Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thoro

beginnende kweektent

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Ook ik kom met een persoonlijke vraag over een Tentje.

 

Ik sta op het punt een tentje te kopen, maar zou graag hier jullie hulp bij kunnen gebruiken.

Mijn oog is gevallen op de Secret Jardin Darkroom 1,20 x 120 x 200of220, ik wil daar 1x 600watt in gaan hangen, en mijn doel is om er 5plantjes van een Haze soort in neer te zetten voor eigen gebruik.

Mijn idee erachter is om de 5planten vrij lang te laten groeien om zo toch een flinke opbrengst te hebben, maar ik begin te twijfelen of deze tent daar wel groot genoeg voor is, misschien iemand die daar antwoord op weet?

Dan is er nog het medium, kokos lijkt mij het verstandigst maar daar komt nog aardig wat bij kijken, misschien beter op safe spelen en toch aarde gebruiken?

En dan nog de verdere inrichting van de tent, de afzuiger, inblaas, fan, schakelkast (relais) enz.

 

Wie zou mij een beetje op weg willen helpen met deze vragen?

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.eugrowshop.eu/nl/kweektent-acties/

 

je kunt hier kijken, ik heb er mijn setje gekocht maar ze zijn niet heel zorgvuldig met je bestelling ( ik had een verkeerde tent en ze waren mijn travo vergeten)

wel de tent vervangen maar de travo was niet op voorraad, daar geen bericht over gekregen en na bellen pas gehoord dat travo er niet was,

 

travo ergens anders gekocht en bedrag wat ik terug krijg moet nog komen op rekening, moet er wel bij zeggen mensen zijn wel erg behulpzaam als je met vragen zit

maar ik zou er nog eens over denken als ik weer wat nodig zou hebben of ik daar weer ga.

 

even als vergelijk, als ik bij sannie wat bestel, word er niets vergeten en je hebt je spulen snel in huis en het is netjes afgehandeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thoro,

 

1,20 x 1,20 is genoeg voor 5 mooie haze dames.

Ik zou 18 liter potten nemen omdat je dan toch aardig grote potten hebt voor de wortels, daarmee een stabieler bodemleven en een grotere water en voedingsbuffer.

Tsja, je begint met een tent en wat je er verder bij nodig hebt is natuurlijk te vinden in de diverse growverslagen.

(zie mijn handtekening voor mijn verslag, in de 1e post meld ik de details van de ruimte)

 

Al met al is een basistent alsvolgt ingericht:

-potten (5 x 18L)

-Aarde

-Lamp (600 watt)

-Lampenkap (koop gewoon een normale kap van 10,- euro, zo'n adjust a wing is leuk maar dat kan altijd nog)

-VSA

-Schakelrelais (hiermee schakelt je lamp in, gebruik geen schakelklokje van de Gamma oid)

-Filter (minimaal 500m3, meer is beter)

-Afzuiger (minimaal 500m3, wederom, meer is beter maar je filter moet aansluiten op je afzuiger, qua capaciteit)

-Houdt er rekening mee dat een 160mm luchtslang stiller is dan een 125mm slang, kies dus de grootste slangmaat als geluid een probleem kan zijn

-Boxventilator, hang deze aan de zijkant in je tent, deze fan blaas tegen je planten en maakt de stammen lekker stevig, optimale sapstroom!! :verrygood

 

En koop een basiskit van een of andere fabrikant, ik weet dat Hy-Pro starterskits heeft voor de voeding.

 

Je kan het zo gek maken als je wilt maar hiermee kan je in ieder geval een start maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de hulp tot nu toe mannen!

 

Ik heb trouwens ook nog wat (nieuwe) spullen staan die ik misschien nog wel kan gebruiken zoals 2 softboxen, (gebaseerd op 10lampen) ik geloof een 1500m3 en een 2500m3 en een bijbehorende rhino koolstoffilter, 6vsa's en nog wat lampen en kappen en een hoop voeding, maar dat is al minstens 2jaar oud.

 

Maar aarde zou makkelijker zijn dan kokos voor Haze?

 

Denk dat het ook het beste is om zaden te bestellen en deze in een propagator te laten kiemen voor mijn doel, of is dit te hoog gegrepen voor een eerste eigen kweekje?

 

Grt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde is sowieso makkelijker, het buffert goed en voedingsfouten hebben minder snel grote gevolgen.

 

Ontkiemen in een propagator kan maar is niet noodzakelijk, direct in de grote pot gaat ook prima (wel zal ik dan een kuiltje maken met kiem/stek grond)

Enige nadeel van ontkiemen in je bloei ruimte is dat er de eerste dagen een dikke hps boven hangt stroom te vreten.

 

Ik heb lang op dezelfde manier gekweekt zoals jij van plan bent, check de handtekening.

 

En ik sluit me verder aan bij het antwoord van Thoro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien de spullen die je al hebt, zou ik zeggen investeer in een goede controller voor je softbox. Iets van een TMA 5 standen regelaar ofzo, zodat je lekker stilletjes kunt draaien. Je filter zul je waarschijnlijk moeten vervangen of hervullen. De voeding is een keuze die je moet maken: Kijken of er niks neergeslagen is en gebruiken, of op zeker gaan en nieuwe voeding nemen (ik kan niet in je portemonnee kijken).

Van de lampen kun je kijken of de reflectors nog helder zijn en in ieder geval een nieuwe bulb er in draaien.

Op aarde vind ik altijd het makkelijkst. Behalve verzuipen kan er weinig echt mis gaan, vooral als je een goed voedingsschema hebt.

Zaadjes zijn eigenlijk makkelijker dan stekken. Bovendien haal je geen ziektekiemen e.d. binnen. Er zijn topic's zat met zaadjes, dus even rond neuzen en je kunt niet meer stuk. (en je hebt veel meer keuze qua soortjes ook nog eens).

 

En heb je verder nog twijfels, ga eens koffie drinken in een goede growshop en vraag ze de oren van hun kop.

 

Veel plezier met je kweekje

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Thoro

 

Ik heb heerlijke koffie verse bonen kom bij mij maar een lekker bakje doen en vraag maar raak :verrygood

 

Groeten

Wietforum-shop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haze soorten worden wel hoge planten. Hou hier wel rekening mee met je voorgroei omdat je met een beperkte hoogte zit in je kweektent.

Als ik het goed heb, heb je Secret Jardin DR120 alleen in 200cm hoogte. De zogenaamde INT versie hebben 215cm hoogte, maar dit begint vanaf 120 x 240 x 215cm

 

ik weet trouwens niet of dit bij alle Haze het geval is, ik had het met Amnesia wel.

 

Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, die haze's gewoon knakken en buigen, in je 2m hoge tent komt dat wel goed hoor :wave:

Weet je al welke haze je neemt?

Bij greenhouse hebben ze een leuke Sativa Mix Pack, en de haze's hierin zijn erg lekker.

(ik ben niet zo'n grote fan van greenhouse maar die haze mixpack is wel erg lekker voor een mooi prijsje :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders knip ik wel gaten in de tent voor de takken :verrygood

 

Ik heb zoveel leuke Haze'jes gezien dat ik nog geen keuze kan maken.

Bedankt voor de tip trouwens van dat mix pack, dat ziet er wel erg lekker uit.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...