Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groengoud

Echte Amnesia

Recommended Posts

Na mijn weten is de "echte" Amnesia van Soma.

De mooiste, snelle, echt naar Amnesia smakende Amnesia is die van Hypro.

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beschrijf de aroma is???

 

Namaste :lol:

 

Wie kan dat beter dan ......

 

Sitaat BeKa; Geur:

Lekkah! erg weeig zoetig luchtje.

Definately amnesia, alhoewel ik ze niet onder vind doen voor de 9 weken S5.

beetje dat 7-up achtige, icm fruitige hazeyness, onmiskenbaar

 

Smaak:

Smaak is ook weer heel bekend, Amnesia van de bovenste plank.

In de shop kom je dit maar sporadisch tegen, echt goede amnesia, heel soms heb je geluk.

Lekker stevige smaak, achterin je huig ontwikkelt zich de zoete smaak die overheerst het geheel.

Klein kriebeltje aar dat komt denk ik eerder door de dikke joint met dikke THC kristallen dan te veel/te late voeding.

 

 

 

Effect:

Lekker high effect, bijna verpletterend maar dat gelukkig net niet.

Ik heb nog de gehele dag voor me dus gelukkig inderdaad

Ik ga zo even met mn neus in de muziek Theorie en het is niet zo dat ik er geen zin meer in heb, dat is een goed teken van high-heid.

Wel moet ik me goed concentreren om alles in mn hoofd in goede banen te leiden, wat me wel in de situatie stelt om dingen met een ander perspectief te bekijken.

Om je gedachten al te beoordelen voordat ze definitief tot vorming komen, kijken of er misschien fouten in je denkpatroon zitten die je normaal over het hoofd zag,

omdat je er niet bewust mee bezig was.

Haha Krijgen jullie al enig idee hoe "High" ik ben? ik kan het zelf nl perfect volgen

 

 

Rookverslag

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Sitaat BeKa; Geur:

Lekkah! erg weeig zoetig luchtje.

Definately amnesia, alhoewel ik ze niet onder vind doen voor de 9 weken S5.

beetje dat 7-up achtige, icm fruitige hazeyness, onmiskenbaar

 

Wordt hiermee dat beroemde wierookgeurtje bedoeld? :lol:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klein kriebeltje aar dat komt denk ik eerder door de dikke joint met dikke THC kristallen dan te veel/te late voeding.

 

De echte Jack Herrer die de Sensi verkocht 15 jaar geleden had dat lekkere kriebeltje ook.

Heb deze vaak gerookt samen met Alan Dronkers op het Cannabis castle in Lent.

Naar mijn idee heeft deze strain iets te maken met de oorsprong van de Amnesia. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wave:

Das toevallig ....

Laat ik nou net een JH top inda house hebben en vond dr idd iets van weg hebben....

Allen dr KNOKKELS zijn wat van minder gewicht. ;)

Wil met de JH buiten spelen onder een zeiltje deze zomer :lol:

 

@Elmanito,Hebbie dan nog geen Amnees gerookt?

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
@Elmanito,Hebbie dan nog geen Amnees gerookt?

 

Verschillende Amnees gerookt + SSH, maar ben nog steeds op zoek naar die ultieme wierookgeur zoals in de begin jaren 90. :lol:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack x NL x Afghani was toch de kruizing waar uiteindelijk de Amnees uit voortgekomen is?

 

Ben wel benieuwd nu, heb "toevallig" 2 JH's staan en ook S5, kan ik mooi vergelijken straks.

De JH uit de CS kon mij nooit bekoren overigens :lol: waar de Amnees dat wel kan (echte dan kom ook regelmatig de RQS tegen).

 

Terugkruizen met een Jack voor wat meer opbrengst is dus goed plan?

in ieder geval wel mijn plan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die JH die in mijn jointje zit is :lol:

Mooie opbouw, en beter als een PP.... ;)

 

@Elmanito,Wierooksmaak..........wat was dr naam?

Ik ken nog wat oudjes weetje........ :wave:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Jack x NL x Afghani was toch de kruizing waar uiteindelijk de Amnees uit voortgekomen is?

 

Waarschijnlijk volgens deze weg (Haze x Haze) x Skunk #1) x (Haze x Haze) x NL #5

 

25% Skunk, 25% Northern lights & 50% Haze.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verschillende Amnees gerookt

 

Maar niet die van mij......... :lol:

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
@Elmanito,Wierooksmaak..........wat was dr naam?

 

Purple Haze, de echte :lol:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wierrooksmaak, naar mijn mening moet dat een Neville's Haze zijn, ik zie de genetica van N.H. alleen niet terug komen in de SSH, wel in de Amnesia van Hy-Pro, maar das niet 100% zeker (probably)

De Amnesia genen komen van een SSH Pheno.

Dat zal de wierrook wel verklaren.

 

Zie:

Neville's haze:

http://en.seedfinder.eu/strain-info/Nevill..._Nice_Seedbank/

{(Haze x Haze) x NL #5} x {Haze x Haze}

 

SSH:

http://en.seedfinder.eu/strain-info/Super_..._Nice_Seedbank/

{(Haze x Haze) x Skunk #1} x {(Haze x Haze) x NL #5}

 

Amnesia Hy-Pro

http://en.seedfinder.eu/strain-info/Amnesia/HY-PRO_Seeds/

Amnesia (SSH Pheno) x Nevilles Haze (Probably)

 

Misschien alles maar gewoon in 1 tentje knallen ;) dus een paar NH's (mr nice), SSH's (mr nice) en Amnezen van Hypro :lol: wordt een heerlijk geurtje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet dan niet wat stekjes te nemen van elk :lol:

 

De enige puple die ik in die tijd deed was de puple power(positronics),die binnen gewoon groen bleef btw.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de amnesia van PH donner laten roken door iemand die recreatief en medicinaal rookt, deze meneer blowde elke dag en toen kwam de amnesia voorbij. Ik heb de man nog nooit met zulke rooie ogen gezien als na een paar trekken amnesia. Hij begon zelfs achter-ste-voren te lullen haha ;) conclusie; Goed spul!! :lol:

 

Maar goed ik denk dat we er allen over eens zijn dat al is de genetica nog zo denderend, je moet hem wel op een goede manier kweken anders is het vaak nog niet wat het zijn moet.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PH Stekken nemen gaat zeker gebeuren, 2 per plant, verzekering he ;) maar moet nog wachten tot eind maart :lol: er staat nu ander groenvoer onder de pit.

 

@cannabusinesss, inderdaad, genetica is 1 ding, goed kweken weer een heel ander verhaal.

Maar ik denk dat PH's info over de lagere EC en de uitleg waarom de torentjes en uitlopers niet echt gunstig zijn voor veel medegrowers een goede aanvulling is.

Ik heb mijn Sativa's in het verleden vaak teveel EC gegeven, geen verbrande bladpunten maar wel veel fluffy uitlopers, na zijn uitleg snap ik wat ik verkeerd deed, gewoon de EC wat omlaag :wave:

Nu hopen dat de tips zorgen voor dikkere toppen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

zou wel de ultieme test zijn wat Groengoud voorstelt :wave:

Door minstens 3 verschillende kwekers in verschillende setups zou magisch zijn

 

Ben ook erg benieuwd naar de theorieen van PH omtrent die uitlopers...we keep focussed :huh:

 

 

salu2

Pierre Paf

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag maar eens een Haze kweker wat er gebeurd als de temp te hoog gaat bij de toppen.

 

In Amnees zit wat Hazzee .... ;)

 

Daarbij algemeen bekend,sativa's hebben niet zo veel nodig.

En ik zeg het nog maar eens....waar ter wereld hebbie een Ec van meer dan 0.7 in de natuur

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje aan PH Donner:

 

Op zich is alles me duidelijk mbt de torentjes/foxtails bij Sativa's. Het is dus genetisch bepaald dat ze de neiging hebben om torentjes opbouw te hebben, en zeker bij te hoge voeding. Tot dusver klinkt het allemaal vrij logisch, met dat vervetten enzo.

 

Hoe meer sativa, hoe schraler voeden dus. T

 

Maar soortjes als de amnees zijn halve sativa's, hybrides, geen volbloedjes. Dan vraag ik mij af, hoe zit het dan met echte (pure) volbloed hazejes, voor zover mogelijk, neem bijvoorbeeld die monsterkweek van AG-13 destijds (linkie: AG-13 haze kweek ) Het lijkt mij dat hoe meer sativa/haze genen je hebt, die torentjes opbouw ook steeds dominanter wordt. Ook de foto die Elmanito laat zien, is bijna enkel uit foxtails opgebouwd. Is het dan niet zo dat bij zulke soortjes je er bijna niet onderuit komt? Zelfs op superschrale grond zonder voeding? Ook bij Sannie's kweekjes zie je torentjes uit zn toppen komen, en die is nou ook niet bepaald scheutig met zn voeding.

 

Wat de torentjes betreft lijkt het er dus op dat ze te maken hebben met 1) de genetica en 2) met te hoge EC. Bij een hybride zoals Amnesia, moet je je EC laag houden zodat je toppen zo min mogelijk vervetten en torentjes bouwen.

 

Maar, afgaande op het voorbeeld met AG-13, er zijn ook soortjes, waarbij je niet genoeg torentjes kan krijgen zou je zeggen. Het zit bij die soortjes in de genen om die torentjes aan te maken, ook al zou je op schrale grond alleen water geven (lijkt mij), maar om een optimaal resultaat te hebben zal je ook daar hier en daar bij moeten sturen met wat voeding, en bij de C5 en Neville's Haze van de kweek van AG-13 lijkt het wel hoe meer torentjes hoe meer gewicht.

 

Ik hoop dat ik het goed uitleg, want ik probeer het te begrijpen. Wat PH Donner zegt klinkt mij heel logisch, maar roept tegelijk ook allemaal nieuwe vragen op...

 

Indicaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp je,en we hebben het hier over de Amnees.

 

Hoe meer Sativa schraler voeden wil niet altijd op maar een gegeven is,dat de meeste planten genoeg hebben aan een volle punt Ec.

Belangrijk is hierbij een goed en veelzijdig bodum leven.

 

De mosterkweek van AG is met Co 2 als ik het goed herinder en op hydro.

 

Natuurlijk heb je Pheno's waar je geen genoeg torrentje van kan krijgen op je toppen.

 

Maar met een amnees moet je dat nou juist niet willen.

 

Ik heb nog geen vette bollen Amnees op hydro gezien!

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb nog geen vette bollen amnees op hydro gezien !

 

leugenaar....

 

med_gallery_9017_1714_83046.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees Amnesia Haze, toevallig 1 van mijn lievelingen waar ik nu al jaren zorg van draag.

Daar wil ik mijn ei wel over kwijt, en het is een keihard ei.

 

De hypro stek, amnesia haze, daar moet ik niks van weten.

Dit is gewoon een doorgekruiste amnesia, en slecht gedaan nog ook.

Meer sativa, langere bloeitijd en niet de geconcentreerde geur en smaak zoals het moet.

 

De soma cup winner clone, dus de indica stretch Amnesia Haze is de beste.

Dat is de moeite om te kweken, als je eraan kan komen natuurlijk.

Ze word zeldzamer en zeldzamer.

 

Momenteel word alles overspoeld door die ene hypro stek. Bah.(sorry voor de liefhebbers, maar ik zeg helemaal wat ik ervaren heb, defend yourself and speak)

Te lang bloeien en teveel sativa, ok de amnesia smaak zit erin maar niet zo geconcentreert.

Hypro heeft dit goed gedaan zeg ik dan, en dan nog geheimzinning doen over de ouders om de boel nog meer op te stoken.

Hype hype hoera?

 

Amnesia komt trouwens uit VS, en dat was een totale indica vroeger. Nu praat er zelden nog iemand over.

 

Indicaan,

Foxtailing heeft met meer te maken dan voeding onder controle houden.

Zoiets zit in de plant en dat kan je niet veranderen, nooit.

Enkel een koelere kweek kan effect hebben inzake compactheid, maar ze zullen blijven.

Weinig voeding en zwakke grond gaan ze van doorschieten, dan heb je eigenlijk nog meer vossestaarten zoals we dat noemen.

Echte vossestaarten en uitlooppieken van warmtestraling zijn twee verschillende dingen.

De 1 koester je, de ander snij je af om nog meer verdamping tegen te gaan en zo compactheid te creeeren.

 

Grdz e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites
leugenaar....

 

Owja.... ;)

Hoe kan ik deze foto vergeten zijn. :wave:

Maar jr ging toch op aarde zei je laatst...?

:huh:

 

Esko heb je geen pica van die soma?

Ik vraag me af waarom ik zuks bollen voorelkander krijg met juist weinig voeden :lol:

Ec van 1.2 week 5 en deze zijn polsdik

gallery_22925_11260_563816.jpg

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH en E$ko, dank voor de verhelderende woorden. Ik denk dat ik jullie wel begrijp.

 

Amnesia en SSH zijn mijn meest favouriete wietjes, ik kan daar simpelweg geen genoeg van krijgen en wekenlang doorroken (waar ik bij andere soortjes snel een gewenning heb, blijft een amnees/ssh iedere keer weer op smaak en lekker in het koppie). Ik vind dat je deze 2 soortjes qua smaak en geur wel redelijk in hetzelfde hoekje kan plaatsen, ze verschillen wel maar niet enorm veel, qua smaak zitten ze in dezelfde richting.

 

Nu ik zelf ben gaan kweken moest ik dus ook op zoek naar mijn persoonlijke ideale plant. Zoet en zurig in de amnesia / SSH hoek, daar moest ik het eerst maar gaan zoeken. De Shackzilla's van Sannie waren voor mij de beste keuze, genetica in de goede richting en een betrouwbare breeder, en als feminized mooi om mee te starten als beginner. Als ik na wat rondjes wat meer kijk op het kweken heb zou ik graag een SSH van MrNice of een Amnesia Haze proberen om daar een mooie moeder uit te zoeken. Zo'n soortje wil je toch de rest van je leven bij je hebben ;)

 

Mooi dus nu van die Soma uitleg, zit al tijdenlang af te vragen welk amnesia zaad je het beste kan nemen voor die echte karakteristieke amnesia smaak en geur.

 

Ik dacht eigenlijk dat Soma net als MrNice alleen in reguliere zaden deed (130Euro 10 amnesia zaadjes regulier), maar zie nu ook dat ie ook amnesia feminised verkoopt (70Euro 5 zaadjes), dus wie weet komt de Soma Amnesia zaad (test-)kweek al sneller dan gedacht in huize Indicaan ...

 

 

Thnx voor de info!

 

Gegroet,

 

Indicaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...