Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Test: organisch, biologisch en dynamisch… Guanokalong & GK-Organics

Recommended Posts

Dat beginnen al flinke kroppen te worden Koi ;)

 

Zie zien er nog steeds top uit ga zo door en ik hou je in de gaten. Je zuurt niet af neem ik aan, gewoon kraantjeswater?

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

schiet lekker op zo met je verbouwing.

 

maar heb je het idee dat de folie straks nog effect gaat hebben? voorlopig wel uiteraard maar als je netjes vol zijn denk ik niet meer.

 

maar ik heb wel gerekend op een bewegend lichtsysteem, dus eigenlijk reken ik nu op een draaiend hok ;) en een beetje strakker folie. :D

 

de plantjes zien er goed uit. nou straks nog de hoogte in, en veel binden.

 

succes ermee.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Donnie,

 

Ja, flinke kroppen. Nog heel even en het is doorgeschoten boerenkool ;)

Water zuur ik idd niet af. Gewoon kraanwater van een graad of 20. Volgende beurt weer met Humboldt.

 

@ DJ: Ik hoop dat het folie straks geen effect meer heeft.... dat zou betekenen dat de wanden helemaal vol zijn gegroeid :D

Zolang dat niet zo is denk dat het zeker wel effect heeft. En ja, dat draaiende hok is wel langs gekomen qua ideeen, maar ik denk dat dit uiteindelijk praktischer is. Het hergebruik folie zit op de meeste plaatsen mooi strak, maar als je er een slang achter moet frummelen lukt dat strakke niet zo...

 

Eerst maar eens kijken of het uberhaubt wat is. Verbeteren kan altijd weer...

 

Nog even de twee kleine telgjes...

 

De jongste mini Uberkush naast ShackZilla II. Zou kunnen dat die binnenkort weer wordt gerooid.

gallery_18008_11346_21066.jpg

 

De mini naast de NYCD mag denk ik wel blijven:

gallery_18008_11346_132730.jpg

 

Laterzs,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hokkie!

 

Die lamp verticaal heeft een groot voordeel. Dat is dat de warmte van de lamp beter afgevoerd kan worden zonder actieve lampkoeling.

 

De reflectiekap wordt erg warm. Het gereflecteerde licht veroorzaakt hotspots onder de lamp.

 

Het klimaat is beter dus beheersbaar zonder kap.

 

Daarnaast kan je zo een groter oppervlak belichten. Zonder hotspots.

 

De planten zullen beter presteren dichter bij de lamp.

 

Nogmaals complimenten voor je hok! Ben ook erg benieuwd naar jouw bevindingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ben jij nooit klaar met het ver-her-bouwen van je hokkie. :D

 

Vind je kleintjes er prachtig bij staan!

Mooi donkergroen en glanzend. :(

Zelfs met de minkukels is het helemaal goed gekomen.

 

;) Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ben je nog verder gegaan met je hokkie?

 

of is alles al af?

 

je hebt PB,

 

is er nog wat folie over ;) heb nog een nieuw stukkie A3 formaat nodig.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HushemFlupskluk: Yes...allemaal mee eens!

En over belicht oppervlak gesproken: hokje was vroeger 100 x 70 cm... 0,7 m2 met licht van boven.

Nu heeft iedere plant een rek van 120 x 65 cm... 0,78 m2. En dat dus maal 5 maakt 3,9 m2 oppervlak :D De afstand van plant tot lamp ligt dan tussen de 30 en 65 cm. Zou toch een voordel moeten zijn....

 

@ Polder: ach, wat kan ik zeggen....niet knutselen of geen sex word al best een moeilijke vraag ;)

Kleintjes beginnen inmiddels wat groter te worden, en ShackZilla II is zo'n beetje de grootste, al blijven de bladeren duidelijk kleiner. Minnekukeltje NYCD is in de deur terecht gekomen :spliff:

 

@ DJ: Yep, inmiddels weer wat verder: CDM's hangen nu ook weer, en voor als ik de lamp vertikaal ga opstellen heb ik een 150 W Osram daglichtlampje kleurtje 830 met EVSA besteld. Die komt direct (5 - 10 cm) onder de HPS.

 

Tijd voor plantjes!

Foto's een uurtje voor ze wakker werden met flits.

ShackZilla I:

gallery_18008_11346_47002.jpg

 

ShackZilla II:

gallery_18008_11346_10855.jpg

 

ShackZilla III:

gallery_18008_11346_60600.jpg

 

Hericules:

gallery_18008_11346_238978.jpg

 

En tot slot de NYCD, in de deur....

gallery_18008_11346_235858.jpg

 

Inmiddels is het licht aan en heb ik de CDM's opgehangen. De plantjes staan zolang dat nog gaat lekker direct onder de lampen en zijn met ingang van vandaag aan hun 12/12 cyclus begonnen.

 

Zonder kleurcorrectie:

gallery_18008_11346_58587.jpg

 

En nog eentje met kleurcorrectie:

gallery_18008_11346_150288.jpg

 

Zodra ik ze moet gaan opbinden blijven ze uiteraard op hun uiteindelijke plek, en hang ik de lamp(en) vertikaal.

Benieuwd hoe dat dan gaat ;)

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hok,ze zullen nu gaan groeien :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken er hier nog eentje. :spliff:

 

Alles staat er netjes bij, zelfs die 2 die in het begin niet wilden. ;)

En het zijn al echt struikjes geworden zo.

Hoe lang laat je ze nog groeien?

 

;) Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Art, groeien doen ze zeker. Laatste paar dagen doen ze er weer een schepje boven op :D

Ik heb inmiddels twee telescopische armpjes gemaakt waar de HPS en de MH straks aan komen en daardoor op iedere hoogte in te stellen :D

Voor het MH lampje heb ik een Osram 150 W HCI-T met EVSA besteld.

 

@ Poldergrower, gaat nooit lang meer duren voor de lamp verticaal gaat...

Ze staan sinds 1 februari op 12/12, net geen 4 weken na het ontkiemen. Hoe lang ze nu nog groeien bepalen ze nu helaas zelf :spliff:

Het plan om ze twee keer te toppen laat ik varen, aangezien de manier van kweken nu anders wordt en omdat ze een stuk compacter zijn gebleven dan ik had verwacht.

 

Foto's maken in het hokje zonder licht begint al wat lastiger te worden. De flits spiegeld nogal ;)

 

Foto van net: de plantjes hebben net 4 uur donker gehad en zien er daardoor wat sip uit.

gallery_18008_11346_218151.jpg

 

De minnekukeltjes gaan totaal anders. ShackZilla II is een grote open plant met mooie takken, maar kleine bladeren. De NYCD is compact met grote bladeren, en begint sinds gisteren ineens de takken te strekken... in een hoog tempo.

 

ShackZilla II:

gallery_18008_11346_282055.jpg

 

NYCD. Groeide de hele tijd traag, maar sinds gisteren zijn de bovenste uitlopers 6 cm gegroeid ;)

gallery_18008_11346_224326.jpg

 

Laterz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, alweer snel een update, maar het is zeker een update

 

De HPS hangt verticaal :spliff:

De fitting zit aan een telescoopisch uitschuifbare arm, die ook kan knikken, zodat ik makkelijk bij de plantjes kan.

En ze hebben hun laaste keer groeivoeding gekregen, weekje 4 volgens het schema.

 

Eerst twee plaatjes met de HPS nog uit, de CDM's aan:

 

gallery_18008_11346_72983.jpg

 

gallery_18008_11346_230382.jpg

 

Alle lampjes aan:

 

gallery_18008_11346_44832.jpg

 

Van boven, met de deur bijna dicht:

 

gallery_18008_11346_178828.jpg

 

gallery_18008_11346_30289.jpg

 

Nog een keer van boven, maar dan met ingestelde witbalans:

 

gallery_18008_11346_145345.jpg

 

Ik ben benieuwd hoe de planten hier op gaan reageren. Als ze nog iets groter zijn komt vanaf de onderkant de 150 W MH lamp er nog bij, op zo'n zelfde armpje, dus alles verstelbaar ;)

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

best weer wat klusjes zo gedaan, :spliff:

 

ik ben best benieuwd hoe ze nog de hoogte in schieten.

 

best een leuke opzet geworden zo. Laat je de hele ronde de CMD's erbij hangen? op naar een mooie oogst zo.

 

grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten staan er heel mooi bij Koi, en ook je set-up vind ik erg gaaf!

 

Veel succes!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DJ: De 2 x 70W CDM kleurtje 942 is vannavind vervangen door één 150W MH lampje, kleurtje 830, en het is de bedoeling dat een paar weken voor de oogst alleen de HPS overblijft.

 

@ Bazz: Thx :P Setup is weer iets anders, maar zo moet het deze ronde maar blijven, anders blijf ik bezig....

 

Plantjes: weer een paar dagen verder, en er is weer van alles veranderd.

Als belangrijkste zijn de plantjes gegroeid B)

Gisteren hebben de planten voor de laatste maal 100% groeivoeding gekregen volgens week 4 van het schema.

Volgende voedingsbeurt wordt half groei / half bloei.

 

De CDM's 942 zijn vervangen door een MH lampje van Osram, 150 W, kleurtje 830, 15500 lumen.

Voor de HPS had ik gisteren een nieuwe ingezet die keurig 1 keer is opgestart.... Net als de vorige nieuwe lamp ging ie de tweede keer niet meer aan :lol:

Oude lamp er weer in en die brand gewoon. Alles via een Lumatec 400W EVSA... ik snap er geen moer van, en wordt er een beetje triest van... Wat ik gisteren zag met de nieuwe lamp was zoveel meer licht dan de (nu weer gebruikte) oude lamp.... Waarom doen die stomme nieuwe lampen het niet bij mij????? :lol:

 

Maar goed, vol goede moed door met de oude (70% leverende) HPS, maar me een nieuwe "Powerball"!!

Zoals de situatie nu is met de lampjes. Mogen ze lekker samen licht gaan maken <_< :

 

Nu nog even van boven uitgelicht met de CD'M 942's:

gallery_18008_11346_407201.jpg

 

gallery_18008_11346_550129.jpg

 

Kleurtje 830 aan:

gallery_18008_11346_489578.jpg

 

En kleurtje 2000 erbij :blink:

gallery_18008_11346_307779.jpg

 

Van boven, kleurgecorrigeerd:

gallery_18008_11346_408811.jpg

 

En hoe ging het eigenlijk met de plantjes.... :)

Nou, best wel goed :lol:

 

 

Laterz,

Koi :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koi,

 

dat zijn al mooie struikjes, :lol: ben je al voorzichtig aan het binden?

 

als je nog een verloren uurtje hebt, zou ik voor de komende tijd even een soort kappie boven de HPS maken, volgens mij heb heb je dan voor de komende tijd ( 1 á 2 weken?) toch behoorlijk wat meer rendement.

 

en wat heb je met nieuwe bulbjes, :) was dat weer dezelfde soort als de bedoeling was? Misschien kunnen deze gewoon niet op een Lumatec.

 

weer op naar een nieuwe lamp, of geef je het op nu. <_<

 

succes verder.

 

Grtz,

Djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk merk is die nieuwe lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DJ: Ik heb in het begin drie takken wat teruggebonden, en verder nog niks. Er zijn plekken waar de afstand nu zo'n 20 cm is tot de lamp, maar er verbrand of krult nog niks. Als je je hand op die afstand houd is het ook niet echt warm.... Als je dat vergelijkt met een lamp in een kap is het verschil echt enorm! :lol:

Het kan zijn dat ik hooguit wat takken ga leiden en een paar hoepels met 40 cm diameter om de lampen zet... soort van hekje aan de andere kant dus....

 

Over de reflector boven de lampen... ja had ik ook al aan gedacht. Ik wil een soort open rozet gaan maken voor boven de lampen en een reflecterende kegel onder de lampen, vanaf net onder de lamp tot ongeveer de hoogte van de potten.

Zolang ik dat allemaal nog niet heb gemaakt moet het maar even zo <_<

gallery_18008_11346_676577.jpg

 

@ Art: Philips.... Agro was ook Philips, oude lamp die het steeds deed was een Osram.

Maar dat lampenverhaal is (helaas zonder de oorzaak te hebben gevonden) opgelost.

 

Ik heb geen idee waneer wat is misgegaan, maar zowel de AGRO als de SON-T pia Plus doen het weer...

Kan dus niet anders dan dat er ergens een rot contact heeft gezeten, wat stom toevallig wel contact maakt tijdens het proberen van de oude Osram lamp, maar net ff los zit bij het proberen van de nieuwe AGRO en de SON-T. Behalve die eerste keer dan....

Ik moet ook nog zien dat de nu brandende nieuwe SON-T morgen weer opstart..... Ik heb eerst de AGRO geprobeerd, en totaal tegen mijn verwachting in ging ie aan... Daarna de SON-T geprobeerd en die ging ook aan, en aangezien dat de lamp is die ik er nu eigenlijk in wil hebben en de 12 uur licht net begonnen heb ik het maar zo gelaten. Als alles aanblijft hebben ze vannacht in ieder geval een hoop licht te verwerken.

 

De planten hebben net hun eerste bloeivoeding gehad volgens schema week 1 bloei.

Hoop potjes hoor! 7 in dit geval waar je iets uit moet hebben :blink:

 

Maar goed, net met het testen en wisselen van de lamp heb ik mooi even de tijd gehad om foto's te maken met het licht uit.

De planten groeien vreemd genoeg niet echt naar het licht toe, maar gewoon lekker naar boven.

Hoewel het inmiddels wel mooie volle bossen zijn, met echt veel mooie uitlopers, zijn ze nog niet hoog. Max 50 cm vanaf de aarde op dit moment. Ze mogen van mij best nog ff flink hun best doen en nog 60 cm groeien :bier

Qua licht heb ik het ook wat aangepast: in plaats van AGRO en 942 nu SON-T en 830. Iets minder blauw dus.

 

Plantjes:

gallery_18008_11346_684079.jpg

 

ShackZilla I en II

gallery_18008_11346_202993.jpg

 

ShackZilla III en Hericules

gallery_18008_11346_531266.jpg

 

NYCD

gallery_18008_11346_250985.jpg

 

Tot slot nog een plaatje van boven met alles aan. Steeds voller :)

gallery_18008_11346_89858.jpg

 

Nog twee:

gallery_18008_11346_240907.jpg

 

gallery_18008_11346_204827.jpg

 

Ik heb op diverse planten al wat voorbloei gezien, en tot nog toe alles keurig vrouwelijk :lol:

 

Plezier,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog diep in slaap. Het rijtje af:

 

gallery_18008_11346_668352.jpg

 

gallery_18008_11346_588148.jpg

 

gallery_18008_11346_658813.jpg

 

gallery_18008_11346_626477.jpg

 

gallery_18008_11346_90461.jpg

 

Lekker knus rond de lampjes...

gallery_18008_11346_989595.jpg

 

De CDM kapjes zijn weg, en er is nu een soort van verlaagd plafonnetje, maar dan luchtig:

gallery_18008_11346_236297.jpg

 

Het reflectiemateriaal waren restjes, dus eentje met spiegelfolie, en eentje met diamandfolie:

gallery_18008_11346_387328.jpg

 

En nog eentje kleurgecorrigeerd

gallery_18008_11346_452519.jpg

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker daar zo te zien, <_< en het hokje niet in de hoogte maar wel in de breedte uhm :lol: rondte behoorlijk gevuld.

 

is er nog wat verschil te zien met de achterblijvertjes?

 

en is de juiste bulb gewoon weer aan en uit gegaan zoals het hoort? wel apart, zeker als je niet echt wat gevonden hebt.

 

aan de foto's te zien willen de blaadjes wel lekker naar het licht kijken, maar als de planten niet echt naar het licht toe groeien, zou dat kunnen betekenen dat de reflectie en je plafonnetje wellicht zo goed hun werk doen dat er niet heel veel verschil is tussen direct en gereflecteerd licht.

 

nou nog hopen dat ze nog een metertje erbij groeien, maar dat zal wel niet meer zoveel worden.

 

succes ermee

 

Grtz,

Djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmz, ik denk dat die hoogte uiteindelijk best wel mee zal gaan vallen. De planten groeien iedere dag harder, en als ik de groei van afgelopen week bekijk (eerste post op deze pagina en die van gisteren zit prcies 1 week tussen.

Ik ga er van uit dat ze minstens nog 2 weken doorgroeien en daarbij reken ik dan ook nog mee dat ze waarschijnlijk nog niet op de piek van hun groeisnelheid zitten.

 

Voor de gein nog een keer het verschil in één week bij het "minnekukeltje NYCD"

 

5 februari

gallery_18008_11346_224326.jpg

 

12 februari

gallery_18008_11346_90461.jpg

 

Achterblijvers zijn er inmiddels niet meer. ShackZilla III is nu eigenlijk de kleinste..

De lamp gaat braaf iedere keer aan, dus ik leg me er maar bij neer dat ik een slechte technicus ben :lol:

 

De planten groeien niet of nauwelijks naar het licht toe, maar ze gaan gewoon netjes naar boven. Wel richten de bladeren zich meer en meer op de lampen, kijk maar naar de NYCD. In totaal heb ik nu pas drie ShackZilla takken opgebonden, maar als de plantjes nog groter worden zie ik nog wel een opbind wedstrijd ontstaan <_<

 

En tuurlijk is er een berg verschil tussen het directe en het gereflecteerde licht. M'n plafonnetje doet wel wat, maar je ziet niet een enorm verschil, of z'o. Geen bakken licht erbij, maar een bescheiden hoeveelheid.

 

Een meter verwacht ik niet, maar 50 - 60 cm wel, en dan komen ze toch aardig in de buurt waar ik ze zou willen.

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een uurtje voor het licht aanging hebben ze een lekkere douche bladvoeding gehad met wat Grow Natural, Honey ES en zeewier extract. Daarna rook het er naar een visafslag :lol:

Nog een sfeerplaatje.

 

gallery_18008_11346_390032.jpg

 

<_< Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alwer een cm of 10 erbij en tijd om ze een stukje breder op te binden, en wat verder van de lamp.

Nog niks verbrand of zo, maar minder dan 20 cm van een 400W HPS is ook weer zo wat :P

 

Shackzilla I, moeilijk van voren te fotograferen

gallery_18008_11346_340408.jpg

 

Nr II

gallery_18008_11346_368077.jpg

 

Nr III

gallery_18008_11346_367141.jpg

 

Hericules

gallery_18008_11346_400966.jpg

 

NYCD voor en na het opbinden

gallery_18008_11346_113567.jpg

 

gallery_18008_11346_316452.jpg

 

Van boven

gallery_18008_11346_645892.jpg

 

Met alleen de MH aan

gallery_18008_11346_49637.jpg

 

De Hericules en ShacZilla II bloeien denk ik het eerste. Beginnen al mooie kroontjes in te komen :smoke

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shackzilla I, moeilijk van voren te fotograferen

gallery_18008_11346_340408.jpg

 

Ja dat krijg je met zo een vol hokje. :P

 

Met alleen de MH aan

gallery_18008_11346_49637.jpg

 

erg mooi rondje zo, :smoke

 

gaat lekker zo, straks nog meer uitdagingen met binden, nou ja nog een paar weekjes dan maar.

 

grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooi rondje :smoke

Is die elektrode nauw krom in je lamp,of lijkt het door de foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een mooi rondje

Ja, mijn eigen heksenkring :smoke

 

DJ, ik denk dat dat wel mee zal vallen. De dames willen met name omhoog, en daar is ruimte zat.

Inmiddels al weer op 15 dagen 12/12. Ik ben erg benieuwd wat er nog bij gaat komen. Van mij mogen ze best nog een stuk strekken. Op veel takken zitten de internodes nog steeds op een paar cm van elkaar.

 

Art, goed gezien!

De "PIA" is idd krom getrokken, eigenlijk meteen al na de eerste keer branden. Vorige Philips lamp deed dat ook, terwijl de Osram nog steeds keurig recht is.

 

Huidige (nagenoeg nieuwe) lamp:

gallery_18008_11346_246457.jpg

 

De oudste lamp (die heeft bij verreweg de meeste uren gedraaid) is een Osram, en keurig recht.

De lamp er naast is ook een Philips en is twee kweken meegegaan. Het metaal zit inmiddels tegen het glas aan en daaromheen wordt het ook zwart....

gallery_18008_11346_101967.jpg

 

Wat kan ik er van zeggen..... hoort vast niet :P

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...