Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
killerbees

THC Boter

Recommended Posts

THC-boter

We beginnen door een flinke kluit boter zachtjes te laten smelten. Zoals elke keukenprins(es) weet doe je dit het beste door het pannetje waar de boter inzit, in een grote pan met water te plaatsen en dit water dan zachtjes te laten koken. Dit noemen ze dan au bain marie, maar in dit geval kun je misschien beter spreken van "au bain marihuana".

 

Terwijl de boter dus bij Marie in bad zit, verkruimel je op je gemak het (gedroogde) blad. Mocht je spijt krijgen van dat topje, dan is dit je laatste kans om het toch maar op te roken.

 

Wacht tot alle boter gesmolten is en gooi er dan zoveel blad in dat alles nog onder de boter staat.

Laat het hele spul wat sudderen en roer er af en toe eens in met een lepel.

 

Na ongeveer vijf minuten trekken is de meeste THC wel opgelost en wordt het tijd om het bladafval uit de boter te zeven.

Heb je nog afval over dan herhaal je deze hele toestand met dezelfde boter.

Nadat je alle bladafval uit de boter hebt gezeefd, laat je deze afkoelen.

Het resultaat is een groenachtige boter die vol zit met THC.

Omdat het nou ook niet bepaald lekker is om deze groene smurrie op je brood te smeren met een plakje jonge kaas, gaan we deze boter gebruiken om bijvoorbeeld een cake te bakken.

(De zojuist gemaakte wietboter kun je in de koelkast wel een paar weken goed houden, het loont dus de moeite om een grotere hoeveelheid te maken. Makkelijk omdat je dan een volgende keer beter de sterkte kunt bepalen van deze boter)

 

Suc6 mede wiet vrienden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf kook altijd eerst al mijn knipafval, smelt de boter in dat water en dat zeef ik vervolgnes mv een schone theedoek.. Zo heb je het minste bladmateriaal in je boter.. Let wel op het volgende.. 100 gram afval is goed voor 800 gram boter... Ga hier niet teveel overheen..

 

Ik heb van de week zo'n 240 gram afval met 750 gram boter gemixt, maar nu is mijn boter volgens mij verzadigd en stolt niet optimaal. Dit is wel op te lossen door er boter bij te doen, mar handig is het niet. In de pan waarin het water zat met de gesmolten boter zat onderin ook een echte bruine laag.. deed me verdacht veel aan hash-alohol denken die nog niet erg is ingedikt.. zonde als je op die manier thc verloren laat gaan. Let dus op de verhouding 1:8

 

Als je boter maakt op mijn manier, wordt hij ook niet zo sterk van smaak, daar zorgt normaal het bladmateriaal dus juist voor. En dat heb je nu niet... mijn cakes smaken dus ook vooral naar cake (of chocolade met hazelnoten ofzo) en niet naar wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zelf kook altijd eerst al mijn knipafval, smelt de boter in dat water en dat zeef ik vervolgnes mv een schone theedoek.. Zo heb je het minste bladmateriaal in je boter.. Let wel op het volgende.. 100 gram afval is goed voor 800 gram boter... Ga hier niet teveel overheen..

 

Sorry, ik ben leek.

Van het afval vd wietplanten wil ik wietboter maken.

Ik kom diverse recepten tegen van koken in water met toegevoegde boter of afval direct in gesmolten boter.

Wat zijn de voor- en nadelen en moet je hier alleen de topbladeren voor gebruiken of alle bladeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle topbladeren, dus de bladeren die je echt rond de top wegknipt.. de andere bladeren heb je niks aan, zitten geen thc-kristallen op..

 

Ik vind mijn manier uiteraard erg handig, je houdt zo de meest smaakloze boter over terwijl hij wel erg goed werkt... het is iets meer werk, maar dan heb je ook wat...

 

Tip: na het maken van de boter moet je hem even in een bakje doen en dan smelten (au bain marie of in de magnetron) . Vervolgens laat je hem gewoon staan in de koelkast.. zodra hij gestolt is kan je mooi met een stukje wc of keukenpapier het laatste bladmateriaal aan de onderkant eraf vegen, dat zakt namelijk allemaal naar beneden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ook op die manier gedaan in kokend water en dan boter erbij en de wiet.

maar de boter zit soms nog vocht in, en het blijft zo waterig. en dan heb ik het ook al een tijdje in een kommetje in een pan met kokend water gehad om het overgebleven water te laten verdampen. en ik gebruik een kaasdoek inplaats van een theedoek. maar mischien zou een theedoek wel beter werken om het overgebleven water eruit te persen.

 

ik had ook dat op de bodem van de pan nog een vieze donkere laag lag, maar volgens mij is dat allemaal vervuiling wat gewoon niet in de boter oplost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan zoveel manieren opt forum om thc boter te maken......nu benk er beetje de draad door kwijt....daarom wouk ff vragen of dit beetje een goede manier is.....

 

-je doet water* in een pan tot het kookt

-Daarin smelt je vervolgens lekker wat boter*

-Zodra het allemaal gesmolten is gooi je flink knipafval* erin

-dit laat je ff 10 min z8tjes koken

-je doet alles als het nog gesmolten is door een theedoek...dit zuivert de knipafval eruit

-je zet het tijdje in de koelkast tot het is gaan stollen en er wietboter op de bovenkant ligt

 

* hoeveel moet er in? dus hoeveel water gebruik je...(hoeveel boter en hoeveel knipafval?)

 

Ik gebruik alleen het echt goede knipafval rond de toppen waar flink wat THC opzit.....

Er 8x zoveel boter als knipafval....is dit niet beetje weinig? wil wel flink spacen;)

 

Klopt dit beetje?

 

Ik weet het.....het staat al allemaal vaak opt forum....maar ik wil zoo graag beetje bevestiging of het zo kan;) want kben beetje de draad kwijt

 

alvast bedankt

 

-Delax-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip: na het maken van de boter moet je hem even in een bakje doen en dan smelten (au bain marie of in de magnetron) . Vervolgens laat je hem gewoon staan in de koelkast.. zodra hij gestolt is kan je mooi met een stukje wc of keukenpapier het laatste bladmateriaal aan de onderkant eraf vegen, dat zakt namelijk allemaal naar beneden..

 

Zou het erg zijn als er een geringe vervuiling aanwezig is? M.i. zal je dat in de cake niet meer terugvinden?

Wie heeft hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna goed.... eerst kook je je water, hgewoon een flinke pan vol zodat al je afval erin valt, je gooit het water daarna toch weer weg..hoeveelheid boeit dus niet zo. Dan gaat je knipafval erin (idd dat van rond de toppen). Dat laat je lekker doorkoken (minstens een 10/15 minuten, om alle kristallen los te krijgen, je kookt al die bladeren enzo stuk).. Dan gooi je boter erbij.. dit laat je ook f trekken zodat ale thc op kan lossen je boter..

 

Dan gaat alles door een zeef of door een theedoek (of kaasdoek). gebruik je een theedoek, knijp dan eerst alle vocht eruit, en hang dan die bol weer ff in een pannetje kokend water om de laatste boter er uit te krijgen...(dit water met boter giet je gewoon in je pan waar het water en boter in zit dat je uit de doek hebt geperst..) pas op voor je handen, heet!!

 

Nu laat je de boter stollen.. dit duurt wel lang, houdt hier rekening mee.. als je direct een cake wil bakken, kan je beter de dag van tevoren boter maken.. (of iig enkele uren van te voren). De gestolde boter doe je in een bakje, laat je weer ff smelten en stollen, dan veeg je alle troep van de onderkant en klaar is kees.

 

 

Die verhouding 1 op 8 is wel ok hoor... Bij een joint krijg je namelijk maar 40 % binnen van de werkzame stoffen omdat de rest letterlijk in rook opgaat.. Die rook houdt je ook maar kort vast. Bij eten of drinken van thc krijg je 100% binnen en wordt alles ook nog eens optimaal opgenomen. Houdt er ook rekening mee dat het effect pas na een of zelfs twee uur merkbaar is...

 

 

@ Jowiet het is maar wat je wilt... je kan het er ook wel in laten, maar ik vind hetzelf gewoon iets hebben om bijv. een gewone blanke cake te bakken, die smaakt als cake, eruit ziet als cake maar je stoned maakt als de complete voorraad van een coffeeshop :D

 

Je kan het wel gewoon eten hoor...zolang het maar geen toppen met budrot zijn, dat lijkt me geen aanrader om begrijpelijke redenen

Share this post


Link to post
Share on other sites

- en blijft dan de boter+thc in de doek achter? of is dit alleen om het knipafval eruit te halen..

 

- Dus voordat je het door de theedoek heendoet moet je hem nat maken?

 

thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, het water en de gesmolten boter gaan door het doek heen maar het knpiafval blijft er achter, dat is immers niet vloeibaar en kan niet door de doek... de boter stolt en vormt een dikke laag op het water.. Zelfde principe als een koffiefilter..

 

Je zou de theedoek wel nat kunnen maken, maar dat is neit echt nodig.. maar het kan geen kwaad.. miscshienda thet net ff sneller doorstroomt in de eerste twee seconden, maar verder zal het niks uit maken.. ik doe het iig niet... Oh, ik zou die doek wel in een vergiet leggen.. hoef je hem niet vast te houden.. dan is het wel makkelijk om hem eerst met (heet) water nat te maken, dan blijft hij mooi erin liggen... en ff een postelastiek erom hen si mss wel makkelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...