Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

TEST: BLT Elec

Recommended Posts

Adje van A&T heeft weer wat leuks. BLT heeft een remote elektronische ballast op de markt gebracht die 400V HPS lampen aanstuurt. Adje heeft twee setjes beschikbaar voor het forum om te testen.

 

gallery_21025_8883_184895.jpg

gallery_21025_8883_649173.jpg

gallery_21025_8883_1018982.jpg

 

Hij is per direct leverbaar, staat weliswaar niet bij BLT op de site maar is wel leverbaar. De set kost bij A&T €170,- inclusief Btw en bulb, exclusief kap...is tenslotte een remote, kap naar keuze. Voor de test worden ze aangeboden eventueel met de Powerlux kap en dan kost de set bij A&T €195.-

 

We hebben liefst een tester met minimaal 2 liefst 3 of meer lampen voor de verschillen, die dan een normale VSA/EVSA met normale spiegel/hamerslag kap.. en 1 dan met de BLT Elec en normale spiegel/hamerslag kap, en is er een tester met 3 lampen gelijk 1 BLT Elec met de Powerlux kap.

 

foto van het kapje in losse onderdelen

gallery_21025_8883_806161.jpg

 

in elkaar gezet

gallery_21025_8883_463785.jpg

gallery_21025_8883_1083217.jpg

 

aansluiting met siliconenkabel

gallery_21025_8883_937395.jpg

 

fitting orgineel vossloh schwabe

gallery_21025_8883_1188624.jpg

 

Wat adje er verder over vertelt: De Powerlux kap is van geanodiseerd stucco brillox alluminium, reflectie van 92%, makkelijk verpakt 12 stuks in doos, stevige beugel waar fitting op zit (lamp gaat niet hangen). Prijs los €35,- en natuurlijk zijn er ook imitaties op de markt ;)

 

De lamp die erbij geleverd wordt is een normale E lamp, niet de EL (Electronic).

 

Jullie begrijpt het al: twee voorstellen met de beste papieren (en een afgerond kweekverslag) mogen deze nieuwe sets gaan testen. Je begint liefst nog in 2010, anders vroeg in Januari. Leden die nog nooit getest hebben hebben uiteraard weer voorrang.

 

reageren tot en met 19 december!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je begint liefst nog in 2010, anders vroeg in Januari.reageren tot en met 19 december!

 

;)

 

Amnees :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
en natuurlijk zijn er ook imitaties op de markt :)

 

Je wil niet weten wat er allemaal geïmiteerd wordt. ;)

 

succes met de testen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom weer een heel mooi setje..

Maar deze dient met 400 v aangesloten te worden ?

Of zet ie 230 om ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben wel benieuwd wat deze doet in vergelijking met de gavita 400v...

is dat misschien geen leuke optie om mee te nemen in de overweging...

de verschillen vaan een 400v tegenover een 240v zijn door de gavita toch al redelijk duidelijk gewoorden dacht ik zo ;)

Ik ga `m volgen!

 

(Misschien toch maar eens tijd voor een verslagje;

testjes worden steeds leuker hier :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze branden als ik het goed begrijp een andere Greenpower lamp van Philips.

Voor de rest wordt er niet veel vrijgegeven over verbruik en hertz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een nieuw hokje aan het maken voor 3 lampen. ik wil hem graag testen als hij op 230 voeding draaid ;).

 

Ik hang hem links naast een 600 watt ETI VSA met 600 watt lucalox lamp met spiegellamp

en helemaal rechts hang ik een gravita 600 watt/400 volt met een lumatek spiegel reflexkap.

 

Tussen de 3 lampen maak ik een los tussen schot zodat er eigenlijk 3 apparte ruimtes ontstaan.

 

Medium wordt coco's

Voeding Atami--B cuzz

Onder iedere lamp komen er 22, 11 liter potten (4-5-4-5-4)

 

gallery_25058_10193_53987.jpg

 

eventueel kan ik de de lamp van Atje ook in een lumatek kap hangen om een gelijkwaardig beeld te krijgen met de gravita

 

Start kweek is begin januari

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat lijkt me nu een geschikte test!

zowel een vergelijking met een "reguliere" 600 watt alswel de gavita 400volt...

Mijn stem heb je.

Bijde 400 volt systemen met een lumatec kapje tegenover de standaard combinatie van magnetische vsa met spiegelkapje.

kijken hoeveel winst hier nu precies te behalen valt... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar deze dient met 400 v aangesloten te worden ?

Of zet ie 230 om ?

Het zal een 230V EVSA zijn die een 400V peer kan aansturen. De 230V 50Hz wordt omgezet naar een exotisch voltage met een weirde frequentie ;)

Je kunt hem dus gewoon aan de 230V hangen.

Ik vraag me wel ten zeerste af of hij de radio niet stoort. Ik zie op de foto's in ieder geval geen afgeschermde kabels.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel technische details heb ik niet. Het is in ieder geval geen Philips print, anders was hij uitsluitend geschikt geweest voor de EL lamp. Frequentie etc. geen idee. BLT is ook niet zo driftig met de specs helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gek he! ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
BLT is ook niet zo driftig met de specs helaas.

 

het is ook niet zo dat BLT ze aanbied, A&T bied ze aan om te kijken wat de mensen er van vinden

zie het maar als een sinterklaas geschenk ;)

 

niettemin, ik heb wel wat :P

gallery_21025_8391_323357.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
niettemin, ik heb wel wat :P

gallery_21025_8391_323357.jpg

Kijk, daar hebben we wat aan. Thanks adje! BLT zit in de stroomopwekking ;)

 

Volgens mij klopt deze meting niet want je kunt niet 620 Watt naar je lamp sturen met 590W input, dan ben je stroom aan het opwekken! 620 Watt aan de lamp geeft minimaal 650 watt opname. De VSA frequentie is laag, 30 kHz, dat is veel lager dan de Philips die op 100 kHz werkt. Zou de EL lamp hier ook niet op aansluiten, die is gespecificeerd op hoge frequenties en een andere output (V/A). Iout x Vout geeft volgens de meting ook geen 600 Watt dus er zal wat niet helemaal goed zitten in deze gegevens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lachen, dat is mijn fout, ongeveer 3/4 of 1 jaar terug toen ze er bij mij voor de eerste keer mee aankwamen zat dit rapportje erbij, een word document

zie hier,

gallery_21025_8391_130448.jpg

 

toen we de ballast en lamp een tijd lang ergens weg hebben gehangen,begon deze al vrij snel te knipperen, na contact met BLT daarover zijn ze met andere gekomen waar de power opgeschroeft is naar 620Watt waarmee de spanning naar de lamp ongeveer 600Watt is. Deze neer gehangen en is verder goed gegaan tot op heden

ik denk pas dat word document maar ff aan, nou dat heb ik ff goed gedaan he ;) :lol:

 

hier de volgende versie, weer aangepast, zo makkelijk is dat

gallery_21025_8391_124990.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik ben n beetje raar dus hier komt ie weer .

ik wil deze lamp wel testen in hokkie van 150 lang bij 200 hoog en 1 mtr diep

gaat m dan testen tegen over de test tent 1.20 vierkant bij 1.50 hoog

gaat wel 2 verschillende soorten worden ;)

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
power opgeschroeft is naar 620Volt waarmee de spanning naar de lamp ongeveer 600Volt is.

 

Het blijft een wonder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet weten, het is wat ik ervan doorgekregen heb, vind persoonlijk die cijfers ook niet zo belangrijk, vandaar dat ik er misschien ook wel zo laks mee omgegaan ben, kijk meer naar m,n eigen getallen...heb hem op mijn eigen manier gemeten en zie dan dat het stroomverbruik minder is tegen over een normale 230/600Volt en dat er meer lumen en een hoger par uitkomt, dus minder stroom met meer licht...of dat kleine beetje meer licht een meerwaarde brengt?

Vind je het wel belangrijk gooi er een op de testbank zou ik zeggen.

 

Hoor liever wat andere er van vinden, daarvoor dat ik ze aanbied, er is hier al zoveel met getallen gegooid

Maar niet een die het in echte meerwaarde om heeft kunnen zetten...dus als je de getallen moet geloven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is inderdaad een wonder; van 240 naar 620 volt waaruit er weer 600 volt naar een 400 volt lamp gaat...

Of...

Zou dit gewoon een typfoutje zijn... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik typen of niet? Word aangepast haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is in ieder geval geen Philips print, anders was hij uitsluitend geschikt geweest voor de EL lamp.

 

Ik weet niet wat er in zit, maar toch om hier ff op terug te komen.

Destijds bij Schenkie in het verslag waar deze ook al een keer naar voren gekomen is... heeft hij toen deze begon te knipperen waarover ik al in een eerdere post vertelde de lamp omgewisseld gehad met die van de Gavita, dus de EL in de BLT Elec en de E in de Gavita....dat ging toch wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zitten nog een paar fouten in Adje. Met die stroomopname kom je nooit aan 600 watt opgenomen vermogen, die 2,57A is nog niet gewijzigd. Over de lamp: Als een lamp start en werkt wil niet zeggen dat hij op maximaal vermogen komt. Dat kunnen wij met het blote ook niet zijn, zelfs niet als ie 20% minder draait. Als de ballast 620 watt gebruikt dan kun je er wel vanuit gaan dat de lamp niet aan de 600 watt komt: 30-35 watt is toch wat een ballast minimaal wel verbruikt. Alles is ook 2 of 3 cijfers achter de comma, alleen het lampvermogen niet. Hebben we er niet gewoon goeie meetgegevens bij Adje?

 

Ik zou een gewone 400V lamp niet op 100kHz laten werken, dat is waar de GAVITA op werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook niet meer, dit is wat ik toen eens gehad heb en later alleen te horen gekregen wat er aangepast was, verder is dat ook niet echt in mijn belang.

ik denk dat met het opschroeven van de power alle waardes wel zullen wijzigen? Heb er ook niet voor niets plus minus voorgezet bij het vermogen naar de lamp

Wat mij betreft mag je er rustig een testen, mocht je er iets voor voelen.

Nogmaals, ik hecht niet zoveel waarde aan die getallen, zie ook zelf niet een groot voordeel tegenover een normale 230/600Watt.

Vind het gewoon leuk om af en toe iets aan te bieden, en zie vanzelf wat er van komt, blijven ze iig over je lullen zullen we maar zeggen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou stuur er maar ff een naar mij op zal ik maar zeggen,

Zal ik tegen al me vrienden positief over je lullen :lol:

 

mijn adres ?

pm maar even

 

Vr gr

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tim,

 

Schrijf je in zou ik zeggen, wie weet?

Maar we handhaven wel de regels van het forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Timmetje niet backdooren he!

 

Klopt adje, als de output opgeschroefd wordt dan gaat ook de input omhoog.

 

Als het een digitale ballast is dan kan er door een softwarewijziging een aanpassing gedaan worden op het uitgangsvermogen. De software is echter wel geoptimaliseerd voor een specifiek type lamp over het algemeen. Het grote verschil tussen de diverse lampen is stroom en werkvoltage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...