Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chriet Tittulaer

Amnesia in wonderland

Recommended Posts

Logger zou ik er toch in hangen, 2 weekjes laten hangen en dan leren van je fouten. Niet elke dag uitlezen, dan word je idd hardstikke gek.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er tot nu toe perfect uit..!!

hoop met je mee dat je af bent van die k*t insecten....

 

blijf dit spannende rondje zeker volgen..

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dief de eene kant wel en andere niet,zie je wat je mist loopt en denk je de volgende keer niet dat die kleine topjes je wel gestolen kunnen worden ;)

 

Maw die kleine topjes tikken harder aan dan bij meenig ander soortje ;)

 

PH

 

Dus zou het kunnen zijn dat een Amnees lage dissimilatie heeft aangezien onderin ook groeienergie wordt gebruikt?

 

 

....en dan leren van je fouten.........

 

GrR

 

Deze zin haalde me over het te doen!

 

 

.........dat je af bent van die k*t insecten........succes, mvg stikkie

 

Voor zover ik weet had ik geen beestjes.

Maar ik gebruik het altijd als bladvoeding.

Dat het beestjes dood is mooi meegenomen.

Ik dompel altijd m'n stekken onder als ik ze zet en daarna blijf ik sproeien tot en met week 2.

 

Iedereen bedankt voor de reacties

Ik kweek in het hol van de leeuw met zulke collega's in m'n nek :spliff: ........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus zou het kunnen zijn dat een Amnees lage dissimilatie heeft aangezien onderin ook groeienergie wordt gebruikt?

 

Ik denk eerder genetisch bepaald.

~Knokkelhard!!

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als planten zwart waren zou alle fotosynthese plaatsvinden in de bovenste cellaag van de epidermis en waren de daaronder gelegen lagen voor de fotosynthese nutteloos, kwestie van optimaal gebruik maken van. Waarom zijn planten dan groen? Planten gaan het meest efficiënt om met rood licht en de complementaire kleur daarvan is groen. Eigenlijk is het net zoiets als het gat in het midden, sommigen zien daarin een zwart gat, jij een efficiënte mogelijkheid, en ik vroeg me direct af of de melk zo niet zuur wordt. :spliff: Strakke opstelling hoor, Griet!

 

P.S. Dieven is m.i. eigenlijk alleen zinvol in de groeiperiode, bij niet of nauwelijks voorgroeien dus alleen als je van je stekken direct alle zijscheuten verwijdert. Als je langer voorgroeit en 2 tot 3 keer per week nieuwe zijscheuten verwijdert zodra dat mogelijk is (okselscheut aan een stengeltje van ongeveer een halve cm naar buiten omlaag uit de oksel buigen), is het gevolg dat de bladeren aan de stam veel groter worden (=veel meer groenoppervlak resulterend in meer bloeiopbrengst) en de stam dikker, je creëert dan een zeer gerichte efficiënte sapstroom. Sapstroom is altijd in eerste instantie gericht naar de top, als je planten water tekort hebben zie je ook dat als eerste de bladeren onderin aan zijscheuten slap gaan hangen. Door tot aan de bloei te dieven krijg je een brede snelweg van sapstroom naar de top, terwijl je anders een netwerk van B-wegen en omwegen krijgt, en als je in de bloei nog dieft krijg je vooral doodlopende wegen. Ik vind fluf altijd nog goed genoeg voor hasj.

Ik dief vooral buiten altijd om meer planten per oppervlak te kunnen hebben, en dat resulteerde afgelopen jaar bij mijn Thaitjes bijvoorbeeld in bladeren tot wel 45 cm breed, aan plantjes van op dat moment ongeveer een meter hoog. Toen ze begin augustus drie maanden oud waren en drie meter hoog bleken het overigens allemaal mannetjes, shit -geen hasj- happens, maar dat terzijde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er nog steeds strak uit :D

hoelang staat er voor deze stekken is dat bekend?

 

verwacht een hoop deze ronde, heb al leuke verslagen van jou gezien en met je nieuwe toys kan het alleen maar mooierderder haha ;)

 

@Groen Gif

je trekt de nieuwe scheuten eraf of buig je ze weg?

Snap wel dat je wilt dieven, maar kan me niet helemaal voorstellen wat je bedoeling is... :spliff:

Wat is een optimale lengte volgens jou voor indoor dan met een 50/50 hybride soort?

 

 

salu2

Pierre Paf

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pierre: Als je de zijscheut afknipt of snijdt blijft er een klein puntje staan. Als je de scheut naar één van de beide zijkanten wegbuigt, dus 90 graden t.o.v. het blad op de hoofdstam, en de scheut vervolgens naar beneden trekt, trek je de zijscheut er compleet uit, er blijft niets zichtbaars van achter. Het was voor mij wel ff oefenen met de juiste grootte van de zijscheut, als die te klein was had ik een resultaat wat meer op fimmen leek, dan scheurde de boel boven het steeltje op het bladgedeelte door gebrek aan houvast.

Je kunt het dieven net zo lang volhouden als je wilt, het ligt er maar aan hoe hoog je plafond is. Ik kweek binnen alleen nog onder TL in een kastje van 120 cm hoog, dus dat gaat meestal direct op 12/12. Toen er nog HPS aan het plafond hing groeide ik planten als PP voor tot ongeveer een halve meter hoogte met negen op een vierkante meter, en de tandarts van wie ik het heb geleerd groeide minder snel groeiende indica's voor tot minimaal 25 cm. Als het kan moet je het naar mijn idee in ieder geval volhouden tot je 9-vingerig of liever nog 11-vingerig blad hebt, dus minimaal 5 of 6 bladparen. Als je dieft tot dag één 12/12 krijg je ook bij snelle bloeiers nog altijd wel 6 paar zijscheuten onder je hoofdtop. Wel oppassen met budrotgevoelige planten, sommige compact groeiende soorten vormen een gesloten krans van toppen met daarbinnen een afgesloten ruimte waarin het goed mis kan gaan als het niet droog genoeg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en eventueel blad verwijderen hoe denk je daarover?

 

Zonder blad geen top. ;)

 

Licht aan de Lv op die hoogte Chriet.

Te hoog doet dr sneller verwelken....maar toch zou ik er niets van afhalen.

 

Zou zelf ook geen teen willen missen btw

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 7

waardes in de mat:

ec 1.3 temp. 2.1 ph 6.5!!!

WTF?!!

spoelen met 5.2/1.2/24c

400 liter er doorheen gepompt

opnieuw gemeten: 6.2/1.2

over 2 dagen nog een keer spoelen eerst het vat stabiliseren!

 

WATERDRUK IS VERDAMPING

 

is de waterdruk te hoog of te laag krijg je problemen met de verdamping

dit uit zich zo:

gallery_26449_11408_680241.jpg

 

gallery_26449_11408_661504.jpg

 

dat was eergisteren nog niet

gister zag ik een enkel krom puntje

vandaag hele bladeren die krom staan

 

wat is er gebeurt sinds eergisteren:

1. al het licht is aan gegaan, gister zijn de lampen 10 cm gezakt

2. de luchtslang heb ik halverwege de tent gehangen

3. sinds woensdagmiddag tot aan vanmorgen zijn er geen druppels gevallen

 

lijkt me dus niet dat de worteldruk te hoog is aangezien ze niet zijn bewaterd

de worteldruk kan dus wel te laag zijn

doordat al het licht is aangegaan moeten ze harder werken

misschien kunnen de wortels dit nog niet aan.....

 

de temp. in de tent komt volgens het goedkope hygrostaatje van 2knaakvijftig niet boven de 28

volgens de OC is dit max. 26

LV zit rond de 80%

 

momenteel heb ik 4 van de 8 lampen branden om ze even te laten rusten

de ec heb ik wel naar 1.4 gezet

in de mat meet deze 1.2

ook de luchtslang heb ik wat hoger gehangen

de lucht die hieruit komt voelt als een licht briesje

IS DAT GOED OF MOET HET WAAIEN?

mss heb ik drukverlies.......

 

het kan zijn dat de worteldruk te laag is en dat ik een beurt per dag meer moet geven

 

we zullen zien hoe ze het overmorgen doen................

 

 

gallery_26449_11408_159360.jpg

1500 kupertje erop gezet

deze draait op 30%

 

gallery_26449_11408_247295.jpg

ook goed voor 1500m3

 

gallery_26449_11408_733408.jpg

 

gallery_26449_11408_485842.jpg

 

gallery_26449_11408_509026.jpg

sommige gaan wat harden dan andere

 

gallery_26449_11408_524999.jpg

 

gallery_26449_11408_405368.jpg

maar ze hebben allemaal dezelfde kleur

 

en ze tonen allemaal vooruitgang

de moeite die ze hebben met verdampen is een teken dat er iets niet goed zit en dat moet ik verhelpen

kan zijn dat ze nog te vers zijn voor al dat licht

er zijn 2 goede kanten hieraan

1. ze moeten hard werken en zullen zich aanpassen dmv bladproductie met betere structuur

2. ik kan zien dat er iets niet klopt

 

ik blijf zoeken tot ik weet wat er is

 

kan iemand mij antwoord geven op de dikgedrukte vraag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

De worteldruk word bepaald door verdamping.

Dus,hoe meer je het tussen en over je planten laat waaien,des te beter word de uitgescheiden waterdamp van het blad weggeblazen,

en word er plaatsgemaakt om nieuwe waterdamp vrij te laten komen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als planten zwart waren zou alle fotosynthese plaatsvinden in de bovenste cellaag van de epidermis en waren de daaronder gelegen lagen voor de fotosynthese nutteloos, kwestie van optimaal gebruik maken van. Waarom zijn planten dan groen? Planten gaan het meest efficiënt om met rood licht en de complementaire kleur daarvan is groen. Eigenlijk is het net zoiets als het gat in het midden, sommigen zien daarin een zwart gat, jij een efficiënte mogelijkheid, en ik vroeg me direct af of de melk zo niet zuur wordt. :spliff: Strakke opstelling hoor, Griet!

 

P.S. Dieven is m.i. eigenlijk alleen zinvol in de groeiperiode, bij niet of nauwelijks voorgroeien dus alleen als je van je stekken direct alle zijscheuten verwijdert. Als je langer voorgroeit en 2 tot 3 keer per week nieuwe zijscheuten verwijdert zodra dat mogelijk is (okselscheut aan een stengeltje van ongeveer een halve cm naar buiten omlaag uit de oksel buigen), is het gevolg dat de bladeren aan de stam veel groter worden (=veel meer groenoppervlak resulterend in meer bloeiopbrengst) en de stam dikker, je creëert dan een zeer gerichte efficiënte sapstroom. Sapstroom is altijd in eerste instantie gericht naar de top, als je planten water tekort hebben zie je ook dat als eerste de bladeren onderin aan zijscheuten slap gaan hangen. Door tot aan de bloei te dieven krijg je een brede snelweg van sapstroom naar de top, terwijl je anders een netwerk van B-wegen en omwegen krijgt, en als je in de bloei nog dieft krijg je vooral doodlopende wegen. Ik vind fluf altijd nog goed genoeg voor hasj.

Ik dief vooral buiten altijd om meer planten per oppervlak te kunnen hebben, en dat resulteerde afgelopen jaar bij mijn Thaitjes bijvoorbeeld in bladeren tot wel 45 cm breed, aan plantjes van op dat moment ongeveer een meter hoog. Toen ze begin augustus drie maanden oud waren en drie meter hoog bleken het overigens allemaal mannetjes, shit -geen hasj- happens, maar dat terzijde.

grote bladeren zijn niet goed

ze verbruiken meer energie en kunnen minder goed verdampen

 

kleine bladeren = betere verdamping = efficientere fotosynthese

 

desalniettemin

ik zit er toch over na te denken om eind week 2 te gaan dieven

met deze hoeveelheid hoef ik maar 1 top per plant te hebben

als ik de hoofdtop en de 4 takken eronder laat zitten en alles

daaronder weg haal zal de dissimilatie laag blijven maar zal ik genoeg opbrengst krijgen

ik denk zelfs nog meer......

Share this post


Link to post
Share on other sites
grote bladeren zijn niet goed

ze verbruiken meer energie en kunnen minder goed verdampen

 

kleine bladeren = betere verdamping = efficientere fotosynthese

 

En dat baseer je op ? Wat is het verschil in fotosynthese dan tussen een "groot" en een "klein" blad ?

 

Heb je het oppervlak tussen 10 kleine blaadjes en een groot blad wel eens gemeten ?

 

Wat betreft lichtverdeling zou je wellicht gelijk kunnen hebben, maar dat betekend dat je te veel planten op elkaar zet... Of je moet verticaal gaan waarbij je met strijklicht werkt.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dit onlangs geleerd bij biologie

grote bladeren hebben een gestrekte struktuur

qua oppervlak zouden ze bv 300 stomata kunnen hebben maar het zijn er maar 150 bv

terwijl een kleiner blad er wel 200 heeft bv

ik zal het van de week even opzoeken en kijken of ik er wat van kan posten

 

kleine bladeren maakt de plant aan wanneer er veel licht is

daarom dus dat ik alle lampen had branden

maar zojuist nog even gekeken

en na enkele uurtjes half licht was bijna al het gekrulde blad weer recht

 

het was even teveel gewoon

 

de ec heb ik wel maar even verlaagt naar 1.2

lijlt me toch beter fftjes nog

wel de beurten verhoogt

geef nu iedere 2 uur water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff een antwoord op de dik gedrukte vraag, de blaadjes moeten net nog bewegen. Als het waait heb je te weinig gaten in je slang waardoor de luchtsnelheid verhoogd.

Op welke stand staat de fan in de OC?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Groen Gif

lees ik daar echt tandarts hehe ;) Maar het heeft wel logica en dat over laten groeien totdat er 9vingerig blad heeft doe ik al, dus die combi zou niet eens zo gek zijn.

 

sorry voor de offtopic Chriet en heb ook geen antwoord op je vraag :spliff:

 

 

cheerio

PP

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met sommige redeneringen zal ik het nooit eens worden.

Je geeft uw planten echt wel veel water in combi met bevochtiger, dus het is normaal dat ze wat gaan hangen en het wat moeilijk hebben.

Als je het afvoerwater gaat meten en je hebt 0.1ec meer terug dan is het eigenlijk perfekt. De volgende voedingsbeurt stel je dan perfekt af hierop.

Hoe de ph zich gedraagt van het afvoerwater zal de start van de echte bloei gaan bepalen.

 

Je hebt reeds een mooie topic neergezet, uw eigen mening en ervaring is wat namelijk telt.

Je doet echt veel werk als je zo kweekt.

 

Doe zo verder.

 

Grdz e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

tering chriet!!!!!

 

hou je t nog wel een beetje rustig of schiet je al een beetje in de stress...

 

je weet dat je altijd op aarde kan kweken en dan niet van onder water geven...

kan je in het klein effe slabs nemen...

 

 

zou ik doen tenminste ;)

 

succes goezer :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Amnees.....?

Bij mij geven de grootste bladeren de dikste toppen. ;)

 

Ook ben het wel met A5 eens.

Blowen,stoken & zuigen.

 

Mss zou je die bevochter eens een paar uurtjes uit moeten zetten.

Je weet toch waar stekjes hun vocht vandaan halen :spliff:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ff een antwoord op de dik gedrukte vraag, de blaadjes moeten net nog bewegen. Als het waait heb je te weinig gaten in je slang waardoor de luchtsnelheid verhoogd.

Op welke stand staat de fan in de OC?

 

GrR

de fan staat op automatisch

de lucht die eruit komt is een rustig briesje die wordt meegevoerd door de wervel die ik creeer met de ventilatoren

 

ik heb er echt veel plezier in en ben verre van stresserig

 

ik zal de bevochtiger eens een paar keer per dag uitschakelen

 

 

bedankt weer en tot de volgende keer

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Pierre: Als je de zijscheut afknipt of snijdt blijft er een klein puntje staan. Als je de scheut naar één van de beide zijkanten wegbuigt, dus 90 graden t.o.v. het blad op de hoofdstam, en de scheut vervolgens naar beneden trekt, trek je de zijscheut er compleet uit, er blijft niets zichtbaars van achter. Het was voor mij wel ff oefenen met de juiste grootte van de zijscheut, als die te klein was had ik een resultaat wat meer op fimmen leek, dan scheurde de boel boven het steeltje op het bladgedeelte door gebrek aan houvast.

Je kunt het dieven net zo lang volhouden als je wilt, het ligt er maar aan hoe hoog je plafond is. Ik kweek binnen alleen nog onder TL in een kastje van 120 cm hoog, dus dat gaat meestal direct op 12/12. Toen er nog HPS aan het plafond hing groeide ik planten als PP voor tot ongeveer een halve meter hoogte met negen op een vierkante meter, en de tandarts van wie ik het heb geleerd groeide minder snel groeiende indica's voor tot minimaal 25 cm. Als het kan moet je het naar mijn idee in ieder geval volhouden tot je 9-vingerig of liever nog 11-vingerig blad hebt, dus minimaal 5 of 6 bladparen. Als je dieft tot dag één 12/12 krijg je ook bij snelle bloeiers nog altijd wel 6 paar zijscheuten onder je hoofdtop. Wel oppassen met budrotgevoelige planten, sommige compact groeiende soorten vormen een gesloten krans van toppen met daarbinnen een afgesloten ruimte waarin het goed mis kan gaan als het niet droog genoeg is.

 

ik kon me vandaag niet inhouden en heb er een paar gedieft

zowel de grotere als de kleinere

gewoon om te kijken wat er gebeurt

 

hopelijk krijg ik niet teveel biomassa!!!

 

wortels en stelen hebben ook energie nodig

maar die energie geef ik liever aan de toppen

dus van mij mogen ze best slank blijven met kleinere vingers...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de fan staat op automatisch

de lucht die eruit komt is een rustig briesje die wordt meegevoerd door de wervel die ik creeer met de ventilatoren

 

/quote]

 

Door de fan harder of zachter te laten draaien, bepaal je in zekere zin hoe vaak de oc aan en uit springt, bij een lage snelheid loopt hij langer voordat hij afslaat, bij een hoge snelheid gaat hij vaak aan/uit. Als de fan zo staat dat de blaadjes een beetje wiegen, heb je geen ventilatoren nodig.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_26449_11108_598098.jpg

 

Een etiket op een fles is er voor 2 doelen: De eerste is om je te informeren en te

beschermen, de tweede is om je het product te willen laten kopen. De eerste is een

vereist voor de wet, het bevat het type registratie, een NPK (wanneer toegepast), een

minimaal gegarandeerde analyse etc. Het tweede deel blijft over voor de creativiteit van

de fabrikant zijn marketing creativiteit.

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...