Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Holy Buddy

nou, knal mij maar af. Ik verkloot het weer, volgens mij :(

Recommended Posts

Hoi Kweekers.

 

Ik heb op mijn nieuwe locatie weer eens een kweek gebouwd, op zolder.

Maar ik doe toch wat fout en ik kan me al voorstellen waar ongeveer.

 

Even een opsomming:

2x 600watt HPO lamp (de tweede wat later in de bloei erbij gezet)

12x PP op aarde in 12L emmers.

Ik voed met Canna Flores (2 componenten)

Ik geef ze ca 0,8 tot 1 Liter water per voedingsbeurd. Dat is 1x per 2 of 3 dagen.

De PH van het water zit meestal rond de 6,1

De EC was in het begin met ca 2,0 in de 3e week bloei veel te hoog.

Ik ben even een paar dagen gestopt met voeding en geef ze nu kraantjeswater, afgezuurd.

Temperaturen zijn volgens mij ideaal. 31 max bij licht aan en 23 max bij licht uit.

Dankzij een CV installatie die daar nog zat ;)

De LV zat vandaag, na 2 dagen niet gereset te hebben, tussen de 19 en 67%. Maar meestal zit die op ongeveer 27%

Ik water van bovenaf

 

Nu heb ik steeds geler wordende bladeren. Dat had ik al vrij snel, waardoor ik dus ben gestopt met die overkill aan voeding.

Maar ik verlies met de dag meer bladeren nadat ze langzaam vergelen. ;)

Ik ken de bladeren maar weet niet wat de oorzaak is en hoe ik het kan verhelpen.

Staan ze te nat? flink doorboorde 12L emmers

Is dit nog steeds het gevolg van overvoeding?

Te weinig voeding?

Te weinig van een bepaald element?

 

Graag jullie mening. :wave:

 

gallery_20387_11377_2532543.jpg

 

gallery_20387_11377_157219.jpg

 

gallery_20387_11377_2574631.jpg

 

gallery_20387_11377_403147.jpg

 

Hier wat foto's van de ruimte

 

gallery_20387_11377_2804783.jpg

 

gallery_20387_11377_1867646.jpg

 

gallery_20387_11377_2496875.jpg

 

gallery_20387_11377_222101.jpg

 

Om de vochtigheid van de grond te meten, moet ik volgens mij een Tensiometer hebben.

Nou, die kenden ze niet in het tuincentrum>>

Waar haal ik zo'n ding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tensio meter zou de betere growshop toch wel moeten hebben lijkt mij...

 

wat betrefd je bladeren kan ik je niet op weg helpen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien CO2 vergiftiging door bijvoorbeeld een CV-ketel in dezelfde ruimte als de planten staan. De wietplant verkleurt dan naar steeds lichter geel. ;) Groet,M :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook even mee...weekmakers in de emmers?

Kan ook heel goed overvoeding zijn! vooral na die ec van 2.0

 

Grtz Guesswho?

 

Ps tensiometers zijn van blumat , google maar eens

En CO2 vergiftiging denk ik niet je zuigt toch flink af neem ik aan?

En ik vind wel dat ze zeer weinig blad hebben aangemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_14245_8472_215132.jpg

 

Bij elke kleine en grote tuincentra te koop en kost nog geen tientje :wave: .

(zie in mijn handtekening: "test semi-gesloten systeem...." voor het gebruik ervan ;) )

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik da zo doorlees dan denk ik da ge eerder te weinig weter geeft( constant een hoge temp en 2 600 watters).en die ec, bij mij is die in week 3 van de bloei 1.4 +0.6 van men water is dus ook 2,afhankelijk van de voeding die in uw grond zit ofcoz en hoe lang ze daar al op staan zit ge wel goed denk ik.

hebde al eens gewogen aan de potten? dag na ge water gegeven hebt.kijk eens of ze dan niet 'licht' aanvoelen. zoja....meer water geven :wave:

 

 

 

dit zijn mijn 2 cents ofcoz.geen pro hier!

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eens de drain van mijn medium meten , ik denk eerder een tekort aan voeding.

 

Greetz Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HB,

 

verschijnselen komen mij heel erg bekend voor van vorige rondes :wave:

 

Voer meer frisse lucht aan, geef ze wat

vaker (en minder per keer) water zodat de hele pot goed doorwaterd raakt en ga qua voeding wat lager zitten totdat ze weer wat groener worden en dan LANGZAAM omhoog brengen.

 

teveel voeding, te nat gestaan en te klimaat niet helemaal in orde als je het mij vraagt ;)

 

Spint heb je volgens mij niet, zie geen spikkels op je bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
klimaat niet helemaal in orde als je het mij vraagt :wave:

Mee eens,.. en toch zeg ik spint. ;)

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie wel degelijk stippen, eerste foto blad wat op hand ligt direct raak!

kan uiteraard een ophoping zijn van meerdere problemen ofc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik nog eens goed naar de foto's kijk zie ik al een mogelijke factor denk ik ;)

En het leek nog wel zo mooi :P

 

Die CV.. ik heb aardig wat te stellen gehad met CV bij mij inblaas, als de kachel in huis net aangaat bereikt dat ding soms een temperatuurtje van 60+ (ik kan me hand er niet opleggen dan).

Koofje bouwen om die CV heen dan heb je al 1 ding getackeld en zou mij niet verbazen dat ze er dan een stuk frisser bij gaan staan ipv die steeds wisselende warme droge lucht van dat ding ad muur.

 

Check sowiezo voor spint en ander ongedierte, kan altijd aanwezig zijn natuurlijk en je huidige setup is wel een lekker plekkie vd spint :icecool

 

Zie geen echte spint stippen (nog), wel iets vlekkerigs op die handfoto ad rechterkant idd wat op spint zou kunnen duidden, goed gezien mensen ;)

ik heb zelf totnutoe 1x spint gehad op mijn mamma's en ik dacht ook 1st dat er een residue achter bleef van bladvoeding/bespuiten :wave: beetje witte vlekkerige waas in het begin later wel de stippen, ben er gelukkig helemaal vanaf. Kreeg het kado bij wat genetica die ik gekregen had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt mij geen overvoeding. geen verbrande bladpunten toch? Wat voor aarde gebruik je? Ik denk Ca/Mg tekort. Meet de PH van je drain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallow,

hoe maak jij je voedings water klaar? welke volgorde?

 

Gr zb. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 te hoge temperaturen

2 met te lage lv waarden. Stekjes moeten hogere lv waarden hebben dan zaailingen.

3 te weinig grond. Gebruik meer als beginner minstens het dubbele. Gebruik eerst maar eens kant en klare bemeste aarden van de growshop.

4 heb je je grondvochtgehaltes in de gaten gehouden? Als beginner geef je snel te veel water. PH blokkade het gevolg. Vergeling.

5 op aarde hoef je niet persee af te zuren. Schijnt gewldige troep te zijn die afzuurmiddeltjes. Kan een oorzaak zijn van je vergelingen. Een goede grond phbuffert. Niet oneindig echter.

6 nachttemperaturen te laag. Paarse stengeltjes

7 ..

 

Succes met je volgende kweek! Denk overigens ook aan de onderdruk in de ruimte. Meer onderdruk betekent ienie mini plantjes die niet echt opschieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja!

dat had ik nog niet gemeld. Spint>> Die heb ik (volgens mij) wel op zeep geholpen.

Dat was ca 2 weken geleden. 2x besproeit met een of ander goedje van de GS. Dus dat mag niet meer voorkomen.

 

Ik ben wat huiverig voor een frisse lucht aanzuiging. In mijn vorige opstelling draaide dat ook rustig en toch rook ik een wietlucht in huis.!

Wat de hoeveelheid water betreft; ik ga het nu proberen elke dag te wateren met een halve liter per keer. Of als ik constateer dat ik te weinig geef, geef ik meer per keer.

De CV is met een thermostaat geregeld. Als de temperatuur oploopt door de lampen, gaat de radiator verder uit.

De afgelopen dagen heb ik continue tussen 23 en 31 graden gezeten.

 

Ik heb op mijn eerdere aardekweekjes ook dit probleem gehad. Ik heb dat toen opgelost met Magnesium of Calcium.

Het kutte is alleen dat ik niet weer weet welke! Want bij mijn DWC kweek gebruikte ik de ander>> :wave:

Ik zal mijn verlagen en mijn logboek er eens op na slaan.

 

Dat er weinig blad aan zit is dus het gevolg.

Elke dag meer vergeling en afgestorven bladeren.

 

Ik heb nu ca een week (dus ca 4x wateren) zonder voeding gedaan en gisteren weer eens met een EC van 1,4.

Met Topbooster.

 

Ik maak mijn voeding aan door water te tappen op ca 23 graden. Daar doe ik mijn voeding bij (2 componenten Canna Flores).

De laatste keer dus 9ml van elk component. De voorgaande keren had ik 30ml :P van elk component gebruikt.

De daardoor ontstane PH waarde zuur ik af met PH-.

Dat hoefde niet wanneer ik die 30ml gaf. :icecool

Dit mengsel geef ik met een sproeilans die ik met een slang en een pompje de voeding laat aanzuigen uit de emmer met voeding.

Dat was ca 12 liter, en nu dus 10 liter.

Ongeveer 8 secondes sproeien per plant.

 

bij mij is die in week 3 van de bloei 1.4 +0.6 van men water is dus ook 2

Hoe moet ik dit zien Digi?

Hoe meet je dat van je voeding dan?

Ik heb een EC meter en meet uitsluitend mijn voeding. En da's water met Canna Flores. ;)

 

En hoe meet ik aan mijn drain wat de Ph is?

 

1 te hoge temperaturen

2 met te lage lv waarden. Stekjes moeten hogere lv waarden hebben dan zaailingen.

3 te weinig grond. Gebruik meer als beginner minstens het dubbele. Gebruik eerst maar eens kant en klare bemeste aarden van de growshop.

4 heb je je grondvochtgehaltes in de gaten gehouden? Als beginner geef je snel te veel water. PH blokkade het gevolg. Vergeling.

5 op aarde hoef je niet persee af te zuren. Schijnt gewldige troep te zijn die afzuurmiddeltjes. Kan een oorzaak zijn van je vergelingen. Een goede grond phbuffert. Niet oneindig echter.

6 nachttemperaturen te laag. Paarse stengeltjes

 

Ik ben niet per definitie eigenwijs of zo, maar leg me dit es uit?

De temp is max 31. Als ik de topics hierzo doorlees geen probleem. Boven de 30 begint mijn afzuiger zijn werk te doen.

Dus dan pas frisse lucht! Als ik hem constant laat draaien, keldert mijn temperatuur ook weer zo hard. Ik zit vlak onder de pannen en ben allang blij dat ik die temp kan vasthouden met de koude van de afgelopen dagen.

Als mijn AFzuiging stil ligt, kan ik niet inblazen omdat dan door de overdruk er een flinke lucht gaat hangen in huis. Dat wil ik niet met zo'n rechtse flikker als mijn schoonvader ;)

Daar komt bij dat als ik die aanzuiging uitzet, de stank ook weer via die stilstaande ventilator kan ontsnappen.

 

-Een stek moet een hoge LV hebben, ja. Maar een plant die al even geen stek meer is, kan toch wel toe met een lagere LV?

Maar OK, dat is ook iets om n de gaten te houden. 19% is inderdaad laag en de 60+ LV is vast vlak na het wateren.

 

-Ik heb 12 liter emmers. Dat lijkt me genoeg voor een plant van dit formaat.

Als straks blijkt dat de emmer stijf van de wortelen stond, moet ik je gelijk geven.

 

Wat puntje 4 betreft, kun je best gelijk hebben. Het is nu alleen de vraag of ik teveel of te weinig water geef.

Dus toch maar een metertje in de grond beuken.

 

Verder is dit mijn 4e kweek op aarde. De eerste was faliekant mislukt door ordinaire potgrond en slecht zaad.

De andere 2 waren redelijk. De laatste ha echter enorme uitschieter en sprietvorming. Maar dat was in een ander kweekhol.

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de sproeilans water geven doe ik ook nooit meer gaf toen water met een ph van 5.8 komt het met 6.0 eruit :wave:

Groet,M ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met de sproeilans water geven doe ik ook nooit meer gaf toen water met een ph van 5.8 komt het met 6.0 eruit ;)

 

Dat mag toch geen verschil maken?

Tenzij je vervuiling in je lans hebt. :wave:

Daar komt bij dat de grond ook behoorlijk bufferd toch?

 

Ik heb dat trucje van youtube gehaald. Filpjes zijn ook best wel leerzaam.

Maar niet bij problemen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee had hem 2x gebruikt geen 2 rondes maar 2x maar, heb net ff gekeken voor je en de lans (1,5M) is van het bekende merk brons :wave: Raar maar waar..........Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies lekker de plantjes eruit trekken nieuwe aarde pakken.

verse lucht voor de inlaat regelen goede afzuiging regelen zodat je

altijd onderdruk behoudt. Planten lekker lang laten voorgroeien en

toppen die boel zodat alles mooi dicht groeit voordat je het in de

bloei zet. Preventief je planten gaan behandelen met V+ zou ik ook

voortaan gaan doen. Proberen om deze kweek te herstellen is zonde van

je tijd gaat je toch niet meer lukken plant gaat alleen maar verder stil staan

zonde van de energie die de lamp verbruikt. Misschien een goede optie

om eens een keer biologisch te gaan voeden. Zorg dat je bij aanvang

een goede voedingsbodem neer legt voor je dames. Buffertaps erbij

en je kan heel wat daagjes alleen water geven zonder voeding, dan kan

er weinig mis gaan toch? je moet het jezelf niet te moelijk maken denk ik

aangezien je toch alleen maar hoofdpijn krijgt van al deze problemen.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...