Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xqlusiveboz

Bladprobleem!

Recommended Posts

Hello!!

Ik heb een probleempje met mijn bladeren. Mijn 5 white widow's staan nu 4 weken onder de 400W HPS lamp. Ze staan in 15l potten met voorbemeste aarde van de GS. De max temp met de lamp aan is 24.6 en de min temp wanneer de lamp uit is, is 17.7. Max lv is 46% en min lv is 40%.

Vandaag ben ik Canna Terra Flores gaan halen maar heb deze nog niet gebruikt. Verder maak ik nog geen gebruik van EC en PH meters omdat dit mijn eerste kweekje is en eerst de basis dingen onder de knie wil krijgen, de waardes kan ik jullie dus helaas niet zeggen.

Vanaf de tweede week begonnen bij enkele bladeren de puntjes te vergelen, helaas blijft dit doorgaan en wordt het zelfs ietsjes erger.

Heeft iemand van jullie een idee waar dit door kan komen? Zou het een gebrek aan voeding zijn?

 

Hier enkele foto's (hoop dat ze duidelijk zijn)

 

gallery_22653_11211_151169.jpg

gallery_22653_11211_37867.jpg

gallery_22653_11211_138540.jpg

 

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. De planten groeien namelijk voor de rest perfect naar mijn mening.

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder maak ik nog geen gebruik van EC en PH meters omdat dit mijn eerste kweekje is en eerst de basis dingen onder de knie wil krijgen, de waardes kan ik jullie dus helaas niet zeggen

 

 

tja dat vind ik juist iets wat bij de basis hoort, een ec/ph meter.

 

wat heb je PRECIES gegeven aan water of voeding? ook hoeveel Liter etc. is de aarde nat/droog etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

net iets teveel voeding gedoseerd.

Dus vanaf nu iets minder voeding..

 

Ik mis ook idd de belangrijke info.

 

hoeveel ml voeding op hoeveel liter water,

hoeveel water geef je ze?, is je grond nat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees: allereerst bedankt voor je snelle reactie. Ik ben het helemaal met je eens dat dit bij de basiselementen hoord. Misschien heb ik het een beetje verkeerd verwoord. Voor zover ik weet zijn die meter aardig prijzig, en mijn budget niet geheel toereikend. Ik was dus van plan om deze meter te gaan kopen van het geld dat ik eventueel van deze eerste kweek op haal.

 

Qua voeding heb ik de eerste 3 weken wortelstimulator (rhizo) gegeven. Ik verdeelde dan 1 liter water op de 5 planten en deed dit dagelijks. De laatste week geef ik om de dag een liter per plant (nu nog gewoon zonder wortelstimulator) Vanaf morgen wil ik gaan beginnen met de Terra Flores. Verder voel ik ook elke dag hoe de bodem aan voelt en naar mijn idee is dit niet te vochtig of te droog.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

door je lage temp. heb je een tekort aan calcium

er vind geen goede verdamping/sapstroom plaats waardoor calcium niet op de juiste plek terecht komt

 

oftewel

je temp. moet omhoog!

 

en koop meters

ph en ec meten is de basis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de temperatuur 3 dagen geleden hoger laten worden maar heb het idee dat het alleen maar erger aan het worden is. Van steeds meer platen worden de bladpunten geel en bij 1 plant is het zelfs zo dat veel bladeren een heel stuk minder donkergroen zijn geworden.

Ik heb zojuist de ph van het water gemeten en dat is rond de 7.5

Aangezien dat ik omtrent deze waardes echt een leek ben weet ik niet goed wat ik nu verder moet doen.

Iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, ja ik bedoel idd het kraanwater. Heb tot op heden alleen nog maar wortelstimulator mee gegeven. Maar hier ben ik vorige week mee gestopt. Ben toevallig net terug van de GS, heb daar Bloom C van Atami gekocht.

Heb nog niets van voedig bij gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...verdeelde dan 1 liter water op de 5 planten en deed dit dagelijks. De laatste week geef ik om de dag een liter per plant...

 

aangezien je geen tensio hebt is het dus echt "natte vingerwerk" qua vochtigheid, de ene vinger is de ander niet B) ...maaruh hoe groot zijn je planten eigenlijk ??

 

 

salu2

Pierre Paf

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt, het is idd natte vingerwerk.

Mn planten zijn nu zo'n 40cm en staan 1 week op 12/12

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je meerdere oorzaken hebt

of iig een combinatie ervan dat voor problemen zorgt

 

je waterhuishouding

je ph en ec

en de temp.

 

probeer die 3 op orde te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm.. ph 7.5 en rhizotonic :D

 

Te hoge ph sowiezo door niet aanzuren, ph van 9 gegeven als je rhizo in je water doet.

bij mij gaat water van 7.2 naar 9.4, ik gebruik het al jaren niet meer vanwege die eigenschap B)

 

Ik heb de temperatuur 3 dagen geleden hoger laten worden maar heb het idee dat het alleen maar erger aan het worden is. Van steeds meer platen worden de bladpunten geel en bij 1 plant is het zelfs zo dat veel bladeren een heel stuk minder donkergroen zijn geworden.

Ik heb zojuist de ph van het water gemeten en dat is rond de 7.5

Aangezien dat ik omtrent deze waardes echt een leek ben weet ik niet goed wat ik nu verder moet doen.

Iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...