Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kozztje

laatste week bloei water geven of niet

Recommended Posts

ik heb nu al verschillende dingen gelezen hierover maar is het wel slim om in het laatste stadia geen water aan de plant te geven , want op het laatste heeft ie juist meer nodig toch of niet, mocht ik het nu toch doen , zou mijn plant dan niet direct uitdrogen en sterven graag wat meer tips, sorry voor de onduidelijkheid :?

groeten

kozztje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap niet helemaal je vraag maar ik zou het je zo zeggen geef je plant gewoon water ook die laatste week want te weinig water is altijd slecht voor een plant en ik weet niet beter dan dat ik gewoon ze voeding en water blijf geven tot ze klaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat niet water geven in de laatste week wordt door sommigen wel gedaan

de plant zou wat sneller afbloeien en meer thc aanmaken

je moet alleenoppassen met knippen

heb je wel eens een halfverwelkte plant met pappige bladeren proberente knippen?

ikwel en doe dit nooit meer(duurt 2x zo lang)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel water, maar de 3/4 minder, he.

afhankelijk wat je al gaf dus. en dat zal afgesteld zijn op de ventilatie, temp en vochtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door het water te beperken denkt de plant dood te gaan (door uitdroging)

Om dit nog proberen tegen te gaan, wordt er nog geprobeerd zoveel mogelijk hars(kristallen) aan te maken om dat te voorkomen.

Hetzelfde verhaal met eindigen in het donker. Het is dan alleen het tekort aan licht wat de plant die laatste stimulance geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wel water, maar de 3/4 minder, he.

afhankelijk wat je al gaf dus. en dat zal afgesteld zijn op de ventilatie, temp en vochtigheid.

 

ventilatie, temp en vochtigheid :?: m.b.t. een buiten situatie zou je dat kunnen toelichten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

m.b.t een buitensituatie is het moelijk uit te leggen omdat die wel erg veranderlijk zijn.

 

Binnen heb je het daarintegen wel onder controle (als het goed is) en stelt de plant zich in op de omstandigheden.

 

ps. buiten geef ik ze enkel nog een klein scheutje als de bladeren iets gaan hangen door het tekort aan water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weckels zegt :

Bij de binnenteelt wordt de plant meestal gestresst door geen water meer te geven. Dat mag bij de binnenteelt een zeer succesvolle methode zijn, voor de buitenteelt is deze minder geschikt. Dit komt doordat de luchtvochtigheid van de buitenlucht tijdens de bloeiperiode erg hoog is. Wanneer we nu zouden stoppen met het geven van water zouden de schimmels vrij spel krijgen. Daarom kunnen we voor de buitenteelt beter een andere methode gebruiken

 

bron : http://www.highlife.nl/archief/2000/2000-5/weckels.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de laatste tijd nogal wat geleerd..... en mijn antwoord is totaal anders als die van jullie..... je moet iets meer water geven als anders..... dan denkt hij precies hetzelfde als bij het uitdrogen dat hij doodgaat en daardoor maakt hij meer thc aan.....maarja, blijkbaar is het alle 2 goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor buiten werkt dat misschien wel, voor binnen niet....zit je met zeiknatte grond....lekker handig afvoeren :D pffffff me rug

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
ventilatie, temp en vochtigheid m.b.t. een buiten situatie zou je dat kunnen toelichten?

 

ahum. (in verlegenheid gebracht) buiten kun je dat niet controleren! of je moet er een uitgeknipte vuilniszak omheen leggen.

 

ga er dan maar vanuit dat het advies voor binnen geldt :wink: vriend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf geef de planten 2 dagen voor de oogst geen water meer .

maar begin wel een week van te voren met steeds iets minder te geven

komt wel je thc ten goede .de plant zet dan zijn laatste restjes in om de top te behouden want (DIE) moet bevrucht worden ,maar dat willen wij niet natuurlijk.

en zodoende maakt de plant meer thc aan

[/img]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...