Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JosNevejans

Verkleuring haartjes, probleempje...

Recommended Posts

Ik zit nu op bloeidag 49... En zit met een vraagje/probleem!!!!

Ik heb vandaag m'n bloemetjes eens heel goed bestudeerd en ben tot de constatatie gekomen dat de het bovenste deel van m'n toppen nog geen bruin gekleurde haartjes hebben maar een paar centimeter naar onder (dus eigenlijk nog steeds dezelfde top) daar zijn al ongeveer 80% (dus eigenlijk klaar) van m'n haartjes al bruin... Zoals je op de foto's kunt zien... Is dit normaal???

Ik kan heel moeilijk het onderste deel wel al oogsten en het bovenste deel laten hangen of gaat dit wel??? HELP!!!!!???

 

gallery_26912_10956_2530609.jpg

gallery_26912_10956_1538283.jpg

gallery_26912_10956_383881.jpg

 

En een overzichtje... De bladeren verbranden nu niet meer nu ik m'n voeding beetje heb teruggebracht, ik heb ze dus gwn eventjes overvoed maar dit is gelukkige nog niet al te erg...

gallery_26912_10956_787168.jpggallery_26912_10956_574657.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is niet normaal hoor je toppen zien er redelijk ut het zijn de bladen waar ik iets aan zie jos

 

als je wil de rijpste bloemen mag je knippen zet de rest trg onder je lamp

 

dat kan geen kwaad hoor

 

als je een microscoop hebt raad ik je aan daar mee te kijken

en vergelijk met coffeshop weed ziet het er het zelfde uit mag je knippen

 

maar een week langer laten rijpen mag altijd hoeveel weken hebben ze nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt door die overvoeding, ik zou helemaal geen voeding meer geven vanaf nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad ze zijn wel heeel erg groen. Zat ook te denken aan overvoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John Beton: Jah, die bladeren zijn inderdaad een foutje dat ik een beetje te laat heb rechtgezet... Beginnersfoutjes eh^^

Ik zie niet echt hoe ik die knopjes er tussenuit zou kunnen knippen zonder ze te beschadigen... :-s

 

Ik heb een microscoopje en kzal eens kijken naar de trichromes (ofzoiets)

 

Royal Queen zegt 7-8 weken... en ik zit vandaag precies op 7 weken....

 

Kan er dan niks foutlopen met die onderste knopjes moest ik ze nog een week laten hangen??

 

Bedankt voor je input!!!

 

@Amnees:Geen voeding meer vanaf nu? Oké, zal ik doen ;-)

 

@Gezat: Dus als je bladeren té groen zijn duid dat ook op overvoeding aan?...

 

Ik heb haar zeker overvoed de afgelopen weken heb ik nu door, die fout zal ik proberen de volgende keer te vermijden eh :-p

 

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij teveel aan voeding kunnen de bladeren overdreven groen van kleur zijn of bruin kleuren. ook gaan ze heel erg hard "glimmen"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net m'n knopjes goed bekeken met m'n 60X zoom kijkertje en alle trichomes zijn nog volledig helder wit (doorschijnend)!!!!

OOK op de plaatsen waar de haartjes al bruin zijn!!!!

 

@Gezat: Dat is interessant want ik dacht net dat de bladeren zo groen mogelijk moesten zijn... Had ik dus fout!!

Je hebt het toch over de gewone bladeren en niet m'n topjes eh?...

Dat glimmen wist ik ook niet!!!

Bedankt man!!! Ik leer hier egt zooooveel bij :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

luister joss knip net onder de top dat je ze nog kan ophangen

niet in de top knippen he

dan gwn in de hele ophangen is het beste dat doen de meeste zo gaan de suikers nog naar je wiet .

de rest laat je hangen of knip je ineens mee beste is naar de trichomes zien .

 

maar ik zou eerst ze een week op water laten voor ze om te gooien ivm de smaak enzo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou nog minstens weekje schoon water geven voor je oogst anders is je weedje niet te roken man.

als t kan zelfs nog iets langer.

hopelijk houd je er een lekker rokertje aan over en weer wat geleerd voor volgende keer he :D

 

groeten nederweed

 

edit : john was me net voor B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John Beton: Ik begrijp niet echt wat je bedoeld met net onder de top knippen :-s

De trichomes zijn nog allemaal doorzichtig en neit gekleurd!! :-(

 

@Nederweed: Oké, geen voeding meer geven dan vanaf nu.. Zuur ik m'n water wel nog bij/af zoals anders?...

Inderdaad!... Dat hoop ik ook, het blijft een leerproces, ik ben al zeer tevreden waar ik nu al geraakt bent eigenlijk hoor!! :-D

Thx!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je water afzuren zoals normaal.

blijf naar de kleur van de trichomen kijken en over dagje of 7 - 10 hak je hele plant om en hangt em ondersteboven te drogen.

dit is mijn inziens beter dan in gedeelten oogsten.

en de onderste topjes zullen iets meer high geven omdat ze net iets minder rijp zijn.

vind ik juist wel lekker voor overdag :D

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de rest ziet het qua toppen best aardig uit toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

heb zelf ook wel eens behoorlijk bruine haren gehad een dikke week voor het einde maar de trichomen bleven achter vwb de kleur, heb ze toen laten staan totdat deze mee gingen verkleuren. moet er wel bij zeggen dat ik toen ook op het laatst te veel voeding heb gegeven, lijkt dus een beetje op wat jij nu aan de hand hebt daar!

 

Ik zou idd de dames alleen maar water geven en laten staan totdat de trichomen mee gaan verkleuren! Voor mij is het verkleuren van de bloemen geen indicatie meer dat ze klaar zijn, kijk nu alleen nog maar naar de trichomen!

 

Blijf goed uitkijken naar evt rot en lekker je wietje laten afbloeien, laatste loodjes brengen het meest op!!!!!!

 

 

Laterrrsss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk even in mijn topic kerel

 

2e ronde daar zie je een klein voorbeeld

 

hier

gallery_26932_11013_44236.jpg

 

gallery_26932_11013_68662.jpg

 

zie je ongeveer zo enkel de bovenste top knippen

en die daar net onder kan je laten hangen als je egt wil .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gezat: ik ben inderdaad al meer dat tevreden over m'n toppen voor m'n eerste kweekje ever ;-)

 

@Good Shepperd: Ik heb meer in het begin te veel voeding gegeven eigenlijk.... Had jij dan de smaak van de voeding in je wietje?

 

Het wordt inderdaad wel vaak gezegd dat je moet kijken naar de haartjes die verkleuren maar zoals je zegt is het inderdaad beter te kijken naar de trichomes, weet je ten minste mee hoe ver ze eigenlijk egt als is...

 

Bedankt eh dude... :D

 

@John Beton

Ik zie inderdaad wat jij gedaan hebt maar mijn probleem is net dat het omgekeerd is eh... de bovenste waren nog niet klaar!

Maar het is al opgelost want ze waren eigenlijk nog niet klaar... ze waren enkel verkleurd, de trichomes waren nog niet ver genoeg...

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er een ventilator dicht op de toppen gericht, daar onderaan?

Ik heb namelijk ook eens een plant gehad die vlak naast een ventilator stond en de pistels van die ene plant zijn ook bruin geworden en ze was ook verre van afgebloeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello Donjon

 

Ja dat zou wel kunnen... het is inderdaad vooral langs de zijkanten waar de 2 ventilators staan...

Zo raar dat je blijkbaar de enige was die dit wist!!! Bedankt man...!

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...