Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ONE

Wiettelers-voortaan-zonder-pardon-op-straat-gezet

Recommended Posts

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article...aat-gezet.dhtml

 

Wiettelers voortaan zonder pardon op straat gezet

 

BREDA - Hennepkwekers raken in de toekomst hun koophuis of bedrijfspand kwijt als daarin een plantage wordt ontdekt. Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie is hierover in gesprek met banken en hypotheekverstrekkers. De drastische regeling moet nog dit jaar van kracht worden.

 

Volgens schattingen telt Nederland zo'n 50.000 hennepkwekerijen.

 

Afschrikwekkende werking

Omdat de de politie heeft ervaren dat wiettelers na een inval gewoon opnieuw beginnen, wil de minister dat met deze maatregel voorkomen. "Door mensen hun huis af te nemen, is dat in elk geval niet meer mogelijk op dezelfde plek,'' zegt korpschef Frans Heeres, die de aanpak van wietteelt leidt. "Bovendien gaat er een afschrikkende werking van uit."

 

Problemen voor ouders met crimineel kind

De nieuwe regeling kan verstrekkende gevolgen hebben voor ouders die niet weten dat hun kind in het geheim hennep kweekt op een zolderkamertje. Ook dan wordt het gezin zonder pardon uit het koophuis gezet. "Dikwijls zegt men dat zij daar niets van wisten, maar je begint echt niet zomaar een hennepkwekerij, dat vergt nogal wat," vindt Heeres. "En anders moeten mensen vooral zorgen dat ze weten wat er op elke plek in het huis gebeurt."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat toch niet lukken :wave:

 

Voor een probleem is altijd een oplossing: Bedrijfspand huren :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

In gesprek met banken en hypotheekverstrekkers... da's mooi, en wat als je nu een huis koopt zonder lening? Voor de grote en dientengevolge vrijwel altijd criminele, organisaties is zoiets best te behappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een pauper nieuws... kunnen ze zoiets er door krijgen?? Wat gebeurd er als je maar 5 plantjes hebt voor eigen gebruik dan?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kun je dan ook vergeten :verrygood .

 

Er zijn vele oplossingen voor dus veel zullen ze er niet mee bereiken, behalve dat het nog crimineler wordt en de prijs zal stijgen :wave: .

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een pauper nieuws... kunnen ze zoiets er door krijgen?? Wat gebeurd er als je maar 5 plantjes hebt voor eigen gebruik dan?!

 

Ligt er aan waar je woont.

in rotterdam nemen ze het zonder pardon mee heb ik vorig jaar ervaren met 5 planten.

Ik was niet de enigste,ik heb 5 verhalen van anderen gehoord met 5 planten die toch echt mee gingen het busje in.

Het hennepteam was voor mij zelfs al onderweg voor mijn 5 planten maar er kwam iets tussen wat ik liever voor me houd.

 

Hou ze goed uit het zicht is mijn raad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat als je op kamers woont, en 1 x per jaar tot max 5 buitenplanten hebt of binnen puur voor eigen consumptie.. en er niks in je contract over staat?(geen woningcoorporatie dus)

 

Daarnaast lees ik twee verschillende berichtend, zijn beide juist of niet? En zo ja hoeveel macht/kans op slagen heeft een politie korpschef hierin, en hoeveel minister op stelten?

 

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenl...rs_geopend.html

 

http://frontpage.fok.nl/nieuws/424219/1/1/...-wietteelt.html

 

 

/edit:

 

Nederwierie: Mee nemen vind ik opzich geen probleem, als het maar niet mn dak boven het hoofd kost..

 

En wanneer is het een hennepkwekerij, als het op een professionele manier in het groot gaat of valt de kleine thuis kweker er ook onder?

Edited by Sjibby

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten gaan mee zonder straf vervolging,

dit geld ook op kamers.

Je zal niet gauw je huis uit gezet worden voor 5 planten(hoop ik dan,met die ivo opstelen aan het roer)maar je krijgt een waarschuwing dat je het niet mag kweken.

 

Lampen en afzuigers mogen sowiezo niet gebruikt worden in een huis en kunnen ze feller over zijn.

Maar met 5 planten word je niet gauw je huis uitgezet,want je dacht dat gedoogd ''legaal''betekende wat je aan de agenten verteld.Je wist gewoon van niks en dan is er niks aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wordt dus nogmeer kweken om zonder hypotheek te kunnen, straks krijgen we nog een wietoverschot hier in nl

alleen denk ik toch dat dat een iets te positieve kijk is... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zookaba; Ik denk dat zo'n 85% naar het buitenland gaat, dus dat valt wel mee :wave: .

Gewoon bij elk negatief bericht weer een paar lampen erbij hangen of nog een kwekerijtje beginnen :verrygood

(Survival of the fittest :D )

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben die lui nu echt niks beters te doen ???

Mischien dat we een one One-issuepartij op moeten richten . een verplichte IQ test voor politcus . Dat word ons motto , of in elk geval een soort van examen over hun kennis van de maatschapij.

dit werkt de georganiseerde misdaad toch aleen maar in de hand.

Of is er iemand die weet per vanaf hoeveel planten dit gaat gelden?

De kleine thuiskweker zal wel weer de dupe worden. We mogen weer met zijn alle in de rij gaan staan voor een paar koffie shops die straks nog over zijn.

als ze het nu nog op zijn minst zouden legaliseren zodat er kwaliteits controle plaatsvind pffffffff

nou afwachten maar .

 

ik vraag me trouwens wel ineens af of banken daar wel aan mee willen werken . omdat een executie verkoop veel minder opbrengt dan een gewone verkoop. reken daar boven op de boete die de huiseigenaar moet betalen. en vola . geen geld meer voor de bank .

ik neem aan dat de banken niet staan te springen om mee te mogen werken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel..... je koopt een huis met een stuk grond.

Je bouwt een grote schuur op de rand van jouw grond en verkoopt het stukje grond met loods aan je beste maat.

Die verhuurt de loods aan jou (lekker handig, want je woont er tenslotte naast :lol: )

Je stampt het hok vol planten, en na een tijdje wordt je gepakt. Ze zetten je eruit, en je maat weet van niks ( :D :huh: ) want jij zou er tenslotte je oldtimer gestald hebben staan :) .

Verrek, je hebt van die oogsten toch behoorlijk wat knaken overgehouden na het betalen van je boete/ontruiming/winsten, dus wil je de loods terugkopen van je maat :verrygood . Die vind het een prima idee, en kijk.......je wast direct je zwarte geld weer wit. Bedankt justitie B) .

 

Haha..., ik vind hem wel leuk, en jullie? :wave:

 

green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grijns, hij zit op mijn gezicht. Bedankt green-lady :verrygood :wave:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf snap ik het ook niet wanneer ze er wel niet om moeilijk doen,ik kom zelf uit Eindhoven en had afgelopen zomer een stuk of 15 planten van een week of 2 in plastic bekertjes en een lowrydertje in bloei toen ze met huiszoekings bevel(uiteraard voor wat anders) binnen kwamen,maar van de plantjes zeiden ze geen woord.

Ik was bang dat ze terug zouden komen dus heb ik de planten verwijderd maar ze zijn niet terug gekomen :verrygood

Ik heb geluk!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

50000 kwekerrijen. er van uitgegaan dat er per kwekerij 1 man er actief mee bezig is, is dat op 320 man 1 kweker.

 

Maar wat ik me afvraag hoeveel adressen er in nederland zijn, en per hoeveel adressene er een kwekerij zit.

 

Gegroet J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnsell...ik ken iemand die zijn vismaat tegen kwam in de gs....

bleek dat ze beide al 10 jaar kweekten :verrygood ....

het zijn dr meer als je denkt en niet van wie je het verwacht :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis allemaal mooi klote als dit doorgaat. Ik heb een koophuisje met de intentie om ooit zelf eens binnen te beginnen. Gewoon omdat ik in de winter mijn plantjes mis. Lekker 5 plantjes om mee te klooien. Waarom hebben ze ooit bedacht dat ze de kleine thuisteler aan moeten pakken. Nu zijn het de grote criminelen die het overgenomen hebben, vallen er dooien, wordt de wiet verzwaard, is het millieu verziekt. Je wordt als een crimineel gezien omdat je een paar PLANTEN kweekt. Slaat werkelijk nergens meer op. Ik kan daar zo boos om worden.

 

Politie justitie en de politiek vooral moeten eens na gaan denken over wat prioriteit heeft in een maatschappij. Als je een moord pleegt wordt je niet eens op straat gezet. Maar iemand die een paar plantjes kweekt loopt het risico om alles kwijt te raken. En de grote jongens blijven buiten schot.

 

Ik praat stroomjatten en onveilige situaties niet goed. Je hebt genoeg cowboys en die mogen van mij aangepakt worden. Maar de hobbyist aanpakken met het excuus dat het allemaal onderdeel is in een groter crimineel verband? Dat is iets wat ze zelf hebben gecreeerd! 20 jaar geleden werden er geen mensen omgelegd, werd de wiet niet verzwaard. Pas toen de overheid het ging aanpakken is het verhard. Repressie gaat niet werken, de vraag blijft bestaan. Dus wordt er hoe dan ook gekweekt. Legalisering of weer ruimer gedogen is de enige optie.

 

Maar ja. Wie luistert er nou naar een ouwe hippie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je komt zo nu en dan wel eens een bekende tegen. Stiekem met je oost-Indische oorschelp ff luisteren hoeveel hij heeft staan onder hoeveel lampen :wave: .

Altijd lachen.

Ben er zelfs al eens familie tegen gekomen :verrygood .

Oh nee, die zat naast me in de auto toen we erheen reden :D B)

Ik hoop nog wel eens m'n oma daar te treffen ;)

 

Ow :lol: slappy kwam er ff tussen. dit bericht is eigenlijk een vervolg op die van Carpie. Slappy: doe gewoon je ding en laat je niet in een figuurlijk hokje plaatsen door die achterlijke lui, want dat zijn ze :huh:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ik laat me ook niet in een hokje stoppen. Ik ben altijd vrij open tegen alle mensen die weten dat ik kweek. Maar het zijn juist de mensen die het niet weten, die ik er nooit over heb gesproken die hun beeld van mij meteen klaar hebben. Als je de kans krijgt het uit te leggen is iedereen het met me eens. Maar ja he. Het blijft een risico.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mensen laten zich dus wel in een hokje stoppen. Alles wat via die beeldbuis hun woonkamer in komt is waar en de krant liegt niet en erge ziektes zijn ook niet te genezen en de financiële crisis komt ook zomaar uit de lucht vallen.

 

Leef zoals jij wil en doe jou ding. Praat niet te veel over je bezigheden want de mensen zijn al ge-brainwashed en die halve hersencel zit bij het gros van Nederland al vol :wave:

 

green-lady :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oh ik laat me ook niet in een hokje stoppen. Ik ben altijd vrij open tegen alle mensen die weten dat ik kweek. Maar het zijn juist de mensen die het niet weten, die ik er nooit over heb gesproken die hun beeld van mij meteen klaar hebben. Als je de kans krijgt het uit te leggen is iedereen het met me eens. Maar ja he. Het blijft een risico.

 

 

Helemaal mee eens. Vind het ook zo jammer dat als je de reacties leest bij AD of andere online kranten, dat mensen zich zo uitlaten over kwekers als of iedereen met 1 plantje een crimineel is, en dat we allemaal moeten branden, huis worden afgepakt enz.. Maar wat ze niet snappen dat wat en wie ze veroordelen ook hun eigen vader, zoon neef, oom buurman, leeraar, advocaat ect. kan zijn.

 

Uit iedere laag van de bevolking zijn er kwekertjes actief (gelukkig) Waarom komt er niet een soort groep of vereneging voor belanghebbende? Om de waarheid te vertellen en (onschuldige)kwekers te verdedigen. Begrijp me niet verkeerd, ben tegen diefstal, geweld, of crimineel gedoe.

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel je verkiesbaar! Ik stem op je en er zullen er vast meer volgen. Iedereen kan een partij oprichten. De PvdK !

Partij Van De Kweker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mensen op de online nieuws forums zijn wijs gemaakt door de media dat wiet''evil''is.

Daarnaast zie ik ze veel ''rechtse''uitlatingen doen op die nieuws forums die ik hier maar niet neer zal zetten.....

En die sites laten dat gewoon staan maar o wee als je de waarheid over wiet verteld bannen ze je of krijg je de wind van voren van het''wijze volk'''dat daar vertoefd.

 

Die mensen zijn zo gefrustreerd geworden dat ze het liefst heel de dag anderen veroordelen.

Eigenlijk is het om medelijden mee te krijgen want ze kunnen enkel over buitenlanders klagen en hoe slecht alles is,

soms vraag ik me af of ze nog wel uberhaupt ergens om kunnen lachen of simpel''gezellig''met anderen om gaan.

Hoe zouden ze over straat lopen met al de buitenlandse mensen die ze zo verafschuwen?

 

Het lijkt me echt erg om zo te zijn,het meest bizarre is dat hun vol frustratie zitten over alles en nog wat en wij een joint roken en gewoon relax zijn.

Maar dat zullen zij nooit begrijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze zetten je eruit, en je maat weet van niks ( :verrygood :wave: ) want jij zou er tenslotte je oldtimer gestald hebben staan :D .

 

Ik vrees dat de toekomst brengt dat je maat dan wordt onteigend wegens grove nalatigheid, omdat die verzuimd heeft de boel tijdig/regelmatig te inspecteren, en vervolgens krijg je een opslagruimte van de politie voor gestolen fietsen op je erf. Kun je lekker genieten in je tuintje met alle kijkdagen en veilingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...