Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bliksem

Toprot recupereren?

Recommended Posts

Yow,

 

Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe je wiet met toprot op een goeie mannier kan verwerken in iets leuk.

Zonde om het weg te gooien.

 

Wat ik momenteel dacht is om er (ISO- of ethanol-) hasj van te maken maar het probleem hierbij is dat de sporen van de toprot zo klein zijn dat ze ook door de kofiefilter gaan.

Nu dacht ik om de ethanol oplossing gewoon een tijdje te laten staan zodat alle kleine sporen in de oplossing neerslaan op de bodem en dan de ethanol af te tappen. Dit zou werken als de sporen niet oplossen, maar als de rot wel op lost ben je er geen reet mee.

 

Weet iemand of toprot op lost in ethanol of isopropylalcohol? :verrygood

 

Voor mensen die het niet weten.

ISO-hasj wordt gemaakt door het knipafval in een bokaal met isopropylalcohol of ethanol te steken. Goed te schudden voor een minuutje ofzo en dan de oplossing door een kofiefilter te gieten. De oplossing wordt onder de kofiefilter opgevangen door een bord. Op deze manier blijft de grote verontreiniging achter in de kofiefilter.

Hierna laat je de ISO of ethanol uitdampen totdat deze alcohol weg is. Hetgeen achter blijft in je bord is rijk aan thc en kan je dus hasj mee maken.

Het nadeel van deze mannier is dat de chlorofyl van de blaadjes ook op lost in de ISO en dit dus in grote hoeveelheden aanwezig is in de hasj.

Eigelijk is dit dezelfde mannier om slechte hasjolie te maken maar dan de "hasjolie" langer te laten verdampen.

 

Iemand een ander idee? :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk voor de tip maar zoals ik gelezen heb wordt de smaak er grotendeels uit gehaald door te watercuren.

 

Ik zou graag een goed en rotvrij eindproduct hebben. Volgens mij rook je bij het watercuren nog een groot deel van de rot op. De toprot wordt er toch niet gewoon uitgespoeld bij het vervangen van je water?

Kan ik eens proberen bij de lichte gevallen maar de zware toprot zie ik niet echt zitten.

 

Het liefst van al zou ik de thc er uit willen halen zonder dat die rot mee komt. Dit moet toch haalbaar zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat ik ooit eens gelezen heb dat je van toprotgedeeltes iceolator kon maken.

Maar weet dit niet met zekerheid.

 

 

Leuk voor de tip maar zoals ik gelezen heb wordt de smaak er grotendeels uit gehaald door te watercuren.

 

Ik zou graag een goed en rotvrij eindproduct hebben. Volgens mij rook je bij het watercuren nog een groot deel van de rot op. De toprot wordt er toch niet gewoon uitgespoeld bij het vervangen van je water?

Kan ik eens proberen bij de lichte gevallen maar de zware toprot zie ik niet echt zitten.

 

Het liefst van al zou ik de thc er uit willen halen zonder dat die rot mee komt. Dit moet toch haalbaar zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...