Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
asiangirl

2de ronde op coco's met royale cheese

Recommended Posts

Medium temp is veel te hoog, hoe hoger de temp, des te minder zuurstof bevat je voedingswater (wat daar toch ooit terechtkomt)

Ik dacht dat er boven de 26gr bijna geen zuurstof meer in zit. Of die sterk generfde blaadjes daar iets mee van doen hebben weet ik niet.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het een beetje een combinatie is van 2 factoren een te hoog medium temp en een te hoge EC ik heb deze 2 nu wat lager gemaakt ,en ik vind dat de PH in de drain ook aan de hoge kant is ik steek er nu 5.6 in en er komt 6.2 uit dus dat is eigenlijk op het randje vorige ronde was die lager..

Maar de dames blijven het goed doen tot nu toe dus we zien wel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello People ,

 

Hier een kleine update ,

 

DAG 13 2de dag 12/12

 

Alle planten zijn mooi geworteld en ik ben dan maar beginnen bloeien..

 

Temp dag 26 graden

Temp nacht 21 graden

Medium temp 21 gr a 23 graden

 

EC 1.4

PH 5.5

LV 39%

 

Wat de krullende blaadjes betreft dat is nog steeds niet verdwenen na een paar aanpassingen wat zijn de aanpassingen die ik heb gedaan..

- Temp met 2 graden laten zakken

- medium temp naar omlaag met 2 a 3 graden..

-EC wat verlaagt

- PH wat verlaagt

 

Al deze dingen hebben niet mogen baten dus ik weet het niet en hier op het forum weten ze het blijkbaar ook niet..

Wat ik wel ondervind het is enkel bij de jonge blaadjes en naarmate de bladeren wat ouder worden verdwijnt het..

Dus ga mij er voorlopig niet druk om maken..

Het is wel een totaal ander soortje deze plantjes zijn echt meer gestruikt en groeien wel wat langzamer er werd mij ook gezegd dat deze niet hoger worden dan een 70 cm..

Hier dan wat foto's

 

gallery_26826_10898_691313.jpg

 

gallery_26826_10898_2224379.jpg

 

gallery_26826_10898_3063629.jpg

 

gallery_26826_10898_3668284.jpg

 

gallery_26826_10898_2763566.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dames trekken inderdaad al bij maar de groei zit er niet goed in , ze maken wel korte internodes aan

probeer de volgende ronde de lampen ipv 4st gelijk aanmaken 2 st aan in het begin en zo opbouwen

dit kunnen de dames makkelijker hebben en je houdt je lv hoger omdat de afzuiging minder hard hoeft te draaien

en omdat de dames onder tl vandaan komen kunnen ze beter 2 lampen op hun hoofd hebben als 4 :wacko:

je merkt dat de dames minder stress hebben en makkelijker hun vocht behouden in het begin

vooral stekken die je net zet zijn altijd gestresd B)

je zal merken dat je dames veel sneller aanslaan en groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Combi ,

 

De eerste 3 dagen hebben er maar 2 lampen gebrand en dan de volgende 2 dagen 3 lampen en zo ben ik naar 4 gegaan dus ik heb dit stilletjes opgebouwd..

De groei zit er inderdaad niet in en de planten hebben nog steeds stress want ik heb rode stengels en dit is niet van de koude , wat ik ook zie is dat ik onderaan licht verkleurde bladeren krijg ze kleuren naar de gele kant B) en mijn EC zit op 1.4 dus wat dat weer is Joost mag het weten.. :wacko:

 

Dus

 

-gekrulde puntjes dit is al van bij het begin en zal wel een redenen hebben

-rode stengels en dit is niet van de koude want laagste Temp is 20 graden bij nacht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het ben soms te overbezorgd voor mijn dames :wacko:

Ik ben een beetje controle freak

En het is leren leren leren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen paniek, gaat prima!

 

Je moet eens weten hoe mijn planten er soms uitzien de eerste twee weken :wacko: en dan toch nog 0,8 gr/w uiteindelijk B)

 

Let maar op tussen dag 10 bloei en dag 22 bloei komt er 50cm bij en zit het helemaal dicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet eens weten hoe mijn planten er soms uitzien de eerste twee weken

 

Hahaha

ja dat heb ik wel eens gezien :wacko:

 

groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

...hangt je linker lamp nou lager als de rest?

 

Succes, no worries, keep them green...

 

it's not how good you are, its how good you wanna be!

 

laterss.... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MRT

 

Die hangt inderdaad lager dan de rest maar dat is zo een Topshield Pro XL1 reflector en de rest zijn gewone ajust a wings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello people ,

 

Wat vinden jullie van de kleur van de bladeren ik vind dit wat aan de licht kant

Momenteel zit ik op een EC van 1.5 voor de 6de dag bloei dat lijkt mij toch genoeg of zou ik hier naar boven moeten..

 

 

gallery_26826_10898_573250.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn zeker goed opgeschoten in die 3 dagen

mooie opbouw en de internodes liggen ook nog steeds mooi kort opmekaar :verrygood

de ec is goed je zal merken als je tehoog gaat met de ec de eerst bladpuntjes geel worden

heb je voorjezelf al een schema gemaakt hoe je ongeveer deze ronde de ec wil geven ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn inderdaad goed opgeschoten dus het lijkt goed maar dat is het niet , planten staan te bleek en ik krijg overal bruine vlekken op de bladeren.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik atami slabs diezijn licht voorbemest zou dat eens proberen volgende keer ..... verder alleen maar a en b en the missing link en pk 13/14

 

gr ernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en geef ze vanaf 2e week gewoon halveliter per dag zodat mn slabs goed gespoeld worden en geen zouten opbouw kost iets meer aan voeding maar garantie dat je geen ophopingen krijg en ze blijven supergroen

 

eerste week ec 1.3 tweede week ec 1.6 en derde week ec 1.8 daarna ec 1.9 tot de afbouw

 

resp 70 lier water eerte week 100 cc a+b tweede week 125cc a+b derde week 150 cc a+b daarna in week 6 40cc pk erbij dan kom je op 1.93 ec

 

gr ernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk fosfor tekort :verrygood

 

P boost van aptus :wave:

 

En je ph drain meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dan weer even een update ,

 

We zitten nu in DAG 13 12/12..

 

Wat het fosfor probleem betreft dat is dus duidelijk van de baan alles dames trekken mooi bij en de blad problemen zijn verdwenen :lol:

Wat ik er voor gedaan heb is eigenlijk simpel ,

Ik heb mijn voeding beurten opgeschroefd dat de slabs wat spoelden en de PH in het vat verlaagt en ik heb A+B voeding op de bladeren gespoten dat ze op deze manier ook wat Fosfor in hun maagjes zouden krijgen heeft het geholpen 100% zeker zijn we nooit maar baat het niet dan schaad het niet en ze staan terug mooi te blinken in het zonnetje..

Extra Fosfor hebben ze niet gehad..

De topvorming komt zeer goed op gang en er was al een duidelijke zichtbare bloei na 9 dagen..

Wat de groote van de dames betreft dit zou eigen zijn aan de soort omdat er mij was gezegd dat ik toch 10 dagen zou moeten voorgroeien om tot een plant te komen van +- 60cm..

 

gallery_26826_10898_685336.jpg

 

gallery_26826_10898_2869959.jpg

 

gallery_26826_10898_2278070.jpg

 

gallery_26826_10898_2484915.jpg

 

gallery_26826_10898_2211633.jpg

 

gallery_26826_10898_382143.jpg

 

gallery_26826_10898_172113.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes meid ;) ...let's grow cola's :wave:

 

latersss :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey asiangirl

toch goed gekomen met de dames :lol:

die groeien nog wel even door en dadelijk zie je door de bomen het bos niet meer ;)

op naar de dikke hydro toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dan weer een update ,

 

Ik ben vandaag dag 21 12/12 ingegaan..

 

De dames veranderen zeer goed maar de groei begint er uit te gaan dus laat ze maar beginnen met bloemen maken en daar zijn ze goed mee bezig..

Wat krijgen ze momenteel te eten..

 

EC 1.7 ( dit is vanaf vandaag )

PH 5.4 ( ik ben 0.1 puntje omhoog gegaan omdat ik in mijn drain aan 5.25 zat en vond het wat weinig )

Bloeistimulator van BAC ( deze had ik nog staan van mijn aarde kweekjes )

Water temp is 20.5 graden

Medium temp is 20.5 graden

Temp dag 25.5

Temp nacht 20.5

LV dag is 55 %

LV nacht is 65 %

 

De dames krijgen 7 x 1 min voeding beurten per dag elke dame krijgt 0.50ML per min en ik heb een drain van 8 liters per dag dus ze drinken goed

 

Het zijn geen grote planten maar ze zijn zo mooi gestruikt en staan vol met bloemen vanaf de onderkant..

 

Ik juist wat meeldauw ontdekt ;)

 

OP de bloeistimulator van bac staat dat ik bij deze stimulator geen enzymen ( cannazym ) moet gebruiken wat is jullie mening hierover..

 

Hier wat foto's

 

gallery_26826_10898_4305118.jpg

 

gallery_26826_10898_730951.jpg

 

gallery_26826_10898_2599075.jpg

 

gallery_26826_10898_3632503.jpg

 

gallery_26826_10898_2904847.jpg

 

gallery_26826_10898_2233373.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker Asian :D en over je ph weinig zuur verdragen planten beter als te veel B)

Als op dat op het etiket staat moet je dat ook niet doen ff op save spelen, meen dat je de vorige ronde

niet zo geluk had tog....Dus ik zeg niet doen gewoon basic niet te veel afwijken dus, en deze ronde zonder

problemen binnen proberen te slepen.

 

Groet,M ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...