Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

falco

Nijmeegse shops

Recommended Posts

nijmegen is top, vooral de kronkel :|

ik woon in de straat bij 't wondertje. Op zich niets mis mee gezien de setting: goede ligging, vriendelijke bediening (hoewel ze niet aan je tafels komen), bij het halen van wiet uurtje laptop gebruiken, gratis schaak, je kan er darten en er staat een arcadekast. Ook hebben ze prima tosti's. Ik ben alleen niet een groot fan van de wiet/hashsoorten die ze daar hebben. Ik heb graag kwaliteit, en ik vind k2/white widow e.d. net iets te goedkoop (net niet goed genoeg)

 

Kronkel is op 3 minuten van mn kamer, vind ik toch beter. Een complete menukaart eten, pooltafels (wel vaak vol), aan-tafel bediening, goede prijzen (boven 12,50 10% korting, als je een spacemiles pas hebt nog eens 10% aangezien je bij elke 50 euro 5 euro gratis krijgt) en goede wiet/hash (jack herrer, silver pearl, ice o-lator). Ook hier zijn de mensen vriendelijk, veel vaste klanten ook. Het goede is dat ze je na een tijdje wel onthouden en dus niet gaan zeuren om legitimatie. Ze hebben nog een scala aan andere waren zoals (water)pijpen, bluntvloei e.d.

 

Met andere shops in nijmegen heb ik niet/nauwelijks ervaring. Jetset en wat er verder in de steeg zit trekt me niet echt...

 

Denk dat ik gelijk maar ff 25 euro jack herrer ga halen ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, nu zit ik een aantal maanden in Nijmegen en ik moet zeggen dat ik de Kronkel echt top vind! t Wonder is ook niks mis mee, maar de Kronkel is gewoon prima. Dakota heb ik nog nooit gezien en dus ook niet gecheckt, maar ik lees nu waar het zit en aangezien ik aan het kronenburger park woon (in de smetiusstraat) moet het niet te ver va nhier liggen. Misschien dat ik vanavond op zoek ga :) en als ik het gevonden heb :| in kronenburger

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo alles over nijmeegse shops ff in één topic gepleurt. mss af en toe een beetje verwarrend, omdat ie sorteert op datum, maar volgens mij komt de essentie er wel uit :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees het topic en denk wtf ik snap er geen kut van

 

op het laatst zie ik je post

 

bleek ik toch nog niet stoned te zijn :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjoow mense,

 

ik ben ook nieuw in nijmegen en vroeg me af waar kan ik hoge kwalitijd halen waar je echt knetter van kan worden voor niet zoon hele hoge prijs per gram ?

 

peace flash20 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bruuuut,

ik was dit alles aan het lezen via google, ik zie vet veel nijmegenaren die de goeie dingen zeggen(KBP, geweldige plek en perfect voor de joint in de zomer). ik probeer zomaar in te loggen met mijn email en meestgebruikelijke wachtwoord, blijk ik al een account te hebben.. kwas toen waarschijnlijk stoned want ik wist het niet meer. betekend wel, dat ik iets te melden heb: ik woon ook in nijmegen, mocht het iemand ene flikker boeien :lol:

zag net een post van iemand die wedrenhigh aanbeweerde, ben het zeer met hem eens. heb dat wietje vroeger erg veel gerookt, en vandaag maar eens een tientje ervan gehaald, hoewel ik normaal de wedren meed vanwege de prijzen.(veel Santa van JetSet)

maar net toch lekker ouderwets de vlam er in gezet. "vegetarisch kippetje in de oven gegooid,wijntje erbij en dan maar lekker pijproken en freud lezen."

ofwel, het bevalt me prima die shit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geloof me maar, elke wiet in nijmegen boven de acht euro is echt ongelooflijk de shit. ben zelf verwoed blower,en altijd zuinig geblowd van goedkope shit. toen ging ik op kamers. toen had ik geld. zelf ben overigens heel goedkoop gaan leven, ook qua koken etc. niet ongezond maar wel goedkoop. maar goed; ik heb dus wel veel rondgekeken. als je echt knetterwaus wilt zijn op een relaxte manier, moet je echt wiet als supersilverhaze bij jet en dread gaan mijden. het haalt je niet verder als een goeie lading santa. daar betaal je toch ook de hoofdprijs voor, WANTHETISSUPERSILVERHAZE.. maar goed. haal Bubblegum bij de kruidentuin. je krijgt bizar weinig,maar je word er ----EDIT----wappy van. maar niet door de peuk gooien, dat is écht zonde. bubblegum heet zo omdat het zo zoet smaakt.. haal je bong er bij, grind de perfect droge top voorzichtig en schep de helft van de wiet in je bong. zuig al die shit hard op door een goed schone bong,nieuw gaasje etc, en hou het lang in. dan ga je misschien wel even hoesten maar water erbij en gast, dan krijg je gegarandeerd een wiettrip. tis heel anders dan gewoon stoned zijn,als je puur rookt. je ervaart alles echt intenser, maar ook rationeel en ontspannen. je kan alles gewoon over je heen laten komen als je er aan went. het is ook heel filosofisch, je zult veel nadenken maar op een positieve manier.

dus niet zomaar in je shaggie douwen in de regen en dan zeggen dat je er niks van merkt, echt lekker thuis doen. tis echt relaxt spul.

ook als je nog eens leip relaxt wilt worden met uren genot, laad een van mijn persoonlijke uitvinding; een Triple Shotgun(verspreid het woord). je knalt één deel Crystal hash in je bong. gooi iets meer Polm er door heen, en dan alle hash overlappen met nog één deel wiet. pak je butaangas aansteker; als je dit door de bong heen fikt met een groot klapgat,verbrand alle hash tegelijk door de wiet en het gas. je hijst het naar binnen, en houdt em 5 tellen in, en dan moet je waarschijnlijk hoesten.maar dat verdwijnt snel met water. daarna wacht je een minuut ofzo, en dan voel je em zéér goed hangen.echt heel vreemd om van 2 hash soorten met goeie wiet stoned te worden,maar wel heel aangenaam. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wist niet eens dat er een Nijmegen topic was. Als nijmegenaar weet ik alles over de shops hier.

Dat mensen hier de wedren aanprijzen slaat nergens op aangezien het een kutshop is, met onvriendelijk personeel en al 5 jaar slechts k2 en wedrenhigh op de menukaart. De beste hasj daar is de slechtse hasj van de kruidentuin :lol: .

 

Hier dan de beste shops van Nijmegen:

 

- De Kruidentuin ---> Beste hasj van Nijmegen/Arnhem vooral caramal, chocolate en nougat. Wiet is hier niet bijzonder...

 

- De Kronkel ---> Mooiste shop van Nijmegen met goede menukaart qua wiet en eten. Wel tamelijk gierig en prijzig hier, maar dat ene barmeisje maakt het allemaal goed :D

 

- Dreadlock en Jetset --> Goedkope haze (ook wel mindere kwaliteit als bijv Kronkel maar waar vind je nog lekkere haze voor 8eu)

Je kan er niet binnen chillen en personeel is niet heel vriendelijk

 

- Dakota --> Chill om te zitten, verder geen bijzondere hasj, en af en toe goede wiet. (wel de topwiet halen) Je kan hier dobbellen bij 15 euro, vandaag nog gedaantoen ik er A-5 Haze haalde. Gooide 3 zessen dus kreeg een gratis 5je naar keuze. ;)

 

- Headshop ---> Altijd lekkere jack herrer en haze voor 8/9 euro. Hasj is er ook te doen maar voor hasj in Nijmegen moet je toch naar de kruidentuin.

 

Hoop dat iemand buiten nijmegen er iets aan heeft wanneer die een keertje komt shoppen hiero, greetz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik voortaan de t_reply.gif knop onderaan :rofl

 

Ik moet zeggen dat wedren high een goeie sterke wiet is, hehe... dus wat dat betreft niks te klagen; maandag nog een 25 euro-zak gehaald (3,5 gram). De hasj is ook echt niet slecht; 1,2 gram/10 euro voor hun beste hasj (ik meen wedren special geheten emo.gif) is dus zo'n 8,35 per gram, en deze hasj doet echt niet onder voor die hasj van 8 euro van de Kruidentuin. 5 euro voor 0,8 gram afghaan is karig, hoewel dit niet erg slechte afghaan is, maar verder hebben ze 1,2 gram polm voor 5 euro, wat een goeie deal is voor de kwaliteit geboden. De Wedren is dus zeker geen slechte coffeeshop als je 't mij vraagt. Personeel valt mij persoonlijk ook wel mee eigenlijk.

 

Over de Kruidentuin: die hasj waarover men meestal spreekt is sterk maar ook erg duur. Liever rook ik hun huismerk-hasj. Die is behoorlijk sterk voor die prijs, en bij 5 gram krijg je 5 euro korting, dus geen 25 maar 20 euro voor 5 gram hasj. Goeie deal lijkt me. Deze korting geldt niet voor hun dure soorten (die chocolade-achtige namen hebben emo.gif). Maar effe serieus: de Kruidentuin is de beste shop in Nijmegen voor hasj; ze concurreren met de de meeste andere coffeeshops met hun goedkopere soorten (huismerk, twisla, crystal) en de duurdere springen boven de Nijmeegse top uit. Je moet echter wel bereid zijn 9 a 10 euro neer te tellen voor een grammetje (persoonlijk zou ik die van 9 nemen; ik merkte t verschil niet echt). Wiet hier is duur en slecht (nou ja, niet echt slecht in de zin dat je niet high wordt of hoofdpijn krijgt, maar wel zwakke wiet voor de prijs die je betaalt); Niet kopen.

 

Personeel bij de Kronkel is meestal wel aardig idd, net zoals bij 't Wonder. Daar kun je ook altijd hun 'aanbieding' (hoe lang is ie er al) van 3 gram superpolm voor 12,50 kopen. Is wel acceptabele hasj. Alles wordt daar trouwens per 5 euro of 12,50 verkocht :D

 

Buiten 't centrum (in de wijk genaamd Bottendaal) heb je Ketama, en die hebben altijd wel goeie hasj (kwaliteit en prijs zijn al 6 jaar hetzelfde; wat zegt dat?), en de laatste keren dat ik er was ook goeie wiet, surprisingly, nl. white widow en super silver haze.

 

De meeste shops vind ik eerlijk gezegd wel OK in Nijmegen, alleen de Buggy zal best slecht zijn (heb hier geen idee van, maar in de tijd dat coffeeshops in Nijmegen bijna alleen maar kwaliteitswiet hadden, verkochten zij natte of verrotte wiet... overigens had Panorama in zijn nadagen ook vnl. slechte dope). Smoke al zo'n 12-13 jaar wiet en hasj uit Nijmegen en de kwaliteit van wiet was 10 jaar terug echt veel beter. Maar goed, dat geldt voor heel Nederland, denk ik. Als je wiet wil ben je 't goedkoopst uit bij de Dreadlock/Jetset. Maar die lui gaan pas om 11 uur open, terwijl je al om 9 uur wiet kan oppikken bij 't Kunsje (best goeie haze voor 9 euro) en hasj bij de Kruidentuin.

 

Ik ben overal vaak geweest. Alleen nog nooit in Labda Labda. Kan iemand me vertellen hoe de wiet daar op dit moment is?

Edited by BigButtBram

Share this post


Link to post
Share on other sites

De labda heeft best goeie haze, ook echt een aanrader daar is de primera voor 7,5 de gram! Heerlijke hasj...

Verder vind ik de santa van de kruidentuin toch echt heel erg lekkere wiet, hij is daar wel n stukkie beter dan van de dreadlock/jetset.

Een mooie nieuwe trend trouwens is dat bijna elke shop in nijmegen (dakota, kruidentuin, kronkel, headshop, labda) tegenwoordig haze op voorraad heeft :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
De labda heeft best goeie haze, ook echt een aanrader daar is de primera voor 7,5 de gram! Heerlijke hasj...

Verder vind ik de santa van de kruidentuin toch echt heel erg lekkere wiet, hij is daar wel n stukkie beter dan van de dreadlock/jetset.

Een mooie nieuwe trend trouwens is dat bijna elke shop in nijmegen (dakota, kruidentuin, kronkel, headshop, labda) tegenwoordig haze op voorraad heeft :whistling

Haze rules, en die bij de kruidentuin is erg duur (10 euro) maar wel erg lekker. Ik vind die santa daar trouwens wel OK, maar ook flink duur (8,50). Geen idee hoe de prijs en de kwaliteit bij de dreadlock is want ik kom daar nooit. De laatste keer dat ik daar santa haalde was iets van 5 jaar terug of nog langer. 1 gram voor 6 euro echt goeie wiet. Daar kan die van de kruidentuin nu niet aan tippen. hehe.. houje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste keer was de wiet van de wedren een beetje nat . :( overigens hebben ze ook daar haze, 2,4 gram voor 25 euro geloof ik.

Edited by HazeGasy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...