

 

De machtiging kan afgegeven worden door een officier van justitie of een advocaat-generaal van een gerechtshof. Er is dus geen toestemming nodig van een rechter.

 

De machtiging mag echter enkel worden afgegeven bij verdenking van delicten waarop een voorlopige hechtenis gesteld kan worden. Voor lichte delicten (strafbaar met minder dan vier jaar hechtenis) mag er geen machtiging worden afgegeven. Indien een anonieme tip de basis vormt van een huiszoekingsbevel op grond van de opiumwet moet dit altijd worden aangevuld met ondersteunende resultaten van nader onderzoek naar aanleiding van deze tip. Op basis van een anonieme tip alleen mag er geen huiszoekingsbevel afgegeven worden. In de praktijk komt het wel eens voor dat een huiszoekingsbevel achteraf gezien onrechtmatig is afgegeven. Wanneer de huiszoeking leidt tot een rechtszaak kan een onrechtmatig afgegeven huiszoekingsbevel leiden tot het uitsluiten van het hierdoor verkregen bewijs, strafvermindering voor de veroordeelden of het niet-ontvankelijk verklaren van het OM in de gehele zaak.

 

Zonder een dergelijke machtiging kan er sprake zijn van huisvredebreuk. Ook kan het eventueel verkregen bewijs als "onwettig verkregen" worden beschouwd, hetgeen gevolgen kan hebben voor een te voeren rechtszaak. Huiszoekingen zijn geregeld in het wetboek van strafvordering met als basis artikel 55a.

 

Een huiszoeking kan achteraf onterecht blijken. Bijvoorbeeld: een huiszoeking naar aanleiding van het vermoeden van een hennepkwekerij, terwijl er geen hennepkwekerij wordt aangetroffen. Vaak wordt bij dergelijke huiszoekingen schade aangericht, bijvoorbeeld een geforceerde voordeur. Ook kan er sprake zijn van reputatieschade of een vorm van acute stressstoornis bij de bewoner(s) van het bewuste pand. Voor deze materiële en immateriële schade kan de politie alleen aansprakelijk worden gesteld indien huiszoeking plaats vindt bij iemand die zelf op dat moment geen verdachte was en ook niet betrokken was bij de verdachte. Dit is vastgesteld in een uitspraak van de Hoge Raad der Nederlanden in 2004. Daarnaast is er een wetswijziging in voorbereiding dat ruimere schadevergoeding beoogt.

 

In België is een huiszoeking toegestaan met een bevel van de onderzoeksrechter ("beschikking tot huiszoeking"). Enkel de onderzoeksrechter of de gedelegeerde officier van de gerechtelijke politie kan de huiszoeking uitvoeren. De huiszoekingswet beperkt de uren wanneer een huiszoeking kan gebeuren. Een huiszoeking met bevel van de onderzoeksrechter kan enkel tussen 05.00 uur 's morgens en 21.00 uur 's avonds. De huiszoeking kan everzeer gebeuren met de toestemming van de bewoner. In dat geval geeft de bewoner schriftelijk en voorafgaand aan de huiszoeking zijn toelating. In casu moet er geen rekening gehouden worden met de beperking qua uren, de huiszoeking kan zowel overdag als 's nachts plaatsvinden.

 

Bron en volledge info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Huiszoeking

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees je huur contract ook even door!!! volgens mij moet je gewoon helemaal niet kweken in een huur huis

als je weinig aandacht trekt is het wel te doen maar het blijft link

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah het staat er in dat ik het niet mag gebruiken als hennepkwekerij en word me woning uitgezet en 5000 boete die als ik die betaal weer na 5 jaar in aanmerking kom voor een woning

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is er weer iemand paranoia :D

Was mijn vrouwtje ook deze avond,lol. Hing de hele tijd een helikopter boven ons huis/onze wijk :verrygood

Blijkt dat er voor de zoveelste x, kreeg ze later te horen via smsallert, een overval hier in de buurt is geweest. :wave:

No worry's.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een verschil tussen een huiszoeking en doorzoeking.

 

In jouw situatie (ervan uitgaande dat je in een kast kweekt) mag de politie indien

zij bevoegdheid hebben tot huiszoeking, niet zomaar laden en kasten doorzoeken.

 

Dat is wat Andre Beckers / Stef Bergmans erover zeggen:

 

4.2. De bevoegdheid tot binnentreden en doorzoeking

 

Opsporingsambtenaren zijn op grond van artikel 96 lid 1 Sv bevoegd, bij ontdekking op heterdaad van een strafbaar feit of in geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67 lid 1 Sv, ter inbeslagneming elke plaats te betreden. Uit artikel 67 lid 1 sub a en c Sv volgt dat zowel beroeps- of bedrijfsmatige hennepteelt als niet beroeps- of bedrijfsmatige hennepteelt onder misdrijven als omschreven in artikel 67 lid 1 Sv te scharen zijn. Artikel 9 lid 1 sub b Opiumwet bepaalt verder dat opsporingsambtenaren, voor zover dat redelijkerwijs nodig is voor de vervulling van hun taak, toegang hebben tot de plaatsen waar een overtreding van de Opiumwet gepleegd wordt of waar redelijkerwijs vermoed kan worden, dat zodanige overtreding gepleegd wordt. Uit bovenstaande blijkt dat zowel uit artikel 96 lid 1 Sv als artikel 9 lid 1 sub a Opiumwet de bevoegdheid voor opsporingsambtenaren kan worden afgeleid om, bij (bedrijfsmatige) hennepteelt in een woning, binnen te treden. Overigens, indien de politie een anonieme melding bereikt over de aanwezigheid van een hennepkwekerij in een bepaalde woning dient eerst aanvullend onderzoek te worden verricht alvorens de woning mag worden betreden. Pas als de anonieme tip objectief wordt bevestigd, kan de woning ook tegen de wil van de bewoner worden betreden.

 

Voor het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner is een schriftelijke machtiging tot binnentreden vereist op grond van artikel 2 Algemene wet op het binnentreden. Bevoegd tot het geven van deze machtiging zijn volgens artikel 3 Algemene wet op het binnentreden, de advocaat-generaal bij het gerechtshof en de (hulp)officier van justitie. De opsporingsambtenaar mag na binnentreding enkel en alleen zoekend rondkijken en de voor de hand liggende voorwerpen in beslag nemen. Een verdergaand onderzoek is krachtens deze bepaling niet geoorloofd. Dit zoekend rondkijken kan in alle vertrekken van de woning plaatsvinden. Uit het op 21 oktober 2003 gewezen arrest van de Hoge Raad blijkt dat artikel 9 Algemene wet op het binnentreden (aan diegene die bevoegd is zonder toestemming van de bewoner binnen te treden) toestaat om voor zover nodig om het doel van binnentreden te bereiken de toegang en de doorgang tot enig vertrek in de woning te verschaffen. Hierbij mag een afgesloten deur geforceerd worden. De voor inbeslagneming vatbare voorwerpen moeten met het oog zijn waar te nemen. Zo valt het openen van een niet afgesloten slaapkamer onder “zoekend rondkijken”, terwijl het openen van een niet afgesloten muurkast als “doorzoeken” moet worden aangemerkt. De precieze grens tussen het "zoekend rondkijken" en de "doorzoeking" is aan de hand van de concrete feiten en omstandigheden door de rechtspraak bepaald.

 

De bevoegdheid tot doorzoeking van een woning kan worden gebaseerd op artikel 97 Sv. In geval van ontdekking op heterdaad van een strafbaar feit of in geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67 lid 1 Sv kan de officier van justitie, bij dringende noodzakelijkheid en indien het optreden van de rechter-commissaris niet kan worden afgewacht, ter inbeslagneming een woning zonder toestemming van de bewoner doorzoeken (artikel 97 lid 1 sub a Sv). Hiervoor is wel machtiging van de rechter-commissaris vereist (artikel 97 lid 2 Sv). Kan het optreden van de officier van justitie niet worden afgewacht, dan komt de bevoegdheid tot doorzoeking toe aan de hulpofficier (artikel 97 lid 3 Sv).

 

Bron: http://www.andrebeckers.nl/html/publicaties_stef.php ('de juridische gevolgen van hennepteelt in (huur)woningen')

 

http://www.andrebeckers.nl/html/strafrecht...ehandhaving.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...