Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

Test organisch met Guanokalong/Humboldt

Recommended Posts

Ik ben vergeten te melden dat mijn grond uit 75liter gebruikte en 25liter verse custum lightmix bestaat plus de toevoegingen,ik had nog iets meer dan een halve zak lightmix over wat ik erbij gedaan heb,en ga dan een calcium topdressing geven.

 

Heb de vorige ronde geen voedingsproblemen gehad,en met die toevoegingen waar ook weer een beetje calcium inzit,plus een Calcium topdressing,25% verse aarde moet het toch wel goedkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep dan moet het wel goedkomen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja daar zit het inderdaad in, helemaal goed. Je had nog een halve zak over? Was een zak niet voor zo'n 1000 liter, doc? Als je er echt een halve zak remix in hebt gestop dan zit je hoog in je voedingsstoffen hoor, hou daar rekening mee. Daarnaast is remix ook niet volledig organisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om het dan te testen tegenover een bac setup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen remix toegevoegd,gewoon een halve zak Light Gold label custom mix zonder perliet die ik nog had staan ;)

Dus gewoon wat verse lightmix door de gebruikte lightmix van het zelfde merk :P

 

hehe ja daar zit het inderdaad in, helemaal goed. Je had nog een halve zak over? Was een zak niet voor zo'n 1000 liter, doc? Als je er echt een halve zak remix in hebt gestop dan zit je hoog in je voedingsstoffen hoor, hou daar rekening mee. Daarnaast is remix ook niet volledig organisch.

 

Maar ik denk ook dat gedeeltelijk hergebruiken,vers toevoegen de manier bij organisch kweken is,je gaat niet elke ronde je aarde en kostbare toevoegingen weggooien,dat gebeurt in de natuur ook niet,voorwaarde is wel dat de hergebruikte grond van een organische probleemloze kweek afkomstig moet zijn.

 

Tot nu toe gaat alles goed,alle zaden zijn opgekomen,foto's komen volgende week :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had er persoonlijk toch wat bijgevoegd hoor, als er iets is dat onze plantjes lekker vinden is het wel een calcium-rijke bodem. Maar goed je hebt de dressing nog. Lekker bij de wiet-sla ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd een eet lepel mearl,bij hergebruik!

 

Is een van de 10 kweekgeboden :P

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik Coral Calcium,goed oplosbaar en direct opneembaar voor de plant en netzoals mearl afkomstig uit koraal,we zullen zien ;)

Zit ondertussen veel te lezen over organisch kweken,op google is veel te vinden en goed voor mijn slechte engels,best wel interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensio 1 stond op 160 en Tensio2 op 220,de zaailingen hebben ongeveer 500ml per 18liter pot gehad.

Ik heb ze het volgende gegeven,

 

-0.30 ml/ltr Roots

-0.25 ml/ltr Hum-bolt

-0.25 ml/ltr Flavorful

-0.25 ml/ltr Pro-Zyme

-0.60 ml/ltr Grow

-0.60 ml/ltr Honey-es

 

Ze zullen nu voorlopig genoeg vocht hebben totdat de klok op 12/12 gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste foto van de kleintjes,het begin gaat langzaam,maar ze lijken aangeslagen dus verwacht vanaf nu groei,

 

gallery_16683_11240_492506.jpg

 

Ze hebben geen water meer gehad,tensio 1 staat op 90 en tensio 2 op 100,voorlopig zit er genoeg vocht in de 18liter potten.

Ik twijfel over wel of niet fimmen,hoewel mijn beste ronde zonder fimmen was,wel kleine rotjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof dat de eerste test al los is ;)

Veel succes deze ronde en ik zal met veel belangstelling met je mee kijken

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Sannie!

Vandaag stonden ze er zo bij,

 

gallery_16683_11240_151183.jpg

 

Cheeseberry Haze

gallery_16683_11240_920758.jpg

 

Shackzilla,

gallery_16683_11240_1270403.jpg

 

Ze hebben nog ongeveer 150ml water per plant gehad,met 0.25ml/ltr Roots en 0.5ml/ltr honey es.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een schatjes. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lief he Doc :D

De zaailingen slaan goed aan in de grond met al die toevoegingen,bladeren lijken dieper groen en vooral dikkere bladeren.

Denk dat eind van de week de klok al om kan,ze hebben geen water meer gehad sinds vorige update.

 

gallery_16683_11240_1080233.jpg

 

gallery_16683_11240_652349.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er weer mooi bij Art :D

Heb je ze nu al in de verzwaarde aarde staan? Of heb je in de onderste laag verzwaarde aarde gedaan met een toplaag van lightmix voor de zaailing?

Ben benieuwd hoe jij dat doet...

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smokeyB,

De bovenste laag ongeveer 1cm,minimaal dus,is lightmix,de rest is de verzwaarde grond,dus eigenlijk meteen vanaf de ontkieming steken de wortels al in de verzwaarde grond,een wortel is zo langer dan 1cm :D

Ik ontkiem altijd meteen in een 18literpot en meteen lamp op 60cm,ze blijven dan vrij compact totdat de klok omgaat en ze de hoogte inschieten.

 

Ze hebben wel iets last van de droge hete omstandigheden maar zodra ze wat groter worden komt dat goed :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Art de kleintjes staan er mooi bij :P ik blijf deze test volgen succes :D

 

laaterrr Qutje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt qutje :D

Net stonden ze er zo bij,

 

gallery_16683_11240_1216674.jpg

 

gallery_16683_11240_432495.jpg

 

gallery_16683_11240_2844357.jpg

 

Over een paar dagen gaat de klok op 12/12,ze blijven nog vrij compact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak is een foto vanaf de zijkant om de internodes te zien, zoals ik het nu zie zou ik ze toppen en nog wat extra dagen groei geven.

 

met volle aarde blijven ze wat lager, tenminste mijn ervaring.

 

verder zien ze er blij uit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer gedrongengroen uit Art,maar ehhh :D waarom geen schoteltjes onder het potske?

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

@polletje,

Ik ga niet fimmen of toppen omdat mijn beste ronde zonder is,kijk maar naar vorige topics B)

Tot nu toe gaat het niet echt langzamer dan anders,en elke keer moet ik buigen en knakken :D

 

Die afdekzeiltjes zorgen ook voor compactere planten vooral in het begin door de reflectie,ik haal ze weg zodra de bladeren de bodem bedekken.

Zal binnenkort weer foto's maken,ik denk dat maandag de klok om kan,CBH en SZ groeien behoorlijk door in bloei,altijd lastig in te schatten hoor,zeker met deze nieuwe combi,probeer zoveel mogelijk op gevoel te doen :P

 

@P H donner,

Omdat ik van bovenwater geef en de bodem tent waterdicht is :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie groene kleintjes zijn het! :D

 

B) :P Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lief he poldergrower,ik heb trouwens niet alle potjes leeggemaakt,ongeveer 1/5 deel v/d inhoud gebruik ik als topdressing vanaf week 2/3 bloei.

Ik wil dan ook Mayan Microzyme inzetten bovenop Prozyme om de voedingsstoffen los te weken,beetje thee maken :P

 

Begin nu wel te merken zoals Polletje al opmerkte dat ze wat compacter blijven,bij de Shackzilla zie ik geen verschil maar de Cheeseberry Haze gaat een paar dagen trager hoewel het best wel moeilijk in te schatten is omdat het in de vorige ronde veel warmer en vochtiger was en dan kan pheno ook nog uitmaken.

 

Iets compacter vindt ik niet erg omdat ik altijd het probleem heb dat het de tent uitgroeid :D

Overigens gebruik ik deze ronde een nieuwe Philips master Greenpower 600watt,vorige ronden was een Sylvania shp-ts bloeilamp 600watt,merk wel dat de Philips feller is,moet echt een zonnebril op B)

 

Wat me ook opvalt aan de greenpower lamp is dat ie stil is,geen resonantie,de Sylvania hoorde ik af en toe licht resoneren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er gezond uit.

Ik ben benieuwd hoe deze haasjes op de rijke aarde gaan doen, ze zullen zeker korter en meer gedrongen blijven wat in jou situatie goed uit zal komen. Dit kan dus erg voordelig zijn als je minder planten wilt kweken op grotere potten aarde.

 

Ik blijf je volgen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een dag later :D

 

gallery_16683_11240_195836.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...