Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Test: organisch, biologisch en dynamisch… Guanokalong & GK-Organics

Recommended Posts

Hé Ogkush! Da's lang geleden. Leuk je weer op het forum te zien ;)

Ja, de CDM's zijn superhandig! Zeker als je maar een klein oppervlak hoeft te belichten scheelt het alles! En de plantjes lijken het daglichtspectrum toch wel erg fijn te vinden :lol:

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeh, timelapses van lieve babskes .. daar moet ik bij zijn

 

Abbo! :lol:

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, het timelaps filmpje is maar ten dele gelukt. Ik wist dat er iets mee was, maar was vergeten wat.... na een uur of 20 stopt de camera.... ja, dat was het... :lol:

Maar goed, wel een filmpje over 27 uur, met de donkerperiodes als grote ontbrekende factor.

Komt nog goed. Ik weet nu hoe of wat, en er komt spoedig een langere versie aan.

 

Voor nu even dit:

 

 

@ EmTee: Blijf kijken, wordt vervolgd... (vind het zelf veel te leuk)

 

Laterz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg, een uurtje achter elkaar film, en dan rijp voor national geographic. :lol:

 

How to create a Shackzilla.

 

weer erg leuk.

 

grtz,

Djzsusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het doet me denken aan dit filmpje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die had ik ook al eerder gezien, Doc. Isse leuk :lol:

Ik heb nu de camera op 4 plantjes tegelijk staan. twee die goed gaan, en de twee mindere.

De bedoeling is om nu minstens 3 dagen door te draaien... zal wel een paar keer mis gaan met licht/donker en het uitgaan van de camera, maar da's dan jammer.

 

Camera staat rechts te kijken naar de vier linker potten. Iedere twee minuten een plaatje:

gallery_18008_11346_313023.jpg

 

De plantjes gaan overigens steeds sneller. ShackZilla II lijkt er weer wat meer zin in te krijgen. Wat de NYCD betreft ben ik bang dat het gewoon niet het beste zaadje was. Bladeren zijn wat misvormd, maar eerst maar eens afwachten hoe ze er over een week uitziet.

Wat me vandaag in het algemeen is opgevallen is dat de plantjes uitzonderlijk stevig zijn. Ze laten zich niet ff opzij duwen ;)

 

Hoewel net 30 uur geleden toch maar weer ff een fotoupdate van de individuele plantjes.

Ze hebben net een zeewier / vis douche gehad en mogen een uurtje alleen onder de CDM's

 

Hericules... gaat lekker...

gallery_18008_11346_404921.jpg

 

NYCD.... duidelijk een probleem in de ontwikkeling. Kan iemand me vertellen waar het goeie nieuws zit in dit plaatje???? :wave:

Want dat zit er wel!

Misschien een leuk prijsvraagje.... :huh:

gallery_18008_11346_489169.jpg

 

Shackzilla I. Geen commentaar:

gallery_18008_11346_241556.jpg

 

Shackzilla II. Lijkt een beetje bij te komen. Foto wat later genomen toen alles al droog was en de HPS aan. Kleurgecorrigeerd dus.

gallery_18008_11346_452326.jpg

 

En ten slotte SZ III. Mijn favoriete plantje!

gallery_18008_11346_147409.jpg

 

Nu maar rustig wachten op de mooie dingen die komen gaan.

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die mooie dingen komen er dus :D

Tot nu toe:

2 kleintjes Uberkush geboren! Ze wonen bij de NYCD en ShackZilla II in B)

Een redelijk gelukte timelaps van 48 uur.

Een stuk grotere plantjes ;)

 

De plantjes hebben net samen 1 gallon met voeding gekregen, weekje 2 van het schema...

 

Filmpje:

 

Plantjes:

gallery_18008_11346_130202.jpg

 

gallery_18008_11346_31523.jpg

 

gallery_18008_11346_70255.jpg

 

gallery_18008_11346_201002.jpg

 

gallery_18008_11346_69930.jpg

 

gallery_18008_11346_104330.jpg

 

Ik kan niet anders zeggen: supercompact! Net kropjes sla ;)

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De plantjes hebben net samen 1 gallon met voeding gekregen, weekje 2 van het schema...

 

Je wordt al een echte Cali dude. ;)

OX500065.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cali dude.... ;) (hoewel ik geen idee heb wat het is)

 

Zolang ik maar geen Humboldt wordt B)

gallery_18008_11346_42853.jpg

 

:D

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn inderdaad mooie kompacte plantjes, gaat best goed zo.

 

hopen dat de NYCD niet ingehaald gaat worden, maar volgens mij ziet ze er wel weer wat beter uit, al is het wel de kleinste.

 

en maar kijken of de baby's niet te snel groot worden.

Laat je ze erin staan als alles goed blijft? heb je wel weer een soortje erbij, maar dan even afwachten of de pot dan groot genoeg is. Ook zul je dan hier je voedingsbeleid moeten aanpassen.

 

de filmpjes blijven toch leuk om te zien.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ The-Predator: Nee, nog niet op 12/12. Ik wacht in ieder geval nog een internode voor ik ga toppen, en alle uitlopers wil ik ook nog een keer toppen. Dan pas op 12/12 :tu

Ik denk dat dat rond 1 feb wel kan...

 

@ DJ: Ik vermoed zomaar dat de twee jonge telgen (Uberkush) gewoon blijven, net als hun gastvrouwen...

De achterblijvers blijven nog steeds overduidelijk achter (vandaar dat het achterblijvers zijn ;) ), en ik heb niet echt de indruk dat ze zich plots als gezonde planten gaan gedragen.

Bovendien is het wel aardig om te zien of het bij ShackZilla II aan de grond ligt. Als de Kush bij de NYCD wel goed gaat, en die bij de ShackZilla niet, zeker als die de zelfde verschijnselen zou hebben, zou het idd aan de 10% lavameel kunnen liggen.

Voeding ga ik niet aanpassen, want twee kleine planten doen net zo iets als één grote (denk ik).

 

Dat zijn inderdaad mooie compacte plantjes, gaat best goed zo.

:D

gallery_18008_11346_240161.jpg

 

Ik zal morgen de blaadjes eens optillen en een foto maken van de stammetjes... die zijn al prachtig!

 

Ff alle (inmiddels 7) plantje op een rijtje, want ze groeien nu alsof hun leven er van af hangt ;)

Eerst de drie Shackzilla's:

gallery_18008_11346_243422.jpg

 

+1

gallery_18008_11346_123377.jpg

 

gallery_18008_11346_189119.jpg

 

NYCD met kleintje Kush:

gallery_18008_11346_160444.jpg

 

En tot slot de Hericules:

gallery_18008_11346_132926.jpg

 

De plantjes zijn op het moment zo'n 20 cm breed, en nog geen 10 cm hoog.... soort bonzai dus.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik het reflecterende folie definitief van de potten haal.

 

Wat de potten aangaat die nu twee plantjes hebben: om niet elkaars licht weg te nemen ga ik ze simpel uit elkaar buigen. Beetje probleem is hier wel dat ze zo compact zijn, dat er nog niet veel te buigen valt.

 

Nog een macroplaatje van een groeitop (ShackZilla III). Wat je nu kunt zien mag groeien, de eerstvolgende internode gaat er af!

gallery_18008_11346_214160.jpg

 

Ik vermoed dat ik over een dag of twee kan toppen. Missen is geen optie... ik wil niet een oerwoud uit de top van de hoofdstam!

 

 

 

Leuk spelletje is dit B)

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere frisse kropjes sla ;)

Nog even en ze gaan ........................ :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Art:

Nog even en ze gaan ........................

Ja, dat denk ik ook. Ik heb net eens zitten vergelijken met jouw grow, en het gaat wel erg gelijk op (met een ruime maand verschil dan)!

Dat zou dus betekenen dat ze over een paar dagen echt hard gaan gaan ;)

Ik ben benieuwd.

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die gaan straks knallen Koi, staan er mooi bij je plantjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Donnie: voorlopig groeien ze iedere volgende dag weer net ff harden dan de dag ervoor, dus dat komt wel goed :D

 

@ Mitsz: Leuk dat je meekijkt! Misschien mag je ook wel meeproeven ;)

 

Omdat ik het niet kan laten toch weer een paar plaatjes.

 

Twee om precies te zijn.

ShackZilla III, keurig aangekleed:

gallery_18008_11346_32951.jpg

 

En met haar rokje omhoog:

gallery_18008_11346_45384.jpg

 

Misschien morgen toppen....

 

Laterz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg, van der Buis,

dit is niet pluis.

Volgens de regels van het huis,

hoort je eerste post hier niet thuis. (ok, zwak)

 

Je hebt je weliswaar al eens voorgesteld,

maar dat wordt nu mooi niet meegeteld.

Dus eerst nog maar eens voorstellen,

en dan hier verder vertellen ;)

 

:D

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kleintjes hebben er duidelijk zin in! :D

 

;) Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben er zeker zin in ;) ;)

 

Kijk maar naar de afgelopen 48 uur. Nagenoeg compleet... op de eerste nacht na ;)

 

De plantjes beginnen nu echt omhoog te schieten. In een dag of drie zijn ze anderhalf keer zo hoog geworden, en 't gaat steeds sneller. ShackZilla II begint de achterstand een beetje in te lopen terwijl de NYCD een beetje zielig blijft. Daar ontbreekt toch echt ergens een stukje DNA.

Alle plantjes (de 5 "oude", niet de nieuwe zaailingen) heb ik net getopt, en aangezien de bovenste internodes zo dicht in elkaar steken zou het zo maar kunnen dat ik toch heb gemist.... Fuck! B)

 

De plantjes hebben net weer een Gallon water gehad (misschien wat vroeg, maar gevoelsmatig mogen ze wat vochtiger staan).

Deze keer was de enige tevoeging Roots. Verder heb ik de zeiltjes van de potten gehaald. Hoewel de aarde zeker nog niet helemaal wordt bedekt mag de reflectie van onder inmiddels wel weg.

 

De plantjes na toppen en watergeven... beetje zielig...

gallery_18008_11346_54868.jpg

 

Tot zover het nu. Nu dan maar naar de toekomst:

 

Straks de potten uit elkaar en op 12/12..... mooi aangepast hok met bewegende lamp en CDM's aan de zijkant en zo...

en ik heb allang weer iets anders leuks gezien.... ;) :D B)

 

Het topic over de wildwaterbaan :tu

Veel te leuk.

 

Natuurlijk is er absoluut geen enkele mogelijkheid om de huidige (grond) test met GK-organics en Humboldt in een wildwaterbaan uit te voeren, en daar heb ik ook niet direct behoefte aan, maar toch....

 

De opstelling van de lamp en de vorm van het hok spreken wel tot mijn verbeelding.

Met 5 grote goed vertakte planten die als een soort leibomen breed en plat zijn opgebonden moet er misschien toch wel wat te halen te zijn.

 

Eventueel plan om de plantjes te laten bloeien is hier een beetje op neer gekomen.

gallery_18008_11346_60402.jpg

 

Lijkt 't wat?? Iemand ideeen, aan- of opmerkingen of gewoon een mening hier over? Of snapt niemand ene bal van wat ik bedoel?

 

Kleurtje in het tekeningetje linksboven is een optie: hokje kan vijfhoekig, makkelijk, of rond, wat meer geklooi.

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_18008_11346_10966.jpg

 

gallery_18008_11346_171944.jpg

 

gallery_18008_11346_86133.jpg

 

gallery_18008_11346_147124.jpg

 

gallery_18008_11346_58713.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de dames hebben het best naar hun zin zo. de 2 achterbijvertjes zijn wel wat kleiner maar echt slecht, ook weer niet dacht ik.

 

en even over je hersenkronkel,

 

ik zie best wel wat vergelijkingen met de verticale scrog van Kramer. waarschijnlijk komen de toppen wel op een meer evenredigere afstand tot de bulb. ;)

 

wat ik even als een nadeel zie, is het opbinden elke dag, als het nodig is. en dan zullen er 2? deuren open moeten kunnen. en dat met een scrognet erboven?

 

dan zou de bodem zowat mee moeten draaien met het net aan de wand vast, en de pot erop. Ook zou een goede toegankelijkheid nodig zijn voor het wateren.

 

voordeel misschien? geen refelectie op de wanden nodig lijkt me.

Misschen wel een reflectrerend plafond erin?

 

en ook een Fan onderin, of juist bovenin? om de lamp een beetje te koelen, en circulatie te krijgen.

misschien juist in het midden bovenin, en dan naar beneden blazen, waarna de lucht weer langs de zijkant naar boven toe wordt afgezogen, en door de bladeren meteen een luchtstroom veroorzaakt.

 

 

 

Hmmm.

best interessant,

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond toch maar de knuppel (schroefboormachine) in het hoender(wiet)hok gegooid.

Ik had maar een paar uurtjes, dus eerst het oude hok afgebroken en een beginnetje gemaakt met het nieuwe hokje.Net ver genoeg gekomen om de plantjes licht te kunnen geven, maar straks weer verder!

 

Over overal bijkunnen, opbinden en wateren etc... één van de wanden wordt idd een deur met daaraan vast een plank voor de pot en het opbindrekje.

 

Straks wel wat fototjes...

 

 

Knutselende Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, daar komt ie dan. Nog niet af, en de lamp nog gewoon van boven, want eerst moeten de plantjes nog ruim een half metertje groeien.

 

Alles hangt nog met losse knoopjes aan elkaar, maar dit is het idee:

gallery_18008_11346_1081.jpg

 

gallery_18008_11346_71269.jpg

 

gallery_18008_11346_98902.jpg

 

gallery_18008_11346_53794.jpg

 

Tot zover de verbouwing... nu de plantjes. Sorry voor het rare licht, maar de HPS was al aan, en het toestel heeft wat moeite met de kleurcorrectie....

 

ShackZilla I:

gallery_18008_11346_165128.jpg

 

ShackZilla II is echt mooi bijgekomen. Met name de zijtakken gaan als een speer:

gallery_18008_11346_48010.jpg

 

En nummertje III:

gallery_18008_11346_85056.jpg

 

Hericules... gaat een volle plant worden!

gallery_18008_11346_66502.jpg

 

En dan blijft de NYCD over. Veruit de kleinste van het stel, maar het begint echt een pracht plantje te worden. Blij dat ik niet geknipt heb ;)

gallery_18008_11346_196603.jpg

 

Ik wordt hier wel blij van en het hokje voeld goed aan. Ik heb er wel vertrouwen in!

gallery_18008_11346_35542.jpg

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...