Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ruffneck

EC waarde meten op aarde

Recommended Posts

Hallo Wietvrienden,

 

Ik heb een vraag over mijn ec waarde op aarde.

 

Nou kweek ik al geruime tijd maar heb me eigenlijk nooit echt verdiept in de ec waarde van mijn aarde. Meten is weten, en erg belangrijk als je voor het maximale resultaat gaat.

Ik heb dus mijn ec gemeten van mijn aarde dmv 3/4 aarde te nemen en 1/4 gedestilleerd water... dit goed gemengd en het een nachtje laten staan.

vanmorgen gemeten... mijn Ph was prima op 6.3.

Mijn EC zat rond de 2.5..

 

Is het nou zou dat ik de EC waarde van mijn kraanwater(0.9)van deze 2.5 af moet trekken? of is dit echt de reeele waarde?

anders zit ik wel een beetje aan de hoge kant.

 

Wie kan mij hiermee helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht er ook aan wat voor voeding je gebruikt en wat je schema zegt.

Canna schema telt bijv je kraanwater ec niet mee.

Weet niet in welke week bloei je zit maar 2.5 is behoorlijk hoog.

Moet wel zeggen dat het meten van je grond ook erg lastig is.

Als je meerdere monsters neemt zul je merken dat je waardes per pot flink kunnen verschillen.

Bij grond raad ik je aan om naar je plant te kijken ipv de grond.

Bladpuntjes die naar beneden wijzen en kleur van het blad lichter word mag je ec langzaam opvoeren.

Bladpuntjes omhoog en bruin worden zou ik iets zakken.

Bladranden die omhoog krullen zou ik een keer spoelen.

Had hier ook altijd gezeik mee, daarom ben ik nu overgestapt op hydro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Cannaz,

 

Bedankt voor je reactie, en het is inderdaad best lastig om je ec te meten op aarde.

De dames staan na 6 weken groei onder tl, nu 2 weken te bloeien onder de HPS600. Verders staan ze er goed bij.

Ik gebruik de voedingslijn van Dutch Pro, en de ec van mn giftwater is nog niet boven de 1.5 geweest, dus lijkt me sterk dat de waarde zo hoog zou zijn.

Mijn gevoel zegt dat het goed gaat, maar dan ga je dingen meten en brengt de uitkomst je toch aan het twijfelen.

Elk week krijgen ze standaard een watergift met alleen afgezuurd water.

Ik ga gewoon mn ec langzaam opbouwen nu, gewoon vertrouwen op mn gevoel en gezond verstand.

 

misschien is het ook nauwkeuriger om de drap van het papje aarde en gedestilleerd water door een koffiefilterzak te filteren, en dan te meten.

als je je meter nl. zo in die drap zet krijg je zoveel verschillende waardes door.

 

Bedankt voor je hulp,

 

Ruffneck.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...