Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KiLLsWhaTeVeR

Arjan's Ultra Haze #2 met blumats in SJ120 onder 600W

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal,

 

Lekker een rustige zondag dus mooi tijd om even het verslag te starten aangezien de zaailingen ook al fier boven de grond uit steken en ik vandaag alles in orde ga maken voor de nieuwe ronde met blumats!!

Ten eerste ga ik vertellen wat mijn ideen zijn en hoe ik dat wil doen, daarna kort een verslag van de werkzaamheden en resultaten tot nu toe.

 

Ervaring:

Ik heb al meerdere rondes gedraait in mijn SJ120 en deze is dan eigenlijk al een beetje aan vervanging toe (1 rits laat los en de houdertjes van de ritsen zijn bij de vaak gebruikte ritsen allemaal afgebroken).

Een projectje voor later is eigen ruimte maken maar dat is voor de lange termijn planning.

 

Materiaal:

1 secret jardin 120

1 filter 350 kuub

1 afzuiger (prima klima?!) 300 kuub

1 wing met 600 watt bloei en bloei/groei lamp van philips en sylvana

1 dimmable lumatek 600w vsa

1 set blumats (met maxi blumats)

1 kleine fan (wel op 230v) voor extra airflow naar binnen

3-4 kleine clip on fans voor circulatie van lucht

1 digitale tensio

5 potten 35l (worden gevuld met mix van special/bat mix en buffer tabs met bac bacto)

en natuurlijk de rest van de standaard accesoires, zoals kabels, verlengdozen, tijdschakelaar met relais, rookmelders, fan regelaar temp sensor (die ik niet gebruik).

 

Opzet

Het was de bedoeling dat ik 5 grote potten vulde met elk 1 plant, die goed doorgroeit tijdens het omschakelen naar 12/12 en deze 5 dan te scroggen (of proberen te scroggen beter gezegd, eerste keer namelijk)

Alle advies en tips van de ervaringsdeskundigen zijn dus wel nodig deze ronde en ook om jullie mee te laten genieten van mijn blumats en deze hele opzet heb ik besloten deze ronde met jullie te delen :wub:

Echter zijn er maar 4 van de 5 feminised seeds boven gekomen, dit vond ik zelf nog zeer netjes aangezien deze al ruim 2 jaar oud waren, heb ze dus wel goed bewaard.

Ik heb eerst de zaadjes geweekt in water, toen tussen nat wc papier tussen 2 schoteltjes gezet op een plek waar het constant 21-23 graden is.

Na 2 dagen ging ik kijken en hadden 4 al een lang staartje.

Deze dus omgepot in kleine potjes die gevuld zijn met een mix van stek grond met grow mix. Dit omdat ik de grote potten nog niet had en de tent nog niet klaar was om de plantjes al in grote potten te verwelkomen.

Nu staan ze dus even onder een 110 watt tl met kap.

Hier staan ook nog 3 andere plantjes onder waar ik voor volgende ronde stekken van wil nemen. Dit is 1 super skunk (fem) van sensi seeds, 1 chocolate van sannie (vrouw) en 1 chem berry van sannie (vrouw).

De nieuwe zaailingen zijn beetje aan het strekken omdat ik niet veel plek had onder de tl en ze niet heel dicht eronder staan.

Daarom dat ik ze vandaag wil omzetten zodat ze in elk geval een zee van licht krijgen van de 600w hps. Deze dim ik naar 300w en dat zou meer dan genoeg moeten zijn. Ze zijn nu 4 dagen boven de grond en de eerste echte blaadjes zijn in volle ontwikkeling (foto's volgen)

De vraag is dus of ik wel ga scroggen of niet, zit een beetje met hoe ik in het midden achterin moet komen om te scroggen maar ik ga me dat eens goed bekijken en bedenken straks. TIPS WELKOM

Ik heb al een stuk gaaswerk wat ik kan gebruiken voor scrog dus dat zit wel goed.

Ook denk ik dat de tensio/blumats deze ronde voor veel extra gemak gaat zorgen.

Vorige ronde had ik maar een krappe 500 gram, terwijl die ronde ervoor 650 gr en denk dat dit ligt aan watergift die niet goed gemeten kan worden bij de achterste potten en dat probleem hoop ik nu verholpen te hebben.

 

Extra info over soortje:

 

 

Verslag:

Foto's tot nu toe:

(moet ze nog uploaden, ga dadelijk eerst aan de slag en foto's maken en dan upload ik ze vanmiddag en post ik ze erbij)

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ik ga je zeker volgen.

 

Ik kweek zelf ook in de SJ120 met super silver en strawberry haze van greenhouse, en ben nu ook aan het scroggen. Ik ga bij jou eens kijken wat het extra doet met blumats, de wing en de 35 literpotten, want die staan bij mij namelijk allemaal op het verlanglijstje.

 

Succes ermee!

Grtz, Cleef

 

P.S. voornaamste reden voor mij om te scroggen is meer opbrengst en vooral minder fluf. Het is wel irritant achterin de tent te komen om te wateren. Moet me in nogal wat vreemde bochten wringen om erbij te komen :wub: Met blumats heb je hier uiteraard minder last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@denissie: ga dadelijk even ander verslag zoeken wel interessant natuurlijk. eerste keer dat ik een lange bloeier erin zet dus zal wel wat worden, zag wel dat arjan de bloeitijd telt vanaf 12/12 en niet vanaf eerste bloeiverschijnselen dus dat scheelt alweer 2 weken :wub:

 

@cleef

leuk dat je dezelfde tent hebt..kunnen we een plekje naast mekaar op de camping reserveren ;)

hoe leid jij de kabels en afzuiging? want daar heb ik in het begin nogal over getwijfeld..

Ja de potten en scroggen en blumats zijn voor mij deze ronde ook nieuw, dus zal wel wat worden..

heb al sinds een ronde de schakelbare vsa en ben daar echt heel erg te spreken over, ook qua energieverbruik op 100% merk je een duidelijk verschil.. en geen gezoem meer en hij ziet er ook nog eens prachtig uit in het blauw..

heb nooit andere kap dan de wing gehad dus kan je daar helaas niet veel over vertellen.. vind hem wel erg prettig in gebruik en wil wel nog van die rollertjes halen want het verhangen telkens is ook irri.

 

Voor het watergeven achterin had ik wel een oplossing, namelijk een stok met een stukje tuinslang en bovenaan een trechtertje.. dan kom je er wel wat makkelijk bij, maar het is lastig voelen hoe zwaar de pot is zo achterin de tent.

Vandaar dus de digitale blumat en het druppel systeem, merkte bij knippen van afgelopen ronde dat een van de 3 potten achterin heel zwaar was en dan had ik zelfs 2 dagen geen water gegeven.. dus die heeft echt veels te veel gehad.. en wil dat dus beter onder controle houden. Moet alleen nog een waterton of zoiets regelen.. zit te denken aan zo'n camping drink water tonnetje.Daar zit al een kraantje op en kan ik denk ik wel het gat van gebruiken, anders zet ik hem dicht en boor ik nieuw klein gaatje.

 

dank voor de reacties!!

 

tentje net al helemaal schoon gemaakt.. bodemzeil ligt er ook weer in.. nu even laten luchten..dan nog de wing schoonmaken en de lamp wisselen naar de bloei/groei van sylvana en dan moet ik daarna nog even de afzuiging en kan ik de dames onder het warme zonnetje zetten ;)

 

edit: btw strawberry heb ik ook een keertje geporbeerd, maar die beviel me niet zo. Tenminste verwachtte wat anders omdat ik die ken van de schop en die is echt aarbeien maar dat kwam bij maar bij 1 pheno naar voren.

 

Kleine update:

Had eerder niet vermeld welke voeding ik ga gebruiken en dat is de bac lijn, deze gebruik ik al sinds het begin en heb er nog genoeg van om deze ronde bij te voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik ga je volgen, vind het altijd mooie planten :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu inderdaad zeer lastig om te voelen hoe zwaar die potten zijn, vooral nu ze (bij mij al) in scrogg staan. Nu kan ik ze niet meer normaal optillen zonder planten te beschadigen dus zijn die blumats ideaal. Ik heb zelf ook de BAC voedingslijn, maar hoorde trouwens dat je geen bac voeding via de blumats kunt geven... Iemand hier die dit nog kan beamen?? :wub:

 

Ik heb de afzuiger (in box) rechts naast de tent staan op de grond, dus vanaf daar gewoon via de fancontroller in het stopcontact. Enige kabels die vanuit de tent naar buiten gaan zijn van de lamp, die kabels gaan via het gat rechtsboven.

(kabel van m'n ventilator gaan via de sluis links voorin)

 

Die verwachting heb/had ik ook van die strawberry. Heb deze zaden gehaald omdat ik die aardbeienwiet van de grashopper in eindhoven zo asociaal lekker vond. Zou zonde zijn als dit niet terugkwam in de planten die ik heb staan. ;)

 

P.s. die easyrollers zijn ideaal en overal te verkrijgen. Kosten 8 euri dus daar is het niet om te doen.

Grtz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeldzame: ik hoop dat ze dat worden, join the party :lol:

 

@cleef: die sjop doelde ik inderdaad op!! lol

Ik weet niet meer van welke zaden fabrikant ik de strawberry's heb gehaald maar leek helaas niet op die van de sjop. Misschien dat de genetica nu al wat verbetert is of dat jij van een andere fabrikant heb. Krijg jij wel de smaak te pakken dan wil ik zeker de fabrikant weten waar jij ze bij gehaald heb want dan ga ik nog een rondje draaien!!

die tensio is echt een uitkomst, ik ken wel de verhalen van beter geen voeding door de blumats maar ik ga er ook alleen water door druppen, om de dag geef ik dan een halve liter water met voeding waar nodig (ik hoop pas heel laat met voeding te starten maar dat zullen de planten mij wel laten zien wanneer dat dat is)

nog even over de softbox, werkt deze erg stil of heb je nooit wat anders gehad (in vergelijking met buisventilator bijv.) en heb jij een digitale of analoge regelaar voor de snelheid...?

 

Ik hoop morgen niet zo laat te hoeven werken en ga dan ook aan de slag met mijn binnengekomen buffertabs.. ga alles al klaar leggen en potten labelen, tevens de eerder beloofde plaatjes van de kleintjes erbij zetten.

Ik zag dat het vijfde zaadje alsnog wat leven toonde dus er is nog hoop op een nr 5 maar ik betwijfel of ik deze wel ga gebruiken, time will tell.

 

Ook hoop ik morgen (maar daar is geen haast bij) wat tijd te hebben om mijn srognet al klaar te maken, zodat ik deze er maar in hoef te zetten en scroggen maar!!

 

laters!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey doodt wat dan ook,

 

Ik heb de strawberry van Greenhouse. Neem aan dat je ze daar ook gehaald had destijds. Wel jammer dat het niet die wiet uit de Grashopper is, maar betwijfel anderzijds of die wel helemaal eerlijk is. :lol:

 

Die box is zelfgemaakt, dus niet de originele softbox. Hij is wel geisoleerd en maakt weinig geluid. De clip-on-fan maakt bij wijze van vergelijking meer geluid. Draait bij mij op moment voluit op de analoge fancontroller van wietforumshop. (Vind mn LV s'nachts namelijk wat hoog) Ik had hiervoor een tentje van 80x80x160, waar zo'n kleine Ruck afzuiger in zat. Kun je niet al te veel vergelijken.

 

Ik ga nu zelf ff een update van mn verslag maken, ben nu aardig begonnen met binden op mn scroggnetje. Planten zullen nog minimaal 2 weken mijn netje vol gaan groeien. Heb je de Super Silver Haze van Greenhouse trouwens een keer gekweekt?

 

Succes, Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Kills........ ;)

 

Leuk om deze soort weer eens te zien growen.

Het is een van mijn favoriete soortjes,en heb deze al een 6tal keer gegrowd.

Vooral de laatste weken, knallen de toppen uit hun voegen...in deze laatste weken kan er flink gevoed worden...de eerste weken voorzichtig voeden a.u.b. :lol:

De blumats gaan je zeker helpen.

 

succes verder hee...

groetjes Pukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry kerels ben echt veels te druk de laatste dagen..

werkdagen van 17 uur en paar uur slapen.. ben beetje dood op, gisteren heb ik wel nog even de kleintjes bespoten met pro activ en eergisteren met bladvoeding van bac.

 

Ze zitten nog in kleine potjes en waren wel wat aan het strekken.. lamp staat er op ong. 30 cm boven met 300w groei/bloei lamp erin.

De potjes heb ik afgedekt met wat zw/wit folie zodat de grond niet zo sterk uitdroogt. Ze krijgen trouwens nu water met root stimu.

@pukkeltje: thanks voor de hints mbt de voeding.

Ik hoop dat het mij even goed gaat bevallen. maar dat zien we wel, bij mij is het heel wisselend nog per ronde dus kan wel wat hulp mbt voeding gebruiken.

 

@cleef: thanks for the info... en idd dacht ook dat ik die van greenhouse had.. softbox haal ik misschien tweede hands, zijn soms nog best goede tussen en beetje slijtage boeit me niet.

Dit is mijn eerste echt haze die ik zet, buiten de strawberry, maar dat was volgens mij geen haze en die in de sjop is wel een strawberry haze, toch?

Die controller ga ik straks even opzoeken en vergelijken.

Geen zoem door de controller in je fan?? heb je die ruck nog en gebruikte je toen ook de controller?

 

Deze middag ga ik denk ik eerst een ps3 met gt5 kopen en dan ga ik ze nog even verwennen met wat plant vitality.

Ik ga geen foto's beloven want voor het zelfde geld kom ik weer niet aan toe :lol:

 

Maar ik hoop na volgende week wat meer tijd te hebben en dan wordt het ook pas interessant (ompotten naar 35l potten en scrog net plaatsen)

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Kills..... :D

 

Ben wel nieuwsgierig hoe ze erbij staan?

 

grtjes Pukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi alllemaal,

 

even een snelle txt update dan maar. UPDATE MET FOTO's

ze staan sinds een ruime week dus in de grote 35 ltr potten, deze gevuld met bat mix, royalty mix, buffer tabs en bac bacto's.

Ze gaan heel lekker (alle 4) en staan nog steeds op 18/6. binnenkort gaat het scrog net eronder.

ik zie wel een zeer groot verschil in pheno maar eerst even zien hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Twee hebben wel mooi dunne bladeren en de andere zijn meer sativa.

 

Binnenkort pictures want migratie is succesvol gelopen op werk en ik heb dan weer normale diensten.

Vandaag nog gespoten met pro actiev en morgen even preventief tegen insecten.

 

UPDATE:

Hierbij alvast wat foto's

 

de lumatek:

gallery_19016_11302_202514.jpg

buffertabs:

gallery_19016_11302_144489.jpg

blumats:

gallery_19016_11302_443175.jpg

rotzooi in de mixen:

gallery_19016_11302_380864.jpg

nog wat rotzooi uit de mix:

gallery_19016_11302_323325.jpg

voor het omzetten in de grote potten:

gallery_19016_11302_617947.jpg

nog een net voor het omzetten:

gallery_19016_11302_104379.jpg

bac bacto + mix :

gallery_19016_11302_591690.jpg

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

hediho allemaal,

 

nog maar even een update..

 

dag 23 in de grote kuipen en ze zien er al heel wat groter uit.

In 2 van de potten heb ik de blumats afgesteld de achterste 2 moet ik nog.

Ik heb ook sinds een paar dagen het scrognet staan en ben dus al bezig met de eerste takjes te binden.

Ik weet niet goed waar ik ze naar toe moet binden maar er is nu plek zat op het net..

 

hierbij even wat plaatjes..

 

ze hebben net een douche gehad (voordat het licht aanging) met bladvoeding van bac.

ze krijgen nog steeds alleen water met af en toe roots.

ook krijgen ze wekelijs bladvoeding en pro actief (met plantenspuit)

 

gallery_19016_11302_342726.jpg

 

gallery_19016_11302_557769.jpg

 

gallery_19016_11302_395938.jpg

 

gallery_19016_11302_517979.jpg

 

gallery_19016_11302_4823.jpg

 

cya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er al aardig uit hoor. Je kunt die planten buigen waar je ze naartoe buigen wil. Heb zelfs een stam zelfs vol naar links gebogen, om hem vervolgens naar voren te buigen, om hem vervolgens weer terug naar rechts te buigen omdat hij alsnog te hoog kwam. Het ziet nu uit als een ware martelpraktijk, maar die planten kunnen het goed hebben. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je je planten pijn gaat doen :verrygood :wOOt

 

Was het moeilijk die blumats aan te sluiten btw? En wanneer gooi je ze op 12/12?

Succes! Grtz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey cleef,

 

ja ik merkte al dat ze er best goed tegen kunnen, ook voorheen toen ik wel eens te enthoisiast geknakt had...

 

blumats viel me erg mee.. ik heb wel al dingen gemerkt die ik zeker beter had kunnen doen.

De blumats zelf hebben een lange dunne buisje, deze gaat met omzet stukje op een van de dikkere buizen.

 

Ik heb vanuit waterton 1 dikkere slang, deze gesplits naar 2, deze dan in een kring om de potten.. vanuit de kring dus telkens tussenstuk aangesloten.

Maar omdat ik eerst 1 en toen 2 en toen alle 4 heb aangsloten is mijn kring niet zo mooi passend en heb ik moeite om hem mooi horizontaal te houden (wat ik zelf liever heb)

Al met al werkt het zeer goed, ik keek erg op tegen het afstellen maar heb 1 afleesbare tensio en kan daarmee heel makkelijk afstellen.. echt prachtig... dit gaat mij naderhand heel wat moeite en tijd schelen.

Ik heb wel besloten de blumat alleen voor water te gebruiken en geen voedingen ivm dichtslibben wat ik wel eens gehoord heb...

 

Ik ga dadelijk weer even kijken en binden en dan gaan de blumats ook aan in de vierde pot.

 

Ik ben ook heel erg te spreken over mijn eigen voedingmix icm buffertabs.. de bladeren die ik eruit haal zien er echt prachtig uit.

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke setup :wave:

 

Hou er wel rekening mee dat de stelen van uitlopers nog flink zullen groeien in de dikte. Je hebt nu een aantal van je binddraden te strak geplaatst, wat later kan gaan knellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomas

ben ook wel al even bezig geweest en 1 voor 1 dingen gewisseld/bijgehaald om tot deze setup te komen en ben er zelf zeer tevreden mee, zeker de nieuwe aanwinst (blumats) zijn echt te gek.. al denk ik dat ik er beter 4 per pot had kunnen doen maar ik geef ze toch soms handmatig water met roots en naderhand voeding/pk dus dat komt deze ronde wel goed.

De tensio blijft rond de 70-80 zitten nu en dat is echt perfect...dus je kunt er heel fijn mee afstemmen (<50 is te nat en >110 is te droog)

 

Ik was me al bewust van het te strak zetten van een aantal tie wraps en ik heb tangetje al erbij gelegd om deze te kunnen weghalen en vervangen, zit nu wat krap met de tie wraps maar na de feestdagen kunnen we het even over doen en dan zal de plant ook al vanzelf wat beter blijven zitten :wave:

bedankt voor het meedenken...

 

verder ga ik er dus vanuit dat het buigen zo wel goed zit.. er is niet een bepaald patroon wat ik moet aanhouden??

 

Wat ik mij afvroeg.. naderhand als het net wat voller is zullen er vele kleine zijtakjes zijn die dezelfde plek willen gaan innemen of te dicht op mekaar zitten, deze kan ik uiteraard ook gewoon verwijderen om het niet te dicht te laten worden, toch?

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan idd lekker het net is bijna dicht..

 

eerste foto's zijn van 5 januari en de rest van vandaag.. maak me wel zorgen over aantal kleine topjes en wat ik daarmee moet doen maar ja... we zien wel als het verder ontwikkeld denk ik..

staan nu al 14 dagen op 12/12 en hebben buiten het water vandaag wat bloeistimu gehad en eentje al een halve ml bloeivoeding op 1 ltr.

 

plaatjes:

5 jan

gallery_19016_11302_1553815.jpg

gallery_19016_11302_1638191.jpg

vandaag:

gallery_19016_11302_1088796.jpg

gallery_19016_11302_1425044.jpg

gallery_19016_11302_120027.jpg

gallery_19016_11302_947470.jpg

gallery_19016_11302_925262.jpg

gallery_19016_11302_1037090.jpg

gallery_19016_11302_84083.jpg

 

Tips zijn altijd welkom!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels al dik 2 maanden verder, en we zien nog geen toppen :D

en dan nog meer als 2 maand bloeien .....

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hediho samen,

 

topjes zijn wel al duidelijk zichtbaar.. ze moeten idd dan nog dik 10 weken bloeien..

Ik heb deze ronde ervoor gekozen het niet te haasten en lekker te experimenteren met scroggen.

ook heb ik wat afstel problemen met de blumats gehad (zijn helemaal droog geweest) en nu ben ik dus met de hand water aan het geven.

Afgelopen week dikke onsteking in mijn tand waardoor kaakchirurg zich mocht uitleven en heb helaas geen tijd gehad om mijn schatjes te verzorgen zoals ik dat graag zou willen.

3 van de 4 zijn zeer sativa, 1 is heel indica, dit is ook goed te zien in de topjes, dus ik zal al wat eerder 1 plant kunnen oogsten.

Topjes blijven wel heel klein, denk dat ik te lang doorgegaan ben met binden na het wisselen naar 12/12. Ach het levert in elk geval meer op dan als ik ze zonder scrog op 12/12 gezet had.

ze waren tijdje terug wat gelig (1 plant vooral) deze wat extra voeding gegeven (1ml/1ltr) maar deze gaf nu al lichte verbrande puntjes weer dus die gaat weer over op water.

ben ook wat laat geweest met switchen naar 12/12 was bang dat ik net niet vol zou krijgen maar heb nu plek te weinig en ze zullen nog wel paar weken doorgroeien..

 

volgende ronde gaat het weer goed vol met 9 planten en dan lekker snel om naar 12/12, moet mijn buffer weer beetje opbouwen, zal deze keer ook wel geen 1 op 1 draaien, eerder 0.8 op 1..

ik ga vanavond even kijken of ik wat plaatjes kan schieten voor jullie.

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij wat plaatjes.

 

dag 28 12/12

 

helaas met licht aan genomen

 

overzichtje:

gallery_19016_11302_1468080.jpg

gallery_19016_11302_395248.jpg

gallery_19016_11302_189911.jpg

 

indica top:

 

gallery_19016_11302_499996.jpg

gallery_19016_11302_12683.jpg

 

sativa top:

 

gallery_19016_11302_270842.jpg

 

rechts indica pheno, links de sativa:

gallery_19016_11302_55.jpg

 

enjoy, tips are (very) welcome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, ik dit een nieuw soortje met bordeaux rode steeltjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zag het ook , ene set bladeren heeft echt flinke rode steel.. anderen hebben er weer geen last van.

Temp is soms ook wat laag geweest dus dat kan ook reden zijn maar nu met de volle 600w moet dat wel goed zitten met die temp..

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...