Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Holy Buddy

DWC of Eb en vloed? Een ideetje in mijn hoofd

Recommended Posts

Ik heb de laatste keren wat gekweekt met DWC (Deep Water Culture)

Dat beviel me uitstekend, hoewel de opstelling wat complex is.

 

Ik ben daar wat verder over gaan denken en kwam op het volgende Idee:

Zou het kunnen om een 2 tal 160mm buizen met elkaar te verbinden en daar doorheen water te laten stromen?

Met bovenin gaten van rond 7cm waar netpotjes in kunnen, ca 40cm uit elkaar oid.

Verder gewoon met een vat om er water in te pompen en een uitlaat om het terug te laten lopen.

Omdat een 160mm buis niet zo diep is als een Bak waar je doorgaans DWC in doet, vroeg ik me al af of ik het waternivo steeds kan laten varieren. Dan hebben we het meer over een eb en vloed systeempje dan over DWC, maar swah>>

 

Ik moet het eerst uittekenen snap ik wel weer.

 

Opzetje is er>> :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aeroflow is wat je overweegt.

 

 

Goed zelf te bouwen, kant en klaar peperduur in aanschaf :D

 

Maar waarom dit ipv je DWC?

Met aeroflow meer storingen en veel meer gedoe dan met DWC en met DWC zelfs iets meer opbrengst omdat de wortels daar

alle vrijheid hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Lost Child!

 

Sorry, ik was dit topic even misgelopen.

De eerste reactie, met het water door de buis, was ongeveer wat ik wilde. Alleen niet in een gestapelde set buizen, maar alles op 1 nivo, in 2 of 3 rijen.

 

Ik wil wel verder met DWC, maar dat gaat niet meer zoals ik verwachtte. Ik heb dat kweekhok niet meer.

Mijn nieuwe setting heeft minder ruimte in de hoogte dus wil ik ruimte winnen met het beperken van de diepte. De ondergrond dus.

Als ik dat zo laag mogelijk houd, heb ik meer hoogte boven me planten.

En omdat het in zo'n buis moeilijk borrelen is, wilde ik het met een waterflow doen.

Maar ik ben nog aan het piekeren hoe ik het ga doen.

 

Wat jij liet zien Doc, was niet wat ik bedoelde. Misschien wel het Eb en Vloed deel, maar niet de opzet van de buizen.

 

Eigenlijk wil ik kleine netpots gebruiken, maar ik weet niet wat de maximale hoogte van planten dan wordt. Ze hebben geen houvast natuurlijk.

 

Wat was dat trouwens een vreeslijk mooi kweekverslag, van die Brit.

Ik zou anders wel kiezen voor een flexibele buis en die rondwikkelen oid.

Vraag me verder af hoe die gast in die ruimte kon komen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals lostchild zegt, wat jij wil is een aeroflow.

 

Als je naar de prijs van een kant en klaar systeem kijkt dan zou ik ook zelfbouw proberen.

 

Aeroflow2-30-Aeroponics-system.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je naar de prijs van een kant en klaar systeem kijkt dan zou ik ook zelfbouw proberen.

 

Zelfbouw heeft zo zijn charmes. :wOOt

 

Toch lees ik net een topic over vertical grow en dat dat zo onnatuurlijk is dat het nooit van de grond is gekomen.

Dat was op aarde meende ik te zien en aarde is geen aeroflow natuurlijk.

En dat topic van Heath Robbinson zal ook moeilijk te faken zijn.

 

Ik ben nu op pagina 9 van zijn 84 pagina's tellende topic en probeer zoveel mogelijk de vragen en de antwoorden daarbij door te nemen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...