Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Winbonussie

geluid isolatie

Recommended Posts

Kenners,

 

Ik heb een hok waarvan de 1 muur met de buren is verbonden en de grond met de onderburen.

Nu wil ik dus beide lagen goed gaan isoleren.

 

Die met de zijburen is een muur met een gipsplaat en daarna een spouw. Ik kan de buren horen praten en dus moet er een goede isolatie komen.

Via de zoekfunctie komt en geluid platen of rockwoll uit als een goede oplossing.

 

Ik ben ook gaan googlen en kwam oa op deze website uit:

http://www.akoestikon.nl/geluid

 

Is het een idee om deze zaken aan te schaffen?

http://www.akoestikon.nl/md

 

 

Voor de vloer had ik dit in gedachte:

http://www.akoestikon.nl/azvf

 

Wat raden jullie mij aan?

Edited by Winbonussie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gipsplaten muurtje, ik heb dat hier ook en als iemand aan de andere kant zit te tikken kan ik dat nog horen.

 

Zou zeker voor 10 cm rockwool gaan, maar ben bang dat dat zelfs niet genoeg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een andere slaapkamer over waar ik dan alleen de onderburen heb.

 

Is dit dan een beter idee om een hok in te richten? De kamer die ik nu gebruik heeft namelijk een mooie inbouwkast waar de VSA staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe meer het gewicht per kilo is neem ik aan dus ook de geluidsreductie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polypress platen zijn uitstekend voor gebruik als geluidsisolatie, ik heb het zelf toegepast en de ruimte is geluidsdicht (ventilators en andere apparatuur is niet te horen). Vermijd alle contactgeluid door ophang constructies, géén schroefverbinden e.d! Afwerken met gipsplaten is wel aanbevolen ivm gasuitwisseling.

 

Polypress (bonded foam) is gemaakt van samengeperste PU vlokken die ook in mapito zitten geloof ik, dus zou het in principe goed kunnen zijn. De lijm die gebruikt wordt om deze plaat te maken is bij mij onbekend, ook de eventuele toevoeging om een bepaalde brandklasse te verkrijgen is mij onbekend. Daarom zou het verstandig zijn mijn bevindingen af te wachten.

 

Op dit moment heb ik een eerste kweekje in het hok en kan ik mijn resultaat over toxiteit van deze plaat binnenkort (week of 3) wel berichten. Ik wil bekijken of de ontwikkeling van de plant normaal verloopt, bij gifverschijnselen zul je altijd een geremde groei zien en verkleuring van het bladerdek. Tevens probeer ik inlichtingen te verkrijgen die meer duidelijkheid verschaffen.

 

groeten,

Jeppo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het erg gehorig is kun je ook overwegen om een hok in je kamer te maken die je goed isoleert. Je kunt als laatste optie de muur tussen jou en de buren nog eens extra isoleren. Als je dan nog iets hoort?? :wacko: .

Vele mogelijkheden.

 

Tipje: Als je je hok klaar hebt..... zet er een radio in die redelijk hard staat, en bel dan ff bij de buren aan of ze ook last hebben van de muziek. Als ze zeggen van:,,Welke muziek?", dan weet jij genoeg B)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het als volgt oplossen: Eerst de naden van je muur dichtkitten, vervolgens isolatiemateriaal (dat grijze schuim in eierdoosvorm, weet nie hoe het heet maar kijk bij Praxis) ertegen en daar weer een wandje tegen van mdf ofzo die je van binnen afplakt met radiatorfolie. Maar er zijn zoveel manieren te bedenken.. Er is ook rockwool met zilverlaag enz enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon zorgen voor een juiste afzuiger in rubbers(soft box).

En draai dan overdag, en niet in de nacht periode..dan heb je het al vrij rustig

betreft de geluidsissolatie. ik zou een gipswandzetten, met steenwol ertussen hou een spouw van minimaal 70mm :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat grijze schuim in eierdoosvorm, weet nie hoe het heet maar kijk bij Praxis

 

bij ons in de vlaanders noemen we dat "tettemousse"

 

maar denk toch dat de polypress beter is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de muur naar de buren geïsoleerd met glaswol platen. Nooit geen last gehad, houten dikke latten op de muur geschroeft in de bereedte van de platen, platen ertussen zwart/wit folie eroverheen en klaar is kees.

 

Hand je ventilator aan rubbers, en een softbox in rubbers doen ook wonderen. Ik had toen zelf mijn afzuiger gemaakt met de instructies hier op het forum, ik heb zelfs een flens gebruikt zodat de luchtstroom zo vloeiend mogelijk was. En gebruik altijd geisoleerde slangen.

 

De grond word een klusje, daar zal je dan een zwevende vloer moeten maken of keihard isolatiespul moeten nemen waar je gewoon op kunt lopen maar dat zal geheid een berg met geld kosten. Een paar latten over de vloer van bepaalde dikte, isolatiemateriaal erin en aftimmeren met platen lijkt mij.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een soort van db meter op mijn telefoon en meet nu rond de 50 bij de deur en 40 bij de andere muur.

 

Ik ga over 3 weken verbouwen en ga doen:

Spouw van 70mm, dan die isolatiematten van 10db.

 

Voor de vloer gaat er bovenop het laminaat komen: groene ondevloer met tapijt (omgekeer ivm met haartje) dit zal zo rond de 15 db schelen.

 

Als alles is geplaatst zal ik alles nog eens meten en hier plaatsen hoe het geworden is en wat de db zijn geworden.

 

Dus tot over 3 weekjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

updateje zoals beloofd.

 

Het ziet er naar uit dat Polypress geen gifstoffen uitwasemd (of zeer weinig). De vrouwtjes hier gaan als een speer en zien er weer suppi gezond uit na recovery van eerdere ellende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die poly toevallig in belgie gekocht? :verrygood

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de Polypress ook bij de Gamma gezien (denk ik?)

 

Over een paar weken wordt er verbouwd en ga dan die van hun gebruiken.

 

Ik zal dan de DB doorgegeven die ik dan haal en of hoe het geluid dan is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@digi: Nee via kleintjes op internet gekocht, maar er zit een fabriek bij Gent (Belgie) dat polypress produceert. Ik had daar offerte aangevraagd maar via internet kon ik de platen direkt ophalen (en goedkoop) :lol:

 

Hier heb ik 2 x 2 cm dik platen s.g. 120kg/m³ gebruikt en werkt uitstekend. overlappend op de muur gelijmd, totale dikte is dus 4 cm. De platen kun je prima verwerken met een schuimplaat decoupeerzaag. Snijden kan ook wel maar dat vergt wel erg veel tijd.

 

Succes,

Jeppo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier heb ik 2 x 2 cm dik platen s.g. 120kg/m³ gebruikt en werkt uitstekend. overlappend op de muur gelijmd, totale dikte is dus 4 cm. De platen kun je prima verwerken met een schuimplaat decoupeerzaag. Snijden kan ook wel maar dat vergt wel erg veel tijd.

 

Weet je ongeveer wat je geluidsreductie was?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee, nooit gemeten. Ik weet alleen dat ik nu niks meer hoor :lol: Ik heb er wel voor gezorgd dat er geen ENKELE mechanische verbinding met de muren/plafond is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...