Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

TEST: Phresh filters

Recommended Posts

:D hey doc zit er wormenmest in die filters? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net de 1500m3 gekocht! En hij hangt al netjes zijn werk te doen sinds zondag.

 

succes met de testen!

 

Ik ben erg benieuwd. :D

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D hey doc zit er wormenmest in die filters? :lol:

nee maar het is wel gemaakt van organische kool polletje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee maar het is wel gemaakt van organische kool polletje :D

 

 

Ow , dan weet ik het zeker dan ga ik m niet testen.

anders had ik er wel wat aan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu een 1000m³ carboriginal met 1500m³ boxafzuiger gedimd met variac,inlaten zijn passief.

Flens van afzuiger is 250 maar ik heb een verloop naar 200 vanwege zelfgemaakte 200flens in tent.

 

Mijn huidige filter heeft een 200 flens dus ik kan ze zo omruilen,huidig filter weegt zo'n 12 kilo en is geen probleem,maar meer dan 15 kilo is niet handig om op te hangen in de tent,als ik het goed begrepen heb weegt de Phresh 1500 zo'n 13kilo(Klopt dit?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wie gaat de overige 3 andere filters testen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze allen thuis gekregen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had eigenlijk wel wat meer testers verwacht,zelf wordt ik steeds minder geschikt voor de test omdat ik eind februari begin Maart onder het mes moet en ik dan tijdelijk moet stoppen om te revalideren,daarna in medio April kan ik dan pas weer beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja het wordt wel tijd he :wave:

 

Om nou weer eens niet iemand van "the usual suspects" te kiezen wordt het dit keer ouwe ketser voor de Phresh 1500. Gefeliciteerd en succes!.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suuces heren met de test.

Ik volg want ik moet ook een nieuwe filter hebben voor mijn 1000 kuub box.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien lees ik erover heen, maar mis ik niet de 500/125mm filter?? :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relaxed hoor!

Komt goed ik ben er ook bij bij de meeting dus dat komt goed!

Zal een mooi verslag ervan schrijven start = 20 januarie ongeveer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje aan whazzup

 

Ik heb een 1000 kub softbox met in 250 slang(van filter naar box ongeveer 220 cm) en uit 350 slang(van box naar uitgang ongeveer 150 cm) .

 

De slang in maakt 1 bocht van 90 graden en de bocht uit maakt ook een bocht van 90 graden.

 

Uiteraard maak ik gebruik van geisoleerde slangen.

 

 

De presh filter zijn berekend op de drukval e.d. dat ik 750m3 zou overhouden, alleen zou ik met mijn setup niet meer overhouden ivm de royaal gekozen buis maten?

 

 

Thanks a hele boel want ik kom dr niet uit.

 

Gr predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat denk ik niet want met die twee bochten heb je al meer dan 100 pa extra drukval en een 1000 cuub softbox bouwt niet zoveel druk op. Maar je gaat toch geen 160 filter op een 250 slang aansluiten toch? Die 1000 kuub advies op het filter is de maximaaal geadviseerde fansize voor die maat flens. Dat is dus zeer ruim. Het is verstandig om een wat grotere filter te kopen, gaat veel langer mee, is veel stiller en heeft een veel betere capaciteit door een lagere drukval. Je hebt je afzuiger dus een beetje royaal gekozen of je filter wat te klein. Om 1000 kuub op 160mm te krijgen heb je wat hogere druk ventilatoren nodig die meer lawaai maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik kan beter kiezen voor de 1500 kub presh of kan ik gewoon de 1000kub nemen want zoals je zegt is het ruim genomen en dmv de 100 pa extra drukval zit ik veilig?

 

Die 1000 kub kan niet anders als eerst door 160 he aangezien dat de flensmaten zijn voor 1000 kub moest ik van 250 een verkleinstuk plaatsen naar 160mm.

 

Je bedoeld dus eigenlijk dat de diameters van de filters te klein zijn gekozen, ook door presh?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Phresh 1000 is beter en heeft een betere airflow als alle concurenten.

Ik ga er van uit dat hij langer meegaat als jij hem wilt gebruiken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor, ik bedoel dat de meeste mensen de fout maken om van een brede flens naar een kleinere flens te gaan. Daar verlies je ook veel druk mee en daarnee ga je ook herrie maken. Wat er dan daadwerkelijk aan lucht nog doorheen gaat is ruim onder de aangegeven capaciteit, zeker met twee bochten in je systeem. Er zijn ook echter ventilatoren die een veel hogere druk opbouwen en dan heb je die capaciteit wel nodig. Die fans maken echter ook veel herrie. Bij een stil systeem overbemeet je je fan (die je lekker zacht kan laten draaien) en je filter en gebruik je de bij de fan behorende diameter slangen. Als herrie je niet uitmaakt dan neem je een ventilator die een hogere druk opbouwt. Zoals je zult merken zijn de meeste 160 fans echter niet hoger in capaciteit dan 700-900 m3/h, dus de Phresh 160 is reeds ruim bemeten wat dat betreft. Wil je die 700 ook halen dan moet je wel het uiterste uit je systeem gaan persen. Verstandiger is het dan om een iets grotere filter te nemen, want dan heb je minder drukval en zal het werkpunt dus een stuk hoger liggen. Het filter is dan stil en je airflow optimaal, het filter gaat dan rustig twee jaar mee als het niet mishandeld wordt :).

 

rule of thumb:

 

bij 125mm de capaciteit onder de 300 m3/h houden

bij 160mm de capaciteit onder de 500 m3/h houden

bij 200mm de capaciteit onder de 800 m3/h houden

bij 250mm de capaciteit onder de 1250 m3/h houden

bij 315mm de capaciteit onder de 2000 m3/h houden

 

je luchtsnelheid in je systeem zal nu 7m/s of lager zijn wat een standaard is voor luchtverversingssystemen om stil te zijn. Meer snelheid is meer luchtgeruis. En hoewel de Phresh filters qua carbon een veel hogere duk aankunnen is dat bij geen enkel filter handig voor het lawaai als dat belangrijk is voor je. Je kan niet én een klein filter én een grote capaciteit én geen lawaai hebben.

 

Meer capaciteit nodig en toch geen lawaai? Daarom heb je de fans met aan de ene kant 2 x 250 en aan de andere kant 1 x 315 - je gebruikt dan parallelle filters. Nog minder drukval, nog betere throughput en een stil systeem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup,

 

Het lijkt wel alsof door de presh filter nu de afzuiger ook een stuk rustiger is geworden... eerst had ik zegmaar een beetje dit geluid; woehoeeff .... iets stiller..... woehoef....

 

Leek wel alsof iets dan de lucht tegen hield en weer door liet... zelfde effect als dat je je hand effe op de mond van de stofzuigerslang houden en dan weer eraf erop eraf... etc

 

Lucht stroomt er nu gewoon veel rustiger doorheen.

 

160mm @ 500m3 lees ik en 200mm @ 1000m3... en dan denk ik... waarom worden de filters dan niet gemaakt met 200mm @ 1000m3?!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...