Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sjaakbonestaak

Opbrengst van 0,35gr/watt

Recommended Posts

Beste medekwekers.

 

Na veel lezen op het forum ben ik een tijdje terug eindelijk gestart. Drie kweken achter de rug nu en ik kom steeds op hetzelfde punt terug.

1200 watt met een opbrengst van tussen de 400 en 500 gram. Hier wat feiten;

*temperatuur lampen aan rond de 26 graden, lampen uit 18 graden

*afzuiging denk ik 1500M3 (vergeten)box is 62cm lang / 47cm hoog / 47cmbreed / flens 25cm

*Inblaas is momenteel passief met 2x125mm maar is ook al actief geweest met 250m3

*filter, ook vergeten maar is 50cm lang en 30cm doorsnede met een flens van 20cm

*2x600watt EB600SON B.A.L

*Hok is 3.20 meter lang, 2.10 hoog, 1.20 breed

*Verse lucht wordt aangezogen uit een ruimte die met een gaskachel verwarmd word.

*Luchtvochtigheid nooit hoger gehad dan zo’n procent of 30 a 40.

*Voeding is Canna in de gebruikelijke doseringen

*Goede aarde(althans bij anderen werkt hij prima)

 

De planten doen het eigenlijk de hele cyclus goed.

Ik kan maar twee dingen bedenken waar het probleem ligt.

De aangezogen lucht heeft te weinig zuurstof door de gaskachel, of de lage luchtvochtigheid is een probleem

hoewel de planten het wel goed lijken te doen tot het eind. Stekken benevel ik uiteraard de eerste dagen en die slaan ook altijd prima aan.

 

Iemand een verhelderend idee?

Sjaak

 

“alles is moeilijk voor het gemakkelijk is”

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

We zouden eerst willen dat u zich voorstelt in de betreffende sectie. :verrygood

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaskachel vervangen voor olie gevuld of electrisch. Je weet het antwoord zelf al zoals je zegt te weinig zuurstof . Passieve inlaat is te klein ik zelf heb een passieffe inlaat van 52 breed en 42 lang daarvoor een lammelen rooster en daarvoor die zwarte stof die voor je luidspreker box zit Me afzuiger is ook 1500M3 .Anders check me topic ff staan wat foto´s in van me passiefe inlaat topic is 30xS5 .luchtbevochtiger kopen.Die is veel te laag vooral bij stekken wortelen niet goed bij lage lv .Bij stekken doe ik de afzuiger de eerste 8-9 dagen helemaal niet aan ze stinken tog niet en op die manier blijft je lv ook hoog.Je moet met meer info komen Hoe hoog heb je je lampen hangen,Hoelang draai je op je bulb,Wat voor bulb zit erin bij een beetje pech draai je op een groei bulb want dat verschilt ook. Wat voor een voedingen heb je van canna geef je pk mee wat voor soort kweek je etc etc

Groet,M :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ik heb een gaskachel (CO2 generator) midden in mijn kweekruimte staan

Toch haal ik meer als 650 gram per m3

Zou dat "zuurstof gebrek" het echte probleem zijn?

 

Mijn advies , stel je netjes voor en begin een growlog

Zo kunnen we je er met tips doorheen loodsen

Ongeveer 1 kg moet toch haalbaar zijn met 2x 600w

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

te weinig zuurstof is een domme opmerking imo

een plant heeft verse lucht nodig met daarin co2 een plant maakt namelijk zuurstof

denk eerst eens aan teveel of te weinig water en succes hier is soms een ramp daar

ff een beetje zoeken enz enz en je komt al verder succes duuv

 

zoals gw al zechgt logje maken doet wonderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe oud zijn je HPS lampen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lampen hebben nu 3 keer gedraaid, afstand 60cm..maar ook al 50cm geprobeerd.

Dezelfde opstelling, configuratie en voeding werkt bij anderen wél. Daar is echter de luchtvochtigheid hoger, èn daar brand geen gaskachel.

Het gaat hier dus niet om 1 misser, maar 3. En natuurlijk is er gespeeld met water, de laatste ronde gemiddeld 400ml om de dag. De ronde daarvoor 600ml om de dag.

Resultaat gelijk. Vandaar dacht ik het hier eens voor te leggen.

 

Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien handig om een paar foto's te plaatsen zodat we misschien iets zien dat niet klopt.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je oppervlakte is te groot klinkt raar maar het is zo je zou er eigenlijk 3lampen in moeten hangen of je ruimte iets kleiner maken :verrygood ik heb dat zelf ook gehad ik had 3 lampen hangen op een oppervlakte van 4m2 haalde toen ook echt weinig heb de ruimte ingekort naar 3m2 en in eens haalde ik veel meer heeft met de licht verdeling te maken weet het bijna wel zeker..

te lage lv speeld ook een rol denk ik. gewoon afzuiging uitzetten de eerste week moet jij eens kijken wat je dan voor lv krijgt :wave: loopt je temp wel op maar dat maakt niet veel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi , misschien is het voor je beter om anders te gaan voorgroeien.

Met tl zo dicht mogelijk er op in de beginfase zo krijg je mooie internode opbouw.

 

Een goede start is vaak zo belangrijk voor het eindresultaat.

 

Mvg Azarias

Share this post


Link to post
Share on other sites

lucht krijgen je planten genoeg, in het semi-gesloten syteem is 6 luchtwisselingen per uur van je hok immers ook genoeg...kool monoxide vergiftiging ...daar ga ik maar even niet van uit...

 

je dag temperatuur mag best iets omhoog en je kan met je 1500 cuub misschien wat zachter draaien...je hebt zat overcapaciteit.

Het zal aan meerdere zaken liggen denk ik....

probeer zaken uit te sluiten....

bv volgende ronde goede nieuwe aarde ( bv gl special mix) nemen en een digitale blumat als water geef hulpie...( vind ik een fijn hulpmiddel )

dan ga je kweek op kweek zaken uitsluiten...

 

laat de foto's maar komen en maak een verslag van je volgende kweek...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt hier niet gewoon te weinig licht in? Hoeveel dames zet je neer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goede aarde(althans bij anderen werkt hij prima

 

Mijn gevoel zegt dat deze "goede aarde" uit een tuincentrum komt ?. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwenkventilators in je hok?

 

Naast te weinig licht vd oppervlakte misschien ook de geforceerde lucht aan- en afzuiging en rondblazen van deze lucht zodat planten niet optimaal kunnen verdampen?

 

Verder zijn er al veel dingen geopperd maar dit miste ik nog, ik zag dat je maar 2x125 passieve inlaat hebt en vraag me af hoe de circulatie in je hok is/was want dan is een lv onder de 40% echt de genadeklap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn gevoel zegt dat deze "goede aarde" uit een tuincentrum komt ?. :verrygood

 

 

 

Met grond van de WELKOOP(BOERENBOND)

Kun je ook hele mooie resultaten behalen, ik draai nu met grond van €1.50 oer zak.....

Tevens heb ik hier dus ook het topic van in de testsectie ( topshield pro xl1 test) En dit gaat zeker wel goedkomen.

 

Opbrengst va 0.35gr per watt, tja

Misschien zelf erachter komen waar het zit :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zoals gezegd: vergelijkbare setups bij derden werken wel!

Hieronder wat info omtrent gaskachels.

Een gaskachel of gashaard met een open systeem:

Dit type gaskachel of gashaard haalt de benodigde zuurstof uit de woonruimte. Uw woonkamer dient dan ook goed geventileerd te kunnen worden. In oudere woningen is dit geen enkel probleem. Daarnaast dient het rookkanaal de rookgassen van de gashaard te kunnen afvoeren tot boven de nok van de woning.

 

Een gaskachel of gashaard met een gesloten systeem

Dit type gaskachel of gashaard haalt de benodigde zuurstof van buiten door de dubbelkanalige pijp. De binnenste pijp voert de rookgassen van de gashaard af naar buiten, de buitenste pijp zorgt voor de aanvoer van zuurstof naar binnen. Daarom is dit systeem de meest veilige keuze voor nieuwbouwwoningen met mechanische ventilatie. Het pijpmateriaal kan rechtstreeks naar buiten of door het platte dak naar buiten geplaatst worden. U heeft dus bij een gesloten gashaard geen rookkanalen door het hele huis.

 

Waaruit ik toch echt opmaak dat het eerste type kachel zuurstof verbrand..dit, samen met de lage luchtvochtigheid is het verschil met 2 collega's...waarvan de ene 0.9 gram/watt en de ander 0.8 gram/watt scoorde.

Toch een lastig probleem.

 

Sjaak

"hopend op mooie dingen hopen mooie dingen zich op"

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus....draai een rondje met een elec kachel....en sluit zaken 1 voor 1 uit...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar zoals gezegd: vergelijkbare setups bij derden werken wel!

Hoe kun je nou zo redeneren. :verrygood

 

Hebben die ook dezelfde maat kweekruimte ?, of de zelfde type lampen die even oud zijn, even oude vsa's?, dezelfde stekken/zaden, enz.

 

Je weet je eigen afzuig capaciteit niet eens zeker.

*afzuiging denk ik 1500M3

 

Je verhaal rammelt aan alle kanten:

 

Stekken benevel ik uiteraard de eerste dagen

en dan niet boven de 30-40% uitkomen ??

*Luchtvochtigheid nooit hoger gehad dan zo’n procent of 30 a 40.

 

Aarde merk/type of waar het vandaan komt horen we ook niks over.

Hoe lang ze in bloei hebben gestaan ook niet.

 

 

 

Je vraagt hier mensen om advies, maar hebt al besloten dat het alleen maar aan je kachel kan liggen. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je vraagt hier mensen om advies, maar hebt al besloten dat het alleen maar aan je kachel kan liggen. :verrygood

Terwijl Gueswho al aangeeft dat de vrijgekomen CO2 bij hem enkel positief is :wave:

 

Ik zou eens een vergelijkingstest doen met bijvoorbeeld andere voeding, Canna is de grootste naam maar voor mij persoonlijk de grootste tegenvaller geweest.

Koop eens een startkit van Sannie en geef de helft van je planten de voeding van Sannie (buffertabs oid) en de andere helft Canna.

 

Eventueel andere soort planten, of zaadplanten?

 

En een groeiverslag bijhouden is ook een zeer goeie manier om tot oplossingen van problemen te komen, iedereen kan je grow zien en helpen!

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

......................... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm ik heb een gaskachel (CO2 generator) midden in mijn kweekruimte staan

Toch haal ik meer als 650 gram per m3

Zou dat "zuurstof gebrek" het echte probleem zijn?

 

Mijn advies , stel je netjes voor en begin een growlog

Zo kunnen we je er met tips doorheen loodsen

Ongeveer 1 kg moet toch haalbaar zijn met 2x 600w

 

Grtz Guesswho?

 

dit dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...