Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Holy Buddy

nou, knal mij maar af. Ik verkloot het weer, volgens mij :(

Recommended Posts

Wat een gelul allemaal hierboven....

 

Vette spint attack. Man.

Ze zitten bomvol.

 

Wegkrijgen lukt je alleen nog met een vertimec achtig iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

om te antwoorden op hoe je de ec waarde bepaald. ik meet de waarde van mijn kraantjes water (0.6) ik voeg mijn voeding toe tot ik aan 2.0 zit waarom 2.0? omdat mijn canna voedingsschema zegt dat de ec 1.4 moet zijn dus 1.4 (voeding) + 0.6 (kraantjeswater) = 2

 

verbeter me gerust als ik fout ben he mensen :wave:

 

 

 

 

ik raad je eigenlijk aan om de growguide eens door te lezen en dan wist je dit ook ;)

 

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een gelul allemaal hierboven....

 

Vette spint attack. Man.

Ze zitten bomvol.

 

Wegkrijgen lukt je alleen nog met een vertimec achtig iets.

Juist, wat een gelul !

Opnieuw beginnen en je hok desinfecteren, of je lv omhoog knallen en nog eens goed behandelen, let er wel op dat je geen toprot krijgt.

 

Succes !

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik maak mijn voeding aan door water te tappen op ca 23 graden. Daar doe ik mijn voeding bij (2 componenten Canna Flores).

 

Je moet geen water tappen van 23 graden. Dan haal je er al veel zuurstof uit! (en zeker niet via een geiser). Tap koud uit je kraan en breng het dan naar22/23 graden met bijv. een vatverwarmer. Dan heb je veel meer zuurstof in je voedingswater, vinden de dames veel fijner :wave:

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ik heb lang nagedacht. :wave:

Dit geld alleen als er geen spint is.

 

Was de aarde nieuw of gebruikt. (ivm kalk toevoegen).

Gebruik je prut of echte veensubstraten.(prut houdt teveel water vast).

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad,denk ik toch,mijn bladeren verkleurde,en vielen daarna af,

tot de planten aan het einde bijna geen bladere meer hadden.

Bij week 3-4 begon dat,heb mijn hoeveelheid voeding verminderd en water vanonder beginne geven,

heb ook een actieve inlaat erbij gezet en heb geen probleme meer gehad,in week 7-8 stonde ze de laatste ronde nog mooi groen.

Ik meet niets,en geef zo'n 5l water /dag,op 23 potte van 6.5l.

Soms geef ik een dag niets.

Maar ja,hier ben je niets mee als je plante vol spint zitte....

 

succes nog...

 

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met je hoofd dicht bij het scherm komp dan springt de spint zowat in je haar man! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik al gezegd dat ik net alle spint uitgeroeid had? ;)

Ik zie het niet meer maar OK>> :icecool

 

Ik zit te ver om nu af te haken.

Ik ga zeker snel weer opnieuw starten, maar dan pas over een maandje of zo.

 

Net de meter gekocht die Lost child ook liet zien.

Ik sta inderdaad droog. :P

 

Daar ga ik nu aan werken!

Met mate maar wel met regelmaat.

 

Wat de spint verder betreft:

Die heb ik altijd. Elke kweek weer. Of ik nu hier kweek of in mijn andere hok.

En nee, ik heb het niet van hier naar daar gesleept want daar zit enkele weken tussen.

En ja, ik heb nieuwe grond gebruikt. ;)

Ik zit bijna aan het end dus deze maak ik af.

 

Damn, het was al een spoedkweekje.

Ik ben veel meer van de DWC>>

 

Ik Eigenwijs? :wave:

Zou je Lost Child eens moeten vragen. :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die meters zijn echt zo onbetrouwbaar als wat en zeker niet geschikt voor onze hobby.

Leer op gevoel wegen/watergeven zodoende ben je goed op weg ;)

Zet die meters eens in een glas water ;) geeft ie nog aan dat ie droog is :wave:

 

Betreft de spint.

Je kunt echt makkelijk zonder spint een kweek draaien.

Zorg voor een schoon hok en dompel je verse stekken in een badje BRIMEX,PLANT VITALITY PLUS, VERTIMIC OR WHAT EVER.

Spuit eveneens preventief tegen spint met een mild middel op de medium en de gehele plant(vooral op de onderkant van je bladeren)

of gebruik preventief roofmijten(altijd aan te raden vanaf week 2).

 

Nog wat puntjes.

-Plaats filters voor je luchtinlaat( als je van buiten aanzuigt altijd doen)

-zorg voor een goede luchtbeweging in je hok

-houdt je lv altijd op peil( spintjes houden van een droge lv, i.c.m weinig luchtbeweging)

en zo zijn er nog veel meer dingen.

 

Als je dit bovenstaand netje aanhoudt, zul je zien dat je echt niet gauw last krijg van spint.

Mocht je er toch last van krijgen IS HET JOUW SCHULD :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

enne.. ik zou nooit die meter aanraden H_B, dan beter je geld meteen de IJssel in pleuren, totaal onbetrouwbaar.

Blumat tensio mot je hebbe wara je eerder al linkie van kreeg van carpie.

 

Snap je aan/afvoer van lucht niet helemaal: je zuigt weinig af/blaast ook niet teveel in vanwege geur en hebt een CV met thermostaat die uitgaat bij .. C en dat werkt? waarom is de balans daarin dan zo fragiel?

 

Die 31C zal dus na een uurtje nadat de lampen aangaan bereikt zijn en vervolgens 11u duren, lv van 19% erbij, te droog/nat staan dus niet goed kunnen verdampen,

spint attack+behandeling eroverheen die maar deels geholpen heeft, overvoeding in overgangsfase van bloeispurt naar bloemaanmaak

 

ze staan er nog heel netjes bij :wave: gezien dat alles (je zou deel van mijn stumpers eens moeten zien), je voeding laag aanhouden, nog 1x topbooster meegeven

en vd rest maar zien.

 

Volgende ronde je lv echt omhoog brengen of onder TL goed voorgroeien met stekken en (je weet het al), vanaf begin af aan acteren op mogelijk ontstane tekorten zoals ca/mg (canna heeft weinig daarvan id terra zitten) dan is ronde op aarde peanuts.

 

Goed spoelen anders hebbie *kuch* wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, Lost :P

Hebbik net die meter gekocht. ;)

Anyway, het is een leuke indicatie van het vochtgehalte tot ik dat bluemat ding heb. :wave:

 

Ik heb uit mijn eerdere kweekrapporten kunnen halen dat ik vaker last had van deze bladeffecten op aarde.

Alleen wist ik niet meer of ik Calcium of Magnesium moest toevoegen. En aangezien de ene de andere blokkeert is het wel goed er even over na te denken. ;)

 

Maar ik heb het weer gevonden: Magnesium op DWC kweek (omdat de wortelen zo vol in het water staan) en een Calcium bij Canna voeding op aarde.

Dus dat ga ik dan maar wat toevoegen.

 

Ik moet mijn vatverwarmer eens opzoeken. Moet hier nog ergens liggen.

Voor vandaag even tapwater (9 graden) met een scheutje kokend water op temperatuur gebracht.

Is dat een goede noodoplossing bij gebrek aan een vatverwarmer? Of is dit vergelijkbaar met heet water uit de kraan?

 

De LV ga ik even met wat natte lappen op de radiator hoog houden.

 

Wat de spint betreft>> Ik heb al lang geen leven meer gezien.

Hoping for the best but expecting the worst. Als het ergens tussenin zit, valt het altijd nog mee.

Nog ca 3 weekjes doorbijten.

 

--------------

Even nog wat extra info:

 

Zojuist weer ca 12x 0,8L water gegeven.

EC van 1,4

PH van 6.0

temp van 29 graden.

 

Daarna deze voeding voorzien van 20ml Calcium op 10 liter

 

Dit twee keer gegeven.

De meter komt nu in ieder geval in het groene gebied. Dus water krijgen de worteltjes wel.

 

Oja, de termostaat nu wat lager gezet.

Afzuiging start nu eerder. Hopelijk daardoor wat een lagere temperatuur en zuigt er wat frisse lucht binnen door de kieren her en der.

Puur voor nood.

Zo spoedig mogelijk een actievere inlaat erbij zetten, met filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had ik al gezegd dat ik net alle spint uitgeroeid had? :wacko:

Ik zie het niet meer maar OK>> B)

Oja!

dat had ik nog niet gemeld. Spint>> Die heb ik (volgens mij) wel op zeep geholpen.

Dat was ca 2 weken geleden. 2x besproeit met een of ander goedje van de GS. Dus dat mag niet meer voorkomen.

Spint is echt je grootste probleem, ook al denk je ze uitgeroeid te hebben, het zijn hardnekkige huisdieren maar dat wist je al.

Misschien zijn ze vertrokken zoals je zegt maar ze hebben iig een hele ravage aangericht, planten staan stil en verkleuren, moeilijk om ze weer aan de gang te krijgen, gevolg is natuuurlijk lelijke planten en een slechte oogst.

 

Geloof me Holy Buddy,... je volgende ronde, zorg ervoor dat er geen beestjes meer binnen komen, je lv wat constanter houden en dat je dames natuurlijk niet te droog of te nat staan.

Desinfecteer je ruimte na deze ronde, laat in week 1 of 2 roofmijt los, eventuele uitgekomen eitjes worden dan alsnog uitgeroeid.

Ik weet voor 95% zeker dat je dan een goede ronde draait !! ;)

 

Grtz.Nooz.

 

Edit;

Heb je toevallig een foto van deze dames als stek toen je ze kreeg ?

Ik zie nl. ook TMV, goede stekken is een must, goed begin is 't halve werk. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zo'n Blumat-meter kun je de boel ook goed verkloten, en met het goedkope metertje heb ik me prima kunnen redden, en werken doet hij goed hoor B) . Als jullie er niet mee om kunnen gaan ................ :wacko:

 

;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je toevallig een foto van deze dames als stek toen je ze kreeg ?

Ik zie nl. ook TMV, goede stekken is een must, goed begin is 't halve werk. :wacko:

 

Die TMV blaadjes heb ik ook vaker gehad.

Is dat een virus dat genetisch (via zaad dus) overgegeven wordt?

Of gaat dat alleen als de moeder het ook heeft? (via stekken dus)

 

Ik heb er zo geen foto's van.

Een stekkenboer zal plantjes met TMV natuurlijk niet aan de man brengen.

 

@Green Lady en Lost Child

Ik haalde jullie even door elkaar. (twee duffe smilys. Wie is de dufste. B))

Die meter was op advies van GL.

En hij lijkt het goed aan te geven.

Lijkt... want na 1,7 liter water op een 12 liter pot zie ik hem maar net in het groen gaan.

En ja, ijken zal er niet bij zijn met die dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Green Lady en Lost Child

Ik haalde jullie even door elkaar. (twee duffe smilys. Wie is de dufste. :))

 

Lijkt... want na 1,7 liter water op een 12 liter pot zie ik hem maar net in het groen gaan.

 

Hèhè, zet jij maar gauw je gasmaker op Holy Buddy :wacko:

 

Met het inwateren van die kleine voorgroeipotjes spuit ik er 60ml water in B) , en dan stond hij bij mij op 8. Daarna trok ik 'm droog naar 3.5-4 en dat gaat perfect! Maak je meetpunt eerst wel ff ruw (opruwen met schuursponsje, de dunne donkergroene zijde :( ) en dan gaat het perfect.

Die 1,7 liter zal dus echt wel kloppen ;)

In bericht 33 zei je al dat je inderdaad droog staat. Verneuk je wortels toch niet zo, en geef ze eens wat vocht daar beneden. Niet letterlijk droog trekken hè ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een stekkenboer zal plantjes met TMV natuurlijk niet aan de man brengen.

Nee,... Ik denk het ook niet ! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1x dames gehad die helemaal ziektevrij bleven. Ik behandel ze niet dus ze gaan zo de growroom in.

Was een nieuwe stekkenboer dus die doen nog goed hun best ;) .

 

Voor de rest B) :wacko:

maar....... je moet wel een beetje bezig blijven ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net wat je zegt, die doen nog hun best.

Ik moet toegeven dat ik toch ook 2 rondes TMV heb gehad en dat van eigen stekken.

Snel, snel, snijden, vlug in pluggen steken, in de Propagator proppen, klep dicht en klaar... niet nauwkeurig en dus ook niet schoon gestekt,... gevolg TMV. :wacko:

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet ook niet je stekken te dompelen in vertimec/PVP als je ze aangeleverd krijgt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomas: Volgens mij heeft dat paard van jou wat teveel vertimec gehad

 

:wacko: B)

 

;) green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel nu dat je zelf je planten uit zaad kweekt.

Heb je dan ook de kans op TMV? Is het erfelijk bepaald?. :wacko:

 

En met zo'n dompelbad in Vermitec. Is dat voldoende om ze spintvrij te houden? Behoudens natuurlijk dat je ze zelf besmet. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook in zaad zitten, heb het wel vaker, vooral bij eiegen zadenkweekjes komt het nog wel eens voor bij mij.

 

Bij snijden stekken, verpotten etc kun je ook nog besmetting veroorzaken.

 

Dompelbad is ook niet alles en doe het dan 1st met Masai en houdt je lv hoog ipv Vertimec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 te hoge temperaturen

2 met te lage lv waarden. Stekjes moeten hogere lv waarden hebben dan zaailingen.

3 te weinig grond. Gebruik meer als beginner minstens het dubbele. Gebruik eerst maar eens kant en klare bemeste aarden van de growshop.

4 heb je je grondvochtgehaltes in de gaten gehouden? Als beginner geef je snel te veel water. PH blokkade het gevolg. Vergeling.

5 op aarde hoef je niet persee af te zuren. Schijnt gewldige troep te zijn die afzuurmiddeltjes. Kan een oorzaak zijn van je vergelingen. Een goede grond phbuffert. Niet oneindig echter.

6 nachttemperaturen te laag. Paarse stengeltjes

7 ..

 

Succes met je volgende kweek! Denk overigens ook aan de onderdruk in de ruimte. Meer onderdruk betekent ienie mini plantjes die niet echt opschieten.

 

Misschien kijken of je niet ergens vinyl in de kamer heb wat weekmakers kan afstaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masai is nog giftiger als verti man.

En verti is ook nog bio :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is Masai dan boven de toonbank en Vertimec eronder Tim?

 

vast omdat het zo bio als wat is :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...