Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chi

bio Nova kokos Briketten

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb onderstaande kokos briketten gekocht.

http://www.growshop-dekast.nl/coco-bricks-...va-p-16247.html

 

Maar ik ben er niet zeker van of deze briketten zijn behandeld met trichoderma weet iemand dit?

 

""Dit substraat is volledig gespoeld en behandeld tegen ziektes, ongedierte en onkruid, en bevat speciale toevoegingen voor een TOP-resultaat."

 

ik weet dat trichoderma een goed wortelstelsel bevorderd, maar ik wil het absoluut niet in mijn substraat.

Heeft iemand het verlossende antwoord voor mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

i denk niet dat je trichoderma kan gebruiken op cocos

denk dat je het er gewoon doorheen spoelt bij het watern geven, heb het nog nooit gedaan in mijn cocos

misschien sannie of iemand met ervaring die kan bijstaan?

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
i denk niet dat je trichoderma kan gebruiken op cocos

denk dat je het er gewoon doorheen spoelt bij het watern geven, heb het nog nooit gedaan in mijn cocos

misschien sannie of iemand met ervaring die kan bijstaan?

gr

 

Ik weet heel zeker dat trich kan groeien op kokos briketten. Ik wil juist dat het er al niet standaard doorheen zit als wortel stimulator in die briketten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom stuur je dan de fabrikant gen mail?

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom stuur je dan de fabrikant gen mail?

 

Omdat het zondag is. Als niemand het weet bel ik morgen de fabrikant op en zet ik het neer. Maar ik vroeg me af of iemand hier al ervaring met de briketten had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin niet een coco bricks van bn....

allemaal slechte verhalen, en torenhoge ec problemen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten ze nog id verpakking?

 

terugbrengen die hap!!!

Risco niet nemen met die bricks, zie ook andere topics (en ik deel inmiddels de ervaring helaas) van niet uitgespoelde kokos B)

 

Idd EC problemen, alles hoger dan 1.4 en je planten gaan kapot terwijl ze je zwaar hongerig aankijken maar amper wat op kunnen nemen

Ongelooflijk dat BN die dingen, toen dit in 2004 ook al speelde, nog id handel duft te houden.

Voor mij niks van BN meer, je weet begod niet wat je in huis haalt :wacko: want geef je hun enzymen op die kokos bricks ken je helemaal lachen.. komt er nog meer vergif vrij.

 

Was eerder lekker eigenwijs maar weet inmiddels weer beter, ik had rotsvast vertrouwen maar vertrouwen is tegenwoordig ook niks meer waard.

ja je kan je meldden bij de fabrikant als het misgaat.. heb je wat aan als de helft van je planten kapot is bah.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zitten ze nog id verpakking?

 

terugbrengen die hap!!!

Risco niet nemen met die bricks, zie ook andere topics (en ik deel inmiddels de ervaring helaas) van niet uitgespoelde kokos B)

 

Idd EC problemen, alles hoger dan 1.4 en je planten gaan kapot terwijl ze je zwaar hongerig aankijken maar amper wat op kunnen nemen

Ongelooflijk dat BN die dingen, toen dit in 2004 ook al speelde, nog id handel duft te houden.

Voor mij niks van BN meer, je weet begod niet wat je in huis haalt :wacko: want geef je hun enzymen op die kokos bricks ken je helemaal lachen.. komt er nog meer vergif vrij.

 

Was eerder lekker eigenwijs maar weet inmiddels weer beter, ik had rotsvast vertrouwen maar vertrouwen is tegenwoordig ook niks meer waard.

ja je kan je meldden bij de fabrikant als het misgaat.. heb je wat aan als de helft van je planten kapot is bah.

 

Ik dank jullie voor je bezorgdheid maar er zullen geen planten lijden onder deze briketten.

Ik ga ze gebruiken als bulk substraat om paddo's te groeien. Het is wat schoner en fijner werken dan paardenstront.

Ik heb ook zojuist van een groeier gehoord dat ze geen trichoderma bevatten dus mijn vraag is beantwoord ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze dan toch gebruikt zorg dan dat je in ieder geveal, na het opzwellen de kokos nog een keer goed doorspoelt met afgezuurd (ph 5.8/6.0) water, dan weet je zeker dat de kokos "neutraal" is en niet nog vol zit met oa natrium.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je ze dan toch gebruikt zorg dan dat je in ieder geveal, na het opzwellen de kokos nog een keer goed doorspoelt met afgezuurd (ph 5.8/6.0) water, dan weet je zeker dat de kokos "neutraal" is en niet nog vol zit met oa natrium.

 

Heel erg bedankt voor die info lostchild, ik ga daar zeker rekening mee houden.

 

Groetjes :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de vorige ronde BN bricks gebruikt (en die hergebruik ik nu). Niets aan gemerkt.

Alleen vergeling door spint.

 

 

Ik heb ze laten zwellen in PH 5 echt zeiknat en toen uitgeperst en in potten gedaan.

 

Wat zou er dan inzitten dat je planten het niet doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijkt dat een (welk en wat weet BN volgens mij zelf ook niet) deel vd briketten van BN niet goed uitgespoeld zijn in land waar ze vandaan komen.

 

Kunnen restanten van zeezout ed inzitten.

 

Fijn he, dat ze niet weten welke bricks nu wel/niet dit hebben en dat dit jaren geleden ook al zo was:

iemand had ze benaderd hier van WF en hij moest op de plantjes letten...

volgens mij heeft die een brick opgestuurd en daar kwam na test dus (wederom) dat zeezout verhaal uit.

 

Ik kan er ook wel om gaan zeuren bij BN maar ik koop gewoon helemaal niks van BN meer omdat ze er niks aan doen ondanks allemaal mooie beloftes

die ze in 2004 ook al deden. Wat heb je aan excuus en een goedmakertje als je halve oogst id kliko ligt en je nog eens 2 kliko's aan kokos afval vol hebt?

gelukkig was je zo slim ook kokos her te geberuiken en ook nog wat planten op Canna kokos uit de zak te zetten (mijn redding).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blijkt dat een (welk en wat weet BN volgens mij zelf ook niet) deel vd briketten van BN niet goed uitgespoeld zijn in land waar ze vandaan komen.

 

Kunnen restanten van zeezout ed inzitten.

 

Fijn he, dat ze niet weten welke bricks nu wel/niet dit hebben en dat dit jaren geleden ook al zo was:

iemand had ze benaderd hier van WF en hij moest op de plantjes letten...

volgens mij heeft die een brick opgestuurd en daar kwam na test dus (wederom) dat zeezout verhaal uit.

 

Ik kan er ook wel om gaan zeuren bij BN maar ik koop gewoon helemaal niks van BN meer omdat ze er niks aan doen ondanks allemaal mooie beloftes

die ze in 2004 ook al deden. Wat heb je aan excuus en een goedmakertje als je halve oogst id kliko ligt en je nog eens 2 kliko's aan kokos afval vol hebt?

gelukkig was je zo slim ook kokos her te geberuiken en ook nog wat planten op Canna kokos uit de zak te zetten (mijn redding).

 

Vind t maar een raar verhaal. op welk punt in het proces van kokosvezel naar kokos briket zou zeezout een rol spelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruwe kokos zo vd noot is niet echt bruikbaar dus moet je behandelen.

Hiervoor zijn diverse manieren, zie wikipedia :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo iedereen,

Ik heb onderstaande kokos briketten gekocht.

http://www.growshop-dekast.nl/coco-bricks-...va-p-16247.html

 

Maar ik ben er niet zeker van of deze briketten zijn behandeld met trichoderma weet iemand dit?

 

""Dit substraat is volledig gespoeld en behandeld tegen ziektes, ongedierte en onkruid, en bevat speciale toevoegingen voor een TOP-resultaat."

 

ik weet dat trichoderma een goed wortelstelsel bevorderd, maar ik wil het absoluut niet in mijn substraat.

Heeft iemand het verlossende antwoord voor mij?

Als ik jou was zal ik het geld proberen terug te krijgen als je geluk hebt kan je er 1 keer op draaien maar wel met de hele tijd problemen bespaar je die moeite en koop je gewoon coco's in zakken van canna of attami ofzo.. :verrygood kijk maar naar topics hier op het forum iedereen heeft er problemen mee gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ruwe kokos zo vd noot is niet echt bruikbaar dus moet je behandelen.

Hiervoor zijn diverse manieren, zie wikipedia :wave:

 

van wikipedia: Fresh water is used to process brown coir, while sea water and fresh water are both used in the production of white coir.[1]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Coir

 

Dan is er iemand goed kleurenblind bij bio nova. maar ieder geval zal ik rekening houden met zout als er iets raar aan de hand is.

En Jack white Ik had al een paar berichten geleden gemeld dat ik het ga gebruiken als substraat om schimmel op te kweken.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kostte me ff maar wil je kokos?

Wat voor en welk labeltje op het partijtje?

 

Wie zegt wat je geleverd krijgt en er geen "partijtje" tussendoor schiet omdat je het alleen voorziet van een sticket met jouw merknaam en verder de geperste blokken niet ff uitvoerig steeksproefgewijs test?

 

 

India, land vd kokos briketten (1 vd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

.............. COCO BRICKS VAN BN :verrygood ... breek me de bek nie open!

 

Heb nog testresultaten van BN gekregen waaruit bleek dat het ging om een slechte partij bricks. Deze waren niet gespoeld in het land van herkomst, met alle gevolgen van dien... Hopelijk hebbie zelf een goede partij, anders kan ook jij na een week alles weggooien.....

 

.............. COCO BRICKS VAN BN :wave: ... breek me de bek nie open!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BBB

Ik heb de coco bricks van Bionova onlangs nog laten analyseren.

Kalium(als K):  4 x de max toegestane waarde

Natrium(als Na):  2 x de max toegestane waarde

Chloride (als CI): 4 x de max toegestane waarde

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BBB
6 minutes ago, Guest BBB said:

 

En alle andere waarden zitten ver onder de minimum toegestane waarde.

Ongelooflijk dat deze rotzooi wordt verkocht !

 

 

11 minutes ago, Guest BBB said:

Ik heb de coco bricks van Bionova onlangs nog laten analyseren.

Kalium(als K):  4 x de max toegestane waarde

Natrium(als Na):  2 x de max toegestane waarde

Chloride (als CI): 4 x de max toegestane waarde

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter halen een zakkie parkside coco bij praxis.

want die briketten zijn veel te bewerkelijk .

ik heb ze vaak gehaald bij die blauwe outlet en na het spoelen heb ik er ook maar een schelp gehaald voor zandbak .

man man man der zit in zo n brick van ac meer zand dan in een kalkzandsteen van beco .

en het residu spoelwater was zo zout dat een zelfkasende boer er jarloers op zou worden .

ze hebben er ooit de axo nobelprijs mee gewonnen zo zout waren die bricks .

wij doen thuis de overgehouwen bricks in een een draaimolentje heerlijk over gebakken ei soepen en spijzen .

laters

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de bricks in de zon leggen en wat haring erop leggen, en voila >   zoute haring.........:rofl

Ze vissen die kokosnoot schillen uit de zee of ze wassen het met zeewater ofzo denk ik.
Heb het ook weleens op guerilla gebruikt,uiteraard was dat een flop.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...