Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jeppo1

mijn hok met kleikorrels

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik wil jullie graag mijn nieuwe hok laten zien. Het hok is volledig zelfbouw met houten regels en (dunne) multiplex, epdm rubber en antidetectie folie.

 

Het geheel is opgetrokken boven de tank (inh 1000L) daarop een "vloer" uit losse elementen waarin de hydropotten hangen.

De opbouw is in het midden gescheiden door een tussenwand die het mogelijk maakt de ruimte in op te delen (12/12). Dit om te proberen de temperatuur beter te kunnen regelen.

 

Er hangen 2 maal 2 x 600w. Afzuiging geschiedt nu met een 250mm afzuiger. (dit gaat veranderen naar 2 maal 125 na deze keer.) Het is al duidelijk geworden dat een individuele afzuiging per kant noodzakelijk is.

Verder is er een inwendig luchtcirculatie systeempje geinstalleerd, of dit funktioneel is moet nog blijken. Tot op heden heb ik nog niet duidelijk kunnen waarnemen wat het effect is. Het idee hierachter is om een gasuitwisseling te verkrijgen tussen de 2 ruimtes. Gasuitwisseling van O² en CO² licht/donker.

 

De potten die ik nu gebruik zijn 20cm vijverpotten maar deze voldoen niet. Ik heb het juiste type gevonden maar deze zijn schijnbaar alleen in de USA te krijgen!??!! Ik wil vragen of hier members zijn die weten of deze ook ergens in NL te krijgen zijn. Een PM graag als je mij verder kunt helpen.

 

Na een probleem met de potten/tape etc hier enkele fotoos, amnesia 1 week. Ook een plaatje van de foute vijverpot EN het type Pot waar ik naar op zoek ben! Alle hulp is welkom:)

 

Wegens geldgebrek :D nog geen continue Blue lab Ph/Ec en ook nog geen EVSA's.

met fatsoenlijke reflectors. (staat op verlanglijstje) Hehe.

 

Groetjes,

Jeppo

 

gallery_28961_11324_155853.jpg

 

gallery_28961_11324_82812.jpg

 

gallery_28961_11324_194063.jpg

 

gallery_28961_11324_15972.jpg

 

gallery_28961_11324_144407.jpg

 

gallery_28961_11324_78574.jpg

dit is de foute pot, geen licht dichte rand en te ondiep.

 

Dit is het type pot dat ik zoek. Het is een zgn bucket lid pot. De pot links in het plaatje is 10 inch ongeveer 20-23 cm

Je ziet dat de pot dieper is en een dichte rand heeft zodat er geen licht in het reservoir door kan dringen.

Alle hulp is welkom, bedankt alvast.

gallery_28961_11324_15943.jpeg

Edited by jeppo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er allemaal erg goed uit :D

Ik wens je veel succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan die potten in de UK kopen :D

Ook zou ik volgende keer geen Hydroton nemen maar Hydrocorn gebruiken.

clay.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

begrijp ik nu goed, dat je 2x600watt, wilt afzuigen met 125m3 afzuiger?

 

per lamp mag je wel 500m3 rekenen. dus in jou geval 1000m3, en dan x2.

Beter is het om wat over te hebben en te gaan voor meer, dan kan je afzuiger dimmen, en maakt ie minder geluid

 

Voor de rest wel een mooie setup

 

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

vette setup, en wat betreft de bleulab en evsa's... je moet wel ruimte houden voor verbetering hè. :D

 

De netpotjes zijn te bestellen bij eugrowshop.eu maar de site ligt er momenteel uit, waarschijnlijk ivm de kerstvakantie.

 

Ben benieuwd naar je eerste ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan die potten in de UK kopen :P

 

@Doc & tijger nee, in de UK hebben ze alleen de soort die ik nu gebruik en heb een zending teruggestuurd omdat daar helemaal geen rand aan zat. deze zouden te gemakkelijk door de plaat zakken en in het reservoir donderen. :P De tweede foto laat het type zien dat ik nodig heb een brede rand voordat de gaatjes beginnen en een randje om te hangen.

Is hier geen importeur die regelmatig een shipment uit de US ontvangt? zouden ze mooi mee kunnen vliegen, hehe :D

 

@kutje nee hoor bedoel 125 mm diameter buis 250m³, ik heb nu een 1000m³ die zuigt de hele tent naar buiten als die op full draait B) . kan ik mooi 2 buizen door de huidige 250mm steken. (dakdoorvoer) :D

Edited by jeppo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, dan zal het vanuit de USA moeten.

Nochtans kweken alle UK kwekers met zo'n netpotten, stokje onderplaatsen hé :D

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

updatje

 

temperatuur niet onder controle te houden met 4 lampen. Ik ga de setup veranderen, ruimte wordt één geheel en 3 lampen.

Om voordeel te behalen van 12/12 heb je hoogstwaarschijnlijk veel meer vermogen nodig om rond te blazen. Die ruimte heb ik niet dus dit systeempje is al weer gedemonteerd :verrygood .

Het probleem met de potten die nu niet voldoen, wil ik de volgende keer oplossen door mapito kratjes te gebruiken.

Dan heb ik voldoende inhoud voor medium. Waar hebben ze een grote keuze in deze kratjes? (betreft verschillende afmetingen etc)

 

Verder ben ik geinteresseerd in de lucht inblaas buis/zakken, en zal een inbaasmotor moeten aansluiten om beter controle te hebben op de temp. Ik heb een 125mm 380m³ liggen die ik wil gebruiken.

 

de oppervlakte van de ruimte wordt dus 2.4m bij 1.5m daar gaan dan 3 lampen in lijn met de slangen aan beide zijden of volstaat inblazing aan 1 kant? Voor een broekstuk met 2 slangen is de capaciteit misschien niet voldoende?

Wie kan mij wat informatie verschaffen over mogelijkheden diameter etc...

 

Thx,

 

Jeppo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met geen ruimte??

 

Je kan toch in elk hok een 500m3 afzuiger hangen en over en weer laten blazen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk om nog iemand te zien experimenteren op dit medium

 

ik volg je zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na enkele vergiftigings problemen besloten deze eerste draai om te schakelen naar aarde.

 

De huidige potten voldoen niet, er komt licht in de pot bij worteltjes EN veel te veel licht in het reservoir. Ik heb enkele oplossingen geprobeerd maar die hebben de boel vergiftigd :verrygood

 

Wegens te weinig financien kan ik het systeem met PE plaat (€250) en nieuwe potten uit USA :) (€250) etc nu niet aanpassen. Daarom besloten gauw de boel op aarde te zetten en wat nieuwe vrouwtjes erbij. De helft kan ik met bladvoeding en veel liefde nog wel oplappen.

Dan heb ik nu ook gelijk de ruimte om lucht huishouding aan te passen en hok van 4 naar 3 lampen te verbouwen.

 

Maar uitstel is geen afstel, ik heb al ervaring met Hydrokorrel teelt met de GHE farms, die doen het geweldig goed, het zelf bouwen van een wat groter systeem is toch wat lastiger :wOOt Technisch werkt het allemaal wel maar het moet ook toxisch vrij en lichtdicht en dus plantvriendelijk hehe

 

Verslagje hierbij gesloten, een aarde verslag met opgelapte vrouwtjes zit niemand op te wachten :D

 

Groetjes,

Jeppo

Share this post


Link to post
Share on other sites

klote man je had nog zo een mooie setup.

 

met wat had je aan je potten geprutst?

 

kan je geen gewone potten nemen en daar een boel gaten in maken

je moet er zeker geen 500euro aan uitgeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

@punkertje: Tja balen doe ik ook een beetje maar een nieuw hok heeft altijd wel kinderziektes.

 

De multiplex platen die ik heb gebruikt om de potten te dragen, laten hun lijm oplossen in de condens die zich vormt aan de onderkant, een heel klein beetje fenol in de voeding maakt de planten al ziek. Deze gaan dus vervangen worden door HDPE plaat, deze kunststof is niet giftig en nemen geen water op. Een plaat die al die potten kan dragen moet toch een redelijke dikte hebben, deze zijn nogal prijzig. Maar ik ga sparen :) dan kan ik ze meteen de gaten er in laten frezen.

 

Ik had inderdaad normale potten kunnen nemen en daar een hoop gaten in boren :wOOt maar haast is er nu toch niet meer en ik ben al weer een stukje gevorderd in het vinden van de juiste pot, Hydrofarm (US) produceert deze en volgens hun dealerlijst zit er een verkooppunt in Istanbul dat is toch alweer een stuk dichterbij en kan ik ze door de shoarma boer laten bezorgen :verrygood

Mapito kratjes ipv potten brengt toch teveel ellende, dan moet de het hele hok op zijn kop. Dit was bij nader inzien toch niet de eerste keus geworden.

 

De enorme lichtlek langs de potten naar het reservoir doet elementen in de voeding afbreken. Ik heb geprobeerd dit op te lossen door een rand ductape langs de pot te plakken. Lomperik die ik ben, heb niet goed nagedacht over deze aktie en zo is er dus lijm van de tape opgelost en in de voeding/pot gekomen, met alle gevolgen van dien. Ik werd wakker toen ik een blauwe olie-achtige waas op de voeding zag drijven :D Ook kwamen de wortelpuntjes in het licht, deze sterven af en dit op zich, geeft al genoeg problemen om voeding op te nemen, met name ijzer.

 

Wanneer alle veranderingen gerealiseerd zijn kan er weer terug overgeschakeld worden op hydro :) !

 

groeten,

Jeppo

Edited by jeppo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

fuck maat nu krijg ik het helemaal

ik had in het begin een "waterbestendige" spaanplaat die geschilderd met matte "waterbestendige" badkamerverf van levis

en die begon wat door te hangen in het water en mn plantjes vonden het echt niet leuk toen ben ik overgeschakeld naar een ballenbad en alles trok weer bij.

nu hebben ze toch onherstelbare schade opgelopen in dat stadium. maar al doende leert men hé

eerst zo

gallery_27677_11025_41189.jpg

en na wat problemen

gallery_27677_11025_118328.jpg

het stomme is dat ik ze niet heb verzet voor de vergiftiging maar om ze meer wortelruimte te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...