Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
get in the ganjabus

Geur van mijn lowryder planten

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb net mijn 2de kweekje afgerond, en ik stuit telkens op hetzelfde probleem.

Het is een pc kweek wel te verstaan.

 

Ik heb 2 keer 1xlowryder#1 in mijn pc kast gezet. En telkens ruikt mijn plant niet of nauwelijks.

in het begin ruikt de plant naar gras... oké dit lijkt normaal te zijn.

 

Dan 2 weken later + 1week curen. Alles is dan volledig gedroogd, ruikt de plant naar niets/ licht citroengeurtje. Maar niet het goede vertrouwde lekkere wiet geurtje.

 

De plant ruikte ook al niet in de bloeiperiode.

 

Mijn manier van drogen:

1ste week: plant aan een touwtje, de fan leaves zijn eraf geknipt

2de week: de plant in verschillende topjes geknipt. drogen op een klein net

3de week in de weckpot.

 

Temperatuur: 18-19C°

Luchtvochtigheid: meet ik niet.

 

Het drogen gebeurt in een houten kast.

----------------------------------------------------------

 

ligt het probleem aan mij, of is het gewoon de genetica?

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe smaakt het?

 

is het wel volledig droog? (breken de takjes?)

 

grts

 

EDIT: is er ventilatie in de kast?

zijn ze wel mooi afgebloeid?

foto?

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25265_9712_192279.jpg

(Edit: Plant +-2 weken voor de oogst)

 

 

foto van mn eerste kweekje.

ventilatie is er zeker.

De smaak tjah, als ik een gewone hoeveelheid in een joint steek, smaakt ie naar geroosterde nootjes.

Als ik er veel in doe dus bijna puur met een streepje tabak, is ie niet te pruimen. Ik denk dat dit komt doordat ik niet lang genoeg heb gespoeld (7 dagen).

 

Van het tweede kweekje heb ik geen foto's. (zal zo snel mogelijk foto's maken van de topjes)

Maar het uiterlijk van de topjes daar is nix mis mee. ziet er gewoon goed uit, veel oranje pistels en je ziet de thc er ook goed op liggen.

De tweede kweek heb ik nog niet geproefd, dat ga ik volgende week doen. want die moet nog ff in de weckpot.

Ik heb bij deze kweek dus wel lang genoeg gespoeld(12 dagen).

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das idd een lowrider :wacko:

 

Maare wat betreft de smaak dat kan zo zijn.

Vaak als je langzaam droogt dan krijgen de stoffen in de plant rustig de tijd om zich om te zetten in andere stoffen dit soort voor de werking en de geur en smaak van de wiet.

Maar ik heb zelf ook lowriders gehad maar vond er zowieso weinig smaak aan zitten eerlijk gezegt vond ik der niet eens lekker B)

 

Maar goed ik zou je niet te druk maken als het goed droog is is het goed droog ;)

Wat betreft spoelen dat is prima hoor een week sommige doen langer maar ik zelf doe ook altijd een week tenzij de plant nog door wilt gaan dan geef ik langer water.

De plant geeft het wel aan wanneer het genoeg is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ganja, hier hebben wij het al eens over gehad geloof ik. Geen idee hoe het komt dat ze bij jou niet ruiken. Als ik mn kast open zet hoor ik haar beneden schreeuwen bij wijze van spreken.

 

Wat voor lampen, grond en voeding gebruikte je? Temp?

 

Ik zit met mn zadenkweek op lightmix, 4 15watt spaarlampen en canna terra met bloombastic van atami.... (Nu inmiddels op een water dieet.) Misschien dat dat helpt? En oja, temp tussen 22 en 26 graden.

 

Misschien kun je proberen om de plant wat te laten strekken als je daar nog de ruimte voor hebt. Iets groter, meer licht overall, beter resultaat misschien. Zo ff uit me knetter kop....

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

grond is kamerplantgrond van aveve...

voeding canna bio flores

 

temperatuur enzo meet ik niet, ik kijk gewoon naar het plantje. je kan wel ongeveer zien of ze te warm heeft of niet.

bij mij zijn de lampen 2x20 watt. maar ik denk niet dat het aan mn setup ligt.

(tja mijn setup is mss niet ideaal, maar in een computerkast kweken zonder dat de medebewoners het door hebben is niet makkelijk. en ook wel vrij stressy.)

 

in ieder geval komen die lowryders er niet meer in bij mij. ik vind het trouwens ook niet zo lekker smaken. en als ie niet ruikt, dan heeft voor mij al helemaal afgedaan.

 

ik denk niet dat ik nog veel binnen ga kweken. ik ga de kast vooral nog gebruiken om plantjes mee te laten voorgroeien zodat ze later buiten kunnen spelen. Over een paar jaar kan je van mij wel een verslag verwachten met 4x600 watt ofzo. Maar die mogelijkheid heb ik nu nog niet.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen (vals)licht gehad in je droogruimte?

Ik heb er wel eens te lang te veel licht bij gehad. Dat ruikt dan ook niet echt meer naar wiet.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, mn kast is pikkedonker.

 

kan het soms zijn dat de kleur van lampen in de groeiperiode verkeerd was?

De kleur die ik in de groeiperiode heb gebruikt is warm wit net als in de bloeiperiode.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat heeft niets te maken met je lamp keuze

 

waardoor het dan wel komt weet ik niet maar onder TL

voorgroeien met een 830 (kleurcode)

geeft enkel een niets meer gestrekte plant

maar de geur daar in tegen gaat niets mee gebeuren en de smaak ook niet .

 

ik denk dat je richting voeding mag zoeken

of dat je plant te dicht op je lamp hangt en zo beschadigt raakt ofzo .

en eens een andere soort moet nemen

geen autoflower en een ander hok kleerkast is al goed genoeg

mits wat aanpassen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...