Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabizznis

totaalverbod coffeeshop reeel

Recommended Posts

Leiden -

 

 

http://www.sleutelstad.nl/nieuws/archief/2...offeeshopverbod

6 januari 2011 -

 

Als het kabinet later deze maand inderdaad besluit om een afstandscriterium van 350 meter in te voeren tussen een coffeeshop en een basisschool, moeten niet negen, maar alle twaalf de Leidse coffeeshops de deuren sluiten. Volgens burgemeester Lenferink is er binnen het centrum geen locatie te vinden die zich verder dan 350 meter van een basisschool bevindt. Verhuizen is dus ook geen optie voor met sluiting bedreigde coffeeshops. Buiten het centrum waren coffeeshops al taboe.

 

Lenferink houdt wel een slag om de arm: "Als het alleen om middelbare scholen gaat, krijgt Leiden niet veel last van het nieuwe kabinetsbeleid." De middelbare scholen in Leiden zijn voornamelijk buiten het centrum gevestigd. Burgemeester Lenferink zou het betreuren als het inderdaad zover komt dat alle coffeeshops dicht moeten. Hij wijst erop dat in gemeenten die zo'n maatregel in het verleden zelf namen, de handel zich verplaatste naar de straat en achterkamertjes. En dat is veel moeilijker te controleren.

 

Jack Stikvoort van de Vereniging van Leidse Cannabis detaillisten zegt niet bevreesd te zijn voor sluiting van Leidse coffeeshops. Het afstandscriterium noemt hij pure symboolpolitiek, waarvan de gevolgen niet te overzien zijn: "De Leidse gemeenteraad heeft al ruim tien jaar geleden besloten om de verkooppunten te verminderen naar maatstaven van de VNG, coffeeshops alleen binnen de singels toe te staan en de openingstijden te beperken tussen 16.00 uur 's middags en 22.00 uur 's avonds." Dat laatste is om scholieren niet in verleiding te brengen om uit school de coffeeshop in te duiken. Volgens Stikvoort zit de vereniging binnenkort weer met de gemeente om tafel voor een periodiek overleg. Dat wil hij afwachten. Pas daarna komt de vereniging met een nadere reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gouden tijden voor een wiet taxi in leiden?

 

Trouwens wat een tijden daar zeg,van 16.00 tot 22.00 ......

mijn vaste shop is van 7 uur smorgens tot middernacht open.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
mijn vaste shop is van 7 uur smorgens tot middernacht open.

 

Vroeger waren ze gewoon 24 uur per dag open.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 3 musketiers,old skool!

Daar kwam ik destijds wel regelmatig.

24 uur open en sweekends dan 1 uurtje dicht voor de schoonmaak.

Zonde dat die dicht ging zeg,had iets met de drankwet te maken(teveel drank in huis)

Die tent ernaast(ben even de naam kwijt)heb ik met eigen ogen leeg zien halen door de politie,

bergen drank....

 

Zonde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zouden ook geen alternatief aan bieden ofzo eh.

Of helpen met eventuele verhuizing buiten die 350 meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al bewezen dat die maatregel niet werkt,

dus in mijn ogen zouden ze de shops die toen al gesloten werden een flinke schade vergoeding mogen geven.

Toch een flink bedrag wat zon eigenaar misloopt lijkt me zomaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan de basisschoolgangers dan geregeld naar de coffeeshop? ;)

Dit is een beleid van likmevestje gebseerd op niks anders dan een gevoel wat men heeft bij een coffeeshop terwijl ze er zelf nog nooit zijn geweest :wacko:

de meneer achter de bar laat ook echt basisschoolgangers naar binnen en geeft ze nog een wietlolly ook? B)

Kinderen onder de 12 zijn nog naief genoeg om te denken dat coffeeshop koffiehuis betekent,laat staan dat ze op weg naar en van huis met hun kinderhoofd moeten bedenken dat er in dat pand 350 meter verderop een joint wordt gerookt?

Voorlichting start pas in de eerste klas geloof ik en zelfs al weten ze wat wiet is hoe je het rookt etc.de shop heeft geen invloed op deze bevolkingsgroep.

en ik zie niet zo 1.2.3. wat een shop is door er naar te kijken,in harderwijk liep ik er zelfs 3 keer voorbij terwijl ik er wezen moest voor de eerste keer.

dit is verzonnen door iemand met weinig herseninhoud en veel onwetende haat naar ons jointje.

zet deze wethouder tegenover mij en ik laat geen stukje van zijn ideetjes heel.

 

Peace,

C.W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 18.00 uur zijn er geen scholen, alleen schoolgebouwen, dus dan kun je overal open. Laten we zeggen van 18.00 uur tot 08.00 uur. Heb je van al die zwetsers geen last meer, en kun je goed verdedigen dat je never nooit verplaatst hoeft te worden. Ik ken stonerts genoeg die toch alleen in de zomer daglicht (meest schemer) zien, dus daar maakt het helemaal niks voor uit :wacko:

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De shops gaan pas om 4 uur open en de basisscholen zijn om kwart over 3 uit :wacko:

Die kleuters lopen wel erg langzaam als ze onderweg naar huis een coffeeshop die open is tegen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf me afvragen hoeveel scholen geen supermarkt, slijterij, kroeg, restaurant, hotel, theater of bioscoop op minder als 350 mtr hebben zitten...

Als we het dan toch over drugs hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wel...hard drug dus...

 

onder wet gelijke behandeling zullen de shophouders een alcoholpas invoering moeten eisen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...