Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jackterror

Paddo's voor een rustige geest?

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb vorige week voor de 2e keer paddo's geprobeerd, zelfgekweekte mexicaanse. De eerste keer had ik 1.5 gram genomen, maar daar bleven de effecten beperkt tot wat fellere kleuren en een soort van high.

 

Ditmaal heb ik gekozen voor 2.6 gram, een mooie dosis.

 

Ik ben van nature een zeer onrustig persoon en heb veel moeite om mezelf te concentreren, daarnaast slaap ik ook erg slecht. Dit komt mede door dingen uit het verleden.

Ik had me een beetje ingelezen en het blijkt dat zowel paddo's als LSD door therapeuten werden/worden gebruikt bij een behandeling, om mensen terug te laten gaan naar het verleden om daar bepaalde ervaringen opnieuw te bekijken en te verwerken.

 

20 min na inname

 

Eerste effecten komen op, alles wordt feller qua kleur en details vervagen.

 

30 min

 

Ik begin dingen te zien die vervormen, kabels van lampen veranderen in danseressen. Schaduwen bewegen over mijn muur, muziek vervormd, en bomen kruipen uit mijn schilderij.

 

45 min

 

Alle prikkels worden me teveel, het is nu echt heel heftig en krijg het koud. Ik kruip lekker in mijn bed en smelt langzaam samen met mijn deken. Vervolgens een enorme lachkick, een goede maat die als tripsitter moet fungeren heeft inmiddels zoveel Mdma op dat zijn kaak een eigen leven leidt, ik lach me kapot.

Daarna een periode van extreme geilheid, anders kan ik het niet noemen. Tijd bestaat niet, normen en waarden evenmin. Probeer mn vriendin te smsen maar snap niet meer hoe mijn mobiel werkt. Alles wat louter een materiële waarde heeft verliest deze trip zijn betekenis.

 

60 min(denk ik)

 

Mijn vriendin is aangeschoven en ligt naast me in bed. Ook al raak ik haar aan, ik voel het niet. Alsof lichaam en geest gescheiden zijn. Het enige wat ik merk is dat ik geestelijk een zeer sterke band met haar heb, kijk haar diep in de ogen aan en kan haar gedachten lezen. Ondertussen heeft mijn tripsitter wierrook aangestoken en speelt arabische muziek. Ik doe mijn ogen dicht en zie de mooiste paleizen, echt machtig vet!

 

60-120min

 

Ondertussen zwakt de trip lichtjes af en komt in een andere vorm. Ik ga nu terug naar het verleden en maak een aantal vervelende zaken opnieuw mee( dierbaren verliezen aan kanker e.d.). De meesten zullen dit omschrijven als een bad trip, maar dat is juist wat ik wil. Hoe erg de gebeurtenis ook was, ik kan er op een wat afstandelijkere en rationelere manier naar kijken. Ik merk dat ik huil, maar voel me desondanks niet erg slecht. Later dwaal ik weer af en trip verder.

Ik krijg ook nog een massage, zeker een aanrader voor de mannen met een vriendin! Het is heel prettig en intensief.

 

120-200

 

De tript vlakt wat af. Mijn vrienden praten een beetje maar ik kan het gesprek nog niet volgen, versta het wel maar kan het niet onthouden. Ik ben voor mijn gevoel nog steeds heel diep aan het nadenken.

 

200-......

 

Ik ben terug op aarde, ervaar een rust in mijn hoofd die ik in 10 jaar niet heb mee gemaakt. Normaal vliegen er altijd gedachten of muziekjes oid door mijn hoofd, maar nu is er totale rust. Alsof je een vieze kamer hebt opgeruimd. Dit houdt 3-5 dagen aan. Ook slaap ik deze periode veel beter en zit stukken goed in mijn vel.

 

Nu 9 dagen geleden is alles net weer zo druk in mijn hoofd als vroeger, loop weer te stressen en kan geen rust vinden. Ik moet zeggen dat ik erg heb genoten van mijn trip, ga het zeker vaker doen.

 

Zijn er hier ook mensen die paddo's of LSD nemen met een doel(in de psychologische zin)? Wat zijn jullie ervaringen met een drukke geest en paddo's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem paddos voor een relaxte trip maar ook altijd om vragen te kunnen stellen over problemen waar ik op dat moment mee zit.

het geeft me een zeer goede raad die ik dan op schrijf en ook volg.

ik schrijf het op omdat ik het na de trip weer vergeet.

 

Het geeft mij ook inderdaad een frisse douche na de trip en maakt me ook rustiger.

En dat je soms ook minder leuke dingen tegenkomt,ik ben blij dat je dat wel positief ervaard.

Juist die dingen zijn een onderdeel van de les die de shrooms je geven.

geen enkele les zal zonder fouten zien en die fouten corrigeer je door ze te ervaren en te corrigeren,

zo is het met paddos ook vaak enkel dan word je met je neus direct in de feiten gedrukt.

Iets waar niet ieder mens even helder mee om kan gaan,maar juist wel een onderdeel is om het probleem mee op te lossen.

 

Als je die dingen aan kan dan kunnen shrooms echt goed voor de geest zijn,

er opent een poort met paddos in je bewustzijn en die kan mits je er goed mee om gaat echt goed zijn voor je.

Daar gaan veel mensen in een bad trip omdat de verborgen dingen die dan omhoog komen zeer confronterend kunnen zijn.

Het is niet enkel trippen,het is een trip door je ziel en geest.

 

Merry xmas!

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verwoord, inderdaad een reis door ziel en geest.

 

Ik ga over 2 weken mijn volgende sessie plannen, wou deze keer weer 2.7 gram nemen, maar dan nog eens bijpakken na een uurtje.

 

Overigens, is het ook zo dat andere mushrooms ook andere effecten hebben op je psyche?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goede vraag,moeilijk uit te leggen .

 

Ik heb dan ervaring met de mexicaanse,die gaven me dan enkel een lachkick maar weinig inzicht.

 

De semalanceata (kaalkopjes)die gaven me een zeer heldere trip,zoals energie velden in bomen zien ''waaien'',

echt een eye opener.

 

De thai gaf me een euforische zeer lichte(te verwaarlozen)trip maar deze lieten me zeer goed voelen,een gevoel wat ik van mdma herken.een stoot euforie en iedereen is je vriend,hier kan je goed mee stappen.

 

De B+,daar voelde ik de eerste 2 uur niet bijster veel van,maar na 2 uur kwamen er wel ineens allemaal ideeen in mn hoofd,inzichten,echt iets om op voorbereid te zijn...deze kwam rauw op mn dak omdat ik dacht dat ze niet werkten.

 

De PES Hawai,de beste soort die ik ken en de meest intenste.

1 gram geven je al een euforische trip met licte hallucinaties,

2 gram krijg je al iets in de visuele accenten van het trippen,

3 gram is echt visueel trippen,dan is de euforie weg die verdrukt word door het overweldigende wat je overkomt,

hier ontsnap je niet aan.

4 gram....Dat was echt te erg....ik had ze op en ik kon bijna niet meer lopen,niet meer normaal praten,alles liep door elkaar en ik kon niet meer doen dan me overgeven en op de bank te gaan leggen .

Een shaggie draaien was al een hele onderneming.......

4 uur lang op de bank leggen spacen,zwaar visueele trips met gesloten ogen zoals patronen in een soort koepel.

Rock muziek die in een soort sjamanatische hypnose trommel muziek veranderde met stemmen er in die me toespraken in wel meerdere talen.Ik begreep het,maar toen ik na 4 uur ineens uit die''trance''ontwaakte en de muziek weer normaal hoorde ben ik vergeten wat de stemmen me vertelde,maar ze waren wel gunstig.Echt vredig bijna.

 

Dat was mn bizarste trip,daarom heb ik heel veel respect voor de pes hawai,deze soort neemt je mee naar een andere wereld......4 gram doe ik dan 2 x per jaar,de rest af en toe 1 gram of 2 gram,

4 gram is een retourtje van 4 uur lang spacen in je ziel,je ziel treed een wereld binnen waar je na 4 uur weer uit ontwaakt(gelukkig wel zeg).

Een soort voor de meer ervarende''psychonaut'' :wave: ,4 gram is niet voor beginners.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijken me zeer leuke ervaringen, misschien iets om zelf te proberen..

Niet alleen het visuele spreekt mij aan maar vooral het rondgaan in je ziel en herinneringen anders bekijken dan je normaal doet!

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd de meest intense trips gehad van Hawaiaanse paddestoelen.

Mensen veranderen dan voor vier uur lang in wezens en sprookjesfiguren die hun innerlijk uitdrukken. Sommige mensen kregen hoorns, een duivelssik en bokkepoten (elke trip opnieuw...), iemand werd een lieve heks en nog iemand anders Peter Pan. Het leert je heel veel over hoe je onbewust naar bepaalde mensen kijkt. Met mensen die ik vertrouw kreeg ik een nog inniger band. Mijn toenmalige vriend verdanderde steeds in een duivel en ik ben er rotsvast van overtuigd dat die trips mij versneld hebben laten inzien dat hij eigenlijk niet zo'n aangenaam karakter had (verliefdheid verblind, paddo's maken de ogen open ;) )

 

Licht ervaarde ik veel intenser, de lucht leek wel een levend schilderij.

 

Alles rondom je ademt en leeft. Veel meer dan bij mexicaanse paddestoelen moet je je volledig durven laten meevoeren zonder tegen te werken (wat bij onervaren gebruikers soms gebeurt omdat het zo intens is). Als je je mee laat glijden samen met gelijkgestemde zielen dan is dit fantastisch!

 

Achteraf voel ik me altijd heel bevrijd, alsof ik iets wijzer en evenwichtiger ben geworden.

 

Hoop dat jullie hier iets aan hebben, grtjs, :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verschillen tussen de paddestoelen zijn compleet subjectief, voornamelijk beinvloed door set & setting.

 

Wat zijn jullie ervaringen met een drukke geest en paddo's?

 

Heb je misschien een vorm van OCD? Daar zijn paddo's aardig effectief tegen.

 

Safety, tolerability, and efficacy of psilocybin in 9 patients with obsessive-compulsive disorder:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17196053

 

filmpje dat de werking wat beter uitlegt:

Results from a study of psilocybin to treat obsessive-compulsive disorder in human subjects:

http://vimeo.com/15434184

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf ook paddos gedaan maar niets overtreft een zegeltje LSD ookey meschien dmt :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist even wat minder leuks meegemaakt.....

 

Ik had een hele nacht paddo's gebruikt en een beetje speed om wakker te blijven. Tegen de ochtend toen ik nuchter was kroop ik in bed en begon de ellende.

 

Ik heb grote problemen om tot rust te komen en de stress die ik afgelopen weken heb ervaren hebben erin geresulteerd dat ik afgelopen nacht ben afgevoerd met de ambulance wegens hartklachten. Ik kreeg last van steken in mijn borst en een zeer afwisselend hartritme, hoge bloeddruk en gaf bloed op. Daarop heeft mijn vriendin de ambulance gebeld en ben ik afgevoerd naar het ziekenhuis. Mijn hartslag varieerde tussen de 60 en 120, had een zeer hoge bloeddruk en spastische trekken in mijn armen. Ben daar een tijdje gehouden en platgespoten met valium om me rustig te krijgen.

 

Voor mij dus voorlopig even niets meer gebruiken. Had overigens wel een goede en wijze trip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt vast een uitgebreide en wijdlopige post.

 

Het gebruik van paddo's als psychomedicijn is voor mij de grootste reden om te trippen. De kleuren zijn vet, maar de ervaring in psychologische zin is volgens mij het meest waardevol. Ik heb een keer of 10 paddo's gebruikt. Mijn ervaring is dat je ervoor moet waken dat niet alles wat zich aandient in een trip waar is. (even wat slagen om de arm voor de betekenis van waarheid). Ik merk dat ik onder invloed geneigd ben veel te aanvaarden als een steekhoudende gedachte. Dit probleem is trouwens het grootst met onze lieve plant Marihuana. Maar omdat je buiten jezelf staat tot op zekere hoogte (egodood komt niet voor in mijn ervaring, rationeel gezien zie ik het ook niet gebeuren), heb je wel toegang tot een andere manier van kijken. Ik herken problemen uit het verleden (wie niet) ook een dierbare verloren aan kanker (moeder toen ik 16 was). Toen ik begon met drugs speelde dat nogaleens een rol. Nu is het inderdaad zoals ook al in dit topic gezegd door anderen, dat ik paddo's gebruik om mezelf te bevragen. De problemen die spelen, de gordiaanse knoop in je kop, dat soort dingen. Op die manier gesproken kan ik dus ook echt toe zijn aan een paddotrip. Dat zijn de beste trips, qua inzichten en ze zijn vaak ook het meest heftig. De leuk-trips tussendoor (doe ik tegenwoordig niet meer, vroeger wel, toen tripte ik gemiddeld eens per anderhalve maand ofzo, altijd paddo's) zijn verfrissend in een andere zin. Je haalt er wel iets uit, maar dat heeft voor mij vooral te maken met het onmetelijke plezier. Eens in de zoveel tijd in je muziek zitten, alles zien ademen, bewegen, kleuren... ook euforie heeft een nadrukkelijke waarde voor mij.

 

Ik leer trouwens ook heel veel van mijn reflexieve reactie op wat in de trip plaatsheeft. Hoe je reageert op de trip tijdens de trip. Om dit tijdens je trip te bemerken wissel je denk ik van een ver van jezelf verwijderde blik (door de trip) en je sterk op identiteit gebaseerde dagelijkse zienswijze van dingen. De trip wordt dan een object waarop je reageert. Vooral voor de controlefreaks is dit een nuttig punt. me dunkt.

 

Paddo's gebruiken voor het ontrafelen van problemen levert op dat ik als ik bedenk of ik zal trippen naast een aandrang ook terughoudendheid voel. Angst, je weet nooit zeker hoe het uit gaat pakken... Je ziet wellicht dingen die je niet wilt zien (een kaartenhuis is een prettige plek om in te wonen). Veel dingen in je dagelijks leven doe je omwille van bevestiging van jezelf, althans, dat is mijn ervaring (ik schommel dan ook tussen grote onzekerheid en een sterk zichzelf bevestigend gevoel). Trippen schommelt daar ook tussen. het leven is op zich een trip. In zekere zin. Volgens mij is die angst niet slecht voor de trip. Sterker nog, met een licht onzeker gevoel eraan beginnen levert vaak veel op (NB dat beginners hier misschien iets anders naar moeten kijken?). Ik geloof trouwens niet in de ultieme heilzaamheid van drugs, het is altijd een samenspel tussen drugs gebruiken en geen drugs gebruiken en die ervaringen en inzichten laten samensmelten. Als je iemand bent tenminste, die zich aangetrokken voelt tot drugs. Ik denk ook niet dat trippen voor iedereen is weggelegd. Ik denk dat er mensen zijn die er niets aan hebben, de wereld wordt volgens mij niet per se beter als iedereen een keer tript. Enfin. Da's eigenlijk een heel ander verhaal.

 

Trippen past ultiem in het "ken uzelve"-ideaal, trippen is voor mij extreem reflecteren. En minder jezelf projecteren op situaties. Door die openheid ben je sneller geneigd te interpreteren vanuit een minder gekleurd perspectief. Horizonverbreding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zojuist even wat minder leuks meegemaakt.....

 

Ik had een hele nacht paddo's gebruikt en een beetje speed om wakker te blijven. Tegen de ochtend toen ik nuchter was kroop ik in bed en begon de ellende.

 

Ik heb grote problemen om tot rust te komen en de stress die ik afgelopen weken heb ervaren hebben erin geresulteerd dat ik afgelopen nacht ben afgevoerd met de ambulance wegens hartklachten. Ik kreeg last van steken in mijn borst en een zeer afwisselend hartritme, hoge bloeddruk en gaf bloed op. Daarop heeft mijn vriendin de ambulance gebeld en ben ik afgevoerd naar het ziekenhuis. Mijn hartslag varieerde tussen de 60 en 120, had een zeer hoge bloeddruk en spastische trekken in mijn armen. Ben daar een tijdje gehouden en platgespoten met valium om me rustig te krijgen.

 

Voor mij dus voorlopig even niets meer gebruiken. Had overigens wel een goede en wijze trip.

 

ziet er naar uit dat je slechte speed had :/

 

voor de rest de eerste post was een goede beschrijving jackterror

 

mijn ervaringen waren stuk voor stuk een beetje hetzelfde. Persoonlijk neem ik veel liever shrooms ipv lsd. LSD duurt me veeel te lang. Ik heb al eens 24u hard liggen trippen op een festival en het was superleuk maar de laatste 12u begonnen mijn hersensen gewoon pijn te doen van de vermoeidheid. Ik vind ook dat shrooms niet zo veel energie van je hersenen vragen als lsd over het algemeen. Paddestoelen hebben een soort van zachter en natuurlijker effect op je hoofd.

 

 

Ik ga hier een klein beetje geschiedenis neerschrijven over de paddestoel met betrekking tot spiritualiteit, levensvragen e.d. zodat mensen die geïnteresseerd zijn wat inspiratie kunnen opdoen:

 

het is meerdere keren bewezen dat doorheen de geschiedenis bijna alle continenten, culturen, whatever paddestoelen gebruikten om hun hun mind te openen. We spreken dan over mexicaanse woestijnnomaden, azteken, maya's, indianen, Egyptenaren, hindu's, boeddhisten, chinese culturen, kelten, heidenen en waarschijnlijk nog veel meer waarvan ik het bestaan nog niet afweet. Dit is allemaal bewezen geweest dmv, schriftelijke bronnen, kunst en muurschilderingen, tempels, hierogliefen, runes, ruines, en wat weet ik nog allemaal.

 

Ik zal je wat meer vertellen over onze streken, hoe men het hier nam en welke paddenstoelen (want in die tijd waren hier nog geen psilocybe).

Oké, wist je dat de kerstman, de kerstboom en alle andere attributen van kerstmis gewoonweg symbool staan voor een paddestoelen trip? Wist je dat de hele christelijke cultuur gewoon 1 grote rip-off is van de heidense cultuur?

 

ziehier: de "echte" kerstman:

 

mukhmor_amanita_shaman.jpg

 

de kerstman staat symbool voor de shaman die de amanita muscaria (rode met witte stippen) paddestoel gebruikte om mensen te helen. Op spiritueelvlak, maar kon ook letterlijk fysiek zijn. De rendieren eten deze paddestoel, filteren de toxische stoffen en pissen daarna het trip goedje weer uit. Deze urine is drinkbaar en je tript er van. (men deed dit om de paddenstoel langer te kunnen bewaren). De traditie van de sokken boven de open haard hangen is simpelweg dit: de paddenstoelen laten drogen boven de haard in een sok..

De kerstboom is een symbool omdat de amanita bijna altijd in symbiosis groeit met een kerstboom, (pine tree)

 

Ik kan nog een hele tijd doorgaan met talloze symbolen van de christelijke cultuur op te sommen die eigenlijk gewoon symbool staan voor de paddestoel.

 

Als je graag nog meer bewijzen hebt, ik kan je zelfs bijbel passages geven uit Genesis waarin LETTERLIJK staat dat de priesters paddestoelen gebruikten om tot god en het universum te komen en al hun wijsheid daar vandaan haalden.

 

 

 

 

De manier waarop je de paddenstoel neemt is ook van groot belang. Het beste is als je 6 uur niks gegeten hebt, enkel wat water drinken zodat de paddenstoel sneller wordt opgelost in je maag eens je hem opeet. het is ook belangrijk dat je voor je trip even mediteert en ook nadenkt over wat je wilt wat de shroom je vandaag leert. let wel op, je leert pas echt miraculeuze dingen bij hogere dosissen. zorg wel altijd dat je veilig doet.

Na het innemen van de shrooms en het wachten tot het begint rol je ong. 5 joints. bij hoge dosissen kan je niet meer rollen, geef ik je op papier lol. Het belang van de joints komt later nog.

Wanneer je trip opkomt zul je al gauw de zenuwen voelen: zo van, het ik niet te veel gepakt, gaat alles wel goedkomen, zo de typische gedachtengang. gewoon niks van aantrekken, je moet het niet per se tegenhouden. Het enige dat wel heel belangrijk is, is dat je in een donkere kamer zit met weinig of geen licht en dat je gewoon op de grond blijft zitten. Na een tijdje denk je: oh ik ga liever dat even doen of dat, maar niet doen, gewoon karakter tonen en blijven zitten. Als je dit doorstaat, ben je echt al heel ver. (zo ver ben ik zelf nog niet geraakt) maar terence mckenna (een bekende psychonaut) beschrijft het als volgt: je zit dus in kleermakerszit, alles is donker, je trip begint intens te worden, je voel de energieen in je lichaam stromen, kleuren en visuals beginnen op te komen en plot wordt je gehit door wat lijkt op een tsunamie die wel 10 kilometer hoog is, en je blijft gewoon zitten. Daarna zit je echt werkelijk half in een andere dimensie, zie je vanalle vreemde shit en ook entiteiten waarmee je kan communiceren. Ze zijn blijkbaar heel erg vriendelijk en apprecieren altijd als je ze bezoekt. Je mag ze ook vragen stellen en ze leren je de meest waanzinnige dingen. Ik ben zelf zo ver nog niet gekomen, maar ik heb wel al zeer intense shit meegemaakt (out of body en zo) waardoor ik met zekerheid kan zeggen dat wat terence mckenna zegt, geen bullshit is :wacko:

 

De manier waarop je dus de paddenstoel moet gebruiken is iets heel natuurlijks en spiritueel. Je moet loskomen van al je materiële kettingen en tegelijkertijd een enorm liefdegevoel opbouwen voor de aarde, en het hele universum. Je zal merken dat je bewustzijn mijlenver zich zal uitstrekken en je zult de meest waanzinnige energie voelen.

 

Tijdens je trip moet je ook doen wat goed voelt: als je jezelf een beetje voelt naar beneden glijden, als jeje even wat minder voelt moet je een liedje zingen of gewoon met je stem spelen, op je ademhaling letter, stretchen of andere dingen doen die leuk en goed voelen. Eten zal je onder een trip niet snel doen (dit is gewoon te vreemd voor woorden) maar lekker fris water drinken kan echt hemels zijn.

 

Als je met zo'n ingesteldheid gaat trippen kan je echt nog verder komen dan je dacht. Nog een pak verder als waar je nu maar tot bent geraakt. Het hangt allemaal van je intentie af: als je echt dingen wil zien, en dingen wil ontdekken zal je ze ook ontdekken. Als je gewoon je wilt amuseren op een domme manier dan leer je niks of kan je zelfs een bad trip hebben door doseringsmisbruik of in combinatie met andere drugs..

 

199px-Shiva_with_mushrooms.jpg

 

204px-IMMUNE_COLUMBIA_coin.jpg

 

200px-Persephone_and_Demeter.jpg

 

240px-Salamander_mushroom_trip.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowel de kerstboom als de kerstman zijn niet christelijk, dat zijn "heidense" symbolen uit niet christelijke feesten die rond de tijd van eindejaar werden gevierd. Ik zeg hiermee niet dat het christendom allerlei elementen bevat uit voorchristelijke tijden, dat is een volledig ander verhaal. Overigens kwam het kaalkopje in deze streken zondermeer ook voor in vroeger tijden. Het is echter de vraag of het werd gebruikt als tripmiddel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...