Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greylighte

Guano kalong inplaats van kippenmest

Recommended Posts

Yo

 

Ik wil mijn guerilla stek voorzien van wat betere grond , vorig jaar heb ik de aanwezige voornamelijk zandgrond ( met een toplaag van iets vruchtbaardere grond ) half om half gemengd met goede universele onbemeste potgrond. Er is vorig jaar mei ook nog wat cocopeat en a-z kalk doorheen gewerkt.

 

med_gallery_9717_10519_1444004.jpg

med_gallery_9717_10519_1319728.jpg

 

 

Ik heb er vorig seizoen flink op gekweekt dus de aarde moet echt opgewaardeerd.

 

Ik wil royal deentjes neerzetten in 5 plantgaten van 1m2 zo'n 50 cm diep. Ben van plan per plantgat een stuk of 6 deense zaden te zaaien en daar het mooiste vrouwtje van te selecteren om in haar 1tje in het plantgat te laten staan.

 

Ik stuitte zelf op guano kalong aangezien ik nergens kippenmest korrels schijn te kunnen krijgen.

 

Ook voeg ik nog kleikorrels toe van een andere spot waar zeer vruchtbare klei ligt

 

Kan iemand uit ervaring ergens mee komen om deze plantgaten zo op te waarderen/bemesten dat ik er de hele kweek mee door kan zonder weer bij te hoeven mesten met vloeibare voeding?

 

Ik weet dat er al topics over plantgaten verbeteren zijn maar ik kom er niet helemaal uit dus als iemand een beschrijving kan geven hoe ik dit a tot z zou kunnen doen met guanokalong en producten die gewoon bij het tuincentrum verkrijgbaar zijn, zou dat heel erg gewaardeerd worden.

 

Ik loof een beloning uit van 30 auto ak 47 zaden en nog een hand uit mijn zaden verzameling aan degeene die me het best verder kan helpen :verrygood

 

Grts Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien dat je hier wat aan hebt.

 

Guano is een slecht opneembaar organisch product en duurt soms maanden voordat de meststoffen vrijkomen voor de plant.Dit wordt momenteel door een aantal fabrikanten welke een bewerkt product verkopen welke wel direct opneembaar is voor de planten.Let wel op dat hoge doseringen fosfor dodelijk kunnen zijn voor schimmels en bacterien.

 

Het wordt in zeer grote hoeveelheden aangetroffen op bepaalde eilanden in de Grote Oceaan en op plaatsen in Chili en Peru. Het ontstaat meestal op droge open plaatsen waar vogels, met name zeevogels, massaal en vaak tientallen jaren lang samenkomen, waardoor er meer ontlasting bijkomt dan er wordt afgebroken. Als het te vochtig is of het veel regent, rotten de uitwerpselen weg, maar bij droogte vormen ze een harde, turf-achtige plak die vanwege de chemische verbindingen die erin zitten behoorlijk stinkt.

 

Guano is rijk aan fosfaat, stikstof en kalium, en werd daarom in het verleden veel geoogst om als meststof te dienen.

 

Net zoals plantaardige afzettingen zoals turf of veen kan ook guano bij totale afsluiting van lucht verstenen.

 

[bewerken] Vleermuis Guano

Vleermuisquano wordt veel geprezen om zijn hoge fosfaat (P) gehalte.Het bevat tevens vele andere meststoffen.Vanwege het hoge fosfor gehalte wordt quano vaak gerangschikt onder de top boosters.

 

Deze quano wordt gevonden in de grotten waar ze met minimale ontbinding uitdroogt. De mest kan duizenden jaren oud zijn. Als ze jonger als 50 jaar is kan het hoge concentraties stikstof bevatten. Na 50 jaar loopt de hoeveelheid stikstof weer terug. Guano is poeder-achtig en kan door de aarde gemengd worden of door het water opgelost. In de meeste growshops is tegenwoordeig wel Guano te verkrijgen.

 

[bewerken] Zee Guano

Ook zee-guano bevat een hoog stikstof gehalte en sporenelementen en komt voornamelijk uit Peru. Het wordt op dezelfde wijze ingezet als vleermuis-quano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk even naar het telefoon nr

 

http://www.farmershouse.nl/

 

die bel je... en je krijgt van hun het dichtst bij zijnde verkooppunt.

Per mail kreeg ik geen antwoord...

succes :verrygood

Carpie

 

ps: 1 theekopje kippemest per 10 liter van je plantgat ( Dame Blanche) en in de bloei wat npk korrels met hoge pk dr bij.... ( ook Dame Blanche )

Met arm zand mag je de dosis iets hoger maken van het orakel uit Groningen ( R.I.P )

als het duin zand is heb je denk geen kalk mee nodig...die ph waarde zit wel goed denk ik...mja.. je kan het even nameten natuurlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloha

 

zit er in de buurt bij jouw geen kippen of veeboer? of iemand met een kippenhok of een manege?

wellicht kun je daar aan je mest komen om je tuintje te opwaarderen en,

je hebt goeie shit voor je grondverbetering, hoe ouder de mest des te beter voor je grond.(geld voor koeie en kippeshit) zorg er wel voor dat de mest lekker diep een a twee steek of zo de grond inkomt.

n emmertje of twee per 4kante meter van 12 liter ligt er maar net aan hoe goed of slecht de grond is

hier heb ik mooie zwarte modder en alles groeit als een tierelier zomers.

op zand zou ik wat meer erdoor heen mengen. dan kun je er wel een seizoen tegenaan lijkt mij.

 

geluk ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bijgaande voedselkorrels kun je ook gebruiken om je grond wat rijker te krijgen.

 

gallery_21845_8738_2113581.jpg

 

Groetjes.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee... Jippie64... in verse kippeshit zit ammoniak B) en die wil je niet :verrygood ...vandaar gedroogde kippe shit...

 

verse paarden mest zou best kunnen maar dat zou ik dan meteen na de oogst bemesten...lijkt me nu al te laat....op de mp kan je op div adressen gratis verse paardeshit afhalen...

 

als je niet om mest geur geeft natuurlijk :D ...

 

mja... ik zie me niet met verse mest in me rugzak naar guerilla plekjes gaan.... :wave: ..noway dus... :lol:

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wormenmest voor een mooi hoog stikstofgehalte in de extreen lange voorgroei peroiode, kieseriet, en nog wat kalk................................en knallen maar

 

Zo waardeer ik al een flinke tijd me aarde mee op, bij iemand met een grote tuin :wave:

 

En ik heb er nu 2 jaar buitenplanten op¨gehad,

de rest van het jaar groeit er een hoop onkruid op, totdat het weer april-mei wordt

 

Ik geef niks anders mee dan wat water in de drogen en warme dagen.

Verder laat ik de natuur zijn gang gaan, en ze groeien perfect en geen tekorten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helaas dit jaar niet kunnen oogsten, wegens een te grote hoeveelheid toprot :verrygood

 

Maar dit is echt waar een hele leuke opwaardering

 

(als basis licht er b`cuzz light mix, die ik nog over had destijds :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.google.com/search?q=kippenmestkorrels+te+koop

 

Kippenmest heeft een goede samenstelling, guano kalong niet, dat bevat vooral fosfor en kalk. Voor een complete teelt heb je een vrij evenwichtige npk samenstelling nodig. Het is niet voor niets dat je in de omgeving van Barneveld zoveel (goedkope) boomkwekerijen en tuincentra hebt, ze draaien allemaal voor 100% op kippenmest, en ook in de biologische maisteelt wordt het veel gebruikt. Beter nog zijn konijnenkeutels, ik en mijn mestpieren zweren erbij. Mijn ene konijntje produceert al een paar emmers vol per jaar, en ik heb al meerdere malen konijnenhouders (liefhebbers, geen vleesfokkers) gezien die het gratis op het web aanboden. Voordeel is ook dat het niet eerst twee jaar hoeft te liggen, maar direct toepasbaar is. Het is wel minder geconcentreerd dan kippenmest en levert dus iets meer sjouwwerk op, npk samenstelling ongeveer 1-1-1 (kippenstront iets van 4-3-2 dacht ik, een beetje krap in kalium). Mijn advies: Bel de Vereniging van Pluimvee- en Konijnenhouders bij jou in de buurt, zeg maar dat het voor je moestuin/volkstuintje is.

 

Aanvulling: Dit koeien-kippen-paardenmest-mengsel zal trouwens vast wel bij jou in de buurt verkrijgbaar zijn, aangevuld met biologische moestuinmestkorrels zit je ook goed (de gedroogde poep wordt vooral als bodemverbeteraar/bodemlevenactivator/humusproducent en niet zozeer als directe bemesting gezien).

 

Aanvulling 2: In de speciekuip in mijn tuin die cocopeat bevat gaan de wormen 's winters dood door bevriezing, althans in het voorjaar tref ik die niet meer aan, i.t.t. potten zonder cocos. Nu bevriest volle grond veel minder snel zo diep, maar bij mij komt het er niet meer in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo greylighte

 

hier 3 verschillende manieren van opwaarderen op een rij.

de 1e manier weet ik niet van van wie die is.

de 2e manier is van blowmonkey, en de 3e manier is van dameblanche.

de dingen van het 1e en 2e 'recept' zijn makkelijk te krijgen in het tuincentrum.

wanneer je tuincentrum alleen gemengde kippenmest heeft, dus met koeiemest erbij, moet je het dubbele aantal kopjes gebruiken.

 

- 5% wormenmest

- beetje maerl (30 gram per 100 liter, niet meer!)

- ~3-5% Seramis kleikorreltjes

- Als je het nog niet hebt gedaan: Mycorrhiza schimmeltjes toevoegen (van BAC bijvoorbeeld, goed spul!)

- Eventueel van biobizz the Premix. Dat is een mengsel van een stuk of 19 verschillende biologische meststoffen en bodemverbeteraars, waaronder vivimus, bloedmeel, beendermeel, kelp, humuszuren, basaltmeel etc etc. Bovendien brengt dit het bodemleven op gang door de aanwezige bodemvriendelijke bacteriën. Wees voorzichtig met de dosering als je al wormenmest hebt gebruikt, het is een potent spulletje met een heel specifieke lucht. Als je die een keer hebt geroken herken je hem direct weer.

 

 

 

Per 100 liter aarde een kopje van elk (kopje = ~300 gram), behalve de beendermeel, daar kan je wel wat mee uitschieten, 1-2 kopjes per 100. Of doe ~15 gram (een goede eetlepel vol) per 5 liter aarde, weer het dubbele voor de beendermeel. Dit is voor de gehele kweek, tijdens de bloei bijstrooien heeft weinig zin (imo), als je bij moet voeden doe dat dan gewoon met vloeibare voeding.

 

Beendermeel: 1 - 2 kopjes

Bloedmeel: 1

Vinassekali: 1

Kalk: 1/2 - 2 (ligt natuurlijk aan de ph van de aarde)

 

 

 

recept DB per plantgat:

1/3 potgrond of gebruikte aarde(mog allebei, ga voor de potgrond)

1/3 cocos en

1/3 grond ter plaatse

 

per 10 liter grond van je plantgat: 1 theekopje kippenkorrels.

 

ps: DB zegt ook nog ergens dat er ook 10% klei in je plantgat mag.( klei heeft een goede bufferende werking, hij deed dit zelf niet meer uit luiheid zei hij en daar klei zich slecht laat mengen....)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

recept DB: na 2 jaar opwaarderen met de helft dus 1 theekopje per 20 liter van je plantgat.

 

 

 

Ook wil ik je aanraden om het zo snel mogelijk te doen i.v.m het bodemleven. En ook wil ik je als tip geven om te zorgen voor veel organisch materiaal, door bijv compost te maken. als je dit doet krijg je steeds meer organisch materiaal en word je grond steeds beter.

 

succes en laat de natuur het werk doen :verrygood

 

p.s. nog een interessant linkje: wormen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo grey, :wave:

een maatje van me gebruikte afegelopen geruilla Tabba outdoor korrels :verrygood en hij doet/deed dit op een zanderige ondergrond.

de planten gingen als kool op die korrels. en het werkt langdurig zodat je niet elke keer bij hoeft te mesten.

 

Groeten Zb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maakt niet zoveel uit wat voor soort organische mest je neemt. Als het

maar niet vers is. Daarnaast schijnt verse mest planten met e. coli te kunnen

besmetten.

 

Het bodemleven lust bijna elk organisch materiaal. Hier geef je een mooie

kick-start mee als je een uitgeput grondje hebt. Het bodemleven is hetgeen wat

tenslotte de voeding uit de mest moeten vrijmaken.

 

Ik zelf gebruik het liefst biologische kippenmest. Ik waardeer maar 1x mijn

grond op, de jaren daarna laat ik het de natuur zelf oplossen. Je zal zien dat

de toplaag steeds dikker en rijker wordt aan organisch materiaal, met wormpjes

en beestjes.

 

Ik zie dat je om de planten heen veel open stuken aarde hebt. Ik kan je

aanraden omdat meer te bedekken. Nu verdampt er onnodig veel vocht

met die zanderige grond. Als je de bovenlaag afdekt met afgestorven

organisch materiaal zoals bladeren blijft het lekker broeierig. Goed voor het

bodemleven en de wormen. Ook komen vogeltjes tussen het blad wroeten

op zoek naar slakken en andere beestjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips mensen, de manier van db staat mij toch nog steeds het meest aan dus ik ga weer verder opzoek naar kippenmest.

 

Het word dan dus een mix van kleikorrels, kippenmest, cocosaarde en aarde terplekke. Ik heb ook nog 8 liter no mercy guano extract staan dus daar zal ik tijdens de bloei periode ook regelmatig wat van meegeven.

 

En dit jaar dan ook maar eens aan de slag met brandnetel compost.

 

Het verslag kunnen julie hier volgen

 

De soortjes die ik heb liggen:

 

Ude skunkmix

Royal dane 2010

Nadia Regina

Owens danish gold

Henkes lolland 2006

Henkes lolland van indoflow ( thanx to carpediem )

Swiss fruit sativa rooster

citrus strong

 

Grts Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie soortjes heb je daar :D

Ik ben benieuwd naar je verslag, ik kan niet wachten om ook te gaan buitenspelen.

Op wf staat ook een topic over biologische voedings en bestrijdings methoden, misschien ook wel interessant.

Hierin staat hoe je biologische voeding etc. kunt maken.

 

 

P.s. Heb je het beste advies al gekregen? :verrygood :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe sta je nu ten op zichte van de Guanokalong bij buiten gebruik?

Want daar begin je wel over, maar daar wordt helemaal niet meer op door gegaan.

Ja, door cannabizznis waarom je het niet zo moeten gebruiken (en niet onderbouwt waarom niet).

 

Afgelopen jaar hebben wij de Guanokalong gebruikt in de tuin bij onze buitenplanten, in 4,5l en 11l potten, en dat ging eigenlijk gewoon goed.

Ook indoor zijn we er al een tijdje mee aan het stoeien en tot nu toe heeft dat ons echt de lekkerste rookwaar gegeven.

Dus het hele verhaal van dat het maanden duurt voordat je iets aan je Guanokalong hebt is een klein beetje achterhaald.

 

Waarom voeg je ook cocos aarde toe?

Je gebruikt al klei om de boel luchtig te maken?

Waarom dan ook nog (onnatuurlijke) cocos aarde toevoegen?

Mijn ervaringen van de cocos aarde toevoegen aan de aarde in de potten bij mijn planten, dat waren slechts petunia's, lobelia's en vleitige liesjes en dat heeft mijn plantjes totaal geen goed gedaan!

Plus het kleine onderzoekje (klik) dat ik naar dit spulletje heb gedaan mij ervan overtuigd heeft om het restant van de cocosaarde die hier aanwezig is een enkele reis grijze container te geven. De pH is wel redelijk, maar een EC van 1.4, waarvan je niet weet wat het is, laat maar zitten.

 

:verrygood Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe sta je nu ten op zichte van de Guanokalong bij buiten gebruik?

Want daar begin je wel over, maar daar wordt helemaal niet meer op door gegaan.

Ja, door cannabizznis waarom je het niet zo moeten gebruiken (en niet onderbouwt waarom niet).

 

 

 

wat jij zegt is heel iets anders, er staat namelijk dat het slecht opneembaar is. (wat ook is)

wat betekent dat je het op guerilla nu al in de grond moet doen, of het jaar ervoor.

 

er staat niks over waarom je het NIET moet gebruiken :verrygood

 

 

Guano is een slecht opneembaar organisch product en duurt soms maanden voordat de meststoffen vrijkomen voor de plant.Dit wordt momenteel door een aantal fabrikanten welke een bewerkt product verkopen welke wel direct opneembaar is voor de planten.Let wel op dat hoge doseringen fosfor dodelijk kunnen zijn voor schimmels en bacterien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ poldergrower

Van klei wordt je grond niet luchtiger.

Klei heeft zit juist heel compact op elkaar, en als het opdroogt wordt het nog harder.

Zie het topic van DB grondverbeteren outdoor, op pagina 4 onderaan. :verrygood

Maar een evenwicht tussen klei, zand en organisch materiaal is wel erg geschikt, en daar moet je naar toe werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd klei zal de grond meer verstikken en zal uitharden bij langere tijd geen regen/water. Op bepaalde diepten zit er wel altijd genoeg grondwater.

Om je plantgaten luchtiger te maken is compost een goede optie. Ken je niemand met een compostbak of heb je er zelf geen? In mijn 2009 guerilla ook veel gebruikt van gemaakt en dat werkte heel goed. Mijn compost zit bommetje vol met kippeschijt. Naar mijn mening 1 v/d beste mestsoorten voor onze canna-plant!!

Ik kan je wel wat tips geven qua grondverbetering. Gebruik/probeer de producten van Ecostyle eens!

-Meststoffen

-Gewasbescherming

Terra Fertiel als grondverbeteraar heb ik nooit gebruikt,mss andere mensen hiero.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben 100 liter kippenmest korrels rijker dus dat probleem is opgelost :verrygood

 

 

@ Kierewiet100, Je hebt alles wel mooi voor me op een rijtje gezet dus stuur me maar een pm'tje dan krijg je ook nog een leuke selectie zaadjes van me

 

@ Poldergrower, Aan de hand van goede info door onder andere groen gif, El andy, kierewiet100 en carpe diem heb ik besloten dat ik voor kippenmestkorrels ga.

 

1 Omdat het een stuk goedkoper is als guano kalong

2 Er al veel mensen zijn die goede ervaring hebben met kippenmest en ik speel liever op zeker.

3 Ik hoef nu alleen kippenmest toe te voegen, guano kalong is geen complete voeding dus kan opzichzelf ook niet worden gebruikt als vervanger van kippenmest korrels.

 

De klei gebruik ik inderdaad niet om luchtiger te maken. Ik heb grote brokken klei in kleine stukjes geslagen ongeveer ter grote van een knikker. Klei staat er om bekend veel voeding te kunnen opslaan, en deze klei is sowiezo al er vruchtbaar.

 

De cocosaarde is dus naar het recept van dame blanche en hij gebruikte het om de grond luchtiger te maken, blijkbaar met succes dus ook in dit verhaal speel ik weer op zeker :wave:

 

@ Kitefreak, Zo'n compostmaker is wel interressant, alleen nog de ruimte ervoor vinden. Heb vorig jaar wel een zooi graspollen, brandnetels en ander onkruid op een berg gegooid misschien dat dat al wat word :D

 

 

Grts Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een composthoop op je spot is wel een risico. Die is namenlijk ook in de winter nadrukkelijk aanwezig en valt dan wat makkelijker op. Mocht je dat probleem op je spot niet hebben (dat er in de winter mensen komen) dan kun je best eenvoudig een compostbak vlechten van wat kreupelhout. Hoeft niet mooi, maar genoeg om een beetje broei op te bouwen, dan houd je altijd genoeg organisch materiaal bij de hand om je grond te verbeteren. Scheelt weer slepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat jij zegt is heel iets anders, er staat namelijk dat het slecht opneembaar is. (wat ook is)

wat betekent dat je het op guerilla nu al in de grond moet doen, of het jaar ervoor.

Hoe verklaar je dan de resultaten die wij behaald hebben met het gebruik van Guanokalong door de aarde?

Naast nog wat andere toevoegingen?

Notabene in potten van 4,5L en 11L, indoor en outdoor.

 

Ik ben 100 liter kippenmest korrels rijker dus dat probleem is opgelost ;)

 

@ Poldergrower, Aan de hand van goede info door onder andere groen gif, El andy, kierewiet100 en carpe diem heb ik besloten dat ik voor kippenmestkorrels ga.

 

1 Omdat het een stuk goedkoper is als guano kalong

2 Er al veel mensen zijn die goede ervaring hebben met kippenmest en ik speel liever op zeker.

3 Ik hoef nu alleen kippenmest toe te voegen, guano kalong is geen complete voeding dus kan opzichzelf ook niet worden gebruikt als vervanger van kippenmest korrels.

Op alle drie de punten kan ik je geen ongelijk geven.

Guanokalong is van nature erg rijk aan fosfor en dat is een van de twee basiselementen die de plant nodig heeft in de bloei.

Dat zou een rede kunnen zijn om ook voor guanokalong te kiezen.

Wellicht een leuke test om uit te proberen?

Op enkele plaatsen van je spot ook guanokalong in je plantgat erbij.

En kijk of je verschil ziet en merkt in groei, bloei en oogst.

 

:D Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
mischien dat je hier wat aan hebt.

 

Guano is een slecht opneembaar organisch product en duurt soms maanden voordat de meststoffen vrijkomen voor de plant.Dit wordt momenteel door een aantal fabrikanten welke een bewerkt product verkopen welke wel direct opneembaar is voor de planten.Let wel op dat hoge doseringen fosfor dodelijk kunnen zijn voor schimmels en bacterien.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Poldergrower

 

Tja guano kalong toevoegen in de helft van mn plantgaten zou wel een goed zichtbaar resultaat moeten opleveren.

 

Ik heb ondertussen al een aantal gaten gevuld met de kippenmestkorrels potgrond en toplaag aarde van de spot zelf.

 

Ik zal is gaan voor een bakkie guano kalong, lijkt me wel een goede test ;)

 

Grts Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik mest voor groenten van DCM, prachtspul werkt zeer krachtig. Mooie donkergroene grote sterke planten!!

 

kleine korrels dus lekker doseerbaar. Ik heb altijd de 10Kg zakken.

 

Ik zweer bij dit spul, te koop bij de welkoop net als de kippenmest.

 

DCM meststof voor groenten

 

gallery_5606_1912_3101.jpg

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat kost dat per kilo ;) ? en hoeveel gram per plantgat?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de welkoop waar ik ga hebben ze als grootste 10kilo zakken, ze hebben ook 2kg en 5kg dozen (als ik me niet vergis, in ieder geval minder grote verpakkingen)

 

Dosering per plantgat weet ik niet, ik heb deze mest enkel op volle grond gebruikt guerilla.

 

Voor 15m² heb ik ongeveer 2,5kg gebruikt schat ik, ik heb de helft van de zak nog maar ik heb ook een bakje mest weg gegeven aan iemand

dus het kan maximaal 3kg zijn geweest voor 15m² dus omgerekend per 1m² is dat 160 gram.

 

Ik heb deze in combinatie met ecostyle A-Z kalk door de grond gemengd en gaf mooie planten. De grond zelf was ook al redelijk van goede aard, er groeide brandnetels en andere soorten planten.

 

Greetz.

 

edit// wat het kost? is 2 jaar geleden dat ik die zak heb gehaald dus ik weet de prijs niet meer, ik dacht niet meer dan 15 euro voor die 10kilo zak. Als ik in de buurt kom zal ik eens kijken wat die kost. Ik kan zeggen dat die in tegenstelling tot wat je terugkrijgt niet veel kost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...