Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BAS22

'Wietkweker kan niet uit koophuis worden gezet'

Recommended Posts

TILBURG - De pogingen van de politie Midden- en West-Brabant om bij wietkwekende woningeigenaren de hypotheeklening stop te laten zetten, zijn tot mislukken gedoemd.

 

 

Dat voorspelt de Tilburgse advocaat Jean-Louis van Os. "Een bank kan allerlei voorwaarden aan een lening stellen, maar ik denk niet dat dit uiteindelijk stand houdt bij een rechter".

 

Korpschef Frans Heeres van de politie Midden- en West-Brabant zei maandag dat hij in gesprek is met de Nederlandse Vereniging van Banken over maatregelen tegen mensen die betrapt worden op het kweken van wiet in hun eigen woning. Het oprollen van zo'n wietkwekerij zou automatisch moeten leiden tot het stopzetten van de hypothecaire lening. Huurders worden nu al uit hun huis gezet als bij hen een hennepkwekerij wordt aangetroffen.

 

Advocaat Van Os: "Ik ben er helemaal niet op tegen dat de hennepcriminaliteit wordt aangepakt, maar hier zitten wel héél veel haken en ogen aan. In de eerste plaats kan het natuurlijk alleen gelden bij nieuwe hypotheekleningen. Maar het belangrijkste is dat het wel heel onlogisch is om een link te leggen tussen een misdrijf en je hypotheek. Als je iemand verkracht in je eigen huis, raak je je lening toch ook niet kwijt? Waarom zou dat dan wel gelden voor een wietkwekerij? Ik kan me niet voorstellen dat de rechter dat een redelijke sanctie vindt. Bij huurders ligt dat heel anders, het is toch een wezenlijk verschil dat je zo'n hennepkwekerij runt in andermans woning."

 

 

http://www.brabantsdagblad.nl/voorpagina/7...orden-gezet.ece

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAt ligt toch voor de hand. ER staat niks in mijn hypotheekvoorwaarden.

Je moet wel uitkijken dat je geen bedrijf voert vanuit huis. Zijn weer andere regels voor.

En met nieuwe leningen kan zoiets in de voorwaarden worden opgenomen bij de hypotheekverstrekking.

Een bank loopt een extra risico met het huis (zeggen ze) (ik heb nog niemand de meterkast zien controleren bij menigeen thuis...de rillingen lopen soms over je rug als je dat ziet en daar wordt niet over gemekkert)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je geeft je huis als onderpand voor de lening....bij uitbranden van de wiet-woning is het onderpand verloren daar een verzekering niets uitkeerd....

 

dus hier ligt wel degelijk een financieel belang van de bank.... :verrygood

 

politie en politiek gaan mi meer inzetten op een gemeentelijke regeling dat de eigenaar zelf zijn huis niet meer mag bewonen als santie.....om zo herhaling te waarborgen......Amsterdan heeft al een paar pogingen gedaan in die richting...

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...56&hl=cohen

 

en Almere

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;hl=koopwoning

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij brand onstaan door wietteelt, zou de verzekering niks uitkeren zeg je,

Als dat zo is zou het in de polisvoorwaarde moeten staan toch?

Bij mij staat hier niks van in.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt je woning oneigenlijk gebruikt...zeggen ze dan... :verrygood .....ze keren ook niet uit als je 100 kilo vuurwerk hebt liggen..15 december... :wave:

 

bv Centraal Beheer:

wijziging in gebruik van de woning

u gebruikt uw woning bijvoorbeeld niet meer uitsluitend als woonhuis maar ook

voor bedrijfsdoeleinden, zoals praktijkruimte voor arts of tandarts, kantoor,

schoonheids- of kapsalon

 

https://www.centraalbeheer.nl/cbix/wcm/conn...pdf?MOD=AJPERES

=========================

Risicoverzwaring

Artikel 9

Omstandigheden in uw persoonlijke situatie die leiden tot een gewijzigd of verhoogd

risico, willen wij herbeoordelen. U dient ons in geval van een dergelijke wijziging van

het risico - in ieder geval in de onderstaande omstandigheden - zo spoedig mogelijk in

kennis te stellen:

- veranderingen in de gezinssamenstelling;

- verhuizing;

- verbouwing van de woning;

- wijzigingen in de dakbedekking;

- wijziging in gebruik van de woning;

- opslag van inboedel, elders dan in uw eigen woning.

Indien u nalaat om ons van dergelijke wijzigingen in kennis te stellen, eindigt de dekking

twee maanden nadat de nieuwe situatie is ingetreden. De dekking is weer van kracht nadat

alle relevante gegevens bij ons bekend zijn en het risico door ons is geaccepteerd.

 

====================

Van de dekking is uitgesloten:

a. opzet

een schade die voor de verzekerde het beoogde of zekere gevolg is van zijn handelen

of nalaten, roekeloosheid hieronder begrepen;

b. onware en/of onvolledige opgave

een schade of gebeurtenis waarover de onder a. genoemden met opzet feiten

verzwijgen, omstandigheden bewust niet vermelden, dan wel valse opgave

doen met betrekking tot de geleden schade;

c. niet nakomen verplichtingen

indien u zich niet houdt aan de verplichtingen die genoemd staan in, dan wel

voortvloeien uit de Algemene en/of Bijzondere voorwaarden en wij in een redelijk

belang zijn geschaad;

d. merkelijke schuld

een schade of gebeurtenis die is veroorzaakt door een ernstige mate van schuld

van de onder a. genoemden. Deze uitsluiting is niet van toepassing op de

Bijzondere voorwaarden Aansprakelijkheid voor Particulieren;

 

 

 

gr

Carpie

 

een verzekering grijpt altijd alles aan om niet uit te keren of te vertragen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Created by God can't be destroyed by man"

 

Louie Rankin ft. Black Uhuru - One love

 

 

 

Bij brand onstaan door wietteelt, zou de verzekering niks uitkeren zeg je,

Als dat zo is zou het in de polisvoorwaarde moeten staan toch?

Bij mij staat hier niks van in.

 

wel zoiets als van brand ontstaan door illegale activiteiten? Je hangt sowiso.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is alleen om de kweker op te hangen.

Er gaat weer volledig aan voorbij welke gevaren andere uitgeoefende hobbies in de woonkamer opleveren.

Die treintjes en elektra, soldeerfreaks, aquariums, bierbrouwen allemaal ok, en wietkweken mag niet.

Zouden het tomaten zijn, dan was het prima. Dus het gaat niet zozeer om het brandgevaar, maar om de illegale aktiviteit aan te pakken. Gauw je huis afbetalen van je eerste kweekjes, dan heb je ook geen schulden meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Created by God can't be destroyed by man"

Lol..wat een onzin, google eens op "uitgestorven dieren of planten".

 

ontopic,

Volgens mij wordt hier helemaal niks gezegd.

Die advocaat "denkt" en "voorspelt". Wat een grappenmaker.

 

Kom eerst maar eens met een uitspraak van de rechtbank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@soca je kan al uit huis worden gezet.

nu willen ze alleen dat elke hennepkweker die zijn lening niet in 1 keer terugbetaalt op straat zetten.

en dat is niet mogelijk. omdat je namelijk je woning ook met wit geld kan betalen/betaald hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, maar dit gaat over koopwoningen.

Als ik het goed begrepen heb, is het punt niet of iets met zwart of wit geld gedaan is, maar wil men dat banken je hypotheek stopzetten als je wiet in je koophuis kweekt.

Dat lijkt me inderdaad moeilijk haalbaar, maar met dit kabinet zou het me niets verbazen als er stappen in die richting gezet gaan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja uit koopwoningen kan je ook al worden gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

owja, zijn er feiten?? als je voorbeelden hebt graag!

eerst zien dan geloven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou ik het jou moeten laten geloven.

als je het niet gelooft is dat je eigen probleem.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

hobby-telers zijn dus gespaard als ze safe&brandveilig werken,logisch want we doen niks verkeerd ;)

ik heb zowieso tien keer meer pepers staan dan wiet,dat maakt mij toch een peper-teler,geen wietkweker?

ik maak me niet druk,ze pakken eindelijk eens al die zedendelicten aan!dat werd tijd ;)

Ik zou het vrij logisch vinden als door je krakkemikkige/illigale set-up de boel affikt,je eruitgegooid word of niks krijgt uitgekeerd,veiligheid gaat immers voor alles :lol:

electriciteit is niet om mee te spelen,je moet weten wat je doet, of doe het niet :wave:

en ze doen ook moeilijk/allergisch als je met je zwartverdiende centen de hypotheek betaald,echt niet doen dus :huh:

 

werk safe/legaal luitjes,spaart een hoop troubles ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon nu al een Duitse hypotheek nemen....nog goedkoop ook.... :lol:

 

die Ned. Banken zijn wel erg verdacht duur....

 

Duitse hypotheek voor huis in Nederland populair

Gepubliceerd 11:45 20-01-2011 | Laatst bijgewerkt 16:25

 

etc...zie link...

 

 

 

http://www.z24.nl/z24geld/huizen_wonen/art...d_populair.html

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...