Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groengoud

Echte Amnesia

Recommended Posts

er valt zalt over de lezen hoe je amnesia kweekt toch/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, zeker maar heb ik toch ook de indruk gekregen dat het meer voor gevorderden is.

Maar je heb wel gelijk, moest het gewoon ook maar eens proberen, zie er alleen een beetje tegenop om weer wat nieuws te doen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht eraan hoe je de plant kweekt en ook welke voeding je gebruikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesia: less is more, dat is niet zo moeilijk toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik dan weer leuk vind is dat op opengrow USC uitlegd hoe die van hun is gemaakt:

De hypro amnesia stek waar doc het over heeft en een ibl die ze zelf geselecteerd hebben van hypro op smaak geur en sativa eigenschappen.Ik zit nu via mn mobiel dus kan niet ff copy pasten maar kijk maar is in breeders sectie van USC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om dit allemaal te lezen. Het lijkt er een beetje op dat de echte amnesia steeds verder gaat verdwijnen en alleen voor een select groepje overblijft.

 

Ik ben van mening dat ik de goeie amnesia in handen heb.

 

Hoe ik eraan ben gekomen: Een kennis van mij heeft zo ongeveer 3 jaar geleden 3 stekjes van een grote kweker gekregen. We wisten eigenlijk niet wat voor soort het was. Naderhand is ons verteld dat deze soort amnesia zou zijn.

 

Nou heb ik die 3 stekjes dus heel groot laten worden buiten in de goeie zomer van toen. Van daaruit stekjes gehaald en eigenlijk daar nog steeds verder op geborduurd. Op het moment hebben we geen mooie moeder meer(helaas) en we waren de soort ook bijna kwijt. Gelukkig is dit nog niet zo en kan er nog verder mee gewerkt worden. De soort moet weer even stevig doorgezet worden om weer goede stekken te kunnen creëren!

 

Hier in de buurt verkopen ze amnesia als stekjes. In een hok waar deze staan samen met de amnesia die ikzelf al had is het verschil duidelijk te zien. De balderen, internodes, bloemvorming is allemaal niet identiek. De bladeren van de stekjes worden ook veel breder en groter, waar de mijne veel smaller blijven.

 

 

Ervaring met eigen amnesia:

 

Redelijke moeilijke plant. Wordt erg lang en spits en internodes zijn vrij groot. Planten krijgen een onwijze lengte. Als een ongetopte stek van 20cm lengte in de bloei gaat groeitie binnen 2 weken op 12 uur zeker tot 170 a 180cm.

 

Ik moet erbij zeggen dat het wel een moeilijke soort is om de smaak goed te krijgen. Maar het is wel de wiet die het vetste is van wat ik tot nu toe gezien heb. Deze wiet komt helemaal goed tot zijn recht bij een bloeiperiode van 11 weken.

 

In dit topic heb ik 1 plaatje voorbij zien komen van ph donner bij een blikje. Toppen komen wel sterk overeen hiermee.

In het verleden is het 1 x echt supergoed gegaan. 10 planten onder 2x600w ongeveer 11 a 12 weken laten bloeien. Canna basisvoeding icm aptus P, K en topbooster.

Geweldige wiet! iedereen die het rook was er helemaal weg van, sommige wilden het geen 2e x omdat het te zwaar was..

 

Deze toppen zijn ook echt supervet veel vetter als alle die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad.

 

 

 

Stiekem denk ik ook dat die gasten van de Gulle Gaper in gorinchem ook op de 1 of andere manier aan goeie amnesia stekken zijn gekomen omdat ze daar al meerdere keren een cup mee hebben gewonnen. Die amnesia vandaar is ook echt overheerlijk!!

 

Palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat echte amnees is :D

 

Hypro vind ik erg lekker

PH Donner's Amnees is nog specialer qua geur en ook stukkie compacter ! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

gallery_22925_8436_24895.jpg

 

gallery_22925_8436_413051.jpg

 

De kleur verknok je door trimmer&netje :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee meneer donner :bier

Leuke pics man :P prachig zon dikke torenachtige calyxen

kan niet wachten tot die amnezen klaar zijn bij em :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd leuk die amnesia discussies.

Wat ik weet is dat ik Amnesia voor het eerst zag in shops in Roosendaal en BoZ, dit was zo rond 2003-2004, het was één van de 2 soortjes die ze verkochten, de andere was Pepsi. ( Pepsi kreeg je ook als je NLX, WW of noorderlight bestelde )

 

toen ik eens op een rustig moment doorvroeg naar deze vreemde namen, kreeg ik het volgende antwoord: Amnesia en pepsi klinken gewoon beter als: Super silver Haze en Pure power plant....

 

Amnesia = Super Silver Haze kloon variant

 

later zag ik ook wel eens amnesia wit of anmnesia white op het bordje staan, deze was dan een 1-2 euro goedkoper, smaak was het zelfde, maar de geur veel vlakker, dit was een kruizing tussen pepsi en amnesia werdt mij verteld.

 

Ik denk dat deze laatste veel verkocht wordt tegenwoordig.

 

ik ben toen al online gaan zoeken naar amnesia en kon het nergens vinden, dus het verhaal van de shop was plausibel ik dacht dat het een lokaal ding was, later zo rond 2005-2006 begon je de amnees steeds meer te zien en toen kwam ook het zaad, ik dacht dat ik hypro als eerste vond met een hit op google.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkort zal ik wat fototjes plaatsen van mijne amnesia. Duurd nu nog eventjes maar komt goed!!

 

gr palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog een paar oude foto's gevonden:

 

gallery_20743_9366_392007.jpg

gallery_20743_9366_815488.jpg

gallery_20743_9366_303859.jpg

 

Dit zijn oude foto's van een beetje een mislukte kweet. Was maar iets meer als een kilo van 62 planten met 6x400w:(.

 

 

 

gr palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand die van U.S.C. uit Sannie's shop wel eens geprobeerd?

 

Stamt af van de Hy-Pro volgens de beschrijving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet geprobeerd maar heb de zaden wel liggen :D

 

kijk anders ff op opengrow daar staan een paar topics over de USC amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn een beetje lastig te vinden maar een echt growreport met mooie foto's is er niet van.

 

Kijk wel ff in Sannies corner, misschien dat daar iets bij staat.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...