Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

using jopie

2 x 400W op 1.44 m2

Recommended Posts

Goedendag collega's!

 

Na een pauze van ±2 jaar eindelijk weer een huisje waar ik fijn in kan groeien! :verrygood

Nu heb ik praktisch alle kennis opgedaan via dit prachtige forum zodat ik het leuk vindt om dit verslag met jullie te delen!

Ik zie mezelf gewoon weer als een beginner aangezien mijn kennis ook roestig is geworden en maak daardoor weer wat foutjes > dus please brand los met commentaar!

 

Mijn setje bestaat uit:

Buis ventilator voor de inblaas

1000m3 softbox enneh.. Filter! :D

Fan controller

2 maal 400 watt

Op aarde met Gout voeding lijn

 

Een apart voor groei / droog tentje van 0,80 bij 0,80

 

(niet alledaagse?) toevoegingen: Ik heb de grond geïsoleerd (en het schuine dak) met piepshuim. Over het piepschuim op de grond zit vijver folie.

De voorzijde van het hok is een houten frame met vijverfolie voor de stevigheid en zwart/wit folie voor de reflectie.

Een leuke oplossing welke ik nog niet was tegengekomen: Het "deurtje" is hetzelfde, maar klittenband zit vastgeniet aan de vijverfolie en vastgenageld aan het houten frame (zie foto 2). ent zuigt prima vacuüm!

 

Ik kweek op 17 potten van 18 liter (rechthoekig)

 

Ik heb stekken gekregen, nog geen idee welke (ik dacht white widow). Maar moet nog even langs de stekken boer (zie hier) dus zal dan gelijk even een updateje doen

 

Een grote belemmering waar ik mee zat was de afvoer: deze moet door een 10cm gat heen. Echter lijkt dit nu allemaal goed te gaan! Laatste week schakel ik naar 600 plus 400 watt en maar zien of het lukt!

De lucht wordt overigens niet aangezogen van buiten af maar in de ruimte zelf, onder de deurpost door toch het echter goed!

 

Meeten is eigenlijk allen LV en temp > momenteel min 16 graden tot 24 & LV rond de 60

Volgende ronde graag nog iig een EC meter

 

Nu 17 dagen 12/12

De planten zijn getopt en tussen de 45 - 55 cm

 

Ik vindt het leuk om even het hele hokkie te tonen dus laten we daar mee beginnen!

 

Voor het overzicht :wave::

gallery_10236_11415_31818.jpg

 

De oplossing voor het deurtje

gallery_10236_11415_314533.jpg

 

gallery_10236_11415_619174.jpg

 

Het electriciteitsverhaal, timer ligt even op wasmachine. Tevens zie je de afvoer naar 10cm

gallery_10236_11415_552390.jpg

 

 

Inblaas met fan

gallery_10236_11415_452281.jpg

 

Nu de damens!

Nog net niet lekker dichtgegroeid!

gallery_10236_11415_370360.jpg

 

gallery_10236_11415_619649.jpg

 

Klein bladprobleempje, het witte is na het inspuiten met water (zie voorgaande link), dus zal wel wat calcium oid zijn

gallery_10236_11415_709823.jpg

 

Overigens 1 plantje is duidelijk een ander soortje:

gallery_10236_11415_116583.jpg

 

Groeten,

Jopie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie topic Jopie, en jij zegt dat je al heel wat vergeten bent... Je bent toch goed op weg zie ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar een fotootje met de lampies uit....

 

........ :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo.

 

Ziet er goed uit allemaal kerel!

Krijg je geen geluids overlast als de afzuiger wat harder gaat draaien,en het door die 100mm afvoer heen perst?

En als ik het goed heb gezien,hangen je VSA,s onderste boven :wave:

 

De kleine dametjes zien er lekker uit in ieder geval :verrygood

Ik kijk mee!Succes met je ronde!

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de reacties: Top dat er wat gluurders zijn!

 

@ Zeenbodem; nee, geluid is eigenlijk prima. In de ruimte zelf hoor je het wel, maar daarbuiten (lees overloop) eigenlijk niet. Heb wel stripjes aan de zijkant en bovenkant tegen lichtinval dus die zullen ook wel geluidsisolerend werken! Trouwens VSA op de kop? :verrygood kan dat?

 

Slordigheidsfoutje 1: ik gaf al ruim een week bloei voeding en keek op het schema, moest nog een paar dagen wortel en groei. Dus daar zojuist weer even wat van gegeven!

Slordigheidsfoutje 2: de lampen hebben praktisch de hele tijd op 40 -50 cm gehangen. Schade lijkt heel beperkt.

 

@ MRT; coming soon!

 

@ Deskeilen, thanx! Hopen dat die weg een mooi resultaat levert! Foutjes zijn wel weer gemaakt!

 

Overigens snel vraagje: mijn kleine tentje waar ik straks in wil voorgroeien en droegen staat in dezelfde ruimte: Temp rond de 16 en LV rond de 50. Vrij stabiel. Zijn dit fijne uitgangspunten voor het drogen? Ik verwacht dat de LV ongeveer hetzelfde blijft straks...

 

Snel meer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net eens even wezen kijken,

 

Ik zou dit weekend weg gaan en had gister daarom even 8 liter van onderaf gevoed. Maar de damens hebben al goed gedronken! Even ter vergelijking: een weekje geleden gaf ik ongeveer 150 ml per beurt :verrygood ik vermoed dat ze zondag al weer helemaal droog zijn dus dat is veel belovend. Ze zien er goed uit, heb foto's gemaakt met licht uit! Maar daar moeten jullie nog een nachtje op wachten :wave:

 

Een vraagje dan maar:

Ik wil 1 lamp naar 600 watt, heb nog wat apperatuur 2ehands. Lang verhaal kort: 1 VSA heeft geen aarde, maar zien er goed uit. Heb deze nog onlangs (2 maand terug) werkend gezien. Hoe ik ook kijk, ik kan de aarde niet vinden! en weer 1 andere ziet er nogal oud uit, kleine navraag bleek dat hij tenminste 3 jaar oud is. lichte tekenen van roest!

 

Wat te doen? Mijn voorkeur gaat naar die zonder aarde, ik investeer dan eigenlijk liever in een brandblusser welke ik toch wel graag wil dan in een nieuwe VSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oude vsa's weggooien.......

 

Ze vreten stroom bij het leven, en je redement is lager :verrygood

Beter kies je voor veilig en koop een nieuwe :wave:

 

 

Ik gebruik mijn vsa's 4 rondes en dan gaan ze weg B)

Ik moet nog 2 rondes dan mag je ze hebben van me :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waardevolle info, thnx!

Die VSA's zonder aarde zijn 2 keer gebruikt: maar wel verspreid over 1 jaar. Nog veilig?

 

Jij bent de trigger geweest voor dit verslagje Tim! (lees stille genieter :verrygood)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanvulling op de update van vrijdag; de foto's! :lol:

Stonden toen 17 dagen bloei met 11 dagen bloeiverschijnselen.

Jullie mening?

 

gallery_10236_11432_943056.jpg

 

gallery_10236_11432_279369.jpg

 

gallery_10236_11432_534774.jpg

 

gallery_10236_11432_71793.jpg

 

Er sterven al wat blaadjes af onderaan de plant

gallery_10236_11432_304417.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent de trigger geweest voor dit verslagje Tim! (lees stille genieter ;))

 

 

 

Nu voel ik me wel vereerd.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 dagen 12/12

Vandaag een treurige dag.

Ik ben er achter gekomen dat de fan controller het niet meer doet, das klote. De temperatuur loopt nu op tot 29.2 graden.

Nog erger: gister niet de mogelijkheid gehad om even te kijken maar vond ze die dag ervoor zo zwaar dus ik dacht dat ze nog even zonder water konden, NIET DUS! :lol: ;)

Bijna alles hing slap, terwijl het in mijn ogen allemaal best okee ging. Heb ze daarom maar een litertje meer gegeven en van onderaf gevoed. Weet niet of ik dit achteraf misschien beter van bovenaf had kunnen doen.

Balen dus! Iemand een idee welke gevolgen dit gaat hebben? Hierbij een fotootje van de damens welke er het ergst aan toe waren...(hoor de vioolen op de achtergrond)

gallery_10236_11415_251916.jpg

gallery_10236_11415_208359.jpg

gallery_10236_11415_477717.jpg

En eentje van het overzicht...

gallery_10236_11415_135938.jpg

 

Naja aan de positieve kant heb ik nog wel mooi kunnen zien welke het hardst drinken..

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trekt wel bij hoor :lol:

Morgen zijn ze weer helemaal als nieuw...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft allemaal een beetje een rare wending gekregen: Ik heb tenminste 1 hermafrodiet en 3 waarvan ik twijfel. Doordat er zo ontzettend weinig ballatjes vormen denk ik dat ik ze nog wel even baas kan. De vier plantjes heb ik apart gezet in mijn voorgroei hokje. Ik haal de balletjes dan constant weg en ga eens kijken hoe dit dan verloopt.

 

In de grotere ruimte hebben de plantjes nu alle ruimte, er staan er nu dus nog maar 13 in. En om ze nog eens wat extra's te geven heb ik de 400 W verplaatst naar het kleine tentje en vervangen door 600W.

 

Vraagjes

Ik las ergens dat de inlaat van verse lucht niet direct op de toppen moet staan. Wat is hier het gevaar?

De LV is ook aan de hoge kant, tussen de 60 a 70. Kan dit, omdat he zo'n klein hokkie is niet omlaag worden gebracht door simpel iedere avond even een pak zout neer te zetten? Of andere tips? Afzuiger omhoog haalt niet veel uit.

Ik vind de laatste tijd erg veel vliegjes in huis. Het is ggeen varentouwmug. Zijn er andere vliegend plagen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey gebruikende jopie,

 

Als je voldoende capaciteit hebt moet de RLV wel omlaag te brengen zijn door de afzuiger op te schroeven....maar ja dan moet je temperatuur ook nog wel ok blijven natuurlijk.

 

Waarom de koude lucht niet rechtstreeks op de toppen? antwoord is: DAUW. Uitleg: warme lucht kan meer vocht vasthouden als koude lucht vandaar spreken we over relatieve luchtvochtigheid. Nu als de koude lucht op je warme top blaast condenseert het vocht in en op de top te snel met als groot gevaar BUDROT!!! :D

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

 

groetjes en ik blijf je volgen!

 

complex ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej thanx Complex,

 

Dan ga ik de lucht maar wat meer over de toppen heen blazen dan er direct op. Actie wordt ondernomen want de topvorming begint al lekker in te slaan. zodra ik iets beters voor handen heb dan mijn 2 MP blackberry zal ik weer even foto's tonen als bewijs ;). En anders moeten jullie het maar even doen met de matige kwaliteit :D de vliegjes heb ik vandaag iig niet in het hok gezien dus ik hoop dat hier maar niks aan de hand is. Een plant gaat morgen uit de voorgroei tent omdat deze weer een balletje had laten ploffen.

 

Het is fantastisch om te zien hoe snel het nu ook gaat nu de plantjes weer alle ruimte hebben. Het begint een leuk experiment te worden omdat ze straks weer dicht op elkaar moeten staan. Halverwege februari moet de voorgroei namelijk van start voor de volgende ronde. Ik denk zelf dat de ruimte die ze nu hebben en het extra licht het heel goed doet, ik ben ook benieuwd naar jullie mening als er weer nieuwe foto's komen.

 

Trouwens is de LV wel een probleempje want de tempratuur is nu rond de 23 graden met licht aan en 15 a 16 met licht uit... Dus harder afzuigen is wat probleematisch, hier nog iets anders voor? De afzuiger draait nu op ±60% dus met capaciteit lukt het wel.

 

groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 35 12/12

 

Tijd voor een update. Het gaat allemaal goed, de damens zien er gezond uit. wat tekenen van stress, dat zal wel door de lage tempratuur komen. Zit tussen de 15 min en 25 max. LV is wat gedaald naar 50 % dat is wel werkbaar lijkt mij zo.

Lengte zit tussen de 45 en 60 cm.

 

Dan de dia's nog! Sorry, heb geen betere camera tot beschikking!

 

Dit is 1 vd kleinere:

gallery_10236_11415_291997.jpg

 

De enige scherpe foto, zelfde plant.

gallery_10236_11415_164457.jpg

 

sfeerimpressie met lichtjes aan:

gallery_10236_11415_99084.jpg

 

gallery_10236_11415_196112.jpg

 

een van de grotere, grappig om te zien hoe anders deze is opgebouwd

gallery_10236_11415_413236.jpg

 

gallery_10236_11415_369535.jpg

 

gallery_10236_11415_322929.jpg

 

Al met al vindt ik het wel lekker gaan. Over een paar dagen zet ik ze weer allemaal in dezelfde tent, denk ik...

 

Reacties?

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft er iemand anders ervaring met de lijn van Gout biologische voeding? Ik twijfel vanaf welk moment ik het schema moet volgen. Vanaf 12/12 of vanaf de eerste bloei verschijnselen. Zit nu in week 5 (en een half) volgens he schema moet de topharder er in maar ik denk dat ik nog 3 dagen wacht. Is het nodig om even 1 keer water te spoelen als ik switch?

 

Thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tututtut update...!

 

Korte samenvatting:

Dag 38 12/12

Er is geswitcht naar 1000 Watt (400 + 600)

Alle planten staan weer in 1 tent, welke nu gezellig druk is.

De plantjes welke in de kleine homebox hebben gestaan zijn aardig veilig. Moet wel wat duidelijker te zien zijn als ze niet oke waren volgens mij. Lekkere bloei spurt gemaakt met zn allen.

een plant bleef wel heel erg achter en omdat deze ook niet lekker dronk na meerdere waarschuwingen heb ik hem verwijdert. :spliff: Staat nu in de homebox met licht uit. Eens zien of zo'n jong wietje te redden is door hem straks in een potje te stoppen... Wat is het allemaal leerzaam.

>> Dus nog 15 over, deze gaan het doen voor mij, hoop echt wel op 700... Haalbaar?

 

Vandaag voor het eerst topharder in het voedsel.

 

Foto's zijn van de twee uit de homebox, hebben wat meer stress gehad als de rest en lijken wat sprietiger.

 

gallery_10236_11415_163279.jpg

 

gallery_10236_11415_24094.jpg

 

gallery_10236_11415_296697.jpg

 

Dit topje lijkt al wat last te hebben van het gewicht, dus heeft een brace gekregen (niet op foto)

gallery_10236_11415_286195.jpg

 

gallery_10236_11415_290484.jpg

 

Vandaag krijgen ze zo'n liter per plant omdat ik er morgen even niet bij kan. Oh ja.. Ik geef praktisch iedere dag water, zo af en toe van onder en af en toe van boven.

 

Tips, suggesties en vooral hard commentaar... Welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks mis mee! zoals je zelf ook al hebt gezien gaat de luchtvochtigheid later in de kweek vanzelf ook al omlaag. Je plantje reguleren dat zelf al een beetje ;)

Probeer overal continuiteit in aan te brengen dus ook in je watergift.

 

Wat me opvalt is dat je nog best wel wat ruimte in je hok hebt, dan gebruik je je verlichting niet optimaal. Ik denk dat 700gram hoog ingezet is maar wiet weet.

 

Ga zo door! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Complex,

 

Thanx voor je reactie! Er staan nu twee planten bij het hok uit de kleine en het staat aardig vol. Eigenlijk maar 1 plekje waar het wat voller mag dus 1 deze dagen maar even wat schuiven zodat het daar ook mooi vol staat!

 

Ik hou het constante reguleren in de gaten, bedankt voor de tip!

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd!

 

Ik blijf vliegjes vinden in het hele huis, het is zeker geen varenrouwmug. Morgen maar even een vliegjes strip kopen. Het slaan tegen de potten doet niks, maar het is toch raar!

De LV heeft zich helemaal opgelost. Het is denk ik nooit een probleem geweest; ik had de meter altijd in de pot liggen en had hem nu eens aan de muur geplakt. Blijkt de lv maar rond de 35 % te zitten haha!

 

Gaat goed verder, het mag nog net iets voller van bovenaf gezien.

Maar ze zien er erg gezond uit en kunnen nog wel een maandje vermoed ik!

Als ik het me goed herriner gaat het gewicht in de laatste 4 week komen.

 

Herringering: ze zijn getopt en dit is erg goed gegaan!

Enjoy de pics!

 

gallery_10236_11415_377516.jpg

 

gallery_10236_11415_499997.jpg

 

gallery_10236_11415_29353.jpg

 

gallery_10236_11415_164859.jpg

 

gallery_10236_11415_166036.jpg

 

gallery_10236_11415_19488.jpg

 

gallery_10236_11415_64090.jpg

 

gallery_10236_11415_64090.jpg

 

gallery_10236_11415_118605.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf morgen een weekie weg, iemand anders neemt de boel even waar. Dus komende week geen update tijd!

Het gaat nog steeds prima hier. Vandaag ruil ik nog even de 400watter en 600 watter van kant.

Ik hoop terug te komen met kwijl in mijn mond!

 

Groeten,

 

Jopie

 

PS gister het laatste misstapje geknipt. Waren mooie compacte toppies en het lijkt nog best wat. Na komende week even laten curen en maar eens zien of het wat waart is! Het was iig een goed wit plantje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop terug te komen met kwijl in mijn mond!

 

en een andere camera...hehehehe <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...