Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

InsaneInTheMembrane

Eerste kweek 10x Sannie's Jack

Recommended Posts

Update:

Dag 6

 

Hier de beloofde foto's

 

gallery_28960_11551_1648236.jpg

De 5 plantjes naast elkaar.

 

gallery_28960_11551_1396310.jpg

helaas iets wat we niet willen zien op dit plantje

 

gallery_28960_11551_662437.jpg

Deze ziet er weer wat beter uit...

 

gallery_28960_11551_1369312.jpg

nummero 3

 

gallery_28960_11551_451893.jpg

Dit vind ik de mooiste <_<

 

gallery_28960_11551_1648236.jpg

Nog een keer alle 5, inclusief nummer 5 die wel ontkiemt is, maar zich nog net niet laat zien...

 

gallery_28960_11551_233111.jpg

Filter, ventilator, buis, thermometer

 

Zo dat was het dan, ik waardeer jullie support en aanmoedigingen !!

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je setup ziet er leuk uit :lol: denk er zelf ook aan om met die tabs te gaan kweken maakt een hoop dingen wat makkelijker <_<

Veel succes met deze ronde ik volg je (stilletjes)

Gz Kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee foto's <_<

en nou gwn die tl lamp er zo dicht mogelijk op houden, en dan komt dat wel goed..

ziet er netjes uit!

 

houdoe, succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

even pm naar de mod van dit topic

 

thats E$ko of Aad..

 

nu moeten die plantjes even flink gaan groeien <_<

WHOEHOE

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou wel echt gelijk je afzuiger goed ophangen want 1 tyrip kan echt niet... <_<

Als dat ding op je kap komt ben je de l#l..!!

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Shilizous

 

Oke thanks voor de info.

En inderdaad, nu lekker groeien en bloeien <_<

Ik ben trouwens van plan om te Scroggen, moet me hier echter nog wel op inlezen...

 

@ stikke

 

hmm daar had ik niet eens over nagedacht... ik heb er een gat in geboord om m daar aan op te hangen maar het is inderdaad niet geheel veilig..

Bedankt voor de tip!

Verder graag je mening over de plantjes.

 

P.S. Morgen weer update inclusief foto's

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantje's zien er goed uit zou wel wat witte folie op de potje's leggen.....

Bij deze kleine potjes droogt de bovenkant nog al snel uit waardoor je weer wortel ''sterfte'' krijgt...

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo medekwekers

Ik ben helaas vanochtend vergeten de TL lamp aan te zetten... waardoor de plantjes een rust van 12 uur hebben gehad i.p.v. 8 uur. Is het verstandigst om gewoon het oude patroon aan te houden en dus alleen vandaag een dag van 12 uur licht te geven? Update met foto's vanmiddag..

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey insane

ziet er mooi uit goed ingericht

plantjs zien er gezond uit

veel suc6 verder met je kweek

 

 

en ik volg jou ook

 

mvg weedplant

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon je lamp weer aanzetten en door gaan met je oude schema anders moet je midden in de nacht de lamp telkens uit zetten

 

welke tijden heb je de lamp nu aan staan ?

zeker nu in de koudere nachten maar omdat je tot juni juli bezig bent zeker in de warme dagen meschien beter om de lamp snachts aan te hebben

 

je tl kan je trouwens ook gewoon 24 /0 aan hebben staan dus groeien met altijd lamp aan hoef je ook niet bij te verwarmen

 

in de eerste paar weekjes zullen ze niet gelijk in de bloei schieten

 

probeer wel de lamp aan uit tijden zo gelijk mogelijk te doen

anders gaan je plantjes stressen en dan krijg je hermas

 

heb je bij je filter geen buitenhoes gekregen ???

 

en heb je op je inlaat een filter zitten (panty ofzo)

 

ik zou die vsa op een brandvrij plank monteren

 

deze kun je halen bij praxis of gamma voor prikkie is witte plaat die voor in de meterkast is

 

je kan op je potjes het makelijkste gewoon een rondje wit papier leggen

 

geen zilver foli dan krijg je meer brandplekken zeker bij de jonge plantjes

 

ga ook eens kijken na een tijd relais zijn niet zo duur maar schild wel elke dag kast aan en uit zetten en dan is de tijd altijd goed

 

even voor de duidelijkheid zit je tl nu op de vsa waar de hps ook op komt of heb ik dat verkeerd gelezen ?

 

groeten

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ super#skunk

Bedankt voor de vele informatie! Momenteel is de lamp aan van 07:30 t/m 1:30.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de TL 24 uur aanlaten, dan verstoor je de groeiperiode lijkt me?

Ik probeer inderdaad de stress van de plantjes zo laag mogelijk te houden... dat het maar vrouwtjes mogen worden <_<

Buitenhoes op me filter? Geen idee..

Ehh, ik ben nieuw op dit gebied en al helemaal wat elektra betreft... wat bedoel je met een filter op de inlaat? :lol:

Wat de vsa betreft, ik ga idd een nieuwe plank kopen.. en ik heb nu de vsa,filter,afzuiger helemaal uitstaan, alleen de TL aan...

Eerst had ik wel de vsa,filter en afzuiger aan maar omdat de hps lamp er niet in zit ging die helemaal rare geluiden maken en stonk het ook.... dus dat heb ik maar uitgedaan.

Ik heb trouwens een davin schakelkast, maar die geldt alleen voor de hps lamp en niet voor de TL. Ik ben overigens van plan om over 1 week de HPS al in te schakelen...

Verder maak ik me zelf een beetje zorgen over de LV.. heb nog steeds geen meter aangeschaft en het is volgens mij kurkdroog...

Foto's komen vanmiddag

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn meerdere mensen die groeien onder 24/0 dus dat kan gewoon zeker onder tl

 

je hebt nu de lamp overdag aan staan dat betekend strax met de hps dat het overdag warm is in je kast en snachts koud

 

dit maakt nu nog niet zo veel uit omdat het buiten snachts 2 graden en overdag 8 graden is

 

meestal eigelijk altijd is het overdag warmer als snachts

 

van je lamp komt veel warmte en je wil dat je plantjes gemiddeld in dezelde temperatuur staan

 

daarom hebben de meeste mensen de lamp nachts aan staan zodat deze de koude nacht verwarmt

 

ook niet onbelangerijk is dat de electra snachts goedkoper is als overdag

 

in je kast wil je het tussen de 20 en 32 graden hebben het liefts met een temp verschil van 5 graden max

 

dit betekend voor jou nu dat je snachts moet bij verwarmen en overdag niet

 

maar omdat het overdag al warmer is als snachts kost het minder energie om overdag bij te verwarmen

 

ook hebben veel mensen de thermostaat snachts uit staan en koelt de kast nog extra af

 

en strax in de zomer is het overdag warm buien en in je hokkie dus nog warmer omdat je lamp op het heetst van de dag ook aan staat

 

nu heb jij net kleine koppies

 

dus die moeten nog wel 5 tot 6 weken voorgroeien

 

als je dan ook nog een scrog wil vullen weer 2 weken extra

 

dan nog 8 tot 10 weken afbloeien met een start bloei van 1 tot 2 weken

 

bij elkaar voor je kan gaan oogsten en drogen ben je 20 weken verder een goeie 4 maanden

 

tegen die tijd is het juni en zit je in de nederlandse zomer en hebben we tempjes van over de 20 graden overdag

 

dan moet je weer extra gaan koelen of je afzuiging max aan zetten wat weer extra herrie en stroom verbruik geeft

 

met filter om je inlaat bedoel ik je inlaat van je kast

 

je filter zuigt de lucht naar buiten maar waar komt de nieuwe lucht binnen en waar komt deze vandaan

 

meestal uit je huis dicht bij de vloer

 

dit neemt veel stof en andere dingen met zich mee wat je niey in je kast wil hebben

 

zeker niet als je gaat afbloeien want dan plakken je planten en blijft al dit stof in je toppen hangen

 

een oude panty on de inlaat voorkomt dit een keer in de week schoonmaken of vervangen schild een hoop stof in je hokkie

 

bij je gewone filter zit normaal een witte soort van schuime stoffe hoes die er om heen zit ook weer om het stof uit je filter te houden

dan gaat deze langer mee

 

als je vraagjes over de scrog heb gewoon hier stellen ik heb al 4 scrog rondes achter de rug dus kan je er wel mee helpen

 

groetjes

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey super#skunk

Echt super bedankt voor alle zeer nuttige informatie... veel geleerd <_<

Oke dus ik moet langzaam de lampen richting de nachtperiode zetten? Dus bijv per dag 1 uur korter?

Ik ben inderdaad van plan om te scroggen, begrijp niet helemaal wat je zei dat er dan nog 2 weken groei bij kwam?

Over de filter; ik heb niet zo'n ding erbij gekregen... valt dit ergens los aan te schaffen?

En over de luchtinvoer, die heb ik niet... Ik heb dus wel de filter en afzuiger die alles wegblazen via de schoorsteen, maar er wordt alleen met een fan (die binnen de tent staat) lucht toegevoegd.

Ik weet inderdaad nog niet veel over scroggen, ik weet wel dat het een handige keuze is voor mij sinds het sannies jack zijn, en ik een beperkte hoogtelimiet heb... ( is maar 1.60m van de top ).

Bedankt voor alle info!! Waardeer het.. :lol:

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben niet helemaal bekent met de tent die je heb staan maar er moeten toch gaten in zetten waar de lucht door binnen komt ?

 

als ik op de foto's kijk zullen dat de flappen aan de onderzijde zijn

 

daar zou ik dus die panty over spannen om stof pollen en ongedierte uit je hok te houden

 

je kan nu gewoon je lamp aanzetten en aan laten staan tot morgen en dan je schema door zetten 16/8 of 24/0 zetten wat je zelf wilt

 

maar de planten zullen geen last hebben van een langere dag 1 x ik heb mijn kast altijd van 22:00 tot 14:00 staan als ik voorgroei onder hps

 

maar mijn tl heb ik eigelijk altijd op 24/0

 

meschien moet je even kijken bij de growguide daar staat ook dat je 24/0 kan doen groeit je plantje ook sneller

 

even over de scrog

 

deze zul je tog vol moeten krijgen met internodes om zoveel mogelijk toppen te krijgen over je scrog verdeeld

dit duurt dan natuurlijk wat langer dan gewoon een plantje 100 cm van je lamp max hoogte te laten groeien en op 12/12 zetten

 

die laatste 50 cm die je dan over heb groeit dan door in de 1 tot 2 weken die het duurt voor de plant ook in de bloei schiet

 

en in de groei van de toppen natuurlijk

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ super#skunk

Weer bedankt voor je bericht :lol:

Ik heb wat foto's gemaakt van de plantjes en de tent..

Je had natuurlijk gelijk over de scrog, dat was me even ontgaan.

hier de foto's:

Dag 8

gallery_28960_11563_1353050.jpg

gallery_28960_11563_1013229.jpg

gallery_28960_11563_417506.jpg

gallery_28960_11563_395589.jpg

gallery_28960_11563_363545.jpg

gallery_28960_11563_1235982.jpg

 

Wat mij betreft gaat het prima.. nu maar geduld hebben <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraagje, ik had vanmorgen vergeten de lamp aan te zetten en dus heeft deze 4 uur te lang in donker gestaan. Normaal gesproken zou ik de TL om half 2 's nachts uitgezet hebben... wat zou ik doen?

Ik heb 2 opties; optie 1 is om half 2 weer de TL uit te zetten om zo in ieder geval het oude ritme aan te houden. Of optie 2 de TL op 24/0 te zetten... of is het daar te laat voor i.v.m. stress?

Vanavond geef ik ze nog een beetje water...

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou 1 dag aan laten staan en morgen uit zetten om 2 uur ofzo

 

en vanaf dan weer naar de 18/6 gaan

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan om de TL de komende 19 uur en 5 minuten aan te houden, om vervolgens een vast tijdschema van 00:00 tot 18:00 licht...

Ik laat de plantjes komende tijd goed met rust, volgende update komt over langere periode naarmate er weer wat gebeurt.

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen update maar een vraag,

 

Een stengel van een van de planten is bijna 45(!!) graden scheef gaan groeien!! Terwijl dit geheel onlogisch is... dit plantje staat perfect in het midden onder de TL...

Iemand een andere verklaring... en/of een oplossing?

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan de foto's te zien strekken je plantjes zich een beetje

 

ik zou zeggen tl er dichter op en plantje even met een stokje ondersteunen is waarschijnlijk gewoon omgevallen

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey skunk, leuk dat je blijft reageren! :lol:

ik heb helaas slecht nieuws, bij het overpotten naar de 17x17x18 potten heb ik met mijn domme hoofd een net overgepot plantje laten vallen... op zn kop..

dat gebeurde eergisteren, heb m proberen te redden maar t lijkt een verloren zaak... kan ook niet anders met alle wortels gebroken...

ik zag dat ik op mijn foto's helemaal niet had laten zien dat 1 zaadje extreem achterbleef, er was nauwelijks een stengel te zien... daar is nu op dag 12 geen verandering in gekomen... dus heb m maar eruit gemieterd.

oftewel, de eerste 2 weken zijn nog niet eens voorbij en er zijn er al 2 gesneuveld! ;) :o

 

gelukkig ook goed nieuws... :P

2 van de 3 overgebleven plantjes doen het erg goed, mooie groene kleur en zijn in lengte nauwelijks gegroeid alleen in de breedte! :icecool

1 achterblijver... maar die trekt hopelijk bij...

 

overmorgen de foto's van dus de eerste 2 weken!

 

dit weekend ga ik ook nog het een en ander aanschaffen, namelijk een thermometer en een LV meter, ik heb nog steeds geen idee hoe vochtig het nu is en hoeveel graden...

achja, het is een eerste kweek dus vooral een proefkweek...

 

EDIT:

Ik ben een beetje verward over wanneer ik voeding moet gaan geven (voor mijn voeding check eerste post) ben van plan om op dag 14 daarmee te beginnen.

Als iemand het hier mee oneens is hoor ik het graag.

bedankt voor degenen die meekijken en de moeite nemen om af en toe te reageren :smoke

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeding is altijd lastig

 

zelf kijk ik gewoon naar de plant

als deze lichter word of verkleuring laat zien dan begin ik met de voeding

als de puntjes van de blaadjes afsterven heb je meestal teveel voeding

 

houd gewoon het schema aan dat op de flessen staat

 

je heb nu nog 2 van de 4 plantjes over ?

 

het is normaal zaad dus de kans is ook nog eens 50/50 dat er 2 mannen 2 vrouwen of 1 om 1 man vrouw in zit

 

dus waarschijnlijk heb je maar 1 goede plant

 

met regulier zaad moet je er van uitgaan dat van elke 10 zaadjes je 3 goede dames heb

 

wil niet zeggen dat er maar 3 plantjes gaan groeien maar je moet kunnen selecteren

 

dat wil zeggen

 

van de 10 zaadjes ontkiemen er 7 tot 9

 

van die 7 tot 9 groeien er 5 uit tot een mooie stevige plant dit wil zeggen achterblijvers zullen altijd achter blijven

 

van deze 5 zijn er dan 2 tot 3 vrouw

 

als je hier rekening mee houd heb je altijd de sterkste planten

 

dus als je 5 planten wilt hebben laat je 10 of meer zaadjes ontkiemen

 

ben je blij met een dan 4 zaadjes

 

ik gebruik zelf ook veel feminized zaadjes dan kun je voor elke 4 planten 5 of 6 zaadjes gebruiken

 

omdat je alleen diegene weg hoeft te gooien die niet ontkiemen of slecht groeien

 

groetjes

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...