Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Test: organisch, biologisch en dynamisch… Guanokalong & GK-Organics

Recommended Posts

Ben ook wel benieuwd naar de temp van je grond <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeling kan je op 1 manier stoppen, buffertab brokkelen en er bij gooien, andere manieren zijn er niet.

 

heb ook vanalles geprobeerd maar niet helpt.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Koi

 

Als je organisch kweekt is vergeling moeilijk bij te sturen, om het simpele feit dat je in dit geval te laat bent.

Ook het idee om nu over te stappen naar het heavy schema zal niet meer helpen.

Het zal je kweek wel tot een goed einde brengen.

Jou planten hebben een groeispurt gemaakt en in die tijd moet je echt grow meegeven in een flinke hoeveelheid in samenwerking met de humbold en de flavorful.

Deze produkten op basis van leonardite zullen de fabriek in je aarde als een gek in werking zetten wat resulteert in bijna verbrande bladpuntjes.

Zeker de planten met een groot deel sativa lusten dit graag.

 

Als ik je verslag teruglees zie ik dat je ook met andere spullen bezig bent geweest wat denk ik weinig heeft geholpen.

Het heeft meer onbalans gebracht. Daar komt bij dat ik zag dat je droge plekken in je aarde had.

Als je genoeg vocht bij de wortels hebt en je zorgt voor een continu doorlopend voedingsregime vanaf het begin zal de vergeling veel later optreden of zelfs wegblijven.

Dat is ook nog soort/phenotype afhankelijk.

 

Onze Kali mist staat al 45 voor te groeien en 24 in de bloei in een 11 liter smartpot en ze krijgen geen rust maar dat wist je al.

Bij 1 pheno heb ik een enkel geel blad maar dat is sporadisch.

Volgens ons is de truuk om het voor te blijven en in te schatten wat de dames nodig hebben en wanneer...het blijft een race om ze bij te houden.

 

Ok Koi sorry voor de late reactie maar het is nu ook even lastig om soms alles bij te benen.

 

<_< Mr Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

43 dagen 12/12... week 7 gaat in. Volgens het "Heavy" voedingsschema wat maar voor 8 weken bloei is, ben ik nu begonnen met de dosis voor week 6 van het 8 weken schema.

 

@ Polder: Ik zou niet weten wat er dan mis is gegaan... ik heb de planten iedere dag uitvoerig (zelfs merdere keren) bekeken, en er is geen enkel voorteken geweest waarop ik zou bij kunnen sturen. Ze hebben braaf het medium Humboldt schema gehad, en de extra toevoegingen heb ik pas gedaan nadat het mis was gegaan.

 

Ik zal de temp van de grond eens meten, maar de potten voelen gewoon kamertemp, dus dat zal waarschijnlijk geen problemen op leveren.

 

Polletje, wat ik er inmiddels extra in heb gestopt zal denk ik ongeveer overeen komen wat er in een buffertab zit :P

 

Gewoon nieuws over de plantjes:

Er veranderd plots van alles....

Tot nu toe werden vanaf onder de bladeren langzaam geel, maar de stelen bleven vast aan de plant zitten. De bladeren verdorden niet, maar werden gewoon heel licht geel.

Iedere dag was er weer wat hoger in de plant nieuw geel en lichter blad te zien.

 

Sinds ik de magnesiumkalk oplossing er bij heb gegooid zijn alle hele gele bladeren een beetje verdroogd en zitten meer los dan nog vast aan de planten. Nieuwe vergeling heb ik (nog) niet gezien, en naar mijn gevoel drinken ze plots iets meer.

 

Plaatje van vlak voor het licht aanging. Daarna heb ik het gele blad wat (redelijk) los zat weggehaald.

 

gallery_18008_11346_315608.jpg

 

NYCD + Kush:

gallery_18008_11346_71189.jpg

 

Hericules:

gallery_18008_11346_44225.jpg

 

De toppen lopen lekker ver naar beneden door. Voldoende licht ook onder, dus waarom niet <_<

gallery_18008_11346_133902.jpg

 

ShackZilla III begint eindelijk ook wat te doen:

gallery_18008_11346_122948.jpg

 

ShackZilla II:

gallery_18008_11346_180818.jpg

 

Ook onderaan beginnen de toppen zich lekker te ontwikkelen:

gallery_18008_11346_25999.jpg

 

Nog ééntje van de Hericules:

gallery_18008_11346_158879.jpg

 

Nu maar hopen dat de kalkgift echt iets heeft opgeleverd.

Anderzijds... over drie weken ziten de dames al op 10 weken 12/12....

Duimen maar.

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil er voor de rest niets aan af doen, maar het is wel een complex schema. Biologisch moet toch eenvoudiger kunnen dacht ik zo.

 

Ze eten er in ieder geval ook best lekker van Koi. En ze hoeven -inderdaad- niet zo lang meer. <_<

 

Er moet overigens gehengeld worden. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsz, qua complexiteit heb je wel gelijk... Gewoon ff een beetje voedingswater aanmaken kost best wel ff tijd <_<

 

Volgende ronde ga ik gewoon weer biologisch doen, maar dan met "jouw" simpele manier. Kijken wat er dan gebeurt :P

 

Hengelen??? Moet dat nou?? :P

 

Gtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

los van de vergeling ziet het er veel belovend uit..!!

ik hoop met je mee op cola's van een halve meter... <_<

 

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik duim met je mee, op naar stokken vol met toppen.

 

zal dan wel een negatieve bladindex zijn, maar straks zijn de blaadjes niet meer het belangrijkste.

had je nog de pot-temp gemeten?

 

Enne hengelen is voor mij vaak wel een juiste omschrijving, :P vissen impliceerd dat je wat vangt.

wanneer gaan we, <_<

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stikkie, een halve meter is whishfull thinking! maar ik denk wel dat het aardig in de buurt gaat komen, als de blaadjes nog ff groen willen blijven. Als alles een beetje wil zwellen (de Hericules is volgens mij net aan har 2de bloei begonnen) en nog wat voller wil groeien denk ik dat de 45 cm toch wel haalbaar is. Ik ben heeeeel benieuwd wat de 90 cm hoge Hericules me gaat brengen. Zou zo eens kunnen dat ik 5 x Hericules ga zetten met 6 weken voorgroei...... ;) (wel eerst het hokje wat groter maken :P )

 

DJ, ik kan er ook niks aan doen dat je niet kunt vissen.... :P :P :D .

 

Ik heb geen grondthermometer, maar als ik met het handje voel aan de buitenkant van de potten zijn ze niet warmer dan de omgeving. Zeker niet warmer.

 

btw.. een negatoieve bladindex kan volgens mij niet.... <_<

 

Grtz,

 

Koi.

 

(DJ en Mitsz... pm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 49 12/12 dus morgen de 8ste week in.

 

Ondanks alle maatregelen blijven de bladeren vergelen, en bij de NYCD zelfs een beetje donker paarse verkleuring op de onderste kleine blaadjes.

Anderzijds is het tempo niet dermate hoog dat ik me nog heel veel zorgen maak, en voor de planten is de herfst zowiezo in zicht...

Qua voeding houd ik nog steeds het "heavy" schema aan, en aangezien dat maar voor 8 weken is, ben ik nu met week 6 bezig.

De dames drinken ongeveer een liter per dag per plant. Verdampen doen ze dus in ieder geval nog steeds :)

 

Wat me opvalt is dat de dames relatief traag zijn met bloeien. Alleen bij de Hericules een paar bruine haartjes, maar bij bijvoorbeeld de UberKush is er nog niets bruins te zien, terwijl ze zo'n 8 weken zouden moeten. 8ste week gaat nu in.....

 

Plaatjes van net.

Voor de gelegenheid tijdelijk maar weer ff het plafon weggehaald.

 

4 algemene plaatjes:

 

gallery_18008_11346_100415.jpg

 

gallery_18008_11346_232555.jpg

 

gallery_18008_11346_270263.jpg

 

gallery_18008_11346_642261.jpg

 

En dan de plantjes weer eens op het rijtje af.

 

SchackZilla I:

gallery_18008_11346_100533.jpg

 

SchackZilla II (samen met de 1ste UberKush):

gallery_18008_11346_472742.jpg

 

SchackZilla III:

gallery_18008_11346_78152.jpg

 

Hericules :D :

gallery_18008_11346_56948.jpg

 

Tot slot het deurplantje; de NYCD (uiteraard samen met de 2de UberKush, die overigens een heleboel 11 vingerige bladeren heeft ;) ):

gallery_18008_11346_606928.jpg

 

Nu maar weer verder wachten.

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij geet het nog niet zo slecht, wel wat geler dan het zou moeten zijn maar toch.

 

qua paarse blaadjes zou het van de NYCD ook iets genetisch kunnen zijn misschien? ik heb welliswaar bij mijn buitenkweek maar toch, ook hele donkere blaadjes gehad. wat uiteraard ook door de kou gekomen is.

 

de Shackzilla 3 lijkt ook wel mer blad in de toppen te hebben, of lijkt dit maar zo?

ook wel apart dat de Uberkush nog niets bruins heeft, maar als dat bij mij ook zo is, vind ik et niet erg, dan past het beter bij de rest. :)

 

nog een paar weken wachten en dan maar zien hoe ze er dan uitzien.

 

good Luck,

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar dagen dan....

 

gallery_18008_11346_118691.jpg

 

Inmiddels met flitslicht toch wel wat bruine bloemen... nu nog zwellen :D

 

ShackZilla I:

gallery_18008_11346_18129.jpg

 

ShackZilla II:

gallery_18008_11346_63854.jpg

 

ShackZilla III:

gallery_18008_11346_79552.jpg

 

NYCD:

gallery_18008_11346_48333.jpg

 

Hericules:

gallery_18008_11346_143813.jpg

 

Ik weet niet of dat nog komen gaat, maar behalve de Hericules vind ik dat de rest maar verrekte weinig trichomen heeft :)

We gaan het wel zien.

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het sterkste wietje dat ik ooit heb gerookt zag eruit als hennep...

Maak je vooral geen zorgen om de aanmaak van harsen, dat zegt totaal niets over de potentie hoor!

Je hebt zoals gewoonlijk weer een mooi kweekje staan.. niks om over te klagen :huh:

 

Is dit weer die goeie ouwe NYCD of komt deze uit een nieuw boontje?

Indien t een nieuwe is.. zijn er phenotypische verschillen opgemerkt gedurende dit kweekie?

En hoe ruikt die Shackzilla? ben aan het twijfelen of ik deze moet ontkiemen voor mn next run of toch maar die erna...

Toch wel moeilijk om te kiezen welk wietje je de hele zomer wil/kan roken he... :huh:

 

 

Greetz,

 

NeGrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé El Negrow,

 

Of de plantjes potent worden / zijn kom ik vast nog wel achter :huh:

De NYCD komt uit een Fem zaadje wat ik van DJ heb gekregen.

Of ze op de vorige lijkt vind ik moeilijk te zeggen:

De eerste versie wat tig keer getopt en in scrog met minerale voeding gekweekt.

Deze is 1 keer getopt, krijgt organische voeding met de lamp vertikaal.... en ze heeft erg veel blad verloren door vergeling, wat bij de scrog niet zo was.

Tot nu toe heeft deze versie minder, maar grotere toppen en ruikt ze iets minder sterk naar roosjes, maar iets meer naar citroen.

Net trouwens voor het eerst aan de toppen gevoeld van de diverse planten, en ik was erg prettig verbaasd: allemaal behoorlijk harde buds! Zelfs de ShackZilla's die ik er erg fluffie uit vind zien, zijn best wel al hard :huh:

 

En dat kiezen... niet zo moeilijk... ShackZilla, NYCD, Hericules en UberKush is bijna klaar.... straks in de tuin wat (semi auto) Durban x WW, Snowlow en AutoHaze..... en er steken al wat auto AK tjes en wat Dieselrydertjes boven de aarde uit (maar dat wordt mijn geurilla projectje)

Keuze zat :)

 

Ik zit er trouwens over te denken om binnenkort de MH lamp uit te laten om de verhouding met het ver rood wat op te voeren.

Iemand daar een mening over?

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaa! geen rozengeur (en maneschijn) meer dus.. :huh: vond het wel een aparte pheno!

Dit citrus geurtje sluit beter aan bij de omschrijving dan rozen, ben benieuwd of ze uiteindelijk naar grapefruit gaat ruiken/smaken.

Dat is mijn favo pheno in de NYCD!

 

Altijd leuk om in de toppen van vrouwen te knijpen he? dat vind elke man..

Shackzilla II ziet er op de foto inderdaad nog een beetje luchtig uit, maar schijn bedriegt dus.

Deze heeft denk ik nog het meeste tijd nodig dus ook dat komt straks vast nog helemaal goed!

 

Wat betreft het rode spectrum opkrikken.. dat zal er IMO alleen voor zorgen dat ze iets sneller af zullen bloeien, als dat is wat je wil, go for it!

Er zijn echter mensen (op n aantal Engelstalige fora) die zweren bij MH licht aan het einde van de bloeicyclus om de harsproductie te stimuleren...

Of het werkt? geen flauw idee! :)

 

 

Have a nice day

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ahaa! geen rozengeur (en maneschijn) meer dus.. vond het wel een aparte pheno!

Wel goed lezen, hé.. wel rozengeur, maar iets minder sterk..... :)

 

Voordeel van de twijfel... de MH blijft aan :huh:

 

Maar goed, 55 dagen 12/12, ofwel bijna eind week 8.

De dames krijgen inmiddels van het 8 week schema week 7 als voeding.

Er worden nauwelijks meer extra bladeren geel (kan ook bijna niet :huh: ).

In tegenstelling tot DJ heb ik de tensio er wel in laten zitten, en de laatste tijd krijgen de dames water en voeding ongeveer 2 uur nadat het licht aan gaat. Op het moment dat de lampen aangaan staat de tensio meestal zo rond 80 - 90. 2 uur later meestal rond 150.

 

Plantjes: kijk zelf maar....

 

Hokje open:

gallery_18008_11346_150991.jpg

 

Stukje ShackZilla I:

gallery_18008_11346_141227.jpg

 

Nr II:

gallery_18008_11346_126189.jpg

 

En nummertje III:

gallery_18008_11346_191865.jpg

 

Hericules:

gallery_18008_11346_31377.jpg

 

En tot slot het rozenboompje: de NYCD

gallery_18008_11346_125401.jpg

 

Het is jammer dat alles zo snel geel werd, maar ondanks dat begin ik toch redelijk tevreden te worden :D

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi toppen dude

De Hericules heb je als eerste lekker uit zien dikken en nu zijn de Shackzilla's aan de beurt.

Sterkte de laatste weken

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ga je best wel meer dan redelijk tevreden worden. :huh:

 

de toppen zien er erg lekker uit.

 

hoe gaat het met de Uberkushes? deze zouden toch bijna klaar mogen zijn, of gaan deze ook nog gewoon verder.

Red je het nog met je voorraad. :huh:

 

en El negrow,

dit was het laatste zaadje uit de bag.

dus als er weer diesel moet komen, zal deze ergens anders vandaan moeten komen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan je toppen te zien zou ik zeggen dat het wel goed gaat.

Het gaat een mooie oogst worden met een organisch eindresultaat. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Koi

Ziet er goed uit man je hebt weer een hoop lekkers in je hokkie staan.

Dat donkere blad op de diesel zo ik me niet zo druk om maken.

Ik had dat ook bij een diesel, die werd langzaam donker en kwam er uiteindelijk zo uit te zien.

 

gallery_19594_10040_17806.jpg

 

Dit was de lekkerste diesel die ik ooit gerookt heb.

Hoest verder.

Heb je nog een beetje gevist?

 

succes

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie, als die ShackZilla's net zo hard worden als de Hericules beloofd dat nog wat, maar dan moet er best wel nog wat gebeuren.

Maar er is nog wel ff tijd dus we gaan het zien :huh:

 

DJ, de UberKush is een apart verhaal. De plant bij de NYCD is prachtig met een enorme keiharde knots, die nog steeds lekker doorknalt. De Kush die bij ShackZilla II in staat heeft maar erg weinig bloemen en een enorme berg blad, maar zeker ook nog niet gaar :huh:

 

Doc, de toppen zien er idd prima uit, maar er is inmiddels maar erg weinig blad over om alles lekker af te laten bloeien.

Maar ja, wie weet hoe een koe een haas vangt :D

 

Budmeester, long time not seen!

Mooie NYCD heb je daar. DJ had dat ook met eentje buiten.

Ik denk niet dat deze zo ver gaat, maar je weet maar nooit.

 

Het vissen heeft zich dit jaar tot nog toe beperkt tot een paar uurtjes met een spinhengeltje rondlopen, en een paar uurjes voor het afgelopen seminar van 12 maart bij het pondje in het NZ kanaal. Drie kleine wijtingen en een botje... was toch leuk. Arme DJ had niks :)

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe gaat het met de Uberkushes? deze zouden toch bijna klaar mogen zijn, of gaan deze ook nog gewoon verder.

Red je het nog met je voorraad.

 

Special over de UberKushes en de voorraad:

 

Voorraad kan ik kort over zijn.... :huh:

Voordeel: Ik heb van de week een heerlijke ouderwetse gefermenteerde Jamaica gekocht in de KS, en daar zaten zaden in :)

 

De Kushes daar in tegen nemen iets meet serverruimte in beslag ;)

 

Duidelijk twee totaal verschillende plantjes.

Ondanks dat ze maar anderhalve week later zijn gezaaid (of twee, weet ik niet meer, en ik heb geen zin om terug te zoeken) zijn ze heel veel kleiner gebleven dan hun gastvrouwen. En dat ligt niet aan de hoeveelheid licht, want daar heb ik voor gezorgt :)

 

Eerst het typje wat bij ShackZilla II staat. Eigenlijk zou ik gewoon moeten knippen en kliko'en, maar ik knip en knip wel gewoon. Tenslotte moet zo'n klein beetje wel hééél uitzonderlijke kwaliteit opleveren.... :huh:

 

Plantje:

gallery_18008_11346_128511.jpg

 

En een CU van het topje:

gallery_18008_11346_33495.jpg

 

Nou, dikke plant toch? :)

 

Maar dan de UberKush die bij de NYCD staat... da's hele ander koek :(

 

Plantje:

gallery_18008_11346_118959.jpg

 

En het topje. Daar kun je tenminste een joint van draaien B)

gallery_18008_11346_91112.jpg

 

Ook helemaal beneden zitten minitopjes.... Hard! :)

gallery_18008_11346_116706.jpg

 

En nog even terugkomend op :

De Hericules heb je als eerste lekker uit zien dikken en nu zijn de Shackzilla's aan de beurt.

 

:D Zwellen moet ze! Zwellen!! :tu

 

gallery_18008_11346_45167.jpg

 

:no

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeel mooi allemaal Koi!

Dat worden flinke organsiche gekweekte knuppels :huh:

Tevreden tot nu toe met Humboldt en de verzwaarde grond??

Succes met de laatse weekjes,

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Smokey :)

Leuk je hier ook even te zien.

 

ff tijd voor een kleine update.

Net maar besloten dat de UberKush die bij de ShackZilla instond alleen maar licht en voeding wegneemt, en niks opleverd.

Omgehakt dan maar. Verder heb ik van de NYCD, Hericules en ShackZilla III een heel iel topje van helemaal onderaan genomen.

Straks es ff turbodrogen en kijken wat er eigenlijk in het kastje staat :huh:

 

Laatste keer voor deze UberKush:

gallery_18008_11346_132290.jpg

 

Enorm gapend gat blijft over :huh:

gallery_18008_11346_15750.jpg

 

Nou, en dan de opbrengst van 3 weken voorgroei en 8 1/2 week 12/12:

gallery_18008_11346_17683.jpg

 

Gelukkig gaat zusje UberKush een heel stuk beter. Da's een gezellig dikkertje :D

gallery_18008_11346_227435.jpg

 

Dit blijft voorlopig nog even staan:

gallery_18008_11346_160268.jpg

 

Laterz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...