Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chriet Tittulaer

Amnesia in wonderland

Recommended Posts

nee sorry

 

het is zwart......

 

maar van het gehele kleurenspectrum van het licht

blauwgroengeeloranjerood

 

kan de plant niks met de energie van het groene licht dus weerkaatst het de straling ervan

 

deze straling vangt ons oog en wij zien het groen!

 

vage shit of niet?!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook een linkje om dit te onderbouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom onderbouwen, is een basis natuurkundig feit.

wij zien die kleur(en) licht die een voorwerp weerkaatst, de rest van het spectrum wordt geapsorbeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt is wel een vaag principe, zo zijn er ook dieren die kleuren heel anders zien.

Dan vraag je je af, heeft iets wel echt de kleur die wij zien?

(ben zwaar knetter btw)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey all,

 

Interessant, de plant is zwart. Maar is dan niet alles zwart en krijgt het kleur door de licht spectra wat er op valt + wat wij daarvan zien...?

Anyway. Ik wil nog even terug naar het water en de PH Chriet. Ik neem aan dat je de stekblokken eerst goed gaat spoelen? PH is nl erg hoog standaard

Paar uur op ph 3, dan laten uitlekken nog een doen op PH 5 en dan echt goed laten uitlekken en inwateren met giftwater op gewenste PH en EC.

Recirculeren doe ik ook niet (meer), we gaan voor ´run to waste´ dus, lijkt mij ook beter ivm het terugspoelen van rommel.

Welke voedingslijn ga je gebruiken? Wel echte hydro lijkt me?

Ik ben heeeel benieuwd naar foto´s van de setup met de deense bodems etc en hoe je dat gaat doen

De watevaten zien er in ieder geval super profi uit;-)

Enne, onze favoriete amnezia natuurlijk (zit as we speak te roken van mijn laatste oogst en goddamn wat een smakelijk spulletje is het toch...!)

Maar heb je stekken gesneden van je laatste draai of ga je vanaf zaad werken?

 

Succes Chriet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stekken komen van elders

 

gelukkig heb ik al ruime ervaring met voorgroeien op startblokken

dus de voorbereidingen zitten wel goed

ze gaan 24 uur op 5.1 om 0.8

dit brengt ze op een ph van 6.0

 

de matten water ik in met 1.4 eveneens op 5.1

dit laat ik 24 uur staan alvorens ik ze aan de onderkant over de gehele lengte tussen de bloken in opensnij in diagonale richting

 

de voedingslijn is een "echte" hydro lijn.......hy-pro zal het zijn

ik begin dus zoals gezegd op een ec van 0.8 en zal elke 3e dag de ec verhogen met 0.1 en ga dit ook loggen

komt er een moment dat de plant reageerd op het enige in de ruimte wat ik verander(het klimaat is stabiel)

zal ik dus weer terug gaan naar de vorige ec

die deed het immers wel goed

laat dan de plant herstellen en probeer dan de 4e dag weer de ec te verhogen

gaatie er goed op blijf ik weer doorgaan zoals het al ging en wil het weer niet dan zit ik aan de max.

 

simpel toch!

 

 

wat betreft de kleur van de plant.....zwart.....alles zwart..............

 

nee

niet alles is zwart

planten zijn complexe organismen en de enige op de wereld die licht nodig hebben voor energie

mensen en dieren hebben geen licht nodig alleen water en eten

maar kunnen heel goed in het donker voortbestaan

 

planten hebben licht(energie) nodig om energie te leveren zodat ze water en co2 kunnen binden!

ze hebben dus een speciale celstruktuur

groen licht(energie) valt daar buiten en wordt weerkaatst

wanneer het wordt weerkaatst breekt de energie en zet om in licht(warmte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als je je hok in wilt in de rust periode, GEBRUIK EEN EEN GROENE LAMP ;)

 

Ben benieuwd wat je ervan teweeg gaat brengen, ik vindt alleen de verselucht toevoer niet echt goed bedacht.

Je begrijpt dat er een kleef effect gaat ontstaan, zodoende zal er geen lucht aan de wand kleven waar je buis doorheen komt :D

 

Doe er wat mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleef effect tim? Explain.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja Tim

kun je dat eens met een andere bewoording zeggen?

 

ik snap even niet wat je bedoelt......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coanda effect ook bekende als kleef effect-

 

Het coanda effect is het effect dat optreed als men lucht langs een oppervlak laat gaan en deze het oppervlak volgt.

Veel mensen denken dan aan de wet van Bernoulli, maar dat is in weze iets heel anders dan het coanda effect.

Het coanda effect heeft ook invloed op bijvoorbeeld vleugels van vliegtuigen, netzoals dat de wet van bernoulli van toepassing is op vleugels. Om te zorgen dat een vleugel ook daadwerkelijk lift krijgt, moet het opppervlak niet te glad en niet te ruw zijn, anders kan de lucht niet volgen, of kan de lucht zich niet nestelen.

Een voorbeeld van dit effect is wanneer er ijs op de vleugels zit van een vliegtuig, het vliegtuig heeft geen draagkracht meer doordat de lucht het oppervlak niet meer volgt, de grenslaag is te dik (te ruw door het ijs), en dus er gewoon over heen gaat.

 

Om even terug te komen op je inlaat als lucht door een smalle spleet wordt geblazen bij het plafond, dan wil de lucht het oppervlak volgen (afhankelijk van de ruwheid/gladheid van het plafond) en komt dan verder dan via een groot gat of rooster. Hierop heeft in mijn ogen de wet van Bernoulli geen invloed...

 

 

conclusie: Zorg dus voor een smalle spleet en een hoge luchtsnelheid...

 

lucht gaat niet zoals JIJ DENKT DAT IE GAAT ;)

 

testje:

Neem een 1,5 L colafles o.i.d en plaats er direct een brandend kaarsje achter (liefst volle fles om te voorkomen dat hij in brand vliegt)). Blaas je nu recht tegenover het kaarsje tegen de fles dan zal de stroming om de fles heengaan en het kaarsje uitblazen:

 

Blaas je zacht zal er niks gebeuren en zal de lucht weerkaatsen aan de zijkanten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp enigzins nu wat je bedoelt maar zal het niet zo zijn dat de lucht sowieso verplaats wordt door de ventilatoren die erin hangen en dan dus ook goed vermengd zal worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je wilt toch direct verse lucht door je planten, zodat dit overal mooi verdeeld wordt.

i.p.v GEMENGDE LUCHT ?

 

Zorg voor een constante luchtverplaatsing. B)

 

Je moet zorgen voor een continu verversing. zo haal je toch het uitsterste uit je lucht ;)

en met een ventilator erin, creeer je wel degelijk een werveling maar dit zal zeker niet te goede komen voor je luchtcirculatie.

 

Maargoed wie ben ik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gebruikt daar een INT300, dus zou ik persoonlijk een l.v.s gebruiken die centraal gemonteerd wordt over de gehele lengte ;)

 

 

Of je kiest voor een groot ALN lamellen rooster, echter voordat je een juist rooster heb geselecteerd moet je veel gaan berekenen.

dit kost allemaal best wel wat geld, dus je bent beter uit met een L.V.S....

Share this post


Link to post
Share on other sites
net binnen gekregen

gallery_26449_11255_134498.jpg

 

Kan het niet goed zien, is deze voor de lv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Chriet, wat is dat vor een dingetje, foto is niet scherp

Maar we zijn gek op speeltjes natuurlijk dus show us your gadget,-)!

En natuurlijk benieuwd naar pics van de deens bodem set up, bewatering etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is inderdaad voor de lv in te stellen in de ontvochtigingsfase(nacht) periode

 

is instelbaar en zorgt dat de OC het regelt..............

 

morgen wordt het gehele watersysteem inc. afvoer gemonteerd en zullen er weer foto's gemaakt worden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Chriet, wat is dat vor een dingetje, foto is niet scherp

Maar we zijn gek op speeltjes natuurlijk dus show us your gadget,-)!

 

Iemand post 73 gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je enig idee van het waterverbruik van jouw OC?

 

Ik heb een tentje van 3x3 met 4800w en zo een OC lijkt me ook wel wat maar ik durf het niet aan. Suizende leidingen enzo...in een flat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...