Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Delax80

Klieven, Transpiratie of geen water?

Recommended Posts

hey,

 

Ik las over de opbrengst vergroten door klieven, transpiratie of geen water meer geven in de laatste week.

 

Ik vroeg me af wat het beste effect geeft, Geen water geven of klieven. of kan ook allebij?

ik ben namelijk van plan wel 1 van deze dingen te doen. Maar ik ben bang dat ik m'n plant ermee dood maak (te vroeg)

 

En ik moet m'n plant dus oogsten als 80% van de haren bruin zijn. Maar dat klieven moet 1 a 1 1/2 week ervoor. Hoe weet je nou dat je plant over 1 a 1 1/2 week klaar is? straks doe je het te vroeg.

 

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit jaar ook een klieven :arrow: wil het wel eens zien.

 

Ik ben van plan het te doen als ze voor de helft bruin zijn, dan heb ik iig nog ff.

Ik hoop iig wel dat het een beetje droog blijft, anders zal het ook weinig zin hebben met zo'n hoge lv :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb maar 1 plant dus ik ben beetje bezorgt erover of de stam dan niet weg gaan rotten:S

of is deze kans zeer klein?

 

en als je gaat klieven.....moet je dan nog wel water blijven geven? of moet je hier ook mee stoppen.

 

Alvast bedankt....

 

Delax

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt klieven niet op hetzelfde neer als geen water geven de laatste week? klieven is toch ook een middel om gewoon de vochtcirculatie binnen de plant te verminderen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij dat het op hetzelfde neerkomt maar dan op een iets betere manier.

 

Met klieven neemt de plant helemaal niks meer op. Met geen water geven maybe toch nog wel bepaalde stoffen. Maar ik heb het nog nooit gedaan en twijfel of ik dit ga doen ofniet. Dat kunstmatige transpiratie lijkt me wel zeer goede methode!

 

-Delax-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eey,

Er staat daar dat je iets van 20cm vanaf de grond tot de eerste takjes moet snijden.

 

Maar bij mijn planten zijn er na 7cm vanaf de grond takjes.

 

Weet er iemand hoe het nu moet???

 

Greetz,

 

Master_Hugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien er boven, dan heeft het alleen geen effect op de takken eronder lijkt me, lager zou ik niet doen ivm rotting enzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij hoeft het niet persee tot de 1e takjes.....mag ook best wat hoger. van 5 cm boven het begin van de stam en dan 20 cm doorsnijden. (als ik het goed gesnapt heb)

 

-Delax-

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij hoeft het niet persee tot de 1e takjes.....mag ook best wat hoger. van 5 cm boven het begin van de stam en dan 20 cm doorsnijden. (als ik het goed gesnapt heb)

 

-Delax-

 

Dus er mogen ook takjes bij??? Ik hoop het.

 

Bedankt.

 

Greetz,

Master_Hugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Op 20 tot 25 cm. van de grond binden we de onder de onderste

zijtakken een stuk touw vrij stevig om de stengel. Vervolgens

drukken we een scherp mes in de vezelrichting dwars door de

stengel heen, juist onder het touw. We drukken dit mes naar

beneden tot ca. 5 cm van de grond. Trek het mes er nog niet

uit. De stengel is nu over een lengte van 15 tot 20 cm. door-

midden gesneden. '

 

Dit hebk gekopieert van:

 

http://www.wietforum.nl/editie5/modules.ph...3dbd330135c07d9

 

Het maakt dus volgens mij niet uit dat er takjes bijzitten. Zolang het maar van 5 cm boven de grond tot 20 cm boven dit punt zit.

 

-Delax-

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar toppen laten zweten... beschadig/verneuk je dan de toppen juist niet?

 

Je doet zakken over de toppen heen. Hierdoor word de thc alsware vloeibaar en glijd alsware iets van de top. De top gaat dat alsmaar door nieuwe thc aanmaken. Ik heb er veel topics over gelezen en nog niks negatiefs over gelezen. dus het zal wel goed zitten. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

Ik heb even 3 onduidelijkheden:

 

- Er staat "onder de onderste zijtakken" Dus dat moet wel??

 

- "Je doet zakken over de toppen heen. Hierdoor word de thc alsware vloeibaar en glijd

alsware iets van de top. De top gaat dan alsmaar door nieuwe thc aanmaken" Maar

dan valt de thc toch uit de zak? Wat voor een zak? is er geen foto??

 

- Is klieven hetzelfde als laten zweten?

 

Heeft er iemand antwoord???

 

Greetz,

 

Master Hugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

geheh kben me plante vorig jaar geklievt en het werkt voor geen meter

de sjit van 1 plant die ik had geklieft was kutter dan die van die andere

zonde trws dat ik zo weinig had vorig jaar :D:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo,

 

Ik heb even 3 onduidelijkheden:

 

- Er staat "onder de onderste zijtakken" Dus dat moet wel??

 

- "Je doet zakken over de toppen heen. Hierdoor word de thc alsware vloeibaar en glijd

alsware iets van de top. De top gaat dan alsmaar door nieuwe thc aanmaken" Maar

dan valt de thc toch uit de zak? Wat voor een zak? is er geen foto??

 

- Is klieven hetzelfde als laten zweten?

 

Heeft er iemand antwoord???

 

1. Als je het niet onder de onderste zijtakken doet werkt het lijkt mij wel maar krijgen de takken waar het touwtje boven zit (dus onder de snee zitten) nog wel water + voedingsstoffen. Dus voor die takken heeft het (denk ik) geen effect......

 

2.a) De thc valt er niet uit maar glijd gewoon over het knipafval blaadjes heen (hebk gelezen)

:D Een ondoorzichtige zak van landbouwplastic las ik ergens

c)foto zocht ik ook al maar konk nergens vinden (dus als iemand een foto heeft of kan maken zeer graag;))

 

3. Volgens mij is het niet hetzelfde maar heeft het wel hetzelfde effect (extra thc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1. Als je het niet onder de onderste zijtakken doet werkt het lijkt mij wel maar krijgen de takken waar het touwtje boven zit (dus onder de snee zitten) nog wel water + voedingsstoffen. Dus voor die takken heeft het (denk ik) geen effect......

 

2.a) De thc valt er niet uit maar glijd gewoon over het knipafval blaadjes heen (hebk gelezen)

:D Een ondoorzichtige zak van landbouwplastic las ik ergens

c)foto zocht ik ook al maar konk nergens vinden (dus als iemand een foto heeft of kan maken zeer graag;))

 

3. Volgens mij is het niet hetzelfde maar heeft het wel hetzelfde effect (extra thc)

 

thnx

 

greetz

 

master hugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wou m'n purple power klieven, heb er vanafgezien omdat het houtweefsel erg hard was. M'n materiaal was er niet op voorzien.Dus buiten de tip van een mes erin is er niets gebeurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...