Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiet-rdc

Homebox xs 400watt kweek!

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

ik lees nu al een behoorlijk tijdje rond op het forum en vind het nu eens tijd voor een wat groter kweekje

Heb buiten gekweekt en binnen onder tneon

En nu heb ik bij www.growshopalien.com een homebox xs 400watt gehaald met cooltube omdat het anders te warm word in zoon klein hokje.

Ik denk dat ik 4x potten van 11L neerga zetten en dat ik ga scroggen omdat ik wil proberen 0.5gr de watt te halen..

Mijn soortje ga worden nothern light feminized zaad met een bloeitijd van 8weken.

Maar ik heb geen ervaring met scroggen en weet nie of ik nie beter op een andere manier kan kweken

Maar de tent is maar 1.20 dus de hoogte kunnen ze ook niet in dus scroggen moet wel

ik wil 2 weken voorgroeien en dan de klok op 12/12 zetten maar is dat wel lang genoeg om een vol netje te krijgen

en wat moet je doen de plant toppen ofwat en dan een scrognetje erboven en dan alle groeischeuten die erboven komen vastbinden ?

hopelijk kan iemand me helpen

 

mvg , rdc

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt, maar hoe kan ik het beste aanpakken mensen?

2weken voorgroeien en dan scrog en hoe krijg ik dat netje vol? toppe dieve ?

ik snap het nog niet precies en wil wel graag weten voordat ik begin hoe ik alles moet doen

 

mvg, rdc

Share this post


Link to post
Share on other sites

van scrog heb ik nog geen kaas gegeten maar

wat ik wel weet is dat de meeste 30 cm boven de pot hangen

en dat je de dame gaat moeten buigen en rustig knakken ,

en vervolgens aan het scrog net binden .

 

zelf heb ik enkel ervaring met knakken en buigen en dat doe je best rustig beter te zacht als te hard .

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als ik de plantjes 2weken voorgroei zijn ze nog niet echt bossig enzo,

En komen er dan wel genoeg toppen aan want wil echt voor 0.5gram de watt gaan

en is nothern light wel een goede keuze ?

 

mvg, rdc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in dit tentje meer dan 2 weken voorgroeit worden ze denk ik wat te groot. Ik heb zelf op 12/12 vanuit zaad gekweekt in dit hokje en kreeg het netje prima vol. Je zou ze 1x kunnen toppen en ze 2 weken kunnen voorgroeien. Meer dan dat lijkt me wat overdreven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wiet-RDC,

helaas is jouw lamp te groot voor Micro-/Fluo. :verrygood

Hier mogen HPS-kweekjes tot een vermogen van 250 watt geplaatst worden.

 

Veel succes met deze ronde!

 

Verplaatst naar Indoor

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog eens wat op het forum gelezen

En als ik zo eens door wat verslagen lees zie ik homebox xs 250 watt waarbij resultaten van 150gram worden gehaald. en bij een 400watt als hoogste 200gram, dus nu zit ik te twijfelen of ik er niet beter een 250watter in kan hangen omdat dat veel minder vebruikt, ik heb nu dus een 400watt met cooltube en schijnbaar houdt die cooltube veel lumen tegen.Maar scheelt dit veel of hoe zit dit allemaal?

 

mvg, rdc

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt niet lullig bedoelt hoor... maar beter ga je eerst even een maandje lezen op dit forum voordat je begint..

dr is op elke vraag van jouw een antwoord..

je moet ook niet teveel over die 250 of 400 denken, gewoon doen en kijken wat er gebeurt!!

IMPROVISEREN! dat doen we allemaal!

 

Cleef geeft je prachtige tips, maak er gebruik van!!

 

succes verder, en ik zal je volgen als je je verslag begint :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit al ruim een jaar op dit forum en heb al veel gelezen maar op het gebied van scrog etc ben ik echt niet bekent en het is natuurlijk nu eens tijd om in praktijk iets te doen, heb paar buitenkweekjes gedraait

En amnesia haze onder 110watt toen had ik 0.6gram de watt de 1e x..

Maar scrog in een homebox xs is toch weer iets anders het oppervlak is te klein om ze de lucht in te late schieten scroggen moet wel.Maar zijn ook goede opbrengsten mee te halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadjes liggen lekker tussen vochtige doekjes hoop dat er morgen of overmorgen een zaadje uitkomt:)

Verder hoeveel cm boven de potten moe ik het scrognetje doen?

Denk er wel aan dat mn tent maar 1.20 hoog is

 

mvg, wiet-rdc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...