Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Turks Fruit

Zolderkweek

Recommended Posts

Hallo,

 

Na enige tijd weggeweest te zijn, heb ik nu een mooie zolder ter beschikking.

 

Ik wil er 2 kanten van benutten namelijk, 340 x 300 x 12x600watt en 340 x 1.10 x 4x600.

Ik heb gekozen voor 30Lt potten met waarschijnlijk Allmix van Plagron met de H&G lijn.

 

Nadeel van de ruimte is dat je de ruimte alleen kan betreden via vlizotrap 80 x 65 en heb een kleine raampje voor uitblaas of inblaas.

 

Dit is mijn eerste zolderkweek en aangezien de sneeuw wat er ligt en nog komen gaat, had ik een aantal vragen.

 

Stel dat ik een luik maak boven de vlizotrap dus op zolder eigenlijk, wat dan gaat dienen als ingang en waar ik de uitblaasslang door heen doe en dit dan naar een slaapkamer leid. Maar de zolder is niet geisoleerd, blijft de sneeuw dan nog wel liggen met onze temperaturen?

 

Als ik door het raampje uitblaas, dan heb ik last van warme lucht wat damp veroorzaakt toch.

 

Ik ben 2wkn kwijt voor bouwen en dergelijke dat wordt dus 2e of 3e week januari en omdat ik op 30lt potten kweek wou ik minimaal 3 wkn voorgroeien. Al met al gaan we dan eind februari de bloei in.

 

Dus nu dacht ik omdat ik met voorgroeien geen last van warmte heb, om toch door het raampje uit te blazen en 1x per dag ff aan voor frisse lucht. Ik wou 3 a 4 punten gebruiken als inblaas wat dan rechtstreeks onder de pannen komt. Ik verwacht eind Februari geen sneeuw meer en ook geen dampvorming, maar blijf het toch een risico vinden.

 

Wat zouden jullie doen? Ik hoop dat alles duidelijk is :verrygood

 

Hebben jullie andere ideeen op of aanmerkingen, bij deze graag. ook hoeveel kub afzuiger en filter welkom. ik zal er ook foto's bij voegen, dat jullie er ook een beeld bij hebben

 

Alvast bedankt http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=318859

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=318858 http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=318857

Share this post


Link to post
Share on other sites

over het isoleren, je moet het zo zien, wat gaat je meer geld kosten, isoleren of de hele winter niet draaien?

gezien de grootte van je hok is de keuze snel gemaakt toch? :wOOt isoleren dus :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk toch dat je de zolder goed moet isoleren...nu tegen de kou en om de sneeuw op dak te houden en... in de zomer tegen de brandende zon....

anders blijft het moeilijk kweken op een niet geisoleerde zolder...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien ligt het aan mij, maar ik krijg de pics niet geopend :verrygood .

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ben ik niet te hebberig :wOOt ik wil het na 3 rondes weer afbreken. Dan vindt ik de optie isoleren toch te duur en hoop werk! Als ik door de luik ga afblazen buiten de ruimte, blijft de sneeuw dan wel liggen? En optie, dat alle lampen pas eind februari aan gaan, wat vinden jullie daarvan?

 

Misschien ligt het aan mij, maar ik krijg de pics niet geopend :verrygood .

 

green-lady

 

Ligt aan jou :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ligt aan jou :D

 

Pleur er dan ff foto's neer, want dan hoef ik geen linkjes te openen die hier niet werken :verrygood .

Als ik het zo hoor ga jij lekker niet isoleren met zoveel lampen in zo'n kleine ruimte.

Ik hou dan de nieuws-sectie wel ff in de gaten wanneer je daar op staat :wOOt

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ligt aan jou :D

 

 

ik zie ook geen fotos...maar met zoveel lampen op een totaal niet geisoleerde zolder ...dan smelt de sneeuw.......dus idd gaan draaien als de sneeuw weg is...

met de 2 ruimtes om en om draaien kan je de nacht temp. net goed houden denk ik... :verrygood

 

kan de meter die lampen wel aan... :wOOt

gr

Carpie

 

ps: zo plaats je foto's:

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17379

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je nu gaat kweken of niet,

het dak isoleren of zeker de zoldervloeren is een must om de energieconsumptie van uw huis naar omlaag te krijgen.

 

Betreft dit een huurhuis, dan had de verhuurder dit al moeten doen, zeker om zijn EPC naar omlaag te krijgen.

 

Bij een koophuis moet je dit zelf gaan doen, je kan er immers ook een % van terugkrijgen van de overheid.

En nee ze komen niet kijken, je hoeft enkel de fakturen te tonen als bewijs.

 

Als je niet isoleert, en de zolder warmt met een paar graden op, dan zal de sneeuw van uw dak smelten en dat van de rest van de straat niet.

Of je nu uitblaast of niet in dat dakraam, het blijft hetzelfde effect hebben.

Soms smelt er al sneeuw na 1 enkele lamp, laat staan dat je er zoveel gaat ophangen ...

 

Denk er maar eens goed over na.

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou..... waar blijven die foto's???

Gewoon je BB-code kopiëren, hoe moeilijk kan het zijn :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totaal 16x600watt,......ben benieuwd hoe je de stroom naar dat zoldertje gaat regelen :verrygood

 

ps hoe hoog is dat zoldertje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm negatief negatief :wOOt Voor mij ging het even om de kwestie, sneeuw. Ik kan wel ff wachten, ben een geduldig persoon :verrygood Maar goed ik sta ook open voor negatieve reacties.

 

Ruimte is 6mt lang en 4mt breed (schuin dak) en de lampen kunnen precies 2mt hoog hangen (beetje overkill dat wel). Ik heb dan ook rekening gehouden met voldoende bewegingsruimte ondanks de automatische bewatering. Stroom is geen probleem, wordt netjes betaald en door electricien aangesloten. Veiligheid gaat bij mij sowieso voorop. Wou er eerst een DR300 in doen, maar dat haal ik dan weer niet met de hoogte.

 

Ik kom er zeker wel uit, thanks voor alle reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je foto's staan waarschijnlijk niet aangevinkt als publiek toegankelijk, van de 11 foto's in je galerij zijn er 3 niet zichtbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

16x600watt. over de meter zozo.

Tape je ruitje goed vast, voordat de teller eruit schiet :verrygood

 

10kwh tikt goed aan :wOOt

Zou zorgwn dat je voor volgend jaar weg ben daar..

Share this post


Link to post
Share on other sites
16x600watt. over de meter zozo.

Tape je ruitje goed vast, voordat de teller eruit schiet :verrygood

 

10kwh tikt goed aan :wOOt

Zou zorgwn dat je voor volgend jaar weg ben daar..

 

 

Hahaha, ik was al benieuwd er als eerste over zou beginnen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
en door electricien aangesloten.

 

Dat was de enige reden waarom ik dat vroeg, de rest is mijn zaak niet :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

meeste huizen zijn gezekerd op 25A (5750W) 40A (9200W). Niet genoeg voor 10kw dus :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat voor de afzuiging aan 4250 m3 te denken. Maar denk dat ik 2 x 2500m3 ga ophangen met 2 carbo's van 2500 en 1500m3. Nu kan ik deze afzuigers kopen,

 

Ventilator Torin centrifugaal in geisoleerde MDF kist

 

Is dit een stille afzuiger en zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je afzuiging is onvoldoende voor 16x600watt op zolder

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou eerder gaan kiezen voor 2x 3250m3 Vooral in de warme zomer dagen.

met de huidige buitentemperaturen redt je het wel met een 3250m2 en een juiste toevoer.

Echter is dit met 30graden buiten andere koek :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 26x400watt getrokken met 5000m3, geen zolder dat wel maar ging perfect.

3250 is ook wel mogelijk denk ik kwa afmeting, maar omdat ik aan 2 a 3 rondes denk leek mij dit voldoende.

 

Die centrifugaal afzuiger in kist, is dat dan wel wat of toch kijken voor een andere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijt me zeer hoor maar ik vind je niet goed man :wave:

Je gaat toch geen 16 x 600w in een woonhuis installeren?? Leuk geld verdienen... Das zeker maar vind het zwaar onverantwoordelijk, ook van de elektromonteur ;)

Hoop dat het een alleenstaand huis is en zo niet hoop ik niet dat ik jouw buurman ben....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je geen risico moet lopen, gezien het prijsverchil eigenlijk te verwaarlozen is.

2x 3250m3 lijkt me toch echt een Must. En dan weet je zowiezo dat je genoeg vermogen heb, als je ergens anders verder ga ;)

 

De centrifugaal in een kist ;) zou wel een goed kistje nemen.

Een Torin is wel oke

 

Ik werk nu met LEMMENS afzuigers, dit vindt ik persoonlijk wel de beste, Lekker stil en super krachtig :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spijt me zeer hoor maar ik vind je niet goed man ;)

Je gaat toch geen 16 x 600w in een woonhuis installeren?? Leuk geld verdienen... Das zeker maar vind het zwaar onverantwoordelijk, ook van de elektromonteur :icecool

Hoop dat het een alleenstaand huis is en zo niet hoop ik niet dat ik jouw buurman ben....

 

Vind het jammer van jou, dat jij zo reageerd. Er zijn hier genoeg mede forumgebruikers waarvan je het wel respecteerd, ook de verslagen. Maar mij vind je niet goed. Ik vind het juist tof dat ik positieve maar ook negatieve feedback krijg, leer ik alleen maar van.

 

Beetje misplaats van je ;)

 

ik denk dat je geen risico moet lopen, gezien het prijsverchil eigenlijk te verwaarlozen is.

2x 3250m3 lijkt me toch echt een Must. En dan weet je zowiezo dat je genoeg vermogen heb, als je ergens anders verder ga :icecool

 

De centrifugaal in een kist :P zou wel een goed kistje nemen.

Een Torin is wel oke

 

Ik werk nu met LEMMENS afzuigers, dit vindt ik persoonlijk wel de beste, Lekker stil en super krachtig :wave:

 

Dan ga ik denk ik toch voor de greenbox loshangend, voelt al beter :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal vinden zulke kweekjes in bedrijfspandjes plaats en niet doodgewoon op zolder....

Je gaat gewoon veels te veel vermogen trekken, daar is je huis nooit op berekend en al zeker niet je bedrading.

Het is gewoon gevaarlijk waar je mee bezig ben.... Straks vliegt wel de heleboel in lichterlaaie en dan?

Ook aan je buren gedacht?

Vergis me niet, vind veel grote kweekjes ook leuk om te volgen maar net wat ik zei... Die vind je niet in woonhuizen.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat aflopen en dat we binnenkort geen nare berichten in de krant lezen.

Veel kweekplezier, Gr. smokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...