Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MRT

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Recommended Posts

Hey kerel.

 

Gaat allemaal keurig zo te zien <_<

Je hod ze zo mooi groen..echt toppie.

 

Mozaiek virus is dat raar naar buiten toe draaiende blad...

Ofter wel TMV.

 

Kreeg ik ook gratis erbij in mijn stekken...

 

Succes nog even!

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kromtrekkende bladeren met aan een kant vergeling is mozaiekvirus.

Voornaamste besmettingsbron is tabak.

Vrijwel alle tabaksplanten zijn hiermee besmet omdat het geen nadelige gevolgen heeft voor het product integenstelling tot andere gewassen.

De rook van een sigaret kan geen kwaad maar als je tabak hebt aangeraakt en daarna zonder handen te wassen of handschoentjes je planten aanraakt kan je het virus al overbrengen.

Meeste stekboeren houden hier blijkbaar geen rekening mee.

Het is nadelig voor je opbrengst maar heb nog nooit stekken zonder gehad dus weet het verschil niet.

Als je je temps hoog houd(nacht liefst 25+) dan beperk je de schade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannaz, bedankt voor je uitleg <_< ...weer wat geleerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update-je: het is 5 minuten voor de 51ste dag van 12/12 begint.

 

 

eigelijk niet veel te melden... het gaat goed..hopelijk dikken ze de aankomende 3 weken nog flink aan <_< (ondanks wat overvoeding, mozaiekvirus, klimaatproblemen hahahaa)...

 

ik heb de lampen wat lager gehangen.. 't was een beetje kut, maar omdat ik nogal wat hoogte verschil heb in me hok is het kiezen tussen 2 kwaden... (sommige potten staan al op een verhoginkje)..

De lampen hangen nu op min 49 cm en max 63 cm op de hoofdtoppen... volgende ronde hou ik het op 1 hoogte... niet toppen... max opp gebruiken met 11 liter pot... Dan ga ik van 18 naar 54 potten.. en andere lampenset...+ beter klimaat.. Kheb der nou al zin an... :)

 

Maar goed... zoals gezegt, weinig te melden, vind het gewoon leuk om wat pics te delen...

 

temp lampen aan max 32, lampen uit min 22,7.

Lv max 41% min 18%

 

De meiden drinken ong 900 ml per dag.. ik meet de ec nu niet meer... gewoon op de gok:

 

20 liter water: +

40 ml A

40ml B

scheutje Mg

scheutje Pk

 

(kleine scheutjes)

 

Goed roeren.. beneden ff een j-tje doen en me vrouwtje kussen... dan naar boven..afzuren naar ong 6,1-6,5 en knallen metg die hap :blink:

 

Hier een paar pics:

 

gallery_25470_11549_1189802.jpg

 

gallery_25470_11549_633845.jpg

 

gallery_25470_11549_1622329.jpg

 

gallery_25470_11549_3513610.jpg

 

gallery_25470_11549_3508011.jpg

 

gallery_25470_11549_459368.jpg

 

gallery_25470_11549_841541.jpg

 

gallery_25470_11549_1912642.jpg

 

gallery_25470_11549_3406799.jpg

 

gallery_25470_11549_1040967.jpg

 

 

 

 

iemand tips?, comment? vragen?

 

misschien off topic, maar ik vind dat mijn foto's nogal verkleind worden in het verslag... ik kopieer gewoon de BBcode in me bericht... Is het misschien beter als ik de foto's eerst downsize vwt de kb/s voordat ik ze upload? iemand?

 

Gr

MrT :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit MrT, leuke hobby hé <_< de laatste weken worden

ze lekker dik en zwaar.

Hou ze groen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraag:

 

ik spotte al eerder een plantje met wat viezigheid op het blad.. het gaat om 1 plant.. weet iemand wat het is, hoe het erop komt en hoe ik het kwijt kan?

 

gallery_25470_11555_1224906.jpg

gallery_25470_11555_3191639.jpg

gallery_25470_11555_669898.jpg

 

thanx alvast..

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx Fred... is da zoo... meeldauw? moet nog 20 dagen, erg? aktie ondernemen?

 

ff off topic... who the fuck is waldo? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken je dat boek niet met die tekeningen met heel veel poppetjes.. Daartussen moet je Waldo ergens zoeken. Is een mannetje met een mutsje op.

 

http://www.onzin.com/flash/zoek_waldo.html

 

En weer on topic..

 

Je zou het kunnen bespuiten met Bayer Exact, maar aangezien je al tegen het einde van je kweek loopt lijkt me dat ook niet de juiste oplossing. Ik heb alleen een keer met meeldauw te maken gehad in de vegatieve fase en dan werkt dat spul perfect.

 

Een andere optie is een zwavelbox, dat schijnt goed te helpen al heb ik er zelf geen ervaring mee.

 

Graag een mening van iemand anders.

 

Gr,

 

Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou nu niet meer met rotzooi gaan spuitten en een makkelijk alternatief is 1 liter watr en 100 ml melk en dit om de dag spuitten wel oppassen met toppen

mvgg buttcrack

 

K zou nu niet meer met rotzooi gaan spuitten en een makkelijk alternatief is 1 liter watr en 100 ml melk en dit om de dag spuitten wel oppassen met toppen

mvgg buttcrack het helpt tegen uitbreiding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi MRT,

 

als ik je blad zo even bekijk denk ik eerder dat het op spint lijkt. en wat minder op meedauw.

 

zie je ook wat aan de onderkant van je blad?

 

en ik zou ook niet spuiten met wat dan ook, als het niet om heel veel bladeren gaat zou ik ze er waarschijnlijk afhalen.

 

als het toch meeldauw is, kun je de blaadjes ook voorzichtig met een melkoplossing met een doekje schoonwrijven. Dan voorkom je in elk geval dat je wat in je topen spuit.

 

succes met de laatste weken.

 

grtz,

Djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is nou klassieke spint attack

succes met de laatste lootjes <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze gelukkig nog nooit gehad maar uit vele verslagen en fotoos bekijken ,moet dit spint zijn....En veel ook. <_<

 

Kun je ze niet zien marcheren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet eerst ff een paar bakken koffie naar binnen gieten...

 

dank voor de replies! Het gekke is dat de achterkant van het blad helemaal schoon is... en ik zag eigelijk niks "lopen".... ik zal vanavond de plant er ff tussen uit halen en alles eens goed met het vergrootglas van me dochterje bekijken...

 

Wat is wijsheid? Zou het een idee zijn om alle bladeren waar het omgaat ervan af te knippen? Zo ook van de planten eromheen? Ga ook kijken of ik het met melkoplossing wegkrijg... meeldauw of spint..hmmm

 

is toch kut, little crawling fuckers

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ik weet niet of het zo werkt, maar even zien dan.

 

dan kun je een beesie zien.

 

en wat betreft de bladeren vewijderen, het hangt er een beetje vanaf hoeveel het er zijn denk ik.

 

grtz,

Djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
misschien off topic, maar ik vind dat mijn foto's nogal verkleind worden in het verslag...

Bij het uploaden worden foto's automatisch verkleind omdat ze worden opgeslagen op het forum en anders veel te veel ruimte in beslag nemen en pagina's te traag laden.

 

Verkleind zijn foto's zo'n 120 kB. Mensen met een 10 MP camera hebben foto's van meerdere MB's. Dan wordt het laden van pagina's traag, de opslag veel groter en het hosten van de site dus veeeeeel duurder.

 

In je topic worden de foto's vaak nog eens verkleind (Afhankelijk van je schermgrootte), maar door op de foto of op het zwarte balkje te klikken kun je naar het grotere formaat.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roofmijten besteld, die komen dinsdag... vanavond ff lekker met melk aan de slag...

 

Is het verstandig om bayer dinges te sprayen...of niet..laatste 20 dagen zijn aangebroken...?

 

to be continued...

 

(onder de loep genomen...was idd spint en meeldauw... wat een kut beestjes..bah..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: dag 53

 

De meiden zijn naar de kapper geweest... heb de meeste grote bladeren met (veel) spint verwijderd.. De bladeren met meeldauw bewerkt met melkcoctail.... kleine beetje masai op de blaadjes verneveld..Het heeft weinig mogen baten <_< ... Het is nog niet geheel weg... Hopelijk kan ik nog de schade beperken!!

 

De meiden staan sinds gister op alleen water...ff een paar dagen spoelen en dan gaan ze om... Ik denk dat de meiden voorlopig stil staan door de stress van de afgelopen 2 dagen...

 

Tis een beetje aftasten, en ik weet eigelijk niet precies of ze al rijp zijn...rijp genoeg om binnen een paar dagen te oogtsen... De getopte meiden hebben al redleijk wat bruine haartjes, ook vrijwel alle zij topjes zijn redelijk bruin... Alleen de 5-6 hoofdtopprn moeten nog wel ff :lol: ... Daar komen nu de bruine haartjes om de hoek kijken.. maar das nog geen 15%....

 

wat is wijsheid? Laten staan? Op tijd oogsten? Ik moet drogen in het hok waar ze nu staan...

 

En wat te doen bij het oogsten..gezien de meeldauw en spint? De plant heel laten en op de kop laten drogen voor 2 weken... of nat knippen en de losse topjes laten drogen?? Wat te doen als cummullatief de meeldauw (en spint) zich de aankomende dagen en heel rap temto ontwikkeld??

 

Eigelijk wil ik 4-5 dagen spoelen en dan 3 dagen volledig donker...is dat nog aan te raden met de bovengenoemde situatie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

..... enerlaatste update: op advies van me GS gaat vanaaf of morgen de <_< erin....liever nog een week gewacht, maar tis nie anders.... hopelijk toch nog een beetje te oogsten... klaat voor de geiintresserde het eindgewicht nog wel weten... Gokken mag...tis voor de eer.

 

 

 

Op naar de volgende ronde!

 

to be continued!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste MRT,

 

Ik ben vrij nieuw hier maar heb je hele verslag op de voet gevolgt.

Erg jammer dat je nu eerder je toppen moet om halen maar ik hoop voor je dat de oogst goed is.

Ben erg benieuwd wat de totale opbrengst is geworden.

 

Groetjes Crew

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MM: thanx man!! :P ...knippen is nieuw voor me..ben benieuwd :lol:

 

@Crew: bedankt voor je support :smoke.. Ik neem het risico niet om nog een paar dagen te wachten, liever stonden ze nog een week om helemaal af te rijpen....aangezien ik nu niet echt iets meer kan doen om de schade in te perken.,... ;) , en sommige dingen kunnen cummulatief vrij rap gaan :o ... (De meeldauw en spint...) Ik laat weten hoeveel het is geworden! Met die 620 grammetjes die Mena gokte zou ik nog best half tevreden zijn.. Maar de volgende ronde gaan we natuurlijk voor meer! :D

 

Ze blijven nog 1 naggie in het donker...droog... morgen om 18.00 gaat ik beginnen. :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd jammer zo'n einde, toch nog een leuke opbrengst gewenst

vanaf deze kant :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad jammer ja...

Maar alsnog een leuke opbrengst denk ik hoor :smoke Ze zien er lekker dik uit!

 

Succes met knippen,

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is jammer dat het aan zo einde komt.

Maar als het een mooi einde is was het beter geweest.

 

MRT: zelf ga ik over een tijdje beginnen met kweken heb je nog een aantal tips voor me.

Heb nog geen spullen en heb gekeken naar zo complete set met tent.

Maar die dingen zijn me veel te duur.

Als ik alles los koop met een groter voormaat filter en groter capaciteit lampen ben ik nog goedkoper uit ook.

Wel appart als zo doe het zelf set duurder is en dat je ook nog een relaikast moet kopen.

Zelf wil ik voor het volgende gaan aan spullen.

Een DV12 met 2x 600watt lampen.

Een 480m3 afzuiger met filter en een 100x100x180 tent

Kun je me een beetje op weg helpen of dit wat is voor een begin ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...