Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nederwierie

Nieuwe ronde PES Hawai

Recommended Posts

Over fosfor hoef je je niet druk te maken. Met fosfor is niets mis.

 

Er zullen vast fosfaten in je gips zitten, dat is het probleem niet. Het probleem is dat fosfaten zoals we ze uit de natuur halen bijvoorbeeld een hele lage concentratie Uranium en andere radioactieve metalen bevatten. Het is dus zo dat "Rock Phosphate" eigenlijk slecht is om te gebruiken; natuurproduct.

 

Verder zie ik in die tabel van jou helemaal nergens fosfor voorkomen. Daarbij wil ik de mensen hier nog even herinneren aan het feit dat alle (kunst)mest fosfor bevat en derhalve ook radioactieve elementen. Dat kun je niet tegenhouden, anders wordt het heeeeeeeel prijzig.

 

Kees.

 

PS: het gaat allemaal om toleranties, alles wat je eet zit dagelijks uranium in, het schijnt dat je per jaar zo'n 0.5mg uranium per jaar binnen krijgt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is best wel een breed onderwerp.

Aan de ene kant zit radon,de straling waar het over gaat in elk deel wat in de natuur voorkomt.

Natuurgips kan idd een groter grotere straling hebben dan RO gips.

Fosfor gips daarintegen heeft een vele malen hogere radon straling.

 

In (kunst)mest zit uiteraard fosfor,maar ik rook het niet graag in mn joints.

In mn paddos zie ik het helemaal niet graag sinds die oraal ingenomen worden.

 

Ik zelf denk na research dat je sowiezo gewoon beter op pure natuurgips kan werken dan een of ander vaag mengsel van gips.

gewoon just 4 sure,maar die gips is zeer moeilijk te vinden jammer genoeg.,..

Ook worden er veel''mengsels''door gips gemengd die wij als klant dus niet weten,

''geheime recepten''maar welke ingredienten?

 

Ik zelf zou dus het risico zeker niet nemen,

ik heb net 680 gram verse paddos weggegooid,ik vertrouw die knauf gips totaal niet.

 

Mycelium is wat het opneemt en het zal niet door de paddos''vruchten''intrekken,

zet sporen uit op een stuk verontreingd land en het mycelium vreet alles weg.

maar ik neem het zekere even voor het onzekere ;)

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar je moet niet denken dat bij het kweken een week spoelen alle voeding uit de plant spoelt ofzo, dat is echt onzin.

 

Dat lijkt een beetje hieruit, correct me if i'm wrong.

 

Kees.

 

wbt dat radon gas, dat is schadelijker als je het in je muren hebt zitten waar je tussen woont als een heel klein beetje gips in je aarde/paddo medium. Radon is een gas en verdampt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het radon gas is idd de boosdoener.

Maar ik blijf het gewoon een eng idee vinden,

ik weet ook niet wat de''geheime''bestands delen zijn van deze knauf gips.

Maar als ik zo die belgische forums lees na een zoektocht op google vertrouw ik heel dat knauf niet meer.

 

Mycelium kan trouwens wel gif verwerken en de paddos zullen groeien maar ik weet niet of en hoeveel er van

de paddos in mee trekken.Daarom heb ik ze ook weggegooid,just 4 sure.

Mn gezondheid vind ik die gok niet waard of ze wel of niet goed waren.

 

Volgende ronde ga ik enkel met kalk als bijvoeging in de kokos werken,

tot ik echt zuivere gips kan krijgen.Ik ben bang dat ik daar wel een tijdje naar moet zoeken..... ;)

 

Ik heb mn lesje wel geleerd met de gips :lol:

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van deze durf ik geen kloon te maken(en ze staan er niet meer).

Ik heb wel een berg prints gemaakt en 1 glas tek(hoedje in potje 24 uur tot de sporen op het glas vallen,steriel water er over 60 ml en 5 spuiten van 10 ml ermee gevuld).

 

Een kloon wil ik wel de volgende ronde maken,of een keer met''agar agar''gaan werken/proberen.

 

1 pot is trouwens afgevallen,hier zaten gele vlekken in en een klein beetje zwart,

bij openen een verflucht,dus die is afgeschreven......

Ik had eigenlijk 2 potten meer moeten koken maar goed,er staan er nog 5 dus 10 a 12 bakjes.

 

De 2 onbehandelde bakjes kokos geven trouwens sinds gisteren ineens pins!

(dus met kokos zonder pasteuriseren).

helaas ook met de knauf dus deze zijn enkel als test.

Maar voor mij is dit het bewijs dat kokos echt super veel kan hebben,er land bijna nooit iets verkeerds op zelfs onbehandeld.

 

Kokos rules!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...