Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

Test organisch met Guanokalong/Humboldt

Recommended Posts

Ik ben gevraagd om organische toevoegingen,in combinatie met de organische Humboldt lijn uit te testen.

Omdat deze manier van kweken mij erg aanspreekt ga ik mijn best doen om te kijken hoe dit bevalt.

 

Het lijken erg veel middelen,je moet dit een beetje zien als uitelkaar getrokken voeding,dus elke stof apart.

De vaste meststoffen geven hun voeding langzaam af,eigenlijk te langzaam voor een kweek die maar drie maanden duurt.

Om te zorgen dat er toch genoeg voeding vrijkomt gebruik ik schimmels,bacterien,enzymen,humus/fulvinezuur,organische voeding en melasses.

 

Deze ronde hergebruik ik mijn light mix van mijn vorige organische ronde.

Ik heb alle aarde op een hoop gegooid,grote wortels verwijderd,en opgewaardeerd met de volgende spullen,

 

-Guanokalong Powder

-Cotton Seed Powder

-Palm Tree Ashes

-Fish Mix

-Sea Weed Powder

-Volcanic Loam

-Dry Worm Casting

 

-Humboldt Myco Maximum

-Bac schimmels

 

gallery_16683_11240_1262984.jpg

 

Ik ga de Organische lijn van Humboldt gebruiken,

-Humboldt Roots

-Flavorful

-Hum-Boldt

-ProZyme

-Grow natural

-Bloom natural

-Deuce Deuce

-Honey Es(vergeten op de foto te zetten)

-Myco Maximum

 

gallery_16683_11240_2760294.jpg

 

De zaden heb ik net te ontkiemen gelegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geheel op styl..... :lol:

 

Ik kijk mee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de sage begint jedi-fight.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het stiekum toch wel een beetje jammer dat je geen kale nieuwe grond hebt gebruikt... Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAMN ben je me voor art.....

 

ik mis wel het nieuwe schema van humbolt, met equilibrium en deuce deuce..

 

succes met de toevoegingen en hopen dat ze op tijd vrijkomen, ben benieuwd :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de leuke reacties :lol:

 

@whazzup,

Dit kwam zo beter uit.......

 

@polletje,

Ik heb deuce deuce,behalve geen equilibrium,schema hou ik zo en zo heel voorzichtig aan ;)

Probeer zoveel mogelijk te kijken naar de planten hoe ze reageren,ik denk dat Humboldt heel zuinig in gebruik is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art,

 

Leuk dat je deze producten gaat testen in combinatie met Humboldt Organic!

Erg benieuwd wat dit je gaat brengen.

 

Nu ben ik vooral heel nieuwsgierig welke soort je gaat zetten en hoe lang je dus gaat bloeien.

Volgens mij heb ik alleen ff gemist welke potten je gaat gebruiken.

 

Tot nu toe is er alleen een 8wk versie van het Humboldt Organic voeding schema, zowel moderate als heavy.

 

gallery_23812_10752_135249.jpg

 

gallery_23812_10752_13917.jpg

 

Geef maar een brul als je hulp nodig hebt bij het maken van je persoonlijke voeding schema. ;)

 

:lol: Mrs Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mrs Poldergrower,

 

Het wordt weer twee Shackzilla en drie Cheeseberry Haze in vijf 18liter potten,zelfde als mijn vorige ronde.

Zal ongeveer 10 weken bloei worden,vorige ronde was 72 dagen vanaf 12/12 gerekend.

 

Bedankt voor de voeding schema's,ik zal steeds vermelden wat en hoeveel en wanneer ik geef :lol:

Eerst moeten de zaden nog ontkiemen................. :lol:

 

Ik ga de potten inwateren met 500ml water met 0,30ml per liter Humboldt roots per pot,tensio wil ik rond de 120 laten uitkomen.

Nu eerst een lekkere Cheeseberry Haze,ben echt verliefd op één pheno,die geur,dat smaakje ....... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi begin weer Art ik wens je veel succes, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen :lol: .

 

Nu eerst een lekkere Cheeseberry Haze,ben echt verliefd op één pheno,die geur,dat smaakje ....... :lol:

Is het die Sativa Pheno, die het sterkst naar kaas ruikt, want dat vind ik de lekkerste ;)

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,het is een sativa pheno,gaat als laatste in de bloei en groeit het hardst,maar er zijn er twee want deze is weer net even smaakvoller dan die pheno die ik in een vorige ronde had,het is niet die ik toen van jou geproefd heb.

Maar je zult haar proeven.................... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tot nu toe is er alleen een 8wk versie van het Humboldt Organic voeding schema, zowel moderate als heavy

 

Hoe kom je daar nou bij? Op de site van Humboldt heb je ook gewoon een 9 en een 10 wkn schema staan hoor, alleen staat het in ml/gallon maar op de site staat ook een calculator om het van gallons te veranderen naar liters :lol:

 

Hey Art,

Je bent weer goed bezig man... Complete organische lijn van Humboldt :lol:

Je hebt echt wel jouw soortje gevonden hè? Cbh vind ik ook een van de lekkerste soortjes die ik heb gerookt...

Is lightmix niet een beetje te licht? Ik heb specialmix gebruikt met een hoop extra toevoegingen om die grond nog zwaarder te maken, met Humboldt heb je zware grond nodig maar denk dat jij daar wel van op de hoogte ben :D

Heel veel succes deze ronde, ik zit in ieder geval op het puntje van me stoel ;)

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de kombinatie van de aarde supplementen en Humboldt een hele mooie combinatie is. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc: waar gaat jouw voorkeur dan naar uit, specialmix of verzwaarde lightmix??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smokeyB,

 

Ja,die CBH blijft lekker,deze pheno is trouwens anders dan die ik van jou geproefd heb,die van mij was toen ook weer een andere pheno :lol:

Ik vindt de aarde zwaar genoeg met al die toevoegingen,ik heb altijd begrepen dat in de gewone special mix een minerale voeding zit,ik gebruik de lightmix zonder perliet en wil totaal organisch.

 

Lightmix met deze toevoegingen zou een ideale grond zijn om Humboldt voor in te zetten,maar we zullen zien,het blijft een test ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art, Dat ziet er goed uit! De dames zullen iig niet omkomen van de honger :lol:

Ben benieuwd hoe deze ronde jou en de dames af zullen gaan.

 

Heel veel plezier!

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een mooie voedings test en dan ook nog met van die heerlijke soortjes..!!

Ik volg je iedergeval weer... ;)

 

Ennnnnneeeee...... Wanneer mag ik eens een leuke mineraale voedings lijn testen..?? :lol:

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je zeker dat je het redt met dat 8 weken schema?

Is een 10 weken schema niet makkelijker om te gebruiken?

 

Ik ben erg nieuwsgierig wanneer je dan wat wilt gaan inzetten.

 

;) Mrs Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben van plan om voorzichtig te beginnen,dus niet elke watergift voeding,en goed kijken,en daar ook het schema aan aanpassen.

Ik zal iedere keer noteren wat en hoeveel ik heb gegeven.

 

De potten zijn ingewaterd met 0.30ml/ltr HNroots,tensio 1 staat op 80 en tensio 2 staat op 120 en alle zaailingen zijn net met hun kopje boven met een 600Watt Lumatek/Superlumenstand/Greenpower op 60cmhoogte gericht op hun bolletje.

De eerstvolgende watergift krijgen ze volgens het moderate schema week 1 groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, zo had ik het nog niet bekeken.

Met de 2 weken groei erbij zit je ook op een 10 weken schema. :P

Erg benieuwd hoe hier op gereageerd wordt door je dames.

 

;) Mrs Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft 10 weken op 12/12 ;)

Mijn idee is in het begin de nadruk op N en P plus wortelstimulaturen en later meer op P en K,ik rek het schema gewoon een beetje uit,CBH en SZ groeien toch zeker drie weken door na 12/12 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
vind het stiekum toch wel een beetje jammer dat je geen kale nieuwe grond hebt gebruikt... Veel succes!

 

Gebruikte grond moet je wel een beetje kalk toevoegen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

Ik heb geen kalk toegevoegd,maar heb de vorige ronde niet afgezuurd ;)

Wel heb ik Coral Calcium wat ik als later als topdressing kan geven.

 

Volgens het advies van Bac hoef je geen kalk toe te voegen als je niet afzuurd, http://www.baconline.nl/downloads/folders/tips_nl.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik toch niet met BAC eens. Ik voeg altijd calcium toe als ik een medium hergebruik. Die topdressing lijkt me wel zinvol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...