Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mooiweer

Wietkwekerij in pand verbaast wethouder, Appeltern

Recommended Posts

Appeltern -

 

De politie heeft donderdag een wietkwekerij ontmanteld in een pand van wethouder Jos van Gruijthuijsen in Appeltern.

De wethouder heeft het pand verhuurd aan een horecaman uit Wijchen.

 

De politie trof de kwekerij met 271 planten aan na een tip van de wethouder zelf.

Van Gruijthuijsen: „Er kwamen mensen naar mij toe die zeiden dat er iets loos was, omdat ze een hele sterke wietlucht roken. Ik heb toen de politie maar gebeld.”

 

Het pand fungeert als grillrestaurant Buffalo’s. Geregeld wordt er in het weekeinde gegeten, weet Van Gruijthuijsen. „De wietkwekerij was in drie kamers.”

De wethouder woont zelf op zo’n veertig meter van het pand, maar heeft nooit iets gezien of geroken dat hem verdacht voorkwam. „Ik ruik echt niks. En de mensen die er kwamen eten kennelijk ook niet.”

 

Van Gruijthuijsen is in een geschil met de huurder van het pand.

Volgens hem dient op 9 december een rechtszaak om de huurder uit het pand te krijgen. „Dat gaat nu misschien iets makkelijker.”

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...