Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zeebodem

Zeebodem`s Geurilla op de zeebodem,

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Sinds ik en de vrouw een beetje bezig zijn met het hele grow gebeuren,begint er van alles te kriebelen.

Zoals sommigen misschien wel weten,ben ik ook bezig met een klein voorgroei kastje.Deze is bijna klaar,en hier kan ik dadelijk mooi de nieuwe ronde in voorgroeien,zodat ze dan meteen het bloeihok inkunnen.

 

Nou hebben we ook het geurilla topic eens een beetje doorgelezen en......ECHT GRUWLIJK :verrygood

Dat gaan wij ook doen dadelijk als de tijd daarvoor rijp is :wave:

 

Afgelopen weekend hebben we de kaplaarsen aan getrokken,en zijn we op zoek gegaan naar geschikte plekken :D

Na een poos lopen en blubbertrappen kwamen we een (volgens mij) ideale spot tegen.

Een mooie verlaten/overwoekerde open vlakte in het bos.Overal groeien wilgen op het veld,de omgeving is omsingeld door brandnetels,want we zagen de netel restanten van verleden jaar nog staan.

 

We zagen ook meteen al een boel dierlijke uitwerpselen..ook iets om dus rekening mee te houden B)

-Dikke hazen keutels.

-Kleine maar wel een boel konijnen keutels.

-Vossen drollen.

-En reeen komen er ook.Je kon precies hun loop banen volgen volgen in het overwoekerde gras,en wat hun aanwezigheid ook veraade waren het grote aantal aangevreten jonge wilgjes.

 

Dat wordt dus wel een gaasje dadelijk spannen of zoiets dergelijks.

 

Hier even 2 foto,s van de spots op die plek.

gallery_27684_11418_1406160.jpg

 

gallery_27684_11418_1211087.jpg

 

De grond is natuurlijk van die drooggelegde zeebodem.Een dikke kleibodem,vol met schelpjes dus...

 

Plan is dan dadelijk om wat zaad te laten ontkiemen(15 a 20 stuks) en dan lekker de grond in,en de natuur haar gang laten gaan.

Lekker wat heerlijk sativa`s door moedertje natuur laten klaarstomen :lol:

 

Alles dus nog een eind weg,maar dan is het topic er maar vast.

Natuurlijk zijn alle tips van de doorgewinterde geurilla kweker van harte welkom :huh:

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit die spot Zeebodem, ga mee kijken bij je. Wanneer wil je de zaden ontkiemen?

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee wat leuk Zeebodem !

Welkom bij de guerilla's :verrygood

 

Maar pas op!: eenmaal besmet met het guerilla virus en je komt er niet meer van af :wave: haha

Je spot ziet er veelbelovend uit.

Vast niemand die er wat te zoeken heeft...

 

De grond zal wel een stuk opgewaardeerd moeten worden...

Hier zijn vele optie's mogelijk.

 

Met welke zaden ga je werken ?

 

Tot laters..

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk weer 2 guerilla's dr bij :verrygood

probeer 2 of 3 spots te vinden en nog een zaden kweekplekkie dr bij...

15 tot 20 is wat weinig.. vind ik...beetje meer plekjes en je slagingskans is stukken hoger...

tzou jammer zijn als 1 plekkie mislukt ..en het meteen einde verhaal is... :D

 

succes :wave:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeebodem,

 

Succes straks!! Nu, alvast zoeken naar geschikte plekken is verstandig. Maar gok niet op 1 plek. zoals Carpie al aangeeft

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

he die bomen herken ik..!!! :wave:

 

Leuk dat je ook buiten gaat, ik plant dit jaar ook weer buiten....

Mijn soortje's

Heribij fem 5x

Madonna stekken +- 30

En nog wat buiten zaad van cannabizznis weet ff niet meer wat... +- 15

 

Genoeg leuks dus en hoop dan ook op een mooie zomer voor ons in de polder.. :verrygood

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie,

 

Thnx man!Leuk dat je meekijkt :verrygood

We wouden gaan ontkiemen zodra dat kan.Eind april denk ik.

 

@HighLife,

 

Thnx man!

Ik geloof best dat je hier ook helemaal verslaafd aan kan raken haha ;)

We zijn pas net van start gegaan met onze eerste ronde hoor,maar zo op de geurilla tour is ook echt aantrekkelijk :D

Gewoon lekker zijn gang laten gaan.

Ik gok ook dat er geen mensen komen.Het was nu al een aardige klus om ter plaatse te komen haha..

Over de grond opwaarderen zal ik mee eens wat meer verdiepen.Ik las al dingen als gebruikte kweek aarde en kippen mest.

Over het soortje zijn we nog niet uit...Zou Killing Fields ook buiten kunnen?Sinds Stikkie hier is geweest met zijn Killing Fields heeft de vrouw het over geen ander wietje meer haha :)

 

@Carpe _Diem,

 

Thnx man!Mooi dat we er bij zijn :wave:

We zullen nog een wat offroad wandelingen gaan maken :lol: En een zaden kweek plek klinkt ook zeker helemaal niet gek in de oren :) Thnx voor de tip :D

 

@Peperfreak,

 

Thnx man!

Dat dachten wij ook ja,nu alvast maar eens wat opsnorren.Mooi de tijd om alles goed voor te bereiden.

 

@Stikkie,

 

Goed man :P

Leuke soortjes zet je daar neer kerel!Wij hadden ook zoiets van...waarom niet?..ja toch :P

Ik hoop ook op een super zomertje :huh: Spreek je!

 

Thanx iedereen voor de reactie,s en tips tot zover B) :lol:

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd rekening met het feit dat wilgen van natte grond houden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilg Het zijn pioniersbomen, dat betekent dat ze vaker op arme grond beginnen. Betekent niet in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Berk dat het arme grond hoeft te zijn. Houden ook van veel licht dus dat zal wel lekker zitten op je spot. Het is niet onverstandig om eens een schepje mee te nemen en een gat tot een 50 cm te graven. Dan weet je een stuk meer over hoe de bodem is. Klei zeg je, maar hoe hoog staat het water nu, gaat dat in oktober geen problemen geven? Is het vruchtbare grond? Brandnetels zeggen ondanks enkele topics die het tegengestelde beweren niet veel. Op bouwgrond doen ze het ook goed, maar doet wiet het echt niet zo lekker.

 

Zoals gezegd, zoek meerdere spots, plaats overal een paar plantjes, leer dit jaar veel. Lees alles hier en experimenteer er vrolijk op los. Ga uit van niets en hoop op alles!

 

Succes!

 

Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een tip***

 

Voeding heeft even nodig om in de grond te trekken. Begin er vroeg mee zodat het bodemleven alvast lekker zijn gang kan gaan. zodat er veel wormen huishouden op het moment dat jij wil starten.

Inderdaad kippenmest. Neem dan wel de gedroogde kippenmest :verrygood!

 

Ik kan je aanraden de topics: (als je die zelf al niet ontdekt had)

Het topic van onze Guerilla Master Himself Indoflow:

Indo's guerilla

Hij heeft 2009 18 soorten geprobeerd om te kijken met welke het beste te werken valt. Met andere woorden. Hij was jou 3 jaar voor.. en heeft het wiel uitgevonden.. Doe hier je voordeel mee.

 

Dan over grond opwaarderen:

een schat aan informatie

 

Maar kijk ook verder dan wietforum... ga eens lekker googelen en vergelijken...

Zo kom je op nieuwe ideeën...

Leg het voor.. overleg en lees tot je een ons weegt.

 

Ook iets... Vond ik zelf wel leuk. Schrijf voor jezelf op nu.. hoe je over guerilla denkt, en hoe je verwacht dat het gaat lopen.. En dan elke jaar aanpassen..

Je ziet jezelf ernórm groeien.

... hoeft niet.. is wel leuk..

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Slappy,

 

Bedankt voor je toelichting :verrygood

Ik zal me eens wat meer verdiepen in de zaken die je aanhaald.Wij hadden wel precies de instelling die je daar noemt :lol:

Uitgaan van niets en hopen op alles.

We zagen dit ook meer als eens een keer proberen.Ik ben nog maar net op gang in deze schitterende hobby,en heb momenteel bijna alle aandacht bij mijn huidige HPS binnen kweekje.

Ik moet natuurlijk ook niet teveel hooi op de vork nemen he haha :huh:

Thnx man!

 

@HighLife.

 

Nogmaals dank voor je input kerel!

Wordt even zeer gewardeerd :wave:

 

Dat topic van de aarde opwaarderen had ik al gezien,die van de master indoflow nog niet.

Die ga ik van het weekend eens even van a tot z doornemen ;) En dat logboekje gaan we zeker weten doen!

Momenteel houd ik er ook een bij van mijn huidige binnen kweekje :D

 

Nog even van huishoudelijke aard....

Mijn vriendin heeft dus ook een accont aangemaakt,dus ook zei kan af en toe een update plaatsen :)

 

Nogmaals bedankt iedereen voor het meedenken.Klasse zo B)

 

Gr Zeebodem & Melissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooie plannen....

Maar zou je niet voor een wat vroege bloeier of autoflower gaan.

Zeker als je er weinig aan wil gaan doenv en de natuur z'n gang wil laten gaan.

 

Mvg.

Wuboo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb afgelopen seizoen ook geguerilliaat op zeeuwse klei. Heb het opgewaardeerd met gebruikte kweekgrond, kippenmest en wat pk korrels, toch hadden de planten te weinig op het eind van het seizoen. Ik heb toen per plantgat zo'n 5 liter mengsel gedaan, was misschien ook te weinig.

 

Drooggelegde stukken bos zijn er in zeeland niet veel, maar 2 eilanden die ook bos hebben. En allebei niet zo veel :spliff:, Ik denk dat ik vorig jaar bij jou in de buurt zat.

Maar vrees niet, ik ga dit jaar heel ergens anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

high zeebodem,

 

allereerst van harte welkom in deze hoek van het wietforum :spliff:

mooie spot..mooie plannen..

wat voor sativa's wil je gaan gebruiken buiten?

ik ben altijd heel benieuwd naar de soortjes die men wilt inzetten,zo ook bij jou dus.

je hebt nu al een heleboel input gekregen in je eigen topic van mede forummers.nu nog even handige extra info lezen in wat andere topics om je plan waterdicht te kunnen maken en vervolgens fluitend uit te voeren zonder enige twijfels.

ik wens jou en je meis onwijs veel plezier en succes toe komend seizoen..highlife had gelijk,pas op!!voor je het weet ben je totally hooked!!

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey goedenavond,

 

Bedankt allemaal voor de reacties en input mensen ;)

Inmiddels zijn de plannen een heel klein beetje geweizigd.Ons maatje Stikkie gaat ook buiten spelen dit seizoen,en het plan is om dit samen te gaan bewerkstelligen :no

 

De preciese plannen zullen eerdaags wel gesmeed gaan worden.Ik weet nog niet wat hij allemaal van plan is.Wel weet ik dat hij al aardig wat leuke soortjes klaar had liggen.

 

Voor onzelf doen we zeker de Heribei van Sannie,en we willen ook zeker eerdaags wat spul op Frobanken en cannaseeds.dk scoren :D

-Henkes Loland.

-Royal dane 2010

-Royal dane x Thyphoon.

-DCF - Erdpurt x White Widow 07

 

Alleen.....hoe doen jullie dat met bestellen als ik vragen mag?Ik heb al gezocht of ik dat ergens kon vinden,maar ben het nog nergens tegen gekomen..

Bij Frobanken kan je nog wel voor de optie kroon of euro kiezen,maar bij cannaseeds niet.En mijn Deens is ook niet zo goed,en Google vertaler maakt er vaak ook iets onbegrijpsbaars van haha ;)

 

Eerdaags zal ik eens naar de spot toegaan en wat aarde omscheppen..kan ik mooi onze oude aarde recycelen :D

 

Iedereen inieder geval bedankt voor de tips en input,verry nice! :spliff::

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een beetje moeite kun je google vertaler wel begrijpen hoor ;)

En met wat meer creativiteit kan je zelfs het deens begrijpen :spliff:

 

frobanken is sinds dit jaar toch ook al in het engels te zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jeroen,

Bedankt voor de reactie man!Ik had het inderdaad al in de gaten met die Froebanken B)

 

Even een kleien update aan deze kant.

Omdat de tijd toch wel wat begon te dringen,hebben we hier eergisteren maar de plannen gesmeed.

Met zijn drieen rond de tafel over hoe en wat( ikzelf,vrouwlief en stikkie.)We gaan dus de spots van bovenstaande foto,s gebruiken,en wellicht nog een nieuwe erbij zoeken...

 

Zoals sommigen al hebben gezien,heeft Stikke een mega huge smartpot :D Hier is de bedoeling een mega grote boom in te gaan maken.Hier zal Stikkie zich mee bezig gaan houden,en wij meer met de "veldjes"

Als zaad hebben we:

-Heribei

-wat Deens spul.

-Extrema.

-Afgaan x NYCD.

en nog wat soortjes die ik zo even niet meer weet...

 

Ik heb er nu 10 staan te ontkiemen,en Stikkie doet het zelfde.Dan hebben we dadelijk dus goed voor gegroeide sterke planten.

 

gallery_27684_11418_1256478.jpg

 

gallery_27684_11418_588680.jpg

 

Wordt vlug upgedated :spliff:

 

Gr Zeebodem en Melissa,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op deze even een abo genomen..

Veel succes. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartstikke mooi Doc,thnx <_<

Einde van de maand komen we samen met Stikkie nog even bij je langs :P

 

De geplante zaden zijn 100% ontkiemd,en staan sinds gisteravond in 1 litertjes op Goldlabel light mix

Dit ingewaterd met 50ML water icm Plagron roots,op een PH van 5,8

Ze staan nu op te groeien onder de T-Neon.Hier zullen ze een kleine maand in blijven totdat ze buiten mogen gaan spelen.

 

Misschien worden er nog wat dames verhuist van huize Zeebodem naar huize Stikkie en vice versa.

Stikkie is er nog niet overuit wat nou de three of wishdom moet gaan worden...Hoogst waarschijnlijk een NDB x Royal Dane,maar die staat nu nog in Stikkie zijn hokje.

 

Volgend weekend gaan we het bos in om de spots alvast wat op te waarderen....ik weet,het is een beetje laat....maar het was door overmacht helaas niet anders..

Momenteel nog aan het werk,maar zal vanavond even een foto posten van de little ones :P

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beloofde foto,s van de zuigelingen,

 

Gr Zeebodem,

 

gallery_27684_11418_435360.jpg

 

gallery_27684_11418_245274.jpg

 

gallery_27684_11418_200169.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Balsturig,

Thnx voor je reactie!Gaaf he,ben er zelf ook erg blij mee :huh:

 

gisteren zijn we met zijn drieen het bos ingeweest,(Myself,Stikkie en de de vrouw.)

We hebben de eerste voorbereidingen getroffen in de vorm van de eerste gaten graven :huh:

 

De voorbereidingen voor de Three of wishdom zijn getroffen,en we hebben de eerste gaten gegraven voor de Heribei,s en de extrame,s.

Die staan overigens nog steeds op te komen in het voorgroei kastje.

Volgende keer nemen we ook wat zakken aarde mee,en een paar rollen gaas,ivm knaag dieren en reeën.

 

We kwamen wel dikke wormen tegen in de aarde :)

gallery_27684_11418_635.jpg

 

Dit is de spot waar de Heribei,s komen te staan.

gallery_27684_11418_83211.jpg

 

gallery_27684_11418_97680.jpg

 

Nog even en dan mogen ze naar buiten.

gallery_27684_11418_694272.jpg

 

gallery_27684_11418_462277.jpg

 

gallery_27684_11418_682986.jpg

 

Gr Zeebodem en Melissa,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor!

ziet er goed uit allemaal! Ik volg u :huh:

 

En ik zou zeggen, Verdeel en heers :huh:

 

Groenten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie start! Dat komt helemaal goed

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijde heren ^^ ..Thnx voor jullie reactie,s :D

 

Afgelopen weekend hebben we hem weer even flink van katoen gegeven.

S`avonds in het donker sneaky door het bos met zakken aarde,de volgende dag in de hete zon nog verder met de zakken,emmertjes, en scheppen het bos door :S

We waren alle 3 half dood op de spot aangekomen,en toen moest er nog gearbeid worden :rolleyes:

 

Maar zoals gezegd,we hebben hem gister even een flinke tik gegegeven.

De kuil voor Stikkie`s Three of whisdom met smartpot is helemaal klaar,en de gaten voor de heribei`s zijn ook klaar.

Deze ook afgevuld met special mix,1 buffertab en een handje GL batman shit ;)

 

Nu rest dus nog een paar kuilen voor de overige meisjes.Als we weer naar de spot gaan,ronden we meteen alles af.

De laatste gaatjes graven en meteen de plantjes erin.Dit zal dan ergens volgende week gaan worden ;)

 

Deze kwamen tegen tijdens onze geurilla wandeling door "niemandsland"

gallery_27684_11418_23384.jpg

 

Vinden ze lekker :)

gallery_27684_11418_2329.jpg

 

gallery_27684_11418_97716.jpg

 

gallery_27684_11418_95868.jpg

 

De Heribei spot..

gallery_27684_11418_55789.jpg

 

Ze staan al te genieten in de tuin.

gallery_27684_11418_74485.jpg

 

gallery_27684_11418_35752.jpg

 

Zeer binnenkort weer een update :D

 

Gr Zeebodem en Melissa,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...