Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Flipmode

Wanneer volgt huis-uit-zetting ?

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Iemand enig idee vanaf welke hoeveelheid planten je je huis uitgezet kan worden ?

 

Zou dit een probleem zijn met plus minus 35 plantjes ? ( stroom eerlijk betalen )

 

Heb de zoekfunctie gebruikt, kon alleen niks vinden op: huis uitzetting / uitzetting enz.

 

Bedankt

 

Mvg,

 

Flipmode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je 1 lamp boven je plantjes hebt staan kunnen ze de uitzetting al door zetten.

Dan is 1 plantje al genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het huis uitgezet worden kan bij iedere hoeveelheid planten.

Voor zo ver ik het begrepen heb zijn er 2 dingen die ze moeten bewijzen voor een huisuitzetting.

 

1 criminele situatie (verkoop,handel,enz)

2 Gevaarzetting (brand enz)

 

Als deze 2 dingen niet van toepassing zijn word het huisuitzetten al een stuk lastiger.

Echter is het natuurlijk lastig om te bewijzen als je 50planten heb dat deze echt voor je zelf zijn en hier geen gram handel aanzit.

 

Groet Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze kunnen je je huis alleen uitzetten nadat de rechter dat besloten heeft...

 

en dus zullen ze bij die rechter aannemelijk moeten maken dat jij je huis uit moet... de verhuurder kan dat dus

 

Dat gaat dus al een stuk makkelijker als je een huurhuis hebt, iemand uit zijn eigen huis zetten gaat alleen makkelijk als de bank niet betaald wordt in het geval van een koophuis, of als je een gevaar voor andere mensen bent. Bijvoorbeeld door ondeugdelijke aansluitingen, brandgevaar, buren die zich bedreigd voelen... you name it ;)

 

 

In de randstad hebben de burgemeesters de macht om iemand zijn huis uit te zetten als dat huis als dealpand gebruikt wordt, gaat dan een jaar metalen hek voor ... maar ik heb eigenlijk geen idee of dat alleen voor hard drugs geld of ook voor grootschalige handel en kweek van soft drugs

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste keer met lamp of lampen en afzuiger en 5 planten krijg je wel een dikke waarschuwing,

en nemen ze alles in beslag 9 van de 10 .

Maar pas op,enkel het gebruik van de lamp en afzuiger,al staan er maar 2 kan voor problemen zorgen.

Of je hebt een dokters/mediwiet verklaring,dan loop je wel een kans dat je het mag houden.

Ze zijn zeer fel op het gebruik van lampen en afzuigers!

 

Met meer dan 5 loop je een groot risico met lamp en afzuiger,

dan zijn ze minder mild.

 

 

Het heeft idd met de situaties te maken,

ik ben geen rechter dus kan nooit precies zeggen wat er gebeurt,

maar hou het maar bij 5 plantjes in je huurwoning of woning met lopende hypotheek is mijn advies.

Ik zelf zou het risico nooit lopen in mn huis met wat je voorsteld met 35 plantjes.

Dat kan je wel degelijk je warme dak kosten in deze koude maanden,ik vind dat het totaal niet waard....

 

Maar das maar enkel een raad ;)

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. Een kweekopstelling die wordt ontdekt in een huurwoning leidt in 99 % van de gevallen tot een vordering tot ontbinding van het huurcontract.

Dat wil niet zeggen dat het ook altijd lukt.

Sterker nog. Een kweekopstelling wil niet zeggen dat per definitie ontbinding van het huurcontract mogelijk is.

Alleen als sprake is van a. gevaarzetting, b. andere misdrijven of c. overlast is volgens de rechter ontbinding gerechtvaardigd.

Uiteraard moet je dan wel de ontbinding van het huurcontract aanvechten maar dan ligt de bewijslast wel bij de verhuurder.

No pain no gain

Share this post


Link to post
Share on other sites

in 2008 heb ik toen nog kunnen kweken met 2x600 watt en 5 struiken van planten.

 

De politie kwam toevallig een keer bij me binnen na een incident wat zelfs een fake melding bleek te zijn maar goed...

ze kwamen binnen en kwamen mijn hokje tegen.

Ik heb ze toen netjes de ruimte binnen gelaten en het licht aan gezet zodat ze goed konden tellen.

 

De installatie was gewoon top veilig en dat be-aamden ze ook zelf,

het waren 5 planten en ik mocht ze houden,niks aan de hand......

 

Dat is nu wel anders in deze tijd,

volgens mij staat mijn naam rood gedrukt als''wietkweker,meestal 5 planten en een ervaring van decennia lang''op hun lijstje.... ;) :lol: (laat me met rust,ik hoef niet zo gangsta te zijn voor enkel 5 plantjes,laat me met rust en ga boeven vangen) :D

 

Maar ik heb wel hoop en voel dat het we dit keer een goede kans krijgen dat het wel eens legaal kon worden,

bv 5 planten legaal ipv gedoogd voor eigen gebruik.

De leugens komen uit wat ze de mens hebben voorgelogen,dit is de tijd dat mensen wakker worden en in gaan zien wat echt en niet echt meer is,onder andere de media leugens.

 

Legalize it,

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe kom je daarbij rararawieowie ?

linkje met daarbij uitleg over de gedoognorm, http://www.wietforum.nl/HULP-GEVRAAGD-NIEU...AAS-t75793.html

 

Gedoogd is nog niet mogen.

In de praktijk zullen ze je er niet zomaar uitzetten bij 5 plantjes.

Maar volgens het gedoog beleid mag je max 5 plantjes verbouwen maar niet profesioneel, dus geen lamp er boven en of irigatie

Natuurlijk moet een rechter er nog een beslising over nemen maar de verhuurder probeerd het eerst doormiddel van bluffen.

Door je voor de keuze te zetten om je huur op te zeggen of de juriedische proceduren. (het klinkt stom maar veel mensen zeggen dan gewoon de huur op)

 

O, ja.

Hoe ik dit weet.

Ik ben 5 jaar lang technische opzichter geweest bij een woningcoorporatie in utrecht.

en zat toen vaak an de andere kant van dit verhaal.

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe verklaar je dit dan ??

De gedoognorm:

 

Wat wil het zeggen?

Een strafbare handeling wordt niet strafbaar gesteld voor de dader.

De handeling blijft wel strafbaar, wat tot gevolg heeft dat de planten altijd in beslag kunnen worden genomen.

Bij vrijwillig afstand doen van de planten, betekent de gedoognorm dat feitelijk geen straf staat voor een kweekopstelling van vijf planten of minder.

 

Wat zijn de voorwaarden voor een gedoogde kweekopstelling: (er staat dus niks over lampen)

- Voor eigen gebruik

- Zonder overlast en zonder gevaarzetting

- Zonder andere strafbare handelingen, zoals stroomdiefstal

- Niet meer dan vijf planten

 

De rest is hier van af te leiden.

Zoals het feit dat je alleen in je eigen woning kan kweken.

Dus een kweekopstelling in een bedrijfsruimte kan hier niet onder vallen.

Tenzij een bed staat in die bedrijfsruimte en wordt verklaard dat in de ruimte ook wordt gewoond.

Dit kan wel gevolgen hebben voor de exploitatievergunning.

Tussen huurhuis en koophuis bestaat volgens de gedoognorm geen onderscheid.

Wel kunnen en doen woningcorporaties eigen voorwaarden opstellen.

De vraag is of die voorwaarden van woningcorporaties kunnen. Die moeten individueel worden onderzocht.

 

Veel vragen komen rond de strafverzwarende omstandigheden.

Wie kweekt binnen de gedoognorm krijgt geen straf, dus ook geen strafverzwaring.

Voor degene die Strafbaar kweken zijn strafverzwarende omstandigheden reden voor een hogere straf.

Strafverzwarende omstandigheden zijn:

- professionele installaties zoals lampen, afzuigers, bewateringsinstallaties e.d.

- recidivi

- combinatie met andere strafbare handelingen, zoals stroomdiefstal, handel in Cannabis, e.d.

 

De straffen voor strafbare kweekopstellingen wordt categorisch aangegeven.

Strafverzwarende omstandigheden zorgen dat steviger in de categorische straf wordt toegerekend.

 

 

Vragen?

Nee toch zeker.

 

Is de Test met zoveel lampen wel mogelijk binnen de gedoognorm?

Ja, als niet meer dan vijf planten worden neergezet,

én als de oogst is bedoeld voor eigen gebruik,

én als geen overlast/gevaarzetting wordt veroorzaakt.

 

Het oogmerk van eigen gebruik is dan het lastigste lijkt me.

Lastig maar niet onoverkomelijk.

Als de kweker de oogst omzet in blokken voor op zijn barbeque, kan het makkelijk.

Zolang de kweker maar een plausibele verklaring heeft voor het eigen gebruik van de oogst.

Bijvoorbeeld: " ik kweek één keer per jaar voor een goede voorraad"

 

 

Conclusie:

Het makkelijkst voldoen aan de gedoognorm is dus juist binnen.

Binnen kun je makkelijker garanderen dat niemand overlast heeft.

Wel heb je een grotere zorgplicht wat betreft de voorkoming van gevaarzetting.

Hoe ruim of hoe krap je de gedoognorm ziet, is afhankelijk van je creativiteit met het hierboven besproken kader.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar volgens het gedoog beleid mag je max 5 plantjes verbouwen maar niet profesioneel, dus geen lamp er boven en of irigatie

 

O, ja.

Hoe ik dit weet.

Ik ben 5 jaar lang technische opzichter geweest bij een woningcoorporatie in utrecht.

en zat toen vaak an de andere kant van dit verhaal.

 

Gr Rara

dan heb je het 5 jaar lang verkeerd begrepen... ;)

 

lampen worden niet genoemd in de gedoog regeling...

meer als 5 planten wordt als niet proffessioneel gezien....

boven 5 planten wel en dus illigaal en ook strafbaar volgens strafrecht...lees wat meer berichten van moderator ASGROW.

Raad zijn beroep maar....laat ik je verklappen.....hij is geen slager... :lol:

gr

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lamp en prof installatie staat bij strafverzwarende omstandigheden en is, alleen strafbaar niet gedoogd.

gedoogd is alleen de handeling strafbaar, maar word je niet vervolgd mits je afstand doet van de lamp/planten

wel zal je aan de bovengenoemde regels moeten voldoen.

hetzelfde wat carpe zegt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd,

de lamp en afzuiger doet het hem,dat is de ''proffesionele''apparatuur.

Ik noem het normale benodigdheden voor een goede kweek maar helaas de rechters niet.

 

Gedogen betekend nu letterlijk:

"vrijwillig afstand van de 5 planten,binnen of buiten en zeker ''proffesionele''apparatuur die binnen word gebruikt(lamp en afzuiger)

Met lampen krijg je volgens mij nu meteen een vette waarschuwing en lichten ze ook je huurbaas in die je

ongetwijfeld een vette waarschuwing zal geven.

 

Als ze het zien(vooral nu al sinds 2010 in de regio rotterdam)nemen ze het al standaard in beslag.

Je krijgt de keuze of je het vrijwillig af geeft of niet.

Zo niet krijg je wel een proces verbaal.

 

Ik weet niet hoe het in de rest van nl is maar volgens mij is er geen passend beleid en verschild het zeker weten per regio.

Want hier in rdam zijn ze bijzonder streng weet ik helaas uit ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idd,

de lamp en afzuiger doet het hem,dat is de ''proffesionele''apparatuur.

Ik noem het normale benodigdheden voor een goede kweek maar helaas de rechters niet.

 

zucht...ook jij snapt het niet Nederwierie.....illigaal , professioneel is elke kweek...binnen of buiten....boven de 5.....

 

tecnische hulpmiddelen hebben er weinig mee te maken...strafbaar volgens strafrecht is bovende 5 sowieso...praat eens met ASGROW.... ;) ...raad jij ook maar zijn beroep...tis ook geen warmebakker...

 

 

maar dit topic gaat niet over gedoogbeleid....dus...nu ff ontopic:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste mensen,

 

Iemand enig idee vanaf welke hoeveelheid planten je je huis uitgezet kan worden ?

 

on topic: ;)

 

als je er 1 hebt...binnen of buiten...

 

bij dit aantal kan je huurbaas een zaak aan de rechter voorleggen tot uithuiszetting....maar...de rechter beslist en niemand anders....

 

duidelijk zat toch?..

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Gedoog

Mijn collega kunstenaar Bert de Bruin is 73 en had 5 plantjes als medicijn tegen parkinson.  Hij is gesnapt en wordt door de verhuurder van het armenhuis wat hij woont de staat op gegooid en dakloos gemaakt. 

HELP en teken de petitie;

https://secure.avaaz.org/nl/community_petitions/Stichting_Armen_de_Poth_Bert_moet_blijven/?rc=fb&utm_source=sharetools&utm_medium=facebook&utm_campaign=petition-808050-Bert_moet_blijven&utm_term=XWDmfb%2Bnl

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Guest Gedoog said:

Mijn collega kunstenaar Bert de Bruin is 73 en had 5 plantjes als medicijn tegen parkinson.  Hij is gesnapt en wordt door de verhuurder van het armenhuis wat hij woont de staat op gegooid en dakloos gemaakt. 

Natuurlijk klote voor hem, maar wat niet voor hem pleit is dat hij illegaal de stroom aftapte en een 1.000 Watt lamp had hangen volgens berichten in de Stentor.

Artikel

Dat zal zijn zaak er bij de rechter niet sterker op maken. Denk dat hij geen schijn van kans heeft.

Als hij een bescheiden kweekje had opgezet, veilig aangesloten, dan wellicht wel.

Ik zou ook niet weten wat de verhuurders van het hofje waar hij woont anders had moeten doen. Als hij de stroom illegaal had afgetapt voor pottenbakken, hadden ze hem waarschijnlijk ook de huur opgezegd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yoppie

iemand uit zijn huis zetten voor een paar plantjes|?Wat een pracht baan heb je dan en sodemieter op met ja dat weet je van te voren  blabla.

Feit is dat het nergens op slaat om iemand zijn huis daarvoor uit te pleuren

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Guest yoppie said:

iemand uit zijn huis zetten voor een paar plantjes|?Wat een pracht baan heb je dan en sodemieter op met ja dat weet je van te voren  blabla.

Feit is dat het nergens op slaat om iemand zijn huis daarvoor uit te pleuren

Yoppie for president. 

Mijn stem heb je.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Guest yoppie said:

iemand uit zijn huis zetten voor een paar plantjes|?Wat een pracht baan heb je dan en sodemieter op met ja dat weet je van te voren  blabla.

Feit is dat het nergens op slaat om iemand zijn huis daarvoor uit te pleuren

Ik vind het ook niet nodig om iemand voor een paar plantjes zijn huis uit te zetten.

Wat ik alleen maar wilde aangeven, is dat hij het niet handig heeft aangepakt met stroom pikken.

Er zit nog wel een redelijk groot gebied tussen voor jezelf wat kweken, en stroom stelen en met een lamp van 1.000 watt kweken.

Denk dat hij er nog wel mee weg was gekomen als hij in de tuin of in zijn huis een bescheiden kweekje had neergezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is het zo. 

1 plant of meer, of als je meer dan 30 g thuis bezit wordt jij je huis uitgezet.

Ben er zelf al keer uitgegooid dus kan het beamen dat het zo makkelijk gaat, dit was alleen voor bezit niet eens kweken.

 

Het gedoogbeleid heeft niks met maken met het woning beleid.

Deze woning verhuren hun aan jouw om te wonen niet om andere dingen te doen.

Dus kweken valt daar niet onder kort samengevat.

Je kan wellicht geluk hebben dat je ergens 30 jaar woont er het er niet in staat of dat je toestemming hebt, maar veelal ben je gewoon de lul.

 

Dit is niet mijn visie maar zo zei de rechter tegen mij en mocht ik nog 1200 euro extra bij betalen omdat ik het voor had laten komen.

Dus kweken of meer dan 30g in huis maak je geen kans bij de rechter.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Guest yoppie said:

iemand uit zijn huis zetten voor een paar plantjes|?Wat een pracht baan heb je dan en sodemieter op met ja dat weet je van te voren  blabla.

Feit is dat het nergens op slaat om iemand zijn huis daarvoor uit te pleuren

Contractbreuk mijn beste en dat is alle reden voor ontbinding van het desbetreffende contract.

Als je daar niet mee kan leven moet je dat contract niet tekenen/ gaan piepen als de consequenties om de hoek komen kijken.

De rechter vind het meestal een te zware maatregel bij een telende zieke op kleine schaal en gaat er niet in mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Fatamorgana said:

Dus kweken of meer dan 30g in huis maak je geen kans bij de rechter.

Ik denk dat als jij een plantje in de vensterbank hebt staan of onder een TL in een hoekje van je slaapkamer, dat een rechter bij huisuitzetting van een 70-jarige met Parkinson nog wel gunstig wil oordelen.

- Maar stroom pikken vind de rechter vast niet tof.

- Een 1.000 Watt lamp klinkt vast als 'professioneel' voor hem.

- Samen met anderen valt ook vaak niet in je voordeel uit.

Deze bewoner heeft een beetje onnozel zijn hand overspeelt, en valt ook niet meer echt in de categorie 'zieke met een plantje'.

Zoiets als een broodje stelen omdat je honger hebt, kom je misschien nog mee weg. Maar meteen boter, melk, koffie en beleg voor de komende 3 weken erbij jatten, dan wordt het al een minder gunstig verhaal.

Nu heb ik daar geen moreel oordeel over, maar ik doe een poging om het vanuit het perspectief van OM en de rechter te bekijken.

Denk dat als hij stroom zou pikken voor iets anders, dat de verhuurder, het OM en de rechter waarschijnlijk ook voor huisuitzetting zouden gaan. Gevaarzetting, zoiets.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja misschien dan wel kees, maar was niet echt het geval.

Als hij 5 buitenplanten had was hij er misschien nog wel mee weg gekomen.

Stroom stelen maakt je verhaal niet beter bij de rechter.

Onder de 4 lampen kun je beter gewoon betalen, kan makkelijk uit.

Sommige woningstichtingen gedogen het, indien je met hun overlegd maar de meeste niet.

 

Ben bang voor hem dat het een enkeltje leger des heils wordt.

Als je lekker voor jezelf wiet wilt kweken kun je beter naar spanje verhuizen.

 

 

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...