Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannaz

Let's go mapito

Recommended Posts

Cannaz ,

 

Bij jouw wil ik wel komen wonen wat krijg je daar allemaal te eten ;) een arsenaal is nog zacht uitgedrukt B)

Succes zou ik zeggen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag airsock geplaatst op de actieve inblaas.

Aan andere kant van het hok zitten er 2 passief, mischien dat ik daar ook airsock plaats maar weet niet of dat werkt.

Stekken slaan nog niet echt lekker aan, hangen beetje slapjes bij en licht van kleur met hier en daar wat geel.

Lampen hangen nu op 60cm van top plant.

Temp min 18 en max 26, lv rond de 50%.

 

gallery_13530_10001_265613.jpg

gallery_13530_10001_221655.jpg

gallery_13530_10001_537521.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens naar je wortels of ze nog mooi wit zijn. Waarschijnlijk zijn ze wat bruin omdat je ze te droog hebt laten staan.. daarom starten ze zo slecht en ongelijk. Bij zulk soort omstandigheden krijg je dan snel last van pythium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had inderdaad hier en daar al wat bruine plekjes op de wortels gespot.

Was stiekem al bang voor pythium maar heb daar nog geen ervaring mee.

Zou het liefst nieuwe stekken zetten, maar 130 stekken weggooien doet wel pijn in de portemonnee.

Zou dit nog herstellen of is het slim om een previcure behandeling te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat trekt nog wel bij je had mooie stekken.

Ik zou de lampen wel wat hoger hangen tot dat ze goed zijn aan geslagen zodat ze het iets minder zwaar krijgen..!!

 

Succes, Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

previcur behandeling is zowieso wel verstandig als je net geplant hebt... 100ml op 100 liter... better safe than sorry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat je gelijk hebt stik.

Heb net alles afgebeld voor Previcure maar is nergens te krijgen zonder spuitlicentie.

De boerenbond, tuincentras word het niet meer verkocht, alleen de groothandel had het staan maar die geven het alleen mee op vertoon van spuitlicentie.

Heb Bayer zelf ook even gebeld maar voor de consument dus niet verkrijgbaar, zal eens bij de boer gaan kijken mischien dat ik met hem wat kan regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
UPDATE

gallery_13530_10001_103567.jpg

 

De gaatjes zijn wat aan de kleine kant. Neem een speedboor en boor er 2 cm gaten in en ook aan de zijkant vlak boven de bodem. Dan loopt hij vlot vol en weer leeg.

Maar..... ze staan er nu al in.

 

Waarom span je niet wat folie over de dames, dan gaat de lv lekker omhoog en slaan ze wat sneller aan.

Vergeet niet als je van plan bent om enkele dagen over te slaan met bewateren, dat je de plugjes wel ff nat houd.

 

Succes in ieder geval :wacko:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

trianum is anders misschien ook nog een optie.. Maar liever previcur.... tja voor de hobbyboer is het idd beetje lastig goeie middelen te krijgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green-lady

Thnx voor de tip, heb in eerste instantie ook proberen te boren maar kratjes kunnen dat niet hebben en scheuren gelijk in stukken.

Heb nu de soldeerbout gebruikt net als racker, heb meer gaatjes al racker dus zou wel moeten werken denk ik zo.

Kratjes lopen behoorlijk snel leeg bij spoelen en heb ook aan de zijkanten rondom gaatjes zitten.

Heb ze op de startblokken al een week onder de folie gehad en de week daarna ook goed vochtig gehouden.

Heb nu wel genoeg wortel om het met een lv van +- 50% wel te moeten trekken.

De hoge lv stimuleerd ook de pythium en andere schimmels weer dus hou ze liever niet te lang vochtig.

Probeer de temps niet te hoog te laten worden, sproei ze elke dag goed nat en hou ze op 18/6 tot ze aanslaan in mapito.

 

@thebrick

Je hebt PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, sommige kratten zijn iets te zwak voor grove bewerkingen, maar er zijn diverse mogelijkheden, maar als het zo werkt is er niks aan de hand :wacko: . Ik dacht al....... dat lijken wel soldeerboutgaten B) .

 

Als ze al een week folie hebben gehad, dan zal het wel goedkomen.

Hopelijk knallen ze straks omhoog, maar een tragere start betekend vaak dat je op het eind moet inleveren, maar we gaan voor je duimen ;)

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

I appreciate the support!

Begin nu toch wel zwaar twijfels te krijgen.

Steeltjes zijn bijna helemaal paars en lijken zich kapot te stressen.

Ben dit topic gestart om jullie een mooie ronde te geven en je weet hoe het gaat met een slechte start..

Mischien toch maar nieuwe kindjes halen, haal ik er uiteindelijk wel weer uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat het niet zo goed gaat met je plantjes :wacko:

voor de rest ziet het er wel in orde uit B)

dit topic blijf ik volgen!

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een ronde gehad met een hele slechte start. Had letterlijk de stekker er al uit getrokken, maar ben op aanraden van een mede-kweker toch doorgegaan en alles uit de kast gehaald om de ronde af te maken. Scheelde zo'n 30% opbrengst :wacko: , dus trek de dames er maar uit in dat geval. Je kunt het 't beste zelf beoordelen, want vanaf de foto's kunnen we geen juist oordeel geven natuurlijk.

Het geld van de stekken ben je na een week weer vergeten, zolang je maar weet waar de fout(en) liggen.

 

Mocht je opnieuw gaan beginnen, loop dan ff de bestaande topics door van bijv. schenkie. Ff alles weer fris in 't koppie B)

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe langer je ermee wacht hoe moelijker de beslissing is...

Die paar mijer die haal je er wel weer uit joh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de knoop doorgehakt en de stekker eruit getrokken.

Gaan verder als nieuwe clonetjes binnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga op je gemak alle stappen nog ff doornemen, en deze keer goed starten.

We hopen spoedig op het vervolg/ de nieuwe start.

 

Denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt. De dames hebben te veel te voortduren gehad B)

Succes met de frisse start :wacko:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey cannaz

is altijd shit om de stekker eruit te trekken B)

ik heb zelf mijn dames met 5 weken 12/12 eruit gehaald en ik had na bijna 2 weken gezien dat het niks werd maar toch maar twijfelen

eruit of laten staan en na weken twijfelen toch de knoop door gehakt

het kost je inderdaad wat geld maar je hebt wel kopzorgen minder dadelijk met nieuwe dames ;)

gewoon een nieuwe frisse start maken en nu alles op orde maken voor de dames erin gaan

dan kun je weer dikke cola,s kweken en succes alvast met je nieuwe start dadelijk :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede beslissing...

Maar waarom ben je opeens van grote ronde potten op aarde naar kratjes gegaan op mapito..?

Mischien had je eerst gewoon een goeie draai op aarde en 11literpotten moeten proberen?

Denk dat dat makkelijker had geweest voor je...

Maarja elk geval succes en ik blijf je in de gaten houden

 

gr.

ouwe ketser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel jammer van de stekken en de tijd maar de beste beslissing B)

Ik denk dat je de stekken te lang hebt laten wortelen buiten de mapito,

volgende keer zorgen dat de stekken de mapito op kunnen zodra de wortels

de startblokken uit komen.

 

Succes met de nieuwe stekken :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
UPDATE

 

Dag 2 18/6

 

 

 

Startblokken zijn ingewaterd met Hypro a+b en Aptus startbooster op een pH van 4.5 en een Ec van 1.2.

Na het inwateren een blok uitgeknepen, laatste beetje dat er uit kwam gaf een pH van 5.1 en een Ec van 1.2.

 

 

ik zou misschien die ph waarde wat verhogen naar 5,5/5,7 als je nieuwe stekken hebt ,1e dag de blokken nat maken met water en rhyzotonic de volgende dag geen water ,dan weer water met rhyzotonic dan weer een dag niks enz enz , dit een weekje (of korter als de wortels er al onderuitkomen ) op 24 uur licht (1 lampje) ik zou pas bij de 2e of 3e water beurt wat voeding mee geven (50ml van a en b ofzo) en als je voldoende wortels ziet niet te lang wachten met in de mapito zetten ( je kan ook elke dag even de planten besproeien met water en eventueel om de dag wat pvp mee sproeien, dit vinden ze erg prettig ) en over het algemeen zou ik zoiezo een beetje zuinig zijn met de ec vooral in het begin ....

 

veel succes met je nieuwe stekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips maar plannen zijn weer wat gewijzigd.

Ga het nu op schenkies manier doen.

Komen nu 200 stekken en zet er 4 per krat gelijk in mapito.

En gelijk op 12/12 met paar dagen folie erboven.

Hou ook schenkie z'n waardes exact aan, lijkt mij wel een bewezen methode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb overigens mijn mapito niet 24 uur geweekt zoals je wel eens leest.

Zal ik dit alsnog doen of zou het spoelen wel voldoende zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat van het spoelen je mapito ook wel verzadigd raakt. Als de waardes van je mapito gewoon goed zijn zou ik het niet meer inweken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...