Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweeknoob

Flinke wietoogst thuisteler mag

Recommended Posts

Als thuistelers met maximaal vijf hennepplanten (veel) meer wiet oogsten dan de gedoogde vijf gram, kan het openbaar ministerie hen eigenlijk niet voor de rechter brengen. In de richtlijnen voor vervolging staat namelijk niet hoeveel wiet een plant mag opbrengen.

 

Dat is de visie van de procureur-generaal bij de Hoge Raad. Hij heeft de zaak tegen een thuiskweker beoordeeld die van twee planten in totaal bijna 6,7 kilo ruw hennepmateriaal oogstte. Die oogst leverde 250 gram bruikbare henneptoppen op; de gedooggrens voor het bezit van softdrugs is vijf gram. Zowel de politierechter als het gerechtshof in Den Bosch heeft het OM het recht ontnomen om de teler te vervolgen. Het OM werd niet-ontvankelijk verklaard, omdat niet duidelijk is hoe groot hennepplanten mogen worden. Vijf stekjes in de kamer tellen net zo zwaar als vijf grote planten in de tuin. Advocaat Gitte Stevens, die de niet-ontvankelijkheid van het OM bepleitte: "Als de politie iets eerder bij mijn cliënt was verschenen, dan hadden de vijf planten nog in de grond gestaan. Dan zou hij niet zijn vervolgd; nu hij net had geoogst, gebeurde dat wel”. De procureur-generaal deelt haar visie dat als het OM telers niet vervolgd als ze niet meer dan vijf hennepplanten hebben, hen ook niet voor de rechter moet slepen als ze meer dan vijf gram oogsten. De advocaat-generaal van het hof in Den Bosch heeft de uitspraak voorgelegd aan de Hoge Raad. Die doet op 4 januari uitspraak. Rechters passen de uitspraken van de Hoge Raad doorgaans toe in nieuwe zaken.

 

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow dat ze dit nog eens gingen snappen, knap hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is ook een idiote regel

6 plantjes van 10 cm hoog

of 1 plant van 3 meter hoog en 2 meter breed :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom 1? Doe mij maar 5 van die 3 meter hoge en 2 meter brede planten, als er legaal toch geen verschil in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom 1? Doe mij maar 5 van die 3 meter hoge en 2 meter brede planten, als er legaal toch geen verschil in zit.

ik heb het concept iets veranderd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij heeft de zaak tegen een thuiskweker beoordeeld die van twee planten in totaal bijna 6,7 kilo ruw hennepmateriaal oogstte. Die oogst leverde 250 gram bruikbare henneptoppen op;

 

"Als de politie iets eerder bij mijn cliënt was verschenen, dan hadden de vijf planten nog in de grond gestaan. Dan zou hij niet zijn vervolgd; nu hij net had geoogst, gebeurde dat wel”

 

Yeah right. 6.7 kilo nat van 2 planten, en dan 250 gram droog overhouden. Knap ! Waar is de rest ?

Of hebben ze de blaadjes geoogst ofzo ?

En wat was het nou, twee of vijf planten, of is dit weer een ander geval ?

 

Die journalist heeft dit bericht zeker ook met een joint achter z'n kiezen samengesteld..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben het over ruw hennepmateriaal, dus dan lijkt het me dat ze alles, inclusief bladeren en stengels, nat gewogen hebben voor die 6,7 kilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij blijft het gewoon zo dat als er meer dan 5 gram word gevonden dat ze dit nog steeds in beslag nemen.

 

ik kan me die goede tijd wel herrineren zon 14 jaar geleden.

toen lag er 2 ons eigen wiet op mn salontafel waar de agenten naar vroegen toen ze bij me binnen waren.

waar het vandaan kwam?''van mijn eigen 5 gedoogde plantjes'' was mijn antwoord.

en de 2 ons bleef gewoon leggen waar het lag.........(waar ik toen al van overtuigd was zelfs omdat het toen echt nog kon,anders had ik ze wel even snel onder de tafel gelegd)

 

ik denk dat ze nu bedoelen dat je je oogst in kan leveren zonder straf vervolging,net als de 5 gedoogde(half illegale)planten.

het lijkt mij bijzonder sterk anno 2010 dat je wel een paar ons van je eigen oogst mag hebben,en gekocht niet meer dan 5 gram.....

was het maar zon feest :lol:

 

en trouwens wel maf dat ze daar nu pas mee komen,of dachten ze dat je met 5 planten niet meer dan 5 gram kon kweken?

ik hou niet voor niets liever de totaal opbrengst van 5 planten voor me.....geen slapende honden wakker maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gast had volgens mij gewoon 5 plantjes en een stash :lol: Komt die mooi mee weg dan.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze hebben het over ruw hennepmateriaal, dus dan lijkt het me dat ze alles, inclusief bladeren en stengels, nat gewogen hebben voor die 6,7 kilo

 

ze rooien idd alles....dus de wortels zijn meegewogen... :lol:

 

we zullen nog wel veel meer 5 planten ook binnen kweekies gaan zien op wf.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1het lijkt mij bijzonder sterk anno 2010 dat je wel een paar ons van je eigen oogst mag hebben,en gekocht niet meer dan 5 gram.....

was het maar zon feest :lol:

 

2en trouwens wel maf dat ze daar nu pas mee komen,of dachten ze dat je met 5 planten niet meer dan 5 gram kon kweken?

3ik hou niet voor niets liever de totaal opbrengst van 5 planten voor me.....geen slapende honden wakker maken.

 

1 Hoezo....... van een buitenplant oogst je toch vaak maar 5 gram.... dus waar hebben we het over :lol::

 

2 Dat Zeg Ik.. 5 gram per plant ....Dus Het mag :D

 

3 volgens mij hou je nu ff niks voor je... ;) :)

en zijn die honden al lang en breed wakker . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze hebben het over ruw hennepmateriaal, dus dan lijkt het me dat ze alles, inclusief bladeren en stengels, nat gewogen hebben voor die 6,7 kilo

 

haha en volgend mij de bakken inclusief grond erbij! en stiekem de lamp en trafo ook mee gewogen zeker.....

 

Als men zich eerst richt op kennis en dan een verhaal samensteld. Men stooft verhalen klaar vol fictie die als feiten naar buiten worden gebracht vind je het gek dat alle "domme" media-gelovers zich tegen deze niet kwaade mensen keren.

 

niks anders dan mijn gal voor deze journalist die net als vele anderen eerst kennis van zaken moet hebben eer hij spreekt.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch ben ik wel erg benieuwd hoe het afloopt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...