Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

RaRaRawieowie

Test: BLT Elec, Rara

Recommended Posts

Ook hier wordt op de achtergrond meegekeken, gelukkig hebben we het zo druk dat reageren er momenteel bij inschiet :verrygood

Als je eenmaal veel reageert krijg je ook weer vragen waar weer antwoord(reactie) op verwacht wordt, en ben je zomaar weer een paar uur p/dag kwijt, vandaar.

het is voor mij ook niet een test van een product wat ik zelf op de markt breng, alleen maar om te kijken wat het doet en of er vraag naar komt.

 

wat betreft de test, vind ik het zo slecht nog niet…wat moet ik er verder op zeggen, tja hij is blijven branden.

 

Deze moet je me ff uitleggen,

Totaal:

BLT: 241 gr

Gavita: 252 gr

 

Een verschil van 4,37 %

Bij 1 lamp van 600 watt en een redelijke kweek van 500 gr zou dit een verschil op leveren van 21,85 gr

 

ik zie dat je bijna de helft van 500 gr p/kant hebt met een verschil van 4,37%…is het dan niet 8/9 % bij een goeie opbrengst van 500gr p/kant?

 

@Doc,

Het prijsverschil tussen de 2 ballasten is ongeveer 80 euro.

 

is dat ook een complete set? of moet daar nog een reflector bij? :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook hier wordt op de achtergrond meegekeken, gelukkig hebben we het zo druk dat

@Doc,

 

 

is dat ook een complete set? of moet daar nog een reflector bij? :verrygood

 

 

Dat is een complete set met Miro Hortistar reflector en Philips Greenpower EL lamp.

De prijzen varieren wel wat per aanbieder tussen de €250 en de €280 voor de complete armatuur.

De remote zit wat lager maar niet heel veel.

Ik heb de prijs van de ballast zo laag mogelijk gehouden om een zware concurentie positie te houden.

Het maakt het voor andere partijen moeilijk om een gelijkwaardige ballast op de markt te zetten en dan ook nog wat kunnen verdienen.

Het is zeker goedkoop als je er van uitgaat dat wij gebruik maken van orginele Philips greenvision printplaten.

Dat soort electronica is zeker niet goedkoop.

Ook is het vermelden waard dat de ballast een analyse programma heeft.

Met een ledje onder de ballast kan hij 7 verschillende situaties aangeven zoals kapotte lamp, kapotte ballast, niet genoeg stroom etc

In iedergeval een goede manier gevonden om een led te gebruiken. :D

Ook proberen we altijd nieuwe onwikkelingen te doen om te zorgen dat onze technology altijd cutting edge is.

Dat merk je als bedrijf waneer je andere bedrijfen hetzelfde gaan doen.

Dat heb ik al meegemaakt met zilveren tenten, dimbare ballasten,gouden zakken potgrond, 400v lampen op 230v, grote maten tenten etc.

Het lijkt af en toe een soort spelletje.

 

ps.ken heel wat klanten met een A&T koelsysteem en Gavita EVSA's :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze moet je me ff uitleggen,

 

 

ik zie dat je bijna de helft van 500 gr p/kant hebt met een verschil van 4,37%…is het dan niet 8/9 % bij een goeie opbrengst van 500gr p/kant?

 

Procentueel gezien blijft het verschil tussen bijde kanten gelijk. bij hogere opbrengst.

Mar je hebt gelijk er zit een reken fout in :verrygood

Ik had het zo berekend maar dat klopt niet helemaal

 

Gavita 252 gr BLT 241 gr

 

(241/252)*100= 95,63 %

100 - 95,63 = 4,37 %

 

Het moet zijn

Bij een totaal opbrengst van 493 gr is het verschil 11 gr

(11 / 493) * 100 = 2,23%

 

bij 1 lamp zou dit dan bij een redelijke oogst 500 gr * 2,23% = 11,15 gr per lamp zijn

Dan duurt het 2 oogstjes voordat de gavita eruit is.

 

ik ben ook benieuwd wat het verschil dit keer is met wel een redelijke opbrengst

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu toch wel een groter verschil

 

Zilverhaze

BLT kant 478 gram

Gavita 571 gram

 

totaal 1049 gram

een verschil van 90 gr :lol: 8,8%

 

Het verschil zat hem voornamelijk in de compaktheid van de toppen.

op het oog leken beide kanten even goed ie gaan

 

Gr Rara :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leuke test dit, keep up the good work!

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
BLT kant 478 gram

Gavita 571 gram

 

totaal 1049 gram

een verschil van 90 gr :D 8,8%

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je de aanschaf daarmee wel kunt rechtvaardigen, daar hoef ik niet zo lang voor te rekenen in procenten. Nou nog eentje om het af te leren rara :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup

De volgende ronde moet even wachten ivm vakantie.

Na de vakantie zal ik ze nog een keer naast elkaar gevruiken en hier verslag je maken.

Word dan de 3e draai voor beide lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie verschillen, als het aan de lamp ligt zeker z`n geld waard

misschien een idee om er voor de volgende ronde er een 2de Gavita neer te hangen ipv de Blt.

als het zoveel verschil brengt is die zeker weer betaald, en het beeld wordt nog duidelijker of de verschillen daadwerkelijk door de lamp komen.

iig mooie test

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal de volgnde test de lampen om draaien BLT links en Gavita rechts :D

Dan weten we zeker dat het niet door het hok komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed plan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien ideetje om ook met stekken te werken ipv zaailingen? maakt de test nog wat betrouwbaarder

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2e ronde waren zilverhaze stekken :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal de volgnde test de lampen om draaien BLT links en Gavita rechts

;)

Mooie tests Rara,

Heerlijk om die zilverhaze door het dak te zien gaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thebrick, kan gebeuren :P ;)

 

@pandava, Thanks ;)

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Iedereen,

 

Het vermogen dat de BLT ingaat zal nagenoeg gelijk zijn aan het vermogen dat de BLT uitgaat. Als dan de spanning op de BLT ingang (230V) kleiner is dan de spanning op de BLT uitgang (400V) dan moet de stroom door de BLT ingang hoger zijn dan de stroom door de BLT uitgang. Nu zien we echter dat daar waar de stroom het hoogst is de kabeldiameter het kleinst is, dat is toch vreemd ....

 

@ RaRaRawieowie

 

Mooie BLT foto's heb je gemaakt en vond het je informatie best leerzaam.

Fijne vakantie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is onzin TedHankey. Ten eerste is de lampspanning van een 400V lamp geen 400V, ten tweede is het vermogen niet nagenoeg gelijk, je hebt verliezen in de electronica (warmte). De stroom door je lampsnoer zal bij 230V lampen tot 600W maximaal ongeveer 5A zijn (lampspanning rond de 120V+), bij 400V lampen is dat nog minder omdat het lampvoltage hoger is (rond de 200V+).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup

 

Dank je, het is duidelijk. Had het moeten weten (van die brandspanning) maar keek weer eens puur naar die stickertjes bij de spoelkernen.

 

Fryslân Boppe ;)

TedHankey

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...